Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

AkustyK HD3

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Zamieszczone przez Fotofil

    2) Na co kleić fornir ? Kupiłem dębinę naturalną. Niepofalowana.
    osobiście polecam ten klej, zero problemów , smaruję , prasuję jest doskonale :
    http://www.narzedziaabc.pl/SEL-klej-do-drewna-artelit-d3-wb-330-750g(4,25298,19329).aspx

    Skomentuj


      #22
      Zamieszczone przez Fotofil
      W drodze są już płyty MDF docięte i pofrezowane
      gdzie w stolycy zamówiłeś mdf?
      Juz mi sie nie chce...

      Skomentuj


        #23
        Nie zamawiałem w Warszawie. Zamówiłem od gościa spod czeskiej granicy :) Dociął, powycinał otwory, pofrezował, a paczka właśnie jest w drodze :)

        Skomentuj


          #24
          Takie luksusy i to jeszcze z wysyłką? Dla wszystkich i dla każdego czy masz jakieś znajomości? Jaka cena za mdf i usługę? I jak można się z nim skontaktować i zamówić ?

          Skomentuj


            #25
            Hehehe luksusy :) Dla wszystkich, człowiek reklamuje się na allegro nick Koncertowy. A oto i linka do aukcji tego Pana Link Za całość czyli konstrukcja z mdf 18 mm front 28 mm + otwory i frezy pod głośniki i tunel br + środkowe usztywnienie z otworami 190 zeta z przesyłką.

            Skomentuj


              #26
              za tyle cale skrzynki na gotowo mozna miec kupujac mdf fornir lakier :) ae zamawiajac u kogos skrzynki 190zl drogo nie jest

              Skomentuj


                #27
                jeśli kupi się frezarkę, piłę tarczową itp to można taniej, ale na 1 parę kolumn to cena jak najbardziej OK, same fronty 50zł też nieźle, boki można już samodzielnie poskładać.
                ONKYO TX-SR501E | Monacor SPH165KEP + Vifa XT19

                Skomentuj


                  #28
                  No też mi się wydaje, że cena jest spoko 190 zł razem z przesyłką. A przesyłka sama kosztowała pewnie z 35 zł. Więc myślę, że warto. Dla porównania powiem, że wydzwoniłem kilka firm w poszukiwaniu mdf, cięcia i frezowania i ceny były naprawdę wysokie, szczególnie tutaj w mazowieckim, np. plytwior.pl powiedział mi 130 zł za sam materiał i 500 zł za otwory pod głośniki i frezy - hehehe podziękowałem Panu i tyle :) Niech szuka baranów dalej :)

                  Ale za to odebrałem dzisiaj fornirek dębowy. Został dobranym żeby nie było zbędnych słoi po bokach - każdy pasek był docinany z dwóch sztuk i łączony (na maszynie) wyszło perfekcyjnie. Zastanawiam się tylko nad dwoma rzeczami.

                  1) czy jak będę kleił fornir czy klej nie zacznie przeciskać się w miejscu łączenia forniru? (tam gdzie jest sklejony taśmą)

                  2) Chciałbym chyba go troszkę ściemnić. Będę kładł politurę i nie wiem czy sama politura go sciemni (są trzy jasności politury) Czy może pociągnąć bejcą wcześniej? Obawiam się tylko jednego, że łączenie forniru, które będzie naśrodku naciągnie ( czy to bejcą czy szelakiem) i się zrobi widoczna smuga... Widzłem kilka konstrukcji fornirowanych i bejcowanych i np. na krawędziach fornir widocznie nasiąkł i zrobił się ciemny, chciałbym tego uniknąć .

                  A tu fotka forniru dębowego

                  Skomentuj


                    #29
                    Najlepiej jest zrobić próby malowania, klejenia na małych kawałkach forniru i wtedy widać dokładnie jaki będzie efekt.Można bejcować, najlepiej bejca spirytusowa.Po fornirowaniu odstaw kolumny na kilka tygodni, odparują resztki rozpuszczalników.Nie przenoś kolumn do pomieszczenia w którym jest inna wilgotność\temperatura.

                    Skomentuj


                      #30
                      Widziałem skrzynki zrobione przez Michała.K dla Srelaka i mam pytanie do Michała.K ten dąb jest z jednego kawałka? Gdzie taki dostałeś?

                      No i pytanie jeszcze do was. Czy jak przykleję fornir na moment henkela, to mogę potem nakładać bezpiecznie politurę szelakową (na spirytusie) Nie wpłynie to na jakość spoiny? Boje się żeby ta politura spirytusowa nie rozmiękczyła tego kleju i żeby mi fornir nie zaczął złazić...

                      [ Dodano: 2009-11-11, 00:34 ]
                      Widzę, że w sprawie fornirowania i kładzenia politury na pomoc nie mam co liczyć. No nic będę eksperymentował :smile:

                      Mam kilka pytań:

                      1) Jak wytłumić 3 way classic troelsa?

                      - kupiłem Dwie "Wełny tłumiące - miękka naturalna wełna owcza Visatona" o wymiarach jednej 116 x 32,5 x 4 cm





                      +


                      2 x Gąbka 100 x 50, grubość 1 cm ( a może dać 2 cm gąbkę)


                      +


                      2 x Gąbka 50 x 30, grubość 3 cm



                      Moja obudowa to 55 cm wysokości 32 głębokości i 30 cm szerokości.







                      Zaplanowałem żeby wykleić gąbką 1 cm ( a może lepiej 2 cm?) od połowy wysokości w górę wszystkie ścianki tą gąbką. ( trzeba wszystkie ścianki wyklejać? łącznie z frontową?) Ogólnie czytałem że obudowy b-r słabo wytłumiamy.... ale jak słabo... nie mam doświadczenia

                      A na dole tylną ściankę tą gąbką perforowaną, a ścianki boczne zostawić gołe i za niskotnowym dać do każdej kolumny po jednej paczce wełny owczej (116 x 32,5 x 4 cm) (wystarczy jedna paka na jedną kolumnę?)


                      Jak byście wytłumili taką kolumnę? Obklejać wszystkie ścianki, jeżeli tak, to czym i jak. Słyszałem żeby "wytłumiać kolumnę 1 cm od ścianki" o co chodzi przecież muszę chyba przyklejać gąbkę czy wełnę do samej ścianki, to o co biega z tym 1 cm od ścianki?

                      Czytając forum natknąłem się na takie stwierdzenie " nie zapomnij wysokotonowego podłączyć odwrotnie ( w przeciwfazie? zamiast plus, minus?) po co tak?


                      Dodatkowe pytanie mam zamiar kupić kable do kolumn.

                      Obczaiłem, że polecacie procaby ls


                      Czy dobrym rozwiązaniem będzie takie połączenie

                      wysoki (27TFFC)-zwrotka = procab ls 15

                      średniak (MCA12RC) -zwrotka = procab ls 25

                      basik (SEAS CA22RNX) - zwrotka = procab ls 25

                      wyjście do gniazda procab las 25

                      od gniazda do wzmaka procab ls 25

                      Chciałem mieć dobre kolumny i szukając po necie informacji trafiłem na wasze forum, postanowiłem zrobić projekt, który mi poleciliście (jest to mój pierwszy) więc wszelkie rady są na wagę złota. Skompletowałem praktycznie wszystkie elementy do tego projektu i lada dzień będę zaczynał ich budowę, nie chcę popełnić najgłupszych błędów więc pytam o wszystko.

                      Ps: jak zacznę budować to założe nowy topic z relacji budowy :)

                      Z góry dziękuje za wszystkie rady. Wszelkie porady odnoście samej budowy, sprzętu do napędzenia tego projektu również mile widzenia :)

                      [ Dodano: 2009-11-11, 00:54 ]
                      I jeszcze jedno pytanie :) Czy dobry będzie tunel b-r, który kupiłem do tej
                      konstrukcji ?

                      [img]I jeszcze jedno pytanie :) Czy dobry będzie tunel b-r, który kupiłem do tej konstrukcji ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24a1f7bcc229fe56.html[/img]

                      [ Dodano: 2009-11-11, 10:28 ]
                      Pomoże ktoś?

                      Skomentuj


                        #31
                        nie jestem w temacie al jak jak juz tak jeczysz to Ci odpowiem

                        do obliczania obudowy i br sa programy wiec zapraszam do artykolow na stronicy glownej

                        Skomentuj


                          #32
                          Zamieszczone przez Fotofil
                          Widzę, że w sprawie fornirowania i kładzenia politury na pomoc nie mam co liczyć.
                          Zrób próby jak Ci już wcześniej napisałem
                          Zamieszczone przez Fotofil
                          wysoki (27TFFC)-zwrotka = procab ls 15

                          średniak (MCA12RC) -zwrotka = procab ls 25

                          basik (SEAS CA22RNX) - zwrotka = procab ls 25

                          wyjście do gniazda procab las 25

                          od gniazda do wzmaka procab ls 25
                          na średniaka wystarczy ls15 ale tak też jest dobrze
                          Zamieszczone przez Fotofil
                          Jak wytłumić 3 way classic troelsa?
                          Jak już zrobisz paczki i głośniki się wygrzeją to dobieraj wytłumienie eksperymentalnie teraz nie wklejaj nic na stałe.
                          Zamieszczone przez Fotofil
                          Czy dobry będzie tunel b-r, który kupiłem do tej
                          Jak to jest ten z kratką w środku to ją wytnij, albo lepiej kup z profilowanym [rozszerzonym] wlotem w polink.

                          Skomentuj


                            #33
                            Zamieszczone przez caras
                            nie jestem w temacie al jak jak juz tak jeczysz to Ci odpowiem

                            do obliczania obudowy i br sa programy wiec zapraszam do artykolow na stronicy glownej
                            Nie ma to jak fachową pomoc.

                            Skomentuj


                              #34
                              No i zabrałem się za tworzenie 3 way troels classic. Mam już wszystko co jest mi potrzebne do stworzenia kolumieniek. Skleiłem i skręciłem już pierwszą obudowę i nasunęło mi się kilka pomysłów.

                              Zastanawiam się nie prysnąć środka kolumna takim oto cudem bitumicznym w sprayu http://www.denbraven.pl/p...0&idm=1&idp=332 Czy używał ktoś tego? Czy jest sens pryskać w środku kolumny tym?

                              Obudowy kleję vikolem patexa i skręcam wkrętami K-G. Oczywiście wcześniej wiercę pod nie otwory wiertłem dwójką :) W sumie sporo tych wkrętów wyszło bo wzmocnienia też łapałem np. na bocznych ściankach itd. Zastanawiam się czy nie byłoby lepiej wykręcić teraz wkrętów, powiększyć otwory i dać drewniane kołeczki z klejem w to miejsce. Wydaje mi się, że tyle żelastwa (wkrętów) jest zbędne w obudowie. Nie jestem specjalistom od akustyki ale wydaje mi się, żę takie wkręty chyba nie wpływają pozytywnie na dźwięk? Wszystkie instrumenty muzyczne są zazwyczaj klejone, nie ma w nich metalowych części. Dobrze kombinuje? A może przekombinowałem i dać sobie spokój i tylko zaszpachlować otworki po wkrętach?

                              Pytam o takie szczegóły, bo powiem szczerze, że nie spieszy mi się z popełnianiem błędów, a jest to mój pierwszy projekt, i w dodatku kilka miesięcy kompletowałem same podzespoły :)

                              Z góry dziękuje za wszelkie rady i opinie :)

                              Skomentuj


                                #35
                                Widzę, że używasz mdfu, także może już odczep się tych wkrętów, bo czym więcej będziesz wykręcał, wkręcał, wiercił wbijał itd to masz ryzyko, że Ci mdf zacznie się rozwarstwiać i narobisz sobie dodatkowego bigosu. Wkręty żadnego wpływu na dźwięk nie będą miały.
                                Mogłeś od razu bez wkrętów robić na sam wikol, ale wkręty z drugiej strony ułatwiają zadanie także...

                                Ładnie tylko zaszpachluj i wyrównaj powierzchnie papierem 240 jeśli to ma być pod fornir. Przed fornirowaniem odczekaj z tydzień niech wszystko sobie doschnie, szpachla całkowicie zaschnie (prawdopodobnie może Ci ją trochę wcinając, także nie zeszlifuj jej na początku idealnie jeśli po wkręcie masz większy dołek, bo na 99% mimo idealnego wyszlifowania, będziesz miał później uskok z 0,5 mm)- wyszła jakaś nowsza szpachla Novola, która ponoć tak bardzo się nie kurczy- zerknij na stronę novola. Co do kładzenia forniru to masz opisane wszystko pięknie w dziale Toolbox.

                                Dla uszczelnienia pod głośnikami daj sobie np taką gąbkę jaką się stosuje pod panele podłogowe. Zauważyłem, że u siebie pod 27TFF będę musiał dać, bo jak puszcze głośno muzykę, to CA22 daje na tyle duże ciśnienie, że potrafi minimalnie odchylać front tweetera i leciutko dmucha (mimo, że dokręcone są solidnie przykręcone i powierzchnia jest dobrze wyprowadzona)

                                Tego bitumicznego czegoś też się odczep, bo po jaką cholerę Ci to w środku. Jeśli chcesz mieć pewność, że wszystko jest szczelne, to po sklejeniu możesz od środka we wszystkie łączenia nałożyć wikolu np palcem.

                                Skomentuj


                                  #36
                                  na dźwięk to te wkręty na pewno wpływać nie będą ...

                                  ale sama konstrukcja paczek będzie "bardziej zgodna ze sztuką" jak będzie to na kołkach i tyle w tym temacie, po prostu większa bezkompromisowość,
                                  jest jeszcze aspekt wykończenia paczek, jak będa lakierowane to lepiej zrób to na kołkach podszpachlowane wkręty wymagają długiego sezonowania szpachlówki oraz troszeczkę jej tam musi być (czyli wkręt musi być trochę zatopiony by potem szpachli trochę tam nałożyć i ładnie szlifować.... )
                                  w innym wypadku po prostu będzie "kółeczko" pod światło po jakimś czasie niezależnie od tego jak idealnie przeszlifujesz to mogą wystąpić naprężenia i jak jest mało szpachli to albo zrobi się nie wyczuwalne pod palcem (ale widoczne pod światło) wybrzuszenie albo dołeczek ;p

                                  Skomentuj


                                    #37
                                    Jeśli będą lakierowane to tak jak mówi bawołek, musisz sobie wsiąść do serca to, że szpachla minimalnie, ale zawsze się skurczy (czym więcej szpachli tym większy uskok po skurczeniu). Pod palcem może być nie wyczuwalne, ale światła nie oszukasz, będzie widać :).
                                    Także w wypadku lakierowania, możesz zrobić na kołki tylko, z duża starannością, tak żebyś już tej szpachli nie musiał później używać.

                                    Ale czytałem wcześniej, że ma być fornirowane, to może lepiej zostaw te wkręty, bo mdf ma duże skłonności do rozwarstwiania.Także odczekaj z tydzień lub 2 i możesz lecieć z fornirowaniem.

                                    Skomentuj


                                      #38
                                      3-Way Classic Troelsa by Fotofil

                                      Cześć, ukończyłem jakiś miesiąc temu projekt 3 way troelsa.

                                      Głośniki seas + kable jantzen

                                      CA22RNX solid core 1.0
                                      MCA12RC solid core 0.5
                                      27TFFC solid core 0.5

                                      br z tyłu - 17 cm na 72 ( strojenie okolice 36 hz)

                                      W środku wzmocnienie w połowie kolumny + wzmocnienie za głośnikiem niskotonowym.

                                      Obudowa sklejona na vikol i skręcona wkrętami k-g, następnie wykręciłem k-g i zabiłem kołkami drewnianymi. Skrzynki obkleiłem fornirem naturalnym (dąb) na moment henkela. Jeszcze nie polakierowałem skrzynek.

                                      Tłumienie

                                      Komora średniaka - gąbka 1 cm perforowana + wełna owcza

                                      Za niskotonowym - maty app dół obudowy i tylna ścianka do połowy jej wysokości + wełna owcza visatona (gęsto)


                                      Za podstawę robią standy wg. mojego pomysłu - płyty granitowe (gór, dół) pomiędzy cztery stopy metalowe) - musze je pomalować na czarno i skręcić z płytami granitowymi. Pod kolumną i pod standem kolce.

                                      Zwrotka wg. projektu troelsa

                                      [img][/img]

                                      Wymiary + wzmocnienia

                                      [img][/img]


                                      [img][/img]


                                      W trakcie budowy


                                      [img][/img]
                                      [img][/img]
                                      [img][/img]
                                      [img][/img]
                                      [img][/img]
                                      [img][/img]
                                      [img][/img]


                                      Efekt Końcowy

                                      [img][/img]


                                      Wrażenia odsłuchowe:

                                      Pierwsze odpalenie zestawu wywołało uśmiech, że wszystko działa. Jednak po chwili odsłuchu stwierdziłem że bas beznadziejnie dudni. Oczywiście kolumny nie były wytłumione. Po eksperymentach z wełną owczą stwierdziłem lekką poprawę, która i tak mnie satysfakcjonowała. Bas był rozlazły i nie do zaakceptowania.

                                      Oczywiście sprawa się odmieniła po wygrzaniu głośników, bas stał się zwarty szybki i baaaardzo nisko schodzący.

                                      Jak wrażenia ze środka i góry? Trzeba przyznać, że średniotonowy odtwarza muzykę bardzo pięknie i naturalnie, a wysoki dopełnia brzmienie.

