Niezależnie od ciecia mdf, wchłania wszelkie materiały lakiernicze i podkłady, znacznie lepiej zachowuje się laminowany ale cena też jest inna.
Jeśli moge coś doradzić to pamiętaj aby maksymalnie to poskręcac i posklejać. Żaden materiał poliestrowy (szpachla) nie uchroni krawędzi przed pęknięciem.
Ale w przypadku gdy masz sporo nierówności i powierzchnia wymaga wypełnienia szpachla to dobry pomysł. Pamiętaj że między szpachlą i lakierem musisz dać podkład
wszystko sie zgadza ale jest szpachla samochodowa z dodatkiem wlokien szklanych nazywa sie to kocie wlosie. Sluzy glownie do szpachlowania zderzakow wiec musi byc elastyczna i odporna na pekanie. Jak bedzie potrzeba to taka szpachla to zrobie.
Mdf chlonie bardziej ta powierzchnia pozostala po cieciu.
Oki, w tym przypadku to niezłe rozwiązanie. Szpachle z włóknem szklanym stosuje się w przypadku dużych nierówności, zapewnia ona lepszą twardoć i stabilność na zapadania, w szczególności gdy nie przestrzegany jest proces suszenia, ale to innakolejna bajka..
Co do twoich konstrukcji proponuje Ci je możliwie mocno poskręcać i posklejać to będzie miało największy wpływ na pękanie krawędzi. Następnie szpachla na nierówności i dokładne szlifowanie. Jeśli wyjdzie ładnie rozważ nałożenie 2x podkład (wypełniacz) zamiast: szpachla natryskowa + podkład, powierzchnia będzie stabilniejsza w późniejszym czasie (utrzymanie stopnia połsku), w szczególności gdy dasz czarny kolor.
Niebawem będę kończył swoje "słupki" na GDN11/30 temat rozpoczęty, czekałem na resztę elementów do zwrotnicy + tweetery, no i trochę z czasem ciężko ostatnio.
Będę chciał przygotować i opisać proces lakierowania pod "DIY" ale niestety w warunkach amatorskich i tak będzie to trudne do wykonania.
monitorki beda tylko klejone rakolem pierwszy raz go uzywam ale podobno idealny do takich polaczen
Niemal że to samo co wikol (Rakol trochę lepszy i szybciej schnie) Jak kleiłem deski ze sobą w blat to rakol lepiej wypadł niż wikol. (BTW: Gdy tego typu klej "lejemy litrami" to wikol, bo rakol się nie opłaca, natomiast gdy rozchodzi się o spojenie małych powierzchni to zauważalnie lepszy będzie rakol...)
Podzielam zdanie Marios`a by konstrukcje możliwie najbardziej wzmocnić... (Moim skromnym zdaniem ogólnie, łączenie w 90st. daje jednak końcowo stabilniejszą konstrukcje niż w 45st (na płasko...- bez lameli)
---------- Post dodany o 13:38 ---------- Poprzedni post o 13:36 ----------
łączenie w 90st. daje jednak końcowo stabilniejszą konstrukcje niż w 45st (na płasko...- bez lameli)
jest wręcz odwrotnie, zauważ że powierzchnia klejona jest większa w łączeniu pod 45st, lamelki są zbędne jeśli powierzchnie idealnie się stykają, inna sprawa że nie łatwo to wykonać dokładnie w domowych warunkach
jesli monitorki sa male i plyta rowno przycieta nie bedzie zadnego problemu ze zlozeniem tego
problem sie robi jak kolumny beda duze np podlogowki, wtedy bez lamelek nie da rady
jest wręcz odwrotnie, zauważ że powierzchnia klejona jest większa w łączeniu pod 45st, lamelki są zbędne jeśli powierzchnie idealnie się stykają
Im bardziej płaska powierzchnia tym słabsza przyczepność
W sumie jest to tylko mały monitor i głośniczek w nim pracujący raczej nie wytworzy wew. obudowy tak dużego ciśnienia by okazało się szkodliwe... (w stosunku do grubości ścian) Ale gdyby to był by np. 30L box dla subwoofera z mdf~20mm, to przynajmniej ja, nie zdecydował bym się na takie łączenie....
Najbliższy mieszka jakieś 100 metrów dalej a pomiędzy nami drzewka i krzewy - więc nie ma problemu
Inna sprawa z rodziną :glare:
W Alphardy wyposażyłem się kilkanaście miesięcy temu i do tej pory czekały - właściwie nie wiadomo na co... Wszelkie obliczenia i symulacje tych głośników wskazują, że żadne BR'y czy nawet OZ się raczej nie sprawdzą (zarówno pod względem wielkości obudów jak i z uwagi na dziwne wyniki owych symulacji - choć przeprowadzane były z wykorzystaniem zmierzonych parametrów głośników) - więc stanęło na OB. I muszę powiedzieć, że całkiem obiecująco to wygląda - nawet biorąc pod uwagę, że póki co obudowa ta składa się zaledwie z frontu i skrzydeł po bokach. Zakładam, że po dopracowaniu obudowy będę w stanie obniżyć zwarcie akustyczne i wykres może przesunie się ten Hertz, dwa w lewo. Zobaczymy
Cóż, myślę, że taki sam cel jak przy odcinaniu głośnika w każdej innej aplikacji. OB głównie dlatego, że parametry głośnika raczej dyskwalifikują go w wykorzystaniu w innych obudowach - można by próbować z OZ ale aby coś zyskać w porównaniu do OB obudowa musiałaby mieć bardzo duże rozmiary. Głośnik sam z siebie schodzi bardzo nisko i nie potrzebuje tutaj wspomagania w postaci konkretnej obudowy (a tak właśnie dzieje się przy OZ, a zwłaszcza przy BR). Odgroda jest właściwie tylko po to, aby przesunąć w dół zwarcie akustyczne, poniżej którego następuje mocny spadek efektywności.
Reszta pasma będzie prawdopodobnie obsługiwana dwiema drogami na starych Dualach - raczej też w odgrodzie.
Skomentuj