Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsza konstrukcja

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #61
    no ale pinikiem i papierem to chyba nie wyjdzie za rowno jeszcze w dodatku w plycie wiorowej...

    Skomentuj


      #62
      Wyjdzie, ale trzeba sie narobić i uważać, jak planujesz skosy na froncie to zrob go z mdfu, łatwiej bedzie obrabiać a reszta moze być z wiórówki.

      Skomentuj


        #63
        kupujesz plaskowniki aluminiowe, przykrecasz tam gdzie trzeba i szlifujesz ograniczajac sie nimi - bedzie idealnie rowno a wcale nie drogo (ok 5zl za 4m plaskownika alu cienkiego)

        Skomentuj


          #64
          Zlozylem dzisiaj fronty i niestety z racji ze zbyt dlugo staly troche sie wygiely i na dole nawet wkrety nie dociagaja i jest dwu milimetrowa szpara czy zostaje tylko szpachla?? czy mozna temu jakos jeszcze zaradzic?

          Skomentuj


            #65
            uszczelnij to czyms - najlepiej wklej tam cos a nie tylko sam klej

            Skomentuj


              #66
              czy jest sens zakladac bolce do ciezkich podlogowek bo wydaje mi sie ze moga nie wytrzymac na spodzie mam tylko jedna plyte 22mm

              Skomentuj


                #67
                Pewnie, że jest sens jak dobrze wkręcisz to wytrzymają baaaaardzo dużo

                Skomentuj


                  #68
                  Kolumny na ukonczeniu i panowie mam jedna jedna z ostatnich watpliwosci a mianowicie nie wiem czy zastosowac jakies gniazda czy nakretki do wbicia pod glosnik niskotonowy. Boje sie ze po wkreceniu i jakims czasie moga sie otwory wyrobic a co gorsza wylamac z wiorowki bo sa w odleglosci ok 5 mm od krawedzi(najmniejsza)...Czy moze jakos wzmocnic krawedzie??...ale nie mam za bardzo pomyslu, doradzcie cos...

                  Skomentuj


                    #69
                    jak nawiercisz i bedziesz uzywal wkretow to starczy ci to na kilkanascie wkrecen/wykrecen spokojnie. tak wiec nie musisz sie martwic o trwalosc.
                    wkrety sa rozwiazaniem tanszym. drozsze sa sruby + nakretka kłowa wbijana od spodu
                    ale ze masz mala odleglosc od krawedzi to to raczej nie wypali - trzeba bardziej rozwiercac

                    Skomentuj


                      #70
                      panowie jaka jest najlepsza technika szpachlowania bo u mnie przy szpachlowaniu otworow po wkretach nie wyglada to za dobrze jak chce zeszlifowac na rowno z plyta to w miejscu wkreta i tak jest wglebienie nie wiem czy na to wglebienie jeszcze raz naniesc szapchli?? czy moze jest jakis sposob aby ta szpachla po szpachlowaniu i szlifowaniu byla rowno z plyta??

                      Skomentuj


                        #71
                        piotrorts, jak kładziesz szpachlę to kładź ją z górką, nigdy na równi z płytą. Szpachla jest robiona na bazie wody i po wyschnięciu zawsze trochę się kurczy.

                        Skomentuj


                          #72
                          albo kladziesz jej wiecej i wiecej szlifujesz lub 2 razy nakladasz. jakos nalozyc latwiej niz szlifowac :P

                          Skomentuj


                            #73
                            ok panowie teraz najwazniejsze czyli fornirowanie. po fornir jade za tydzien do Radmoska wiec troche czasu mam na zapoznanie sie i wybraniem najlepszej metody. Z racji ze bedzie to moje pierwsze fornirowanie metoda nie moze byc skomplikowana czyli na goraca chyba odpada. Myslalem o kleju henkel moment bo wielu go poleca..No i za bardzo nie wiem jak poradzic sobie ze skosami na frontach czy miesce zgiecia namoczyc delikatnie woda zeby fornir mogl sie wygiac??? jak mozecie to przyblizcie mi jeszcze metode z zakladkami bo gdzies mi sie tam przewinela jak czytalem

                            Juz zaczynam szkolic sie powoli w zakresie diy wmaka, w wakacje mam zamiar ruszyc z jakims projektem. Jak macie jakies arty zwlaszcza dla poczatkujacych (ogolnie troche o elektronice i wprowadzeniu w to wszytko) to podeslijcie :wink: pzdr...

