Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Cięcie midbasów/średniaków? tylko hi-pass czy band pass?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Midwoofer na pewno będzie działaniem na plus. Ale nie koniecznie morel, temu się przyjrzyj - Czołowy morel producenta z lat 2004-2006.

    http://allegro.pl/next-audioemotions...998824106.html

    I masz cały zestaw a nie przepłacasz za morela. Choć nie wiem ile chciałeś za nie dać. Ale to chyba nie te uszkodzone z allegro?

    Wtedy przód pograłby do 80Hz a tył dokleiłbyś byś na 50-60Hz o ile coś by tam dawały te cantony we free air.

    Skomentuj


      #22
      Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
      Midwoofer na pewno będzie działaniem na plus. Ale nie koniecznie morel, temu się przyjrzyj - Czołowy morel producenta z lat 2004-2006.

      http://allegro.pl/next-audioemotions...998824106.html

      I masz cały zestaw a nie przepłacasz za morela. Choć nie wiem ile chciałeś za nie dać. Ale to chyba nie te uszkodzone z allegro?

      Wtedy przód pograłby do 80Hz a tył dokleiłbyś byś na 50-60Hz o ile coś by tam dawały te cantony we free air.

      Hmm... takie z pomiętą membraną. Zawieszenie wygląda na całe na fotach - i w sumie za 2x tyle kasy co te.

      Rozumiem że te nexty to tak dla zmyłki w dziale "200 mm" :P

      Mógłbyś rozwinąć temat walorów tych nextów i ich spasowania do Esx'a? :)

      *rozumiem że przód grałby od 80Hz? bo tyle mogę sobie na ESX'ie odciąć, a LPF dla Cantonów by sięgał w miarę standardowo do 150Hz.
      czyli przy takim zestawie, bez używania zewnętrznej zwrotnicy byłbym w stanie sobie dopasować 2 aktywnymi filtrami przód z tyłem...

      głośniki w półce nie mają "przelotu" do bagażnika zasadniczo.
      grają w przestrzeń pomiędzy półką a blachą bagażnika...



      Ach i nie zapominajmy w sumie koniec końców o tym 10calowym Velocity który siedzi w bagaju (VRS-10).
      Tylko skrzynia do niego ciut mała -19l brutto...

      Ale to się dorobi potem w boczek z żywicy:)


      EDIT: chyba sam się dowiem. Tyle co mi google podpowiedziało (czyli w sumie niewiele) - w każdym razie wziąłem :)
      Opis gdzieś zawarty - ale o innym zestawie - że jest delikatny i się nie narzuca brzmieniem - co w sumie mi odpowiada bo "jam raczej z tych ciepłych i przytulnych dziadów" :P
      Last edited by Michor; 06.02.2013, 12:27.

      Skomentuj


        #23
        Zamieszczone przez Michor Zobacz posta
        Hmm... takie z pomiętą membraną. Zawieszenie wygląda na całe na fotach - i w sumie za 2x tyle kasy co te.
        Odpuść je sobie, cewka będzie ocierać po pewnym czasie, lub już ociera.

        Tak, dla zmyłki - na opakowaniu jest napisane model NC5 oraz 5 1/4' czyli 13cm, dodatkowo mocowania to standardowe dla 13stek.

        Są nowe, masz komplet z tweeterami, i wreszcie będziesz mógł zacząć budować zestaw z głową. Next produkował sprzęt razem z audisonem i fiamm.
        Warto zakupić, gdyż cena bardzo okazyjna. 50W wystarczy żeby napędzić (nie łomocić) praktycznie każdy zestaw.

        Tak, przód grałby od tych 70-80Hz w górę na fabrycznej zwrotce, a po kiego Ci te wynalazki w półce skoro masz suba?

        Widzę że faq nazara nawet nie przeczytany...

        Odpuść sobie montowanie cantonów wcale. Zwłaszcza z takim wysokim podziałem, pasma głośników nie powinny się nanosić - masz wtedy górki/dołki jak są w przeciwfazie.

        Zrób jak należy - przód odseparowany z kickbasem, i sub. Najprostszy a zarazem najlepszy pomysł na uzyskanie dobrego brzmienia.

        Skomentuj


          #24
          Faq czytany i to nie raz-

          Chodziło mi w założeniu tylko o to że 13 mogą w tej części "kick" kick-basów za bardzo nie dać rady i dlatego był plan na coś w półce żeby temu zaradzić

          W każdym razie- tak też i zrobię.

          zestaw Cantona pójdzie w handel :P

          Skomentuj


            #25
            Obrałeś dziwny tok - zrób porządnie drzwi, to Ci potem każda przeciętna 13stka kickiem zagada jak trzeba.

            Wtedy doklejasz suba i masz z głowy wszystko.

