Według mnie to tylko kwestia wizualna, ale jak ma poprawić samopoczucie słuchającego, to czemu nie...
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)
Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
-
Zamieszczone przez sylvek Zobacz postaNie znam tego sonido. A za te seasy trzeba zapłacić od 530- 650zł więc 400 z małym hakiem to dobra cena.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez ir0nhide Zobacz postanonameplum zapodaj jak ty rozwiązałeś proces łączenia czesci malowanej z drewnianą.....Zamieszczone przez Marios Zobacz postaLakierujesz front i resztę razem? Jest to już sklejone czy tak Ci wygodniej?
W pierwszej kolejności położyłem fornir (dotarłem jeden kant żeby był równy - ten od strony frontu). Później kant forniru okleiłem taśmą, ale nie zwykłą malarską tylko używaną w lakiernictwie samochodowym - ma zdecydowanie mocniejszy klej, resztę obudowy osłoniłem papierem. Kolejny krok to położenie kilku warstw szpachlówki natryskowej, następnie podkładu. Tutaj przyglądałem się po każdej warstwie na ile jeszcze jest różnica w grubości w porównaniu do forniru. W moim przypadku wyszły około 3 warstwy szpachlówki i 2 podkładu. Następnie położyłem 2 warstwy bazy - lakieru akrylowego (dodałem jedynie do niego utwardzacza, żeby można było go bez problemu szlifować - z reguły do lakierów akrylowych nie dodaj się utwardzacza, ale przez to nie nadają się zbytnio do szlifowania) Na tym etapie miałem praktycznie tą samą grubość co fornir. Musiałem całość trochę dotrzeć. Poodklejałem taśmy i mogłem w tym momencie lakierować całość.
Skomentuj
-
Położenie szpachli do nakładania ręcznego do taśmy (kilka warstw) następnie szlifowanie i podkład ale rozwiązanie które wybrałeś też jest sensowne. Szpachlą natryskową można uzyskać 500-600 mikronówów w jednym toku pracy 2-3 warstwy czli tyle ile grubość forniru. Tak czy inaczej gratuluje zapału i zaangażowania.
---------- Post dodany o 11:17 ---------- Poprzedni post o 11:14 ----------
Trzeba raczej unikać szlifowania bazy i dodawania do niej utwardzacza, aczkolwiek do czarnych kolorów czasem jest to zalecane. Dlaczego potrzebowałeś szlifować bazę (kołor)?
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Marios Zobacz postaPołożenie szpachli do nakładania ręcznego do taśmy (kilka warstw) następnie szlifowanie i podkład ale rozwiązanie które wybrałeś też jest sensowne. Szpachlą natryskową można uzyskać 500-600 mikronówów w jednym toku pracy 2-3 warstwy czli tyle ile grubość forniru. Tak czy inaczej gratuluje zapału i zaangażowania.
---------- Post dodany o 11:17 ---------- Poprzedni post o 11:14 ----------
Trzeba raczej unikać szlifowania bazy i dodawania do niej utwardzacza, aczkolwiek do czarnych kolorów czasem jest to zalecane. Dlaczego potrzebowałeś szlifować bazę (kołor)?
Skomentuj
-
Myślałem o tym, ale przy takim składaniu na 99% nie wyjdzie Ci to idealnie równo, zawsze gdzieś nie będzie minimalnie dolegać i trzeba by się wtedy jakoś ratować w przypadku ubytków. Oklejanie taśmą wcale nie jest takie upierdliwe. Przy klejeniu wystarczy, że na jedną stronę minimalnie Ci się przesunie i już masz problem, bo ani to dotrzeć, bo łatwo przetrzeć bazę itd. Ale jest to do zrobienia jak kto woli.
Ja jeszcze rozważałem inną opcję. Pomalować tak jak mówicie, tzn osobno, a później myślałem o tym żeby frezarką na łączeniu odpowiednim frezem z odpowiednią grubością zrobić rowek, w który później bym włożył pasek szlifowanego aluminium.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez pharoh Zobacz postaOlej seasy i bierz sonido. W 3way zacny glosnik.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez nonameplum Zobacz postaTak czy inaczej faktycznie do akrylowego normalnie nie dodaje się utwardzacza (utwardzacz trochę zmienia odcień koloru) ,
Zamieszczone przez nonameplum Zobacz postaDruga sprawa to to, że musiałem mimo wszystko dotrzeć leciutko połączenie między fornirem, a lakierem. Z tego względu, że typowa baza nie nadaje się do szlifowania to zdecydowałem się na pseudo bazę w postaci lakieru akrylowego z dodatkiem utwardzacza, żebym mógł spokojnie sobie zmatować powierzchnię przed położeniem bezbarwnego
Mamy dwie metody lakierowania:
1 Lakier bazowy tzw. Kolor do którego dodajemy tylko rozcieńczalnik, poza kolorem i bardzo cienką warstwą nie uzyskujemy niczeego, ani twardości ani połysku. Oczywiście można bardzo delikatnie przeszlifować w celu usunięcia drobnych wad. Następnie lakier bezbarwny dwuskładnikowy z utwardzaczem dający połysk, twardość i odporność.
2. Lakier akrylowy z utwardzaczem, dający kolor połysk i docelową odporność. Warstwę tą można przeszlifować i pokryć lakierem bezbarwnym jeśli jest taka potrzeba, ale należy pamiętać aby nie przeszlifować poprżedniej warstwy lakieru akrylowego.
Skomentuj
-
Szykują się dwa nowe projekty na forum - dość spore kolumny podstawkowe na Wavecorze TW030 WA08 i Founteku FW168 (podziękowania dla kolegi robsont, który zrobił skrzynki i kupił Founteki) oraz mniejsze także na TW030 WA08 i Wavecorze WF152 BD04. Dokumentacja do większych już dziś na forum, dokumentacja mniejszych pewnie jakoś pod koniec tygodnia.Last edited by LuSzTi; 11.11.2013, 17:33.Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba
Skomentuj
-
Zamieszczone przez nonameplum Zobacz postaJuż bliżej końca :)
Skomentuj
-
Wybrałem modyfikowany Palisander z CDO, byłem na miejscu u nich w magazynie i ten najbardziej mi się spodobał :)
Nie mam więcej fotek póki co, ale moja "komora" to folia malarska w całym garażu łącznie z podłogą. Następnie spryskanie ścian i podłogi obficie wodą 15 min lakierowaniem. Było trochę zabawy, ale opłaciło się, bo dosłownie kilka mikro pyłków mi się przykleiło, tak poza tym to wyszło lusterko :)
Skomentuj
Skomentuj