                                      Jakość przetworników jest naprawdę dobra, mam tu na myśli głośniki. Jednak pojawia się małe ale... Miałem okazję skonfrontować ten zestaw z AA Hyperion 3s. Myślałem szczerze, że zestaw troelsa rozmiecie w pył AA Hyperion 3s. Muszę jednak przyznać, że tak się nie stało. Pomimo użycia bardzo dobrych głośników. Hyperiony grają z o niebo większą kulturą. Wpływ na to ma zapewne lepiej dopracowana zwrotnica, obudowa i strojenie oraz prostsza konstrukcja. W zestawie troelsa jak dla mnie panuje chaos, tzn każde z przetwarzanych pasm czyli (niskie średnie i wysokie) nie są wyważone względem siebie. Średniotonowy drze się za bardzo, a bas schodzi tak nisko jak w subwooferze. To zdecydowanie nie jest bezpieczny zestaw do słuchania muzyki. Jeżeli trafi się kawałek z większą ilością basu to wasza podłoga zadrży jak przy małym trzęsieniu ziemi. Zaś grające średnicą trąbki mogą przesadnie wbijać się w wasze uszy. Kolejnym minusem jest płaskość tego zestawu, 3 way troelsa gra precyzyjnie, czysto, szybko, ale bez głębi - zapewne ma na to wpływ mała obudowa.

                                      Ogólnie przygoda z budową tego zestawu bardzo fajna. Mniej więcej wiem teraz czego mi trzeba. Posłuchałem AA Hyperion wygrzanych, posłuchałem 3 way troelsa i wiem, że chyba optymalnym wyjściem byłoby pozbycie się CA22RNX i wsadzenie w to miejsce dwóch małych niskotonowych( 16 cm) bądź jednego 18 cm do podłogówek.

                                      Oczywiście są to moje subiektywne odczucia co do tego zestawu i nie mogą w żaden sposób wyrokować czy ten projekt jest dobry czy zły. Mi osobiście bardzo podoba się góra tych kolumn jest lepsza od AA Hyperionów. Jednak bas mi na tyle nie odpowiada, że obcnie zatkałem b-r żeby trochę uspokoić bas.[img][/img]

                                      Skomentuj


                                        #39
                                        hmm ciekawe to co piszesz. Te AA to dokładnie te co w tej recenzji ? -> http://audio.com.pl/testy/audio-academy-hyperion:1

                                        Jeśli tak to tam niżej masz charakterystyki tego zestawu. Do płaskich to one nie należą także z tą lepiej zaprojektowaną zwrotnicą względem Troelsa to bym nie powiedział.

                                        Ale samo brzmienie możliwe, że Ci lepiej odpowiada od 3W, bo może masz za mały pokój do tych kolumn ? Może jednak coś skopałeś ze strojeniem ? No i ostatnie czy Twój pokój jest umeblowany w stylu minimalistycznym ?

                                        Ja gdy w u siebie w domu postawiłem 3W classic w pokoju 20m2 w którym jest komoda, sofa firanki i dywan to nie dało się po prostu słuchać. Jedno wielkie echo basu i tyle z odsłuchu. W pokoju 35m2 to zupełnie inna bajka, który także jest bardziej umeblowany i ma więcej "gratów". Natomiast na co dzień kolumny stoją w moim pokoju (20m2), który jest totalnie zagracony z grubym dywanem, obrazkami na ścianach, meblami, łóżkiem i tutaj jest idealnie z 3W classic, basu w niektórych miejscach w pokoju nawet brakuje, dudni tylko w jednym rogu mojego pokoju, ale to i tak bez echa.

                                        Także może powalcz trochę z akustyką pokoju skoro bas zalewa resztę pasma.

                                        Skomentuj


                                          #40
                                          Fotofil, jak przeczytałem twój post to nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać.
                                          Nie słyszałem 3W troelsa ale to co napisałeś to ja nie wiem co to ma być.
                                          Zastosowałeś dwa głośniki nisko-średniotonowe o średnicy 22 cm co mają duże Sd(powierzchnie membrany), mają dobre zejście F3 i masz pretensje, że ci zestaw gra sporym basem i obsługuje niskie częstotliwości, przecież to jest proste jak drut, duże głośniki duży bas, małe głośniki mały bas, jak potrzeba mały to się monitory robi. Ludzie celowo budują 3W dla tego, że ma spory bas i duże głośniki.

                                          Napisałeś, że zestaw gra bez głębi a 2 zdania wcześniej piszesz, że gra za głęboko.
                                          Płasko gra? Pewnie jesteś z tych co ma treble i bas na full w wzmacniaczu? Zaletą tego zestawu jest to że ma płaską charakterystykę.

                                          Moje odczucia są takie, że zbudowałeś zestaw nie wiedząc czego oczekujesz i wybrałeś zły projekt.
                                          Wszędzie był, wszytko widział, na wszystkim się zna...
                                          Wulgarny, przemądrzały to właśnie ja.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X