            Sprzedaj zestaw cantona, sprzedaj suba, sprzedaj piecyk i kup za to co będziesz miał kupisz lepszy zestaw sub + wzmacniacz i to będzie duży przód na przód.

            Skomentuj


              #26
              VRS-10? jak czytałem gdzieś to był chwalony że kawał porządnego suba z niego jest...

              a co do drzwi to problem jest następujący:


              z góry uprzedzam, tam za głośnikiem jest silnik od ele. szyb...


              Nie na temat...

              A no i teraz się zczaiłem w sumie .... taki mały off top...

              Pozdrowienia z renault19.pl :P jak się Chamade sprawuje?:)
              (moja w zeszłym roku umarła...)
              Last edited by Michor; 06.02.2013, 14:32.

              Skomentuj


                #27
                Nie na temat...
                Możesz o niej poczytać w wątku motoryzacyjnym - przez zimę same niespodzianki mi sprawia, na wiosnę blachę będę musiał porobić Przez nią nie mogę sobie jakiegoś sensownego klocka kupić do samochodu. Będę zmieniał, ale jak funduszy dozbieram. Ogólnie jak o niej pomyślę, to śmiać mi się chce - bo zawsze jakaś niespodzianka/zagadka czeka na mnie.

                Skomentuj


                  #28
                  Nie na temat...
                  a ba... taki urok posiadania Renault. Samopsujące a co ciekawsze czasami samonaprawiające się :P Plus taki że można bardzo prosto i schludnie rozwiązać kwestię wooferów z fabrycznymi maskownicami itp itd..



                  Powróćmy do tematu Velocity VRS :)
                  Zdecydowałem się na niego ponieważ:
                  1) kosztował mnie mniej niż 100 PLN
                  2) z tego co o nim słyszałem ładnie gra w małych zamkniętych, precyzyjnie itp.- zaliczony raczej do dobrej klasy głośników...

                  Skomentuj


                    #29
                    Co do drzwi - jak wygląda tapicerka z drugiej strony? jest konieczność montażu woofera pod kątem? Bez sensu rozwiązanie, zrób na prosto, albo lepiej pochyl w drugą stronę. A najlepiej to dorób dystans tak by wyciągnąć go przed tapicerkę :P i wtedy każda głębokość Ci wejdzie, no może nie taki raptor 6

                    Z drugiej strony - silnik + magnes - nie dobrze to wróży ;/ Ale szyb chyba co chwila nie uchylasz :P hehe

                    Dobra, skoro Velocity Ci odpowiada, to go zostaw i skup się na przodzie.

                    Nie na temat...
                    Co do boczków - bardzo fajna możliwość, tu się zgodzę, komory 10L też się zmieszczą bez problemu - bd walczył z tematem jak dojeździ do kwietnia.

                    Skomentuj


                      #30


                      Na "prosto" dałoby się - tylko kwestia "estetyki" by pozostała...

                      No co bym nie pomyślał to jest ryzyko że wyjdzie brzydko :/

                      Myślałem żeby z tych "przetłoczeń" zrobić "komory" dla 13. uszczelnić jakoś wszystko dookoła i w sumie chyba ze 4l by się uzbierało

                      Skomentuj


                        #31
                        Z przodu jakiś większych problemów nie widzę żeby komory porobić - problemem może być tylko dopasowanie całości by tapicerka zgrywała się z deską rozdzielczą. Ale pobawić się warto - komory BDB rzecz, na plus oczywiście. A 4L wystarczą dla poniektórych 13.

                        ---------- Post dodany o 23:06 ---------- Poprzedni post o 23:05 ----------

                        Jeżeli ten plastik jest demontowalny, to bym go tylko usztywnił żywicą + dorobił komorę dla midbasa w sensie żeby nie grał w drzwi i całość dobrze wytłumił i próbował.

                        Skomentuj


                          #32
                          boczek jest całością - ale jest pusty od środka.
                          To zgrubienie w innym kolorze nie jest "demontowalne" - ale jest puste - więc teoretycznie głusząc i zamykając od tyłu + uszczelniając połączenie z otworem na maskownicę i panel na na szyby robi się komora. Z tyłu z tym zgrubieniem wszędzie blacha jest. Głośnik gra pomiędzy drzwi a tapicerkę...

                          Skomentuj


                            #33
                            Nie wiem ja kto zrobisz, ale działaj - będzie warto. Usztywnij tylko odpowiednio, matą, żywicą, czymkolwiek i zrób szczelne.

                            Skomentuj


                              #34
                              Komory to zdecydowanie dobry kierunek dla głośnika 13cm
                              Pełne drzwi to dla nich za dużo
                              3-4 litry bedzie ok
                              Juz mi sie nie chce...

                              Skomentuj


                                #35
                                To "byndziem rezać" w takim razie.