                            Skomentuj


                              #74
                              Zamieszczone przez piotrorts
                              No i za bardzo nie wiem jak poradzic sobie ze skosami na frontach czy miesce zgiecia namoczyc delikatnie woda zeby fornir mogl sie wygiac???
                              to zalezy od skosow i forniru.
                              jak masz gesty, elastyczny fornir to nic nie moczysz tylko pozadnie smarujesz klejem i dociskasz
                              jak cos kruchego to trzeba na kilka czesci dzielic.
                              co do fornirowania to czytaj - pelno tego jest

                              Skomentuj


                                #75
                                Zamieszczone przez n_omyzs
                                Zamieszczone przez piotrorts
                                czy mozna ja na wikol przykeic??
                                Lepszym rozwiazaniem bylby klej typu butapren - po prostu szybicej schnie.

                                Najlepsze rozwiazanie to przymocowywanie wytlumienia za pomoca zszywek tapicerskich, tzw takerem. Nie ma problemu z pozniejszm ich wzjeciem (mozna latwo nozem wyciagnac), a nic w srodku na pewno nie bedzie latac. Kleje dlugo schna, a oderwanie watoliny przymocowanej wikolem lub butapremem jest niemozliwe, trzeba zdrapywac resztki z plyty, a i tak nie zrobi sie tego dobrze...


                                Wiem ze temat juz sie troche "posunął" do przodu, ale moze kiedys sie komus przyda

                                Skomentuj


                                  #76


                                  Zdecydowanie polecam takerowanie gąbki i watoliny jak widać na załączonym obrazku :)

                                  Skomentuj


                                    #77
                                    Witam po dłuzszej przerwie. Postanowilem skonczyc moje kolumny podlogowe. Zostalo w zasadzie fornirowanie. Wybieram sie zakupic fornir i zastanawiam sie w jakich formatkach najlepiej zeby mi docieli?? wysokosc to wiadomo a szerokosc to najszerszego boku bo mi nie podocinaja idealnie na kazdy bok??

                                    Skomentuj


                                      #78
                                      Forniru nie kupuje się na formatki dociete na wymiar tylko w liściach o pewnej szerokości i długosci 2.5 metra. Kup taką szerokość zeby na największą ściankę wyszedł jeden kawałek ucięty z liścia.

                                      Jak masz kolumny gdzie boczna ścianka ma załózmy 30 cm frontowa ma 25 i wysokie na 90cm

                                      To kupujesz liście o szerokości minimum 32cm (jak by się krzywo przykleiło) bo trzeba też fornir wyrównać do ścianki. Wtedy liścia 2.5 metra tniesz na kawałki po 95 cm Wtedy potrzebowałbyś około 4 liście.

                                      Skomentuj


                                        #79
                                        panowie mam jeszcze kilka pytan:
                                        1. czy kawalek wkretu ktory nie wszedl do konca w plyte i wystaje lekko na powierzchni bedzie mial jakis wplyw na fornir (czy zrobic lekka gorke szpachla lepiej)?
                                        2. czy nierownosci freza na powierzchni prostopadlej do frontu da sie skorygowac fornirem (chodzi o to zeby nie bylo jakis luk miedzy krawedzia glosnika a krawedzia frontu czy lepiej wyrownac to szpachla czy moze jakos inaczej jeszcze temu zaradzic
                                        3. czy w przypadku plyty wiorowej na obudowie minimalne nierownosci beda mialy wplyw na przyleganie forniru? wiadomo jaka jest plyta na przekroju oczywiscie byla zaszpachlowana i dlugo szlifowana ale nieuniknolem nierowności, pokryje to klej?

                                        Skomentuj


                                          #80
                                          kolego, żeby fornir jakoś wyglądał to powierzchnia musi być IDEALNIE GŁADKA ! to co napisałeś w pierwszym pkt. to nie wiem... Fornirem nic nie skorygujesz, wkręty dokręć zrób na "ziher" wszystko przeszlifuj wszystko żeby było gładziutkie i wtedy próbuj kłaść fornir.

                                          pozdrawiam

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X