Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

5 calowy midwoofer do zwrotnicy pierwszego rzedu.

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Nie na temat...

    Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz posta
    Bo ja widzę inny podział.
    Te wasze podziały są identyczne, tylko pogromca nie podał proporcji

    Skomentuj


      Chyba nie moge sie z tym zgodzic. Na kazdym forum diy jakie wchodzilem, chca montowac najlepsze kondensatory na jakie ich stac. Ok OK zaraz napiszecie, ze te lepsza maja po prostu lepsza dokladnosc parametrow. Nie jest moim celem ustawianie proporcji, miedzy tymi co slysza kondensatory, a tymi co nie slysza. Jestem obserwatorem i pisze, to co widze. Rownie dobrze mozna przywolac opinie i opisy znanych w calej sieci diyowcow, ktorzy wyraznie wskazuja na zmiany brzmienia w zaleznosci od rodzaju kondensatora. Ja nie porobuje przekonywac kogos do tego czy to slychacz czy nie. Macie swoje zdanie i je wyrazacie, tak samo jak ja wyrazam swoje. Oczywiscie zawsze mozecie napisac, ze np Troels czy Tony, pisza o roznicach brzmienia kondensatorow wylacznie w kontekscie ukrytego zamiaru promocji danych producentow.
      Problem w tym, ze poraz kolejny jestescie absolutnie przekonani do swoich teorii i nie dopuszczacie innej mozliwosci. Ja jestem otwarty na propozycje i dopuszczam kazda ewentualnosc. Czesto nabijacie sie z Paculy, ze leje wode o bzdurach, ktore nie moga miec wplywu na brzmienie, ale co jesli w pewnej czesci ma racje i slyszy zmiany? Zupelnie nie bierzecie tego pod uwage.

      Szkoda, ze poraz kolejny probujecie zgniesc w zarodku jakas odmienna intencje diy, dajac wyraznie do zrozumienia, "ze istnieje tylko jedna droga i to ja ja znam, a Ty nie". A moze po prostu najlepiej nic nie robic, bo co by nie robic i tak nie zagara?

      http://www.humblehomemadehifi.com/do...nitor_copy.pdf da sie? da

      Skomentuj


        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta

        Arwas
        Dalej nie do konca rozumiem Twoje obawy o zgranie fazowe dla monitorow studyjnych. Mnie nie budowanie tego projektu z pochylona scianka, tylko ze scianka stopniowana. Przy sciance stopniowanej mozesz sam zdecydowac w jakim miejscu na osiach glosnikow bedziesz mial zgranie fazowe. Jesli zaprojektujesz zwrotnice w oparciu o pomiary na wysokosci tweetera, to istotnie glosniki tylko na okreslonej odleglosci beda graly poprawnie. Natomiast mozesz wybrac projektowanie zwrotnicy w oparciu o pomiary pomiedzy osiami glosnikow. W takim przypadku zgranie fazowe i czasowe wystepuje wlasciwie na dowolnej odleglosci od kolumny.
        Dlatego po zaprojektowaniu takiego modelu, trzeba wskazac jaka jest os odsluchu glosnikow, tak jak np robi to Genelec dla swoich produktow http://www.genelec.com/documents/other/acousticaxis.pdf kazdy z monitorow ma swoja precyzyjnie zaprojektowana os odsluchu, i tak tez nalezy go uzytkowac.
        Jest w pelni mozliwe i bezproblemowe zrobienie glosnikow studyjnych z filtrami 1 rzedu, ktore beda w pelni uzytkowe w warunkach studyjnych.
        Ale nie na dowolnej wysokości. Odchyl głowę i od razy z łagodnym filtrowaniem jest rozbieżność od pomiaru w tak szerokim zakresie że głuchy miłośnik techno to usłyszy. Precyzja jest bardzo ceniona w monitorach bliskiego pola co oznacza ostre filtrowanie. Oczywiście to nie zmienia faktu że podział jest robiony z pomiaru na określonej wysokości - z tego korzysta Genelec który raczej stosuje typowe na rynku rozwiązania.