                                Już plan jakiś w głowie się ułożył, - zastawiam się nad tym czy używac żywicy - czy nie podziałać w inny sposób - ale przy pomocy żywicy ładnie by wszystko wyszło szczelne w kontekście mocowań boczka do drzwi i panelu od sterowania szybami itp...


                                Jaki to duży zonk/błąd jeżeli komory będą miały minimalnie inną pojemność? (czy to nie ma znaczenia) - chodzi o to że panel od szyb u kierowcy jest z "uchwytem" którego nie ma u pasażera i teoretycznie zajmuje więcej miejsca - ale to ja wiem? 0,2l - kartonik po soczku:P

                                Skomentuj


                                  #36
                                  Lepiej żeby były takie same
                                  Juz mi sie nie chce...

                                  Skomentuj


                                    #37
                                    Zamieszczone przez Michor Zobacz posta
                                    - czy nie podziałać w inny sposób -
                                    Tzn jaki? Bo pewnie ktoś już próbował, to Ci powie czy jest sens.

                                    Co do pojemności - to będzie od 7-5% całości, wytrawne ucho usłyszało by pewnie różnice, ale ja bym się tym nie przejmował i starał się zminimalizować te 0,2L :P

                                    Skomentuj


                                      #38
                                      W sensie:
                                      1) opcja podstawowa przewiduje wyklejenie tej części boczka od środka włóknem (tak jak się suby robi) - potem dorobienie dekla tylnego też z włókna i sklejenie ich razem + oczywiście osadzenie dystansu w całej konstrukcji żeby można było głośnik zamocować. - w ten sposób wychodzi nam pełna komora z włókna

                                      2) "podziałanie w inny sposób" - wyklejenie tej części boczka od środka matą, wyklejenie drzwi (blachy) z tej samej strony też matą + zastosowanie żywicy/włókna/innego materiału do osadzenia dystansu w otworze i do tego jakiś sprytny materiał - gąbka/mata/poroso żeby uszczelnić jakoś styk boczka z blachą i wycięcie w boczku na panele szyb - (to też myślałem okleić najzwyczajniej matą)

                                      Opcja nr 2 - trochę prostsza w wykonaniu będzie dla amatora co to z epoksydem miał styczność jak czasem sobie klej dwuskładnikowy kupił:P

                                      ---------- Post dodany 08.02.2013 o 11:36 ---------- Poprzedni post 07.02.2013 o 11:47 ----------

                                      i i i ? z tymi sposobami? :)

                                      I jeszcze jedno pytanie które mnie naszło...
                                      Szukając wczoraj informacji trafiłem na inne forum i teraz zaczynam się zastanawiać...

                                      czy ktoś kiedyś analizował jaki typ tapicerki jest najlepszy do samochodu?
                                      Skóra- w sumie odbija wszystkie fale no i jest ryzyko zakłóceń fazowofalowych w scenie..

                                      Ja bym obstawiał to co mam -czyli alcantara lub ew. welur... skutecznie uwypukla średnie tony - gdzie w R19 jak miałem skórę to góra była bardzo ostra z powodu właśnie skóry...


                                      Dodatkowo - to co zauważyłem w kappie, to to że po wymianie termostatu audio zagrało lepiej! ja wiem - zaczniecie się śmiać ze mnie że to nieprawda - ale ja to słyszę! chodzi o to że silnik lepiej trzyma temperaturę, a przez to równiej chodzi- to wpływa na alternator który mniej sieje zakłóceniami i skokami napięcia - w ten sposób wzmacniacz i przetworniki mają lepsze i stabilniejsze warunki do pracy...

                                      Skomentuj


                                        #39
                                        Opcja pierwsza, lub pierwsza + druga najlepiej co by to 2x nie robić :P

                                        Zamieszczone przez Michor Zobacz posta
                                        czy ktoś kiedyś analizował jaki typ tapicerki jest najlepszy do samochodu?
                                        Brak tapicerki jest najlepszy :) W samochodzie panuje tyle odbić, że nie ma co poruszać tematu materiału. Wiadomo - stosujemy pochłaniające, żeby tych odbić było mniej.

                                        Ale z termostatem to już przegiąłeś :P A nie pomyślałeś o temperaturze wewnątrz samochodu i na zewnątrz, oraz gęstości powietrza w zimie? Te czynniki sprawiają że zestaw gra za każdym razem inaczej.

                                        Skomentuj


                                          #40
                                          naczytałem się wczoraj wieczorem audiostereo i mi się rzuciło na "musk"

                                          A wracając do powagi i tematu ->
                                          skrót myślowy -> oczywiście 1sza opcja też by była wygłuszona w środku.

                                          Muszę boczek zdjąć i "popaczeć" co tam słychać w środku. Jakie to sztywne w ręce itp itd.


                                          Dzisiaj rano jak radia podmieniałem, to przez przypadek bezpiecznik włożyłem na odwrót i cały bas mi zginął (!)

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X