Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Full Satori 3-way mkII (WO24P-8, MR16P-8, TW29RN) by pawel_luk1

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #41
    Dzięki, a jak uszczelniacze otwory na przewody w komorze że średniakiem i tweeterem? Jakiś dławik? Silikon?

    Skomentuj


      #42
      Zamieszczone przez Barrtlomiej Zobacz posta
      Dzięki, a jak uszczelniacze otwory na przewody w komorze że średniakiem i tweeterem? Jakiś dławik? Silikon?
      Ja bym dławiki odpuścił - zdecydowanie jakaś masa uszczelniająca - tam ma być szczelnie, żadnych przedmuchów

      Skomentuj


        #43
        Ja uzywalem masy uszczelniajacej podobnej do plasteliny.
        z tego co pamietam to bylo blue tack.

        Skomentuj


          #44
          Czy są na forum osoby, które wykonałaby mi te obudowy? Bez pilarki stołowej z dobrym wózkiem nie widzę tych kątów..

          Skomentuj


            #45
            https://diyaudio.pl/forum/dzia-komer...mny#post659512
            Oczywiście zawsze możesz dogadywać się z Nimi albo z kimkolwiek innym .

            Skomentuj


              #46


              Skomentuj


                #47
                Cześć Panowie. Mój zestaw na sprzedaż. Lokalizacja : południowa Holandia(blisko granicy z Belgią).
                Zestaw w chwili obecnej ma wzmacniacz aktywny (3 drogi). Zwrotnice pasywne nadal posiadam, więc jest możliwość przebudowy.
                Wiadomości na priv.
                Pozdrawiam
                Patrick

                Skomentuj


                  #48
                  Hej, jeszce kilka pytań:
                  1. Czy w tym projekcie tak jak w pierwszej wersji powinna być mata butylowa bo w opisie jej nie ma a w 1 wersji jest.
                  Czy dodając ja w 2 wersji należy przewymiarowac calosc?
                  2. Dlaczego frezowania policzone są z luzem. Czy nie powinien głośnik wchodzić w lekkim pasowaniu?
                  3. Skosy na froncie w przekroju( który przekracza w połowie ) zwymiarowane są na 20 mm ale z tego co widać na zdjęciach 20 mm skosu uzyskiwane jest na końcu a nie w połowie jak przekrój ale to już drobnostka.
                  ​​​

                  Skomentuj


                    #49
                    1. Tę matę butylową możesz sobie odpuścić.
                    2. Wszystko zależy od dokładności frezowania, z kolei głośniki też nie trzymają wymiarów. Zdarza się, że w fabryce grubiej lakieru nałożą na brzeg frontu i robi się problem. Lepiej więc jeśli podfrez ma lekki luz na poziomie 0,20 - 0,25 mm, bo i tak tego nie będzie widać.
                    3. Skos był zaprojektowany na głębokość 20 mm od czoła frontu, a jak to potem ktoś wykonał, to ja za to nie odpowiadam . Przy grubości frontu 38 mm, to i tak nie ma znaczenia czy to będzie od czoła, czy w połowie.
                    Last edited by pawel_luk1; 30.11.2024, 17:59.
                    "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                    JMA RQ900 [WF223+MR16+D2608] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                    Skomentuj


                      #50
                      Jestem na etapie kończęnia frontów i zaraz będę je wklejał. Obudowę już mam wyklejonym butylem 3mm i teraz się zastanawiam czy to zrywać czy zostawić szczególnie w sredniotonowym. Dlatego pytanie czy te, które były zwrotkowane miały MK2 miały ta mate. Bo to jednak będzie może nawet z pół litra mniej :)

                      Skomentuj


                        #51
                        To już zostaw ten butyl....
                        Nawet jakby to miało zabrać te 0,5 litra, to nie apteka. Będzie OK.
                        Last edited by pawel_luk1; 30.11.2024, 21:22.
                        "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                        JMA RQ900 [WF223+MR16+D2608] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                        Skomentuj


                          #52
                          Nie byłbym sobą, gdym nie wrzucił tu kolejnej modyfikacji. Zresztą miałem to zrobić już jakiś czas temu, ale jakoś tak zeszło...
                          No i skoro nadal jest zainteresowanie tym projektem...

                          A więc, tadam, mkII v1.1.
                          Zmiana polega na zmniejszeniu kompensacji baffle-step o 1dB, czyli jak komuś basu za dużo, albo chce umieścić kolumny bliżej ścian, to wystarczy zrobić to:


                          Czyli wymieniamy 3 elementy i podnosimy w ten sposób prawie całe pasmo względem najniższego basu o 1 dB, z 85dB/2,83V na 86dB/2,83V.
                          R2 zamieniamy z 5,6Ω na 8,2Ω (Rezystor ceramiczny Ty-Ohm 8,2ohm / 8R2 / 5W, kod: 002-0625)
                          R4 zamieniamy z 4,7Ω na 3,9Ω (Rezystor ceramiczny Ty-Ohm 3,9ohm / 3R9 / 20W, kod: 002-0922)
                          L4 zamieniamy z 6,8mH na 5,6mH (Cewka toroidalna C-Coil Jantzen Audio 5,6mH / 0,13ohm / 500W / 8ohm / drut 1,2 rdz.10 / śr.71 h.25mm, kod: 000-6280)

                          Może się wydawać, że to tylko 1dB, ale zaufajcie mi, zmiana będzie istotna.
                          Finansowo najbardziej będzie boleć zmiana cewki c-coil z 6,8mH na 5,6mH. I nie radzę odwijać cewki, bo c-coil nie da się zmierzyć zwykłym miernikiem. Trzeba niestety kupić nową.