        ---------- Post dodany o 20:41 ---------- Poprzedni post o 20:23 ----------

        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
        Szkoda, ze poraz kolejny probujecie zgniesc w zarodku jakas odmienna intencje diy, dajac wyraznie do zrozumienia, "ze istnieje tylko jedna droga i to ja ja znam, a Ty nie". A moze po prostu najlepiej nic nie robic, bo co by nie robic i tak nie zagara?

        http://www.humblehomemadehifi.com/do...nitor_copy.pdf da sie? da
        Jeśli o mnie chodzi to nic podobnego. Wręcz przeciwnie. Tyle tylko że każdy pomysł należy poprzec pytaniem "po co?" Nie żeby je stawiać dla sztuki tylko żeby przekonać innych, no bo siebie samego nie trzeba przekonywać. Jesli dokładnie uzasadnisz po co ma tak być a nie inaczej to oszczędzisz sobie nerwów i niepotrzebnych dyskusji. A do uzasadnienia nie trzeba wcale wielkiej wiedzy naukowej - wystarczy powiedzieć "bo niewielu tak robi". I szafa gra.

        moim zdaniem usiłowanie (bo nie wiadomo czy będzie udane) zrobienia zwrotnicy bez kondensatorów albo akustycznego I rzędu jest sztuka dla sztuki. Nie wnosi niczego praktycznego. Co do meritum problemu to w każdym głośniku już jest cewka - można więc darować ja sobie w torze a za to zostawić kondensator na wysokotonowym. Wyzwanie inżynieryjne równie wielkie
        I oczywiście nadal pozostaje pytanie "po co?".

        Skomentuj


          . Czesto nabijacie sie z Paculy, ze leje wode o bzdurach, ktore nie moga miec wplywu na brzmienie, ale co jesli w pewnej czesci ma racje i slyszy zmiany? Zupelnie nie bierzecie tego pod uwage.
          Niestety, ale gdyby byl takim "slyszacym" to podjalby ten slynny zaklad slepego testu i zgarnalby zwyciesko milion(?) zielonych.

          Skomentuj


            Zamieszczone przez PM
            Nie chce mi sie szukac po forum wypowiedzi, jak to zwrotnice Harpi czy RLS nie sa zwrotnicami 1 rzedu, bo nie maja tylko cewki i kondensatora, a mase innych elementow. Generalnie mi to lata, ale takie slowa padaly czesto, i to z klawiatury zaawansowanych forumowiczow.
            Chodziło o to, ze w takiej konfiguracji mozna zbudować filtr o dowolnej stromosci
            A ty wymodelowales ta wypowiedz pod siebie

            PM tu nie ma sie co klucic i denerwować
            Wybierz głośniki, zbuduj i udowodnij, ze mozna
            Juz mi sie nie chce...

            Skomentuj


              Zamieszczone przez arwas Zobacz posta
              Ale nie na dowolnej wysokości. Odchyl głowę i od razy z łagodnym filtrowaniem jest rozbieżność od pomiaru w tak szerokim zakresie że głuchy miłośnik techno to usłyszy. Precyzja jest bardzo ceniona w monitorach bliskiego pola co oznacza ostre filtrowanie. Oczywiście to nie zmienia faktu że podział jest robiony z pomiaru na określonej wysokości - z tego korzysta Genelec który raczej stosuje typowe na rynku rozwiązania.
              Wiec zrob konstrukcje z filtrami 1 rzedu i pokaz w pomiarach pod katami z jakimi znieksztalceniami pasma bedziemy mieli doczynienia. Ja twierdze, ze wyolbrzymiasz problem i chyba nie do konca rozumiesz prace w bliskim polu.


              Zamieszczone przez arwas Zobacz posta
              moim zdaniem usiłowanie (bo nie wiadomo czy będzie udane) zrobienia zwrotnicy bez kondensatorów albo akustycznego I rzędu jest sztuka dla sztuki. Nie wnosi niczego praktycznego. Co do meritum problemu to w każdym głośniku już jest cewka - można więc darować ja sobie w torze a za to zostawić kondensator na wysokotonowym. Wyzwanie inżynieryjne równie wielkie
              I oczywiście nadal pozostaje pytanie "po co?".
              Nie jest sztuka dla sztuki. Robi sie to dla okreslonych cech gotowego zestawu, ktorych nie posiadaja zadne inne konstrukcje. To jest rowna faza, perfekcyjne odpowiedz step response oraz zestaw zdolny do odtworzenia fali kwadratowej, nie znieksztalconej przez filtracje zwrotnicy. Jesli dla Ciebie to jest nic, to faktycznie nie mamy o czym dalej rozmawiac.

