Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kostki TDA prosto i tanio... 2.0 i 2.1

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #41
    Zamieszczone przez damiani Zobacz posta
    a moze zeby bylo jeszcze taniej to zamontowac calosc na czyms takim http://stx.pl/terminal-10.html ? kupilem kiedys troche wekszy i niemapietam skad..
    Nie widzę przeszkód.

    Zamieszczone przez damiani Zobacz posta
    spokojnie zmiesci sie calosc, zeby ulatwic montarz mozna by jednak umiescic potencjometry itp na plytce
    Są :)
    Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
    dolphin123 no to rzeczywiscie budzetowy projekt
    Taniej by było jak by już kupił ten gotowy kit Mnie kosztowało to jakieś 30PLN (scalak 15PLN + 5 płytka)z kawałkiem uniwersalki ale drobnice w większości miałem.

    Skomentuj


      #42
      Z racji zapotrzebowania ostatnio tanich wzmacniaczy i chwilowego braku tematu z gotowymi rozwiązaniami (w trakcie realizacji:) ), zmieniłem nazwę tematu. Zamieszczać tu proszę tanie gotowe projekty jak w pierwszym poście.

      Skomentuj


        #43
        Witam,

        Oto moja wersja TDA1554Q, była zarazem próba stworzenia wzmacniacza od podstaw jak i nauka eagla.
        Jest to co prawda już 2 wersja mojego wzmacniacza, który gra od kilku miesięcy, ale mam nadzieje ze ulepszona:)
        Na płytce jest już "zasilacz" i potencjometr. Więc praktycznie podłączamy trafo i heyah:)
        Jest to klasyczny TDA z dodatkowym układem "eliminującym stuk przy włączaniu"
        Niestety nie mailem możliwości sprawdzić czy to będzie działać bo dziś skończyłem projekt, wiec proszę bardziej doświadczonych kolegów o sprawdzenie poprawności R1 i C5 czy w układzie jest to dobrze wmontowane. Polegałem na opisie od AVT2104/1.

        Oto schemat:


        Montaż:


        PCB:


        i dla leniwych :) wykaz elementów:

        TDA 1554q
        R1 – 47k Ohm
        C1 – 2200 uF/16v
        C2 - 100nF
        C3, C4 – 220nF
        C5 – 100uF/16
        P1 – pot 2x50K log
        Złącza 3x ARK2 , 1xARK3
        AC1 – mostek prostowniczy

        A i na koniec. Rozstaw jest taki elementów ponieważ robiłem go pod kondy które już miałem w domu.

        Pozdrawiam i proszę o jakieś podpowiedzi jak znajdziecie jakiś błąd.

        Podziękowanie dla dolphina123 za pomoc przy projekcie.
        Dla osób chętnych pliki do eagla:
        http://chomikuj.pl/deker-w/TDA1554/t...,993799120.sch
        http://chomikuj.pl/deker-w/TDA1554/t...,993799119.brd

        ---------- Post dodany o 14:30 ---------- Poprzedni post o 13:25 ----------

        A i płytka w PDF:
        http://chomikuj.pl/deker-w/TDA1554/t...,994550149.pdf
        Last edited by Pawel S.; 31.08.2011, 15:18.

        Skomentuj


          #44
          Schneider robił wieże 2.1, jedną z nich (Manhattan) miałem. W nich filtr rozdzielający sygnał na końcówki mocy był na kilku tylko elementach w wykonaniu pasywnym. I grało to że hoooooooo. Nie było by tak prościej? Odpadł by jeden scalak :)
          Last edited by Pawel S.; 31.08.2011, 19:44. Powód: literowka

          Skomentuj


            #45
            Nie na temat...
            Zamieszczone przez marusmk Zobacz posta
            Co jest z tym formatowaniem na tym forum
            daj "Enter" po zdjeciu

            Skomentuj


              #46
              Sprawdziłem opóźnienie załączania na wcześniej zmontowanym układzie i działa dobrze. Więc tu tez powinno być ok.

              Skomentuj


                #47
                DeKeR, teraz widzę, że pcb można jeszcze zmniejszyć:) Przede wszystkim tda przysuń do krawędzi, tak aby po dokręceniu go do radiatora, sam radiator nie haczył się z pcb. ARK wszystkie też możesz jeszcze minimalnie cofnąć w tył, kondensator 2200uF dać w lewo przed zacisk głośnikowy i wtedy dałbyś radę C3 i P1 jeszcze cofnąć też w tył zaoszczędzając trochę pcb:)

                Podrzucam link do artykułu AVT2104/1.

                Skomentuj


                  #48
                  Zamieszczone przez marusmk Zobacz posta
                  Schneider robił wieże 2.1, jedną z nich (Manhattan) miałem. W nich filtr rozdzielający sygnał na końcówki mocy był na kilku tylko elementach w wykonaniu pasywnym. I grało to że hoooooooo. Nie było by tak prościej? Odpadł by jeden scalak
                  mam taka wieze ale manhattan 2000 i zobacz jak tam wyglada ten filtr

                  a teraz policz sobie koszt takiego filtra pasywnego

                  pomijam tutaj fakt ze to nie 2.1 tylko tak naprawde 3 drogi! tylko ze z oddzielnym glosnikiem niskotonowym
                  tak samo jest w przypadku tonsili SUB-SAT 1.1 i 2.2
                  tam takie suby pasywe dzialaja poprawnie tylko i wylacznie z okreslonymi satelitami

                  Skomentuj


                    #49
                    Bzdurą jest zastosowanie takiej pasywnego filtra bo to jak zastosowanie zwrotnic killera... No i nie o tym mowa...

                    Skomentuj


                      #50
                      niestety zeby zrobic tak ze plyke wyrównac ze scalakiem trzeba by bylo zrobic zwore bo inaczej sciezek nie ma gdzie upchac

                      Skomentuj


                        #51
                        To daj zworę z wyjścia tda na ark, nie stanowi to problemu:)

                        Skomentuj


                          #52
                          dodalem zworki, ktore sa praktycznie pod tda. Troche zmniejszylem plytke, i co teraz myslisz?

                          Skomentuj


                            #53
                            wydaje się być lepiej:) jaki raster jest dla kondensatora 2200uF?

                            Skomentuj


                              #54
                              hmm... jesli chodzi o srednice 2200 to jest to 13mm wiec wydaje mi sie ze mniej sie nie da. Takie wymiary znalazlem na necie tych kondów 16V. A gdybym zrobil jeszcze zwore miedzy noga 14 a C5 to moge bardzo wszystko ku gorze podniesc ale wtedy zlacