Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pytanie o kabel zasilający do wzmacniacza (car audio)

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Pytanie o kabel zasilający do wzmacniacza (car audio)

    Chodzi o to, że chciałbym kabel zasilający podpiąć pod gniazdo zapalniczki, a nie bezpośrednio pod akumulator, bo nie chce rozbierać tapicerki. Czy to rozwiązanie jest dobre i czy kable doprowadzające gniazdo zapalniczki do akumulatora będą odpowiednio dobre (czy nie mają zbyt małej grubości). Wzmacniacz ma 225 W RMS, a kabel zasilający chciałbym zastosować ok 8-10mm^2. Aha no i auto to Golf III.

    #2
    " + " pod akumulator i pamiętaj o bezpieczniku żebyś się kiedyś ne zjarał
    " - " wiadomo masa
    A jak ci się nie chce to lepiej .....

    Skomentuj


      #3
      " - " wiadomo masa
      znalazl sie nastepny spec.....



      nie poleca sie lajner takich rozwiazan z zapalniczka, a zeby przepuscic kable to nie trzeba deski sciagac tylko dobrze za nia reka pogrzebac, zakaldalem niedawno sprzet w Opel Omega B i nic nie musialem zciagac a nie widac ani kawalka kabelka.

      podlacz bezposrednio pod akumlator + jak i - przy czym na + daj bezpiecznik

      Skomentuj


        #4
        bezpecznik przy samym akum

        Skomentuj


          #5
          Aha jeszcze jedno, jak mam taką kostke iso:

          to kabel sterujący do wzmacniacza podpinać pod 5 ze złącz zasilania?

          Skomentuj


            #6
            Pod zapalniczkę - odpada, kiedyś tak testowałem wzmaka - zakłócenia - kable od zapalniczki są cieniutkie - strach tam podłączać, a co najważniejsze zapalniczka jest pod bezpiecznikiem i 225 W RMS będzie Ci palił bezpiecznik.

            A gzie będziesz miał tego wzmaka, w bagażniku?? Bo ja do bagażnika robiłem tak:

            - kabel puściłem pod listwą progową, koniecznie w peszlu - jak dobrze poszukasz powinieneś znaleźć bez wiercenia, ja miałem dosyć duży otwór na antenę do radia:)
            - przy akumulatorze (max do 10cm) bezpiecznik o jedną wartość większy, niż ten który jest we wzmaku.
            - ciągniesz tylko kabel "+" a masę podłączasz do karoserii w bagażniku (w moim przypadku) Nigdy nie ciągnie sie "-" od barerii do wzmaka!!
            - kable sygnałowe ciągniesz 2gą stroną - 2gim progiem, bo niemogą iść razem z zasilającymi.

            TAK.Wyjście do sterowani anteną podpinasz do "Remote" we wzmaku. Powinien CI się włączać razem z radiem.

            Skomentuj


              #7
              wyjscie do sterowania anteny to inaczej bedzie remote do twojego wzmaka. dobrze kombinujesz.

              jeśli chodzi o zapalnicze to nie!
              kable do aku! grube na całej długości!

              Skomentuj


                #8
                no właśnie jak to jest z masą niektorzy radza ciagnac drugi kabel od aku a inni wykorzystac karoserie?

                Skomentuj


                  #9
                  Nie ma lepszego rozwiązania niż podłączenie masy wzmacniacza do karoserii...

                  Skomentuj


                    #10
                    to dlaczego piszą żeby nie podpinać pod karoserie?

                    Skomentuj


                      #11
                      Inna sprawa, że środku auta trudno o gołą blachę.

                      Skomentuj


                        #12
                        czemu podłączenie przez karoserie jest niby najlepsze? możesz to wyjaśnić?

                        Skomentuj


                          #13
                          Ludzie do karoserii mozna sobie lampy podlaczyc ale nie wzmaka, od dobrych paru lat jezdze juz na zloty CarAudio i VW i naprawde ci co maja alpharda to "-" pod karoserie podlaczaja bo chyba nie stac ich na 3m kabla.....

                          Mozna sie nawet zastanowic po co produkuje sie minusowe klemy co car audio?? Po to chyba zeby wsadzic do nich kabel od zasilania wzmaka nie.

                          PS kiedys na forum bylo ze Magnat podobno nie daje gwarancji na podlaczenie wzmaka w sposob taki ze "-" jest do karoserii.....

