Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

pomiary w zap-audio - killer nauczyl sie robic zwrotnice?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #61
    Zamieszczone przez jacky72 Zobacz posta
    Swoją drogą temat zrobił się ciekawy.Czekam z niecierpliwością co zaprezentuje nam kolega Legenda.Jeżeli jest tak jak piszesz że jesteś osobą dociekliwą, w wieku 55 lat,chcesz poświęcić własne pieniądze i czas a następnie podzielić się z nami wynikami,to pełen szacunek.Natomiast jeżeli nas oszukujesz to prawda wyjdzie na jaw i killer pogrąży się do końca.


    Czy to prowokacja,to pewnie się dowiemy.Czy nick "deVeno" też jest podejrzany?No chłopie,proszę,bądz poważny.
    Prosty rebus. Legenda + zwrotnice + legendarne pomiary + 3/4 postów "Legendy" = ? I tak nagle po tym jak killer zakupił sprzęt do pomiarów pojawia się temat na forum. Ciekawe nie ?

    Skomentuj


      #62
      Nie ma się co pienić... :) Poczekajmy na pomiary i fotki z ich wykonywania.. :)

      Skomentuj


        #63
        deVeno,przeczytaj do czego się odniosłem.Czy pisanie o czyimś nicku że jest podejrzany,jest poważne?

        Skomentuj


          #64
          A ja sobie dalej grzebie w Sieci i szukam. Czytam dokładnie opisy pod pomiarami itd.
          Czy wy w ogóle czytacie opisy pod pomiarami ? Wiecie ile w sieci znalazłem kompromitujących rzeczy ( ich poczynania i umiejętności ) na wychwalanych tutaj nawzajem siebie projektantów. Ale przy żadnym nie znalazłem krytyki. Zap-Audio musi być wam bardzo nie na rękę - krytyka w kierunku tej firmy w wykonaniu tak naprawdę kilku ciągle tych samych osób jest za wszystko - dosłownie.

          zaintrygowała mnie informacja napisana przez jednego z użytkowników w poście na tym forum że zwrotnice od Zap-Audio spaliły mu głośniki ( zaintrygowało z powodu tego ze naprawdę trzeba być "małpą" żeby zrobić zwrotnice która spali głośniki przy normalnym użytkowaniu ) Zapytałem Pana Adama o to mailowo podając dokładnie konfiguracje i autora postu aby wiedział o co chodzi:
          http://diyaudio.pl/showthread.php/20...ull1990-na-STX

          i wiele co odpowiedział ??
          Ze rzekome zwrotnice wróciły do zwrotu i okazało się ze nie były do niczego podłączane a luty były nietknięte w najmniejszym stopniu nawet nie było najmniejszego zarysowania. Ze co prawda nie pamięta dokładnie rozmowy z tym klientem ale ma całość zarchiwizował. klient poprosił o wyjaśnienie jak podłączyć i po kilkunastu minutach już napisał o możliwość zwrotu. informacje o spalonych głośnikach wysłał dopiero po jednym lub dwóch dniach. Pan Adam najpierw odebrał sprawę jako wyłudzenie ale mimo wszystko prosił o wysłanie głośników do Siebie w celu przeprowadzenia ekspertyzy razem z zwrotnicami u producenta głośników (STX). Po czym klient po prostu odpuścił i powiedział ze czeka tylko na zwrot zależności za zwrotnice. Jeśli na postawie opinii krętaczy i oszustów wyrabia się opinia o Zap-Audio to sami pomyślcie. Chłopaczek zapewne chciałbyć Fajny i bohaterski i podzielił się tym samym krętactwem z Wami.
          Ja na miejscu Pana Adam zgłosiłbym taką próbę wyłudzenia do odpowiednich służb ( najpierw ekspertyza potem zgłoszenie ). Ten sam Chłopaczek może jutro przyjść do waszej Babci i wyłudzić od niej rentę na "wnóczka"




          kto mi odpowie dlaczego Yoshi w swoim tutorialu do SW zaleca maksymalne wygładzanie 1/1 ?? już bardziej wygładzić się nie da.
          Nie przeczę że Facet się Zna - pewnie zęby na tym zjadł - Przecież to wasz i tu Pada ulubione słowo GuRu. ale to że robi pomiary które trzeba maksymalnie wygładzać żeby były czytelne nikt nie skrytykuje.
          To takie trochę "rzeźbienie w gównie" z niczego zrobić coś. I co myślicie że takie wygładzanie do bólu nie ma wpływu na rzetelność pomiarów ??

          pharon coś tam marudził że sinusoidą nie da się zrobić pomiarów i nie znam się na prawach akustyki. A używany na całym świecie w komorach bezechowych "sine sweep" czym niby jest jak nie sinusoidą zakresu 20hz-20khz.
          ??

          i co wy z tą komorą bezechową - wiecie ile kosztuje wybudowanie takiej komory - przez całe życie mała firma by na nią nie zarobiła. Nawet największy producent kolumn w Polsce PolAudio nie ma komory - tylko mocno wytłumione pomieszczenie podobne do tego z Zap-Audio. Jak zbudowane pewnie nigdy się tego nie dowiemy - Każdy chroni informacje o "środkach" swojej firmy.

          I co wy z tym renderingiem - niech się wypowie jakiś grafik - bo ja tam widzę zwykłe zdjęcia i w dodatku kiepskie. Widać ze na fotografii to Pan Adam za bardzo się nie zna.

          Fakt na pomiarach od strony praktycznej się nie znam - nigdy ich nie robiłem. Ale teorii przerobiłem do obrzygania i to nie na waszym forum bo tu za wiele nie ma tylko na zagranicznych portalach projektantów. I mam wiedzę na tyle dużą żeby widzieć jak wielu z was wypisuje herezje a następnie je bezmyślnie powielają

          A jak ktoś pokazał pół roku temu pomiary Killera z wygładzanie 1/24 - (te na jego stronie są 1/48) to wielu podniosło krzyk i krytykę. Producent głośników wykonuje pomiary z bramkowaniem na 3,5msec a wy krytykujecie za bramkę 12msec.

          Jak wam brak argumentów to nic nie bazgrajcie, zamiast wymyślać cokolwiek byle tylko skrytykować

          odezwę się jak wrócę z pomiarów - kiedy to będzie nie wiem - umówiłem się z Panem Adamem wstępnie za 2 tygodnie.

          ps. mam ostatnie pytanie. Dlaczego nikt na forum przy projektowaniu kolumn nie mierzy wodospadów w różnej postaci, Harmoniczne widziałem pomiary ale jak na lekarstwo.
          Nie potraficie czy bagatelizujecie ( pomiar z pozoru nieistotny ale jak wiele nam mówi o konstrukcji ).
          Za to z namiętnością godną Kochanków analizujecie wyliczenia programów symulacyjnych

          Skomentuj


            #65
            Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
            skoro padlo juz podejzenie ze legenda = killer to moze by tak sprawdzian tego czego sie nauczyl?
            To Administratorzy nie maja wglądu w numery IP ? Pawle , IP mozna łatwo sprawdzić nawet jak sie jest początkujacym tylko sprytu trzeba :biggrin:

            Skomentuj


              #66
              Użytkownik LEGENDA w jednym z wpisów wskazał, że pracuje w poważnym urzędzie, więc nie sądzę, aby się pod kogoś podszywał.

              Skomentuj


                #67
                Ze strony killera :
                Wszystkie pomiary poniżej wykonane są przy: 1m/2,83V 1 / 48 octave, Przemiatana Sinusoida ( bramkowanie start 0ms - 12ms ), NF (bas) 10cm, NF (br) 1cm.
                pomiar modułu impedancji (sinus 2V). Dodatkowe pomiary pod kątami w pionie ( 7 stopni w góre i 7 w dół ) w poziomie (15 i 30 stopni ). 2,3 i 2-5 Harmoniczne.
                Czyli pomiary i tak są bramkowane, zupełnie jak w metodzie MLS. Nadal pozostaje problem owych 500Hz, chociaz przy 12ms tak na prawde pierwsza próbka pomiaru pojawi sie przy ok 80Hz. Zupełnie tak samo jak w SW i innych tego typu programach. Zresztą każdy kto robił pomiary wie ze w takim pomieszczeniu nie da sie uzyskać lepszych rezultatów i bramkowanie jest nieodzowne. Pomiar "pełnego" pasma zapewne jest robiony metodą łaczenia pomiarów bramkowanego z 1m i pola bliskiego.

                Co jest fajne w jego systemie to próbkowanie do 96kHz i szerszy zakres pomiaru harmonicznych. Jednak to tak na prawde gadżet bo nt pomiarów harmonicznych głośnika juz była dyskusja i SoundWave wyjaśniał jak sporymi błedami moze to być obarczone. Wspomnę chociażby o sposobie przykręcenia głośnika który u niego powodował radykalną zmianę wyniku.
                No i ładna prezentacja jest wyników pomiaru wodospadowego. W SW jest to troche gorzej ale też sie da zmierzyć i wyciągnać wnioski.

                Zamieszczone przez LEGENDA Zobacz posta
                kto mi odpowie dlaczego Yoshi w swoim tutorialu do SW zaleca maksymalne wygładzanie 1/1 ?? już bardziej wygładzić się nie da.
                Zapewne przeczytałeś jeden, ostatni i najkrótszy tutorial. Nic dziwnego bo troche ich napisałem. Niektóre są z czasów gdy pan Adam jeszcze nie śnił o czymś takim jak pomiary .
                Jednak pozostaje kwestia zrozumienia i interpretacji tego co napisałem i tu chyba kiepsko. Akurat generalnie nie zalecam wygładzania w ogóle i go nie stosuję. Osobiście pomiary wykonuję tak, że nie wymagaja wygładzania.

                Manewr z wygładzaniem 1/1 jest to mój autorski pomysł w celu wsparcia projektowania filtrów o bardzo niskiej czestotliwości podziału np w zestawach 3 drożnych tam gdzie metoda MLS "zawodzi". Bramkowany pomiar on axis nawet z długa bramką jest za krótki żeby oddać pasmo niskich częstotliwosci ze zjadliwą do celów symulacji rozdzielczością. Dlatego opracowałem swoją metodę.

                Pomiar wykonywany jest z normlanej odległości czyli od razu z uwzględnieniem efektu baffle step i w ogóle całej obudowy oraz prezentuje (po wygładzeniu) rzeczywisty przebieg SPL głośnika.
                Tego nie mozna powiedziec po miarach w polu bliskim, gdzie badany jest tylko wycinek membrany głośnika i ch-ka na czestotliwości juz nawet od kilkuset Hz zaczyna być przekłamana. Bazując na pomiarach w polu bliskim nie da sie zaprojektować filtrów tak aby uwzględniły one wzajemne relacje fazowe głośników. Bo jak to zrobic skoro błośnik mierzony jest z paru cm ?

                Stosujac moją metodę mozna. Wypróbowałem ja wiele razy przy okazji projektowania zestawów 3 drożnych i zawsze sie sprawdzała.

                Skomentuj


                  #68
                  Nearfield głośnika z 10 cm to przecież bzdura i ewidentny błąd w sztuce.

                  Skomentuj


                    #69
                    Poza nielicznymi sensownymi wypowiedziami jak np. dabyla , proponuje powstrzymać się od pisania tym , którzy szukają kolejnych ,,wcieleń ,, killera i porzucenie zasady- kto bardziej dowali ten ma więcej podziękowań.

                    ---------- Post dodany o 10:11 ---------- Poprzedni post o 09:53 ----------

                    Zamieszczone przez deVeno Zobacz posta
                    Prosty rebus. Legenda + zwrotnice + legendarne pomiary + 3/4 postów "Legendy" = ? I tak nagle po tym jak killer zakupił sprzęt do pomiarów pojawia się temat na forum. Ciekawe nie ?
                    killer pewnie o ile tu zagląda to się dobrze bawi czytając takie posty, o kurcze teraz ja jestem killerem:lol:
                    audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                    http://www.rane.com/note160.html
                    Amethyst Trinnov Audio

                    Skomentuj


                      #70
                      Zamieszczone przez LEGENDA Zobacz posta
                      A ja sobie dalej grzebie w Sieci i szukam. Czytam dokładnie opisy pod pomiarami itd.
                      Czy wy w ogóle czytacie opisy pod pomiarami ? Wiecie ile w sieci znalazłem kompromitujących rzeczy ( ich poczynania i umiejętności ) na wychwalanych tutaj nawzajem siebie projektantów. Ale przy żadnym nie znalazłem krytyki. Zap-Audio musi być wam bardzo nie na rękę - krytyka w kierunku tej firmy w wykonaniu tak naprawdę kilku ciągle tych samych osób jest za wszystko - dosłownie.
                      jednak nie jestes podstawiony przez killera - on az tak glupi by nie byl
                      nawet nie masz pojecia za co krytykujemy killera tylko ciagle piszesz o pomiarach...


                      Zamieszczone przez LEGENDA Zobacz posta
                      zaintrygowała mnie informacja napisana przez jednego z użytkowników w poście na tym forum że zwrotnice od Zap-Audio spaliły mu głośniki ( zaintrygowało z powodu tego ze naprawdę trzeba być "małpą" żeby zrobić zwrotnice która spali głośniki przy normalnym użytkowaniu ) Zapytałem Pana Adama o to mailowo podając dokładnie konfiguracje i autora postu aby wiedział o co chodzi:
                      http://diyaudio.pl/showthread.php/20...ull1990-na-STX
                      glosniki mial podlaczone - nie lutowal tylko sobie kable przykrecil. dlugo mnie meczyl z tym tematem
                      ale to na bank nie wina zwrotnicy bo filtr byl poprawny


                      Zamieszczone przez LEGENDA Zobacz posta
                      A jak ktoś pokazał pół roku temu pomiary Killera z wygładzanie 1/24 - (te na jego stronie są 1/48) to wielu podniosło krzyk i krytykę. Producent głośników wykonuje pomiary z bramkowaniem na 3,5msec a wy krytykujecie za bramkę 12msec.
                      dziwne, ja potrafie robic pomiary z bramkowaniem nawet na ok 20ms a w wiekszosci przypadkow pomiarow nie wygladzam ;]


                      Zamieszczone przez LEGENDA Zobacz posta
                      Dlaczego nikt na forum przy projektowaniu kolumn nie mierzy wodospadów w różnej postaci
                      a po co to komu w praktyce?
                      zeby sprzedac glosnik to owszem sa potrzebne. ale po co to nam?



                      ale wracam jeszcze raz do tego co padlo juz kilka razy. pomiary to tylko narzedzie POMOCNE przy projektowaniu zwrotnic!
                      idealnie rowna ch-ka nie jest wyznacznikiem dobrze zaprojektowanej zwrotnicy!
                      moga sie zdazyc takie przypadki ze 2 zblizone do siebie ch-ki beda brzmialy zupelnie inaczej!
                      i dopiero tutaj widac doswiadczenie i sluch konstruktora

                      Skomentuj


                        #71
                        Ja mierzyłem waterfalla, jak wspomniałem SW nie robi aż tak fajnych wyników ale tak na prawde jest to dodatek a nie głowna funkcja każdego programu który go ma. Bez tego pomiaru tez można żyć.

                        Skomentuj


                          #72
                          Mbar - "Nearfield głośnika z 10 cm to przecież bzdura i ewidentny błąd w sztuce."

                          kolejny akt niewiedzy ze strony tutejszych bywalców - nawet ja jako amator wiem że przy pomiarze w polu bliższym NF ( zwał jak zwał ) z 1cm jak mówi regułka mierzymy tylko sam głośnik a przy większych głośnikach wycinek membrany. A co z bardzo ważnym wpływem obudowy na przetwarzaną charakterystykę. pomiary ze strony Zap-audio dotyczą kolumn F2 według kitu Akkusa są to dosyć małe kolumny wiec 10cm wystarczyło aby zobaczyć wpływ krawędzi obudowy na charakterystykę. Przy dużych kolumnach ta odległość powinna się zwiększać.

                          A jedyny problem polega na normalizacji tych pomiarów do 1m z jakiego był robiony Pomiar onaxis. Podejrzewam ze nowoczesne oprogramowanie umożliwia normalizacji odległości i położenia mikrofonu w sposób dowolny i nie trzeba już tego liczyć samemu a nie poprzez wpisanie dokładnego położenia mikrofonu. SW normalizuje zapewne poprzez kliknięcie jednego guzika "zcalaj" a tam jesteście konieczni wykonać pomiar z 1cm bo tak ma na stałe zaimplementowane algorytm bo inaczej scalanie będzie zafałszowane.

                          Norma mówi pomiar głośnika wykonujemy z 1m ... a na wszystkich stronach producentów pod pomiarami opis "0,5m normalizowane do 1m". oczywiście w polu bliższym niż 1m mierzy się pojedyncze głośniki a nie cały zestaw. Ponieważ mielibyśmy niemiarodajne dane na temat Fazy.
                          Ludzie zacznijcie sami myśleć a nie bezmyślnie powtarzać wszystko po innych

                          Yoshi - dziękuje Ci bardzo od Ciebie pierwszego czegoś się dowiedziałem nowego. Pewnie każdy zaawansowany praktyk z biegiem czasu wyrabia sobie swoje prywatne sposoby na pomoc przy projektowaniu kolumn i zapewne tylko on wie jak je w 100% zinterpretować i wykorzystać.

                          to ile już tych killerów tutaj jest bo się pogubiłem ? Sam Pan Adam zapewne nigdy tutaj nie zawita - pomyślcie a wy byście zawitali jakbyście czytali tyle o sobie kłamstw i obelg. Mamy wolność słowa i całe szczęście - bo za to co anonimowi ludzie wypisują w internecie o osobach publicznych posypały by się miliardy pozwów o zniesławienie.

                          Bywajcie - Papugi :)

                          ---------- Post dodany o 10:56 ---------- Poprzedni post o 10:46 ----------

                          Pawełku:

                          kopiuje ze strony killera.
                          Fully Digital Audio Analysis System
                          Specially designed and prepared the studio acoustically similar to anechoic chambers

                          High resolution by using 24 Bit D/A-A/D converters - Sampling rates up to 96 KHz
                          Precision condenser microphone - True omnidirectional pattern with individual calibrated flat frequency response

                          Live Sound Measurements In Real Time

                          Sine Sweep Signal - Impulse Response 1-250msec - 1/3 to 1/96 smooting - and no smoothing frequency response


                          wynika z tego ze ma możliwość pomiarów do 250msec i bez wygładzania. To że te konkretne pomiary były z wygładzaniem może wynikać z tego ze klient tak chciał.
                          zresztą nie pamiętam już gdzie ale w sieci krążą jego pomiary głośników ze skalą co 1dB i bez wygładzania.
                          kurde ale Fajna zabawa z wami jest - i jak mi czas szybko w pracy leci.

                          Yoshi - szacunek naprawdę.

                          Skomentuj


                            #73
                            Zamieszczone przez LEGENDA Zobacz posta
                            Sam Pan Adam zapewne nigdy tutaj nie zawita - pomyślcie a wy byście zawitali jakbyście czytali tyle o sobie kłamstw i obelg.
                            zacznij czytac te lata wstecz to zrozumiesz ze to zadne obelgi a prawda ;]
                            ale nie, ty sie tylko na pomiary uczepiles

                            Skomentuj


                              #74
                              LEGENDA kwestia normalizacji pomiaru przez producenta to jest trochę inna historia niż pomiar kolumny do celów projektowania zwrotnicy.

                              Żeby to zrozumieć trzeba wiedzieć w jakim celu wykonywany jest pomiar , bo inny cel ma producent inny konstruktor kolumny, chociaz robi to samo.

                              Producent chce pokazać w sposób najwierniejszy samą ch-kę głośnika bez wplywu obudowy. Dlatego może sobie pozwolić na pomiar w odgrodzie (bardzo duzej obudowie) z odległości 0,5m gdyż nie jest już w polu nearfield a jednocześnie wymagania stawiane odgrodzie są mniejsze bo im większa odległość pomiaru tym większa musiałaby być odgroda aby w pełnym paśmie nie mieć zafałszowania pasma skończona wielkością odgrody.
                              Normalizacjia w przypadku producenta polega na tym, że obniża pomiar na całej skali tak aby efektywnośc głośnika była adekwatna do pomiaru z 1m.

                              W przypadku konstruktora kolumny pomiar z 0.5m byłby błędny. Gdyż w pewnym stopniu (nie całkowicie) maskuje mu efekt baffle step. Im większa odległość pomiaru tym lepiej. Tak samo przy łaczeniu wykresó z pola bliskiego z tym z 1m można popełnić błąd przy ustalaniu miejsca wspólnego dla obu pomiarów. Bo pomiar NF z 1 cm bedzie nieco inny niz z 2 nie mówiac o 10 cm. Jak słusznie mbar zauwazył, pomiar z 10cm jest błędny bo przy takiej odległosci od głośnika w równym stopniu mamy odległość do krawędzi typowej ok 20cm kolumny i teraz tak na prawdę nie wiadomo co mierzysz, coś pomiędzy NF a OnAxis, trudno oszacować na ile jest zarysowany wpływ obudowy. Dlatego wiarygodny NF mierzy sie z bliska i koniec.

                              Znormalizowanie takiego pomiaru składającego się z dwóch jest dość kłopotliwe ale wykonalne. Można to zrobić chyba w każdym programie ale raczej trzeba is ezdać na własną wiedze i doświadczenie niż jakiś algorytm.
                              Pozatym taki połączony wykres zupełnie nie nadaje sie do projektowania zwrotnicy, generalnie jest to wykres poglądowy. Tak na prawde stosujac moją metodę z pomiarem farfield i mocnym wyładzeniem mam niemalże identyczny wynik bez kombinowania w sklejanie wykresów i bez przekłamiania wynikajacego z ryzyka złego doboru miejsca sklejenia.

                              I na koniec poświecasz cała swoją uwagę pomiarom gdy z mojego doświadczenia, zamują one najmniej czasu. Argumenty o tym, że jakiś program coś szybciej zrobi do mnie i do nikogo tutaj nie trafią. Szybciej nie znaczy lepiej. 1 pomiar MLS trwa 2 sek, co mi po tym ze mozna to zrobić szybciej jak to i tak jest szybko .

                              Zrobienie kompletu pomiarów, nawet z rozłożeniem tego całego bałaganu trwa ok pół godziny. A siedzenie, projektowanie, odsłuchiwanie (!) trwa kilkadziesiat razy dłużej. Prędkość działania programu, jego nowoczesność zupełnie w niczym nie pomogą, mogą zapewnić jedynie komfort pracy konstruktorowi.

                              Chyba ze killer ma sposób na odsłuchanie 5 min utworu w 10 sek to moze faktycznie on zrobi w jeden dzień to co my w tydzień. Zreztą skąd ta pewność co my robimy w tydzień . Zdziwiłbyś sie.

                              Skomentuj


                                #75
                                Yoshi - mądre słowa.

                                Tylko ze ja mówiłem o pomiarach gotowych konstrukcji i te pomiary były krytykowane. pozwoliłem sobie zauważyć że nie słusznie.

                                z odległości 0,5m u Killera były opisane pomiary pojedynczych głośników bez filtracji nie konstrukcji czy filtracji.

                                1cm - 10cm - 20cm - w sieci również jest dużo kontrowersji na ten temat. Wielu konstruktorów wykonuje Tak pomiary pomocnicze i to tych bardzo sławnych konstruktorów - zapewne po to aby porównać i zinterpretować
                                je z pomiarami z innych odległości i zobaczyć co w jakim stopniu ma wpływ na charakterystykę.
                                Ale pisanie ze to błąd w sztucę - to już kolejna bezpodstawna krytyka. Normy jedno a pomiary pomocnicze konstruktora to drugie.

                                i Poraz kolejny zapytam - dlaczego osoby obce z poza tego forum krytykuje się za wszystko. A Yoshiego za jego Trik z wygładzaniem 1/1 nikt nie skrytykuje (swoją drogą każda metoda jest dobra w dążeniu do celu - pod warunkiem że wie się co robi)

                                Jestem niemal że pewny że gdyby Pan Adam dogadał się prywatnie z Yoshim i udostępnił mu aparaturę pomiarową aby pomiary wyglądały na Killera. zaprojektował bardzo dobrą konstrukcję a potem udostępnił by w sieci pod obcym nickiem jako projekt wykonany przez Zap-Audio. Posypała by się lawina krytyki za najdrobniejsze szczegóły. Ale by wam potem było głupio jakby Yoshi publicznie oznajmił ze to jego projekt.
                                Zapewne nigdy do tego nie dojdzie - bo Yoshi zapewne też ma jakiś uraz do Pana Adama


                                Dobrze że Pan Adam na stronię napisał otwarcie ze pomiary pochodzą z kolumn wykonanych na podstawie projektu Akkusa. Bo jakby takiej informacji ani pomiaru porównawczego z Akkusa nie było też byście krytykowali za projektowanie.

                                To jak Zap-Audio projektuje kolumny pewnie się nie dowiemy. To wypracowana wiedza konstruktora TY (Yoshi) masz swoje metody Pan Adam zapewne ma swoje a w Danii Troels Gravesen ma też swoje. Możemy tylko oceniać wyniki prac poglądowe które daje klientom.
                                Z obserwacji jakie poczyniłem nie ma nigdzie pomiarów od Killera z etapu projektowania. Tylko pomiary końcowe - poglądowe.


                                Fakt wodospad i Harmoniczne to bardzo kłopotliwe pomiary do wykonania i same w sobie zawsze będą niosły jakieś przekłamania.

                                Killer ma zapewne atomowe sposoby na wszystko - "kalkulator z napędem atomowym z funkcją normalizacji w oczach - a sygnał pomiarowy to sam wydźwięk-uje kanałem gębowym" - przynajmniej wy tak na każdym kroku twierdzicie na jego temat - Żyjcie sobie w tym przekonaniu a będziecie mieć "dłużej" tu i tak

                                Ja już w swoim życiu widziałem nie jedną firmę i w nie jednej robiłem kontrolę. I doceniam starania i ambicje osób chcących. W małych firmach prowadzonych z pasją bez względu czy jest to piekarnia czy szewc - czuć specyficzny klimat. To nie to samo co wielkie molochy z całym sztabem prawników i pi-jarowców. Pan Adam zapewne tym wszystkim zajmuje się sam - a jak kogoś zatrudnia to pewnie tylko na magazynie. Zresztą w takiej branży nie ma miejsca dla Kapitalistów.

                                Skomentuj


                                  #76
                                  Dobra, ok ale zamiast gdybać może poczekajmy na te pomiary i zdjęcia z ich wykonywania...? :)

                                  Skomentuj


                                    #77
                                    jestes kompletnie niereformowalny i slepo zapatrzony tylko na swoja strone "racji"

                                    czekamy na te pomiary i ODSLUCHY! bo to one sa najwazniejsze...
                                    do tego czasu tylko sobie poczytasz

                                    Skomentuj


                                      #78
                                      Panie Legenda, mam propozycje. Proszę się zapoznać najpierw taka ksiazka http://www.hifi.pl/recenzje/ksiazkip...y/testingl.php, a później popiszemy sobie o pomiarach, ok? :)

                                      Skomentuj


                                        #79
                                        Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
                                        jestes kompletnie niereformowalny i slepo zapatrzony tylko na swoja strone "racji"
                                        Ale to chyba nie do mnie...? :)

                                        Skomentuj


                                          #80
                                          Oczywiscie ze nie. Ty przeciez dobrze wiesz za co czepiamy sie killera.
                                          Ale legenda twierdzi ze wystarczy kupic sprzet pomiarowy i pare lat sprzedawania bubli na panelach podlogowych pojdzie w niepamiec...

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X