              Co do zestawow bez cewki to jest takich pelno i nie jest to zadno wyzwanie konstrukcyjne.



              Zamieszczone przez tomq88 Zobacz posta
              Niestety, ale gdyby byl takim "slyszacym" to podjalby ten slynny zaklad slepego testu i zgarnalby zwyciesko milion(?) zielonych.
              To spytaj go dlaczego nie podejmie tego wyzwania.


              Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
              Chodziło o to, ze w takiej konfiguracji mozna zbudować filtr o dowolnej stromosci
              A ty wymodelowales ta wypowiedz pod siebie
              Co nie oznacza, ze tak wlasnie trzeba zrobic. I prosze nie zarzucaj mi tu modelowania odpowiedzi, bo nie masz racji.




              Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
              PM tu nie ma sie co klucic i denerwować
              Wybierz głośniki, zbuduj i udowodnij, ze mozna
              Nikt sie nie kluci, a nie nie denerwuje. Znajde odpowiednie glosniki to sie zbuduje, bo udowadniac tu nie ma czego. Wszystko jest jasne.

              Skomentuj


                Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                Chyba nie moge sie z tym zgodzic. Na kazdym forum diy jakie wchodzilem, chca montowac najlepsze kondensatory na jakie ich stac.
                I montowali je do byle jakich głośników? Czy może głośniki też dawali najlepsze na jakie ich stać? Jak chcesz w ten sposób argumentować to warto podać punkt odniesienia. Jak ktoś kupi accutony to jakoś mnie nie zdziwili jak da kondy po 100zł szt. Jak kupi peerlessa i zapoda takie kondy to trzeba mu popukać palcem w głowe.
                Zresztą dawanie najlepszych kondensatorów na jakie stać nie udowadnia z klucza, że te kondensatory coś w ogóle dają. Ja u siebie w zwrotnicy zamontowałem czerwone janzeny a w fazie projektowania odsłuchiwałem prototyp na czarnych i nie wiem czy w ogóle czerwone coś dały. Kupiłem je bo miałem taki kaprys, ładnie wyglądały, stać mnie było. A nie dlatego, że chciałem coś poprawiać.


                Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                Czesto nabijacie sie z Paculy, ze leje wode o bzdurach, ktore nie moga miec wplywu na brzmienie, ale co jesli w pewnej czesci ma racje i slyszy zmiany? Zupelnie nie bierzecie tego pod uwage.
                Jest róznica między naprawdę słyszeć zmiany a słyszeć je bo się chciało usłyszeć. Ten człowiek słyszy zmianę czegokolwiek gdziekolwiek w systemie. To taki rodzaj choroby. Aż trudno to komentować, uberredaktor pacuła zaczyna być autorytetem :mad: ? .

                Skomentuj


                  Tak tak, Pogromco, równa faza, która nigdy równa nie będzie i słuchanie przebiegów kwadratowych to sa na pewno priorytety przyświecające budowniczym filtrów I rzędu. Tylko jakoś zawsze im z tego guzik wychodzi. I pewnie przypadkiem się tak składa że większość rozwiązań monitorów odsłuchowych bliskiego pola jest na filtrach maksymalnie stromych jakie się da zaaplikować. Na pewno nie dlatego że takie konstrukcje lepiej grają.

                  ---------- Post dodany o 18:43 ---------- Poprzedni post o 18:42 ----------

                  A kiedyś było takie przysłowie "cztery kółka i Pacułka"...
                  Ale chodziło wtedy o Joannę Pacułę, a nie jakiegoś audiofantastę :)

                  Skomentuj


                    Nie na temat...

                    Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz posta
                    I montowali je do byle jakich głośników? Czy może głośniki też dawali najlepsze na jakie ich stać? Jak chcesz w ten sposób argumentować to warto podać punkt odniesienia. Jak ktoś kupi accutony to jakoś mnie nie zdziwili jak da kondy po 100zł szt. Jak kupi peerlessa i zapoda takie kondy to trzeba mu popukać palcem w głowe.
                    Panowie, nie znacie się. Takie z Was duże chłopy, a nie macie zielonego pojęcia o audio, wstyd! Kondensator MUSI być 2x drozszy niż głosnik. Wtedy tani głośnik "zje" drogi głosnik. Oto opinia eksperta:

                    Zamieszczone przez muda44 Zobacz posta
                    Niby tak ale Seas 27TBC/G z Mundorfem Supreme ( koszt około 300zł ) gra lepiej od Scan Speaka D3004/6600 za wielokrotnie większą kasę .
                    Co ciekawe, jak zapytałem eksperta na priv o zwrotnice ktora ma byc w tych jego kolumnach na seasie to zaczał tak kręcić, że mam podstawy podjerzewać, że bedzie to zwrotka z kalkulatora, albo jej ultra hi-endowa odmiana "na słuch".


                    Sorry, naprawde, ale nie moglem sie powstrzymac, wybaczcie :)

                    Skomentuj


                      Zamieszczone przez arwas Zobacz posta
                      Tak tak, Pogromco, równa faza, która nigdy równa nie będzie i słuchanie przebiegów kwadratowych to sa na pewno priorytety przyświecające budowniczym filtrów I rzędu. Tylko jakoś zawsze im z tego guzik wychodzi. I pewnie przypadkiem się tak składa że większość rozwiązań monitorów odsłuchowych bliskiego pola jest na filtrach maksymalnie stromych jakie się da zaaplikować. Na pewno nie dlatego że takie konstrukcje lepiej grają.
                      bredzisz arwas :)

                      http://www.enjoythemusic.com/magazin...rkssigma62.htm edukuj sie

                      Skomentuj


                        Z czego ? to jakieś pitolenie marketingowe.
                        A ta vifa się nie nadje do 1 rzędu i tyle.



                        Nie na temat...
                        Zamieszczone przez tomq88 Zobacz posta
                        ) gra lepiej od Scan Speaka D3004/6600 za wielokrotnie większą kasę .
                        zwrotkowałem tego ss 66k, nie jest to łatwy głośnik w aplikacji. Trzeba dać korektor impedancji inaczej może dzwonić .
                        I nie można dzielić poniżej 2k LR4.
                        Po za tym zamiata tego metalowego seas-a .
                        Jedyna przewaga sesa że można niżej zejść z podziałem albo zastosować LR2 an 2k.
                        od 2 k w górę ma dużo mniejsze zniekształcenia niż seas.

                        Skomentuj


                          Zamieszczone przez raven1985 Zobacz posta
                          Z czego ? to jakieś pitolenie marketingowe.
                          A ta vifa się nie nadje do 1 rzędu i tyle.
                          Rozumiem, ze podwazacie wiedze i doswiadczenie producenta jednych z najlepszych na swiecie mikrofonow? No ciekawe :) To samo z Lipinskim i jego monitorami wzorowanymi na Dunlavy? Panowie, wiecej pokory radze.

                          Skomentuj


                            Jak robią mi muzę na tych monitorach to ja dziękuje.
                            Nic dziwnego ze nie które płyty tak fatalnie są nagrane.
                            Jakiej pokory ? mam głowę swoją i kitu nie łykam.
                            Tyle.

                            Skomentuj


                              A skad wiesz jaka muze na tych monitorach robiono?

                              Skomentuj


                                Nie mam pojęcia, ale jak jest taki sprzęt "studyjny" to ja dziękuje.

                                Ciekawe gdzie jest podział i co to z wydmuszka vify na dole.
                                Kup sobie tą vifę i się pobaw zrozumiesz dlaczego 1 rząd to pomyłka przy niej.

                                Skomentuj


                                  Na tej samej vifie sa monitory Lipinskiego. Co nagrywaja? mozna posluchac http://lipinskiroyalfidelity.com/
                                  http://lipinskisound.com/products/
                                  http://lipinskisound.com/reviews/customer-comments/ sami glusi co? Ahh te forumowe spece :)

                                  Jeszcze to http://lipinskisound.com/products/main-speaker-l-707/

                                  Skomentuj


                                    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                    Dawno się wyedukowałem dlatego wiem że takim stopniowaniem ścianki nie uzyskasz idealnego zgrania fazowego. pomijając pytanie czy jest to sensowne - bo asymetryczność przebiegu głośnika obciążonego zwrotnica mogłaby wymagać zupełnie innego offsetu.

                                    Sam głośnik nawet szerokopasmowy i bez zwrotnicy robi z fazy akustycznej mielonkę - więc samo słowo "faza" jest już tylko kolejnym audiofilskim zaklęciem jeśli nie określasz o co dokładnie Ci chodzi. Poza tym na buty ci ta "symetryczna faza" jeśli za pasmem podziału na przykład 1/4 - 4 F podziału masz zakres częstotliwości w którym oba głośniki pracują wspólnie i każde przesunięcie punktu pomiaru powoduje że "faza" się tam kaszani i to na częstotliwościach najlepiej słyszalnych.

                                    A przesunięcie następuje zawsze -bo głowa ma zwykle ponad pół metra obwodu, podobnie jak sama małżowina uszna jest znacząco większa od mikrofonu pomiarowego i w niczym nie przypomina punktu w którym mierzysz to "zgranie fazowe".

                                    Dlatego dąży się do minimalizacji zakresu pasma, w którym działają wspólnie głośniki różnych częstotliwości. W ten sposób uzyskuje się lepsze charakterystyki kierunkowe i mniejszy zakres częstotliwości w których występuje nierównomierność pasma ze zmianą kąta odsłuchu. To są podstawy Pogromco o których zdaje się zapominasz wklejajac kolejne wydumane marketingowo opisy :)
                                    Last edited by arwas; 28.08.2013, 21:15.

                                    Skomentuj


                                      ja nie mówię że ta vifa jest zła tylko, że nie nadaje się do 1 rzędu .
                                      To chyba różnica ?

                                      Skomentuj


                                        głośnik do pierwszego rzędu - elektrycznie przynajmniej - powinien mieć szerokie i równe pasmo oraz łagodny przebieg impedancji. I to tak samo niskotonowy jak i wysoko-tonowy. Prawie nie ma takich głośników. A i tak po dołączeniu cewki z kondensatorem spadki akustyczne beda bardziej strome niż elektryczne

                                        Skomentuj


                                          Moim zdaniem, w tym hobby trzeba cały czas piąc się w górę jeśli chodzi o jakość przetworników. Nie można zatrzymać się na pewnej półce cenowej i szukac jakis innych drog do dobrego dzwieku. Glosniki sa najbardziej ulomnym elementem systemu i to nimi powinnismy sie najbardziej interesować. Nie chce zebys to odebral jako jakis atak Pogromco, ale sproboj poszukac lepszego dźwieku w lepszych=drozszych glosnikach.

                                          Sam pomysl z idealnym zgraniem fazowym i czasowym dwoch glosnikow jest ok. Ale przy tanich glosnikach to uzyska sie conajwyzej efekt szerokopasmowki - spojny dzwiek, dobra lokalizacja źrodel dzwieku (nawet w komputerowych jednoglosnikowych pierdziawkach!), ale sam dzwiek przecietnej jakosci. To nie lepiej po prostu kupic szerokopasmowke? Kombinujac ze zwrotnicą szergowa, dobrą odpowiedzią impulsowa etc, itd, itp nie uzyskasz lepszej "barwy", "precyzji" - tego co tani glosnik zamaskuje swoimi znieksztalceniami lub doda do siebie nie poprawi nawet najlepsza zwrotnica.


                                          Ergo = wyciskanie maksimum ze zgrania ze soba glosnikow: tak; stawianie kwesti technicznych ponad jakosc samych glosnikow: nie.
                                          Last edited by tomq88; 28.08.2013, 21:31.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X