                          I jeszcze wykresiki.

                          Porównanie v1.0 i v1.1


                          Spinorama


                          Gdyby komuś jeszcze bas za bardzo robił problemy, to proszę spróbować po prostu zatkać otwór BR....
                          WO24P-8 będzie całkiem nieźle grał w obudowie zamkniętej i nawet metalu i klasyki przyjemniej będzie na nim posłuchać.
                          Last edited by pawel_luk1; 01.12.2024, 12:25.
                          "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                          JMA RQ900 [WF223+MR16+D2608] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                          Skomentuj


                            #53
                            Paweł, mógłbyś mi wysłać paczkę vituixa z pomiarami tego projektu?
                            Last edited by Pogromca mitow; 01.12.2024, 18:25.

                            Skomentuj


                              #54
                              To mi wyślij adres e-mail na PW.
                              "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                              JMA RQ900 [WF223+MR16+D2608] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                              Skomentuj


                                #55
                                Paweł, dlaczego mi to robisz.. już prawie skończyłem po takim długim czasie te kolumny. To tuż przed zamknięciem frontów wrzucasz nowa zwrotnice i to jeszce w temacie w którym mam największą obawę, bo nie lubię jak jest za dużo basu... I kolejne 300 zł..
                                Może jeszcze mam się wstrzymać i znowu coś pozmieniasz..

                                Skomentuj


                                  #56
                                  Mam w zanadrzu jeszcze inną wersję zwrotnicy
                                  Ale jest już mocno inna, tzn. również zestrojona na 86dB, ale założeniem był brak rezystorów równoległych na średniku i tweeterze, więc filtr na bas jest jak v1.1, ale filtry TW i MID są całkiem inne, więc będzie jeszcze drożej. Mam wrzucić?

                                  Aaa i jeszcze można zrobić wersję szeregową. Pogromca Mitów mi dzisiaj taką właśnie wersję wysłał na e-mail, w której jest tylko 10 elementów...

                                  No cóż, ta zabawa chyba na tym polega i jak każde hobby wymaga poświęceń.

                                  Pomyśl, że to tylko 300,- zł, a może zmienić tyle, że nie-DIY-owy gotowi by byli wymienić całe kolumny w takim przypadku, a Ty możesz przestroić zwrotnicę za kilka stówek.
                                  Pamiętaj, że możesz jeszcze zatkać BR. Może się okazać, wersja CLOSED będzie dla Ciebie najlepsza.
                                  Last edited by pawel_luk1; 02.12.2024, 21:29.
                                  "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                                  JMA RQ900 [WF223+MR16+D2608] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                                  Skomentuj


                                    #57
                                    Nie lubie tego hobby. Kupiłem już ta cewkę :)
                                    ​​na razie do rury br dodam kilka cm to zestroi się troszkę niżej. Zobaczymy. Dzięki za pomoc.

                                    Skomentuj


                                      #58
                                      To się już poświęć, zrób 2 wersje zwrotnicy i podziel się wrażeniami odsłuchowymi na forum.

                                      I nie chcesz wiedzieć ile wersji zwrotnic zrobiłem do moich domowych kolumn... i ile na to wydałem...
                                      "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                                      JMA RQ900 [WF223+MR16+D2608] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                                      Skomentuj


                                        #59
                                        Odpaliłem wreszcie. Mają potencjał natomiast na moje ucho mają za dużo basu, ale nie tego najniższego a raczej tego podbarwiajacego 100-200 hz, co zresztą widać na spl. 1.Podmienienie najpierw same rezystory że zwrotnicy v1.1 bo zmiana cewki jak dobrze rozumiem wpłynie właśnie na podwyższenie db w przedziale który chce wyciszyć.
                                        2
                                        Dodatkowo delikatnie brakuje wysokich tonów. Mój wzmacniasz to całkowicie płaski lyngdorf więc w tym zestawieniu brakuje delikatnie doświetlenia. W drugim kroku jeżeli po pierwszym dalej będzie podobnie chciałbym obniżyć wartość rezystora na 5.6
                                        Czy obniżenie rezystancji 3 rezystorów będzie ok czy impedancja całego układu może być zbyt niska?

                                        Skomentuj


                                          #60
                                          Po pierwsze, to którą wersję zlutowałeś? Domyślam, że mkII 1.0 (85dB).
                                          Po drugie, daj głośnikom trochę pograć, powinny się wygrzewać kilkadziesiąt godzin.

                                          Jak obniżysz wartość R2 (5R6), to wysokich tonów będzie mniej.
                                          Jeśli chcesz podnieść poziom tweetera to musisz zwiększyć wartość rezystora R2, bo to rezystor równoległy, i/lub zmniejszyć szeregowego wartość R1 w l-padzie.
                                          O impedancję się nie martw, zmiany w zakresie +-1 ohm dla R1/R2 i R4 nie zmienią diametralnie impedancji całkowitej.
                                          "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                                          JMA RQ900 [WF223+MR16+D2608] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X