                          Skomentuj


                            #14
                            PS kiedys na forum bylo ze Magnat podobno nie daje gwarancji na podlaczenie wzmaka w sposob taki ze "-" jest do karoserii.....
                            to moje słowa i czuje sie wywołany do odpowiedzi.
                            w niektórych modelach wzmacniaczy samochodowych różnych producentów w instrukcji oraz w warunkach gwarancji wyrażnie jest napisane, że traci sie gwarancje jeśli sie podłączy "-" pod blache.. z drugiej strony jak przyniose im do serwisu wymontowany z fury wzmak to sie poznac tego za cholere nie da jak było podłączone i wszyscy na to leją.. co do CA to rzeczywiscie im poważniejsza instalacja tym częsciej widuje '-' w aku i tak sie tez moim zdaniem powinno robić..
                            no chyba ze sie w kufrze zaistaluje alpharda.. to wtedy w prawie każdym kufrze na bocznej sciance jest śrubka masowa wkręcona w karoserie z gołą blachą.. i tam proponuje zapodać '-' bo alphard lub first i tak jakosci nie straci nawet choćby miał nie wiem co podłączne pod karoserie.. :)

                            Skomentuj


                              #15
                              Przecież w każdym samochodzie masa z akumulatora jest podłączona do ramy i do blach - chyba że ktoś ma samochód zrobiony w całości ze szpachlówki
                              W takim razie po co oddzielny kabel? Bo chyba nie dla zasady? To mi wygląda na przerost formy nad treścią (identyczna sytuacja jak z audiofilskimi kablami kierunkowymi, cyną audiofilską i audiofilskimi kolcami). Słuchacie kabli, czy głośników?

                              Skomentuj


                                #16
                                Słuchacie kabli, czy głośników?
                                muzyki.. ale rzecz gustu.. mozesz głośników..

                                Skomentuj


                                  #17
                                  jezu szkoda ci wydac na 3m kabla ze sie upierasz i podlaczasz pod karoserie?? potem sa pytania czemu gasnie mi radio przy odpalaniu samochodu?? ja mam podlaczone i radio i wzmacniacze bezposrednio do akumlatora i mam spokoj, zaplacilem po 60zl za kleme i mam wszystko ladnie zarobione

                                  przyjzyj sie chociaz jednej zrobionej ""dobrze"" instalacji car audio i zobaczysz ze ni spotkasz nigdzie podlaczonej masy do karoserii tylko prosto do aku

                                  tyle odemnie w tym temacie

                                  [ Dodano: 2005-10-31, 16:34 ]
                                  lajner 8mm^2 to ja mam radio podlaczone

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    no to jaki ja mam dać ten kabel? przecież to nie jest wzmak 1000 W RMS tylko jedynie 225 W

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      minus jak najkrutszy i niby po co do akum, jak juz ktos wspomnial to karoseria jest polaczona z minusem w akum, wiec nie ma sesu minus krociutki zadne 3 czy 5m, wlasnie przyjzyjcie sie kiedys profesionelnej instalacji audio, nigdy minus nie idzie do akumulatora !

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        Zamieszczone przez wisnia
                                        potem sa pytania czemu gasnie mi radio przy odpalaniu samochodu?? ja mam podlaczone i radio i wzmacniacze bezposrednio do akumlatora i mam spokoj
                                        U mnie w aucie też mam podłączone radio bezpośrednio de baterii "+" i "-" ale to z innego powodu:

                                        - w kabinie niechciałem robić dziur w tapicerce na masę to dałem 2 kable
                                        - a to o czym piszesz, to jakieś nieporozumienie wogóle. Bo to że radio pada przy odpalaniu to przyczyny są dwie:

                                        1. Niektóre radia mają zabezpieczenia iż przy małym napięciu (poniżej 11V) się wyłączają - a jak są kable cienkie to przy cienkich kablach radio się wyłącza, bo napięcie na radiu może spaść poniżej 11V jak rozrusznik kręci.
                                        2. U mnie w aucie podczas rozruchu, odłączane jest radio, nawiewy, ogrzewanie tynej szyby - po to aby nie obciążać dodatkowo akumulatora - sam rozrusznik może mieć chwilowy pobór prądu (nawet do 300A) A w niektórych autach nawet swiatła są odłączane. Ale to nie jest żadna wada tylko celowe zamierzenie producenta!!

                                        Co do kabli, to jak pisał zip, i tak i tak "-" jest przyłączony do karoserii. Więc niewidzę sensu ciągnięcia 2ch kabli.

                                        wisnia, a na tych zawodach, zasilanie było z akku, czy może kabelki i zasilacz CA - bo wtedy stosowanie 2ch kabli było by wytłumaczalne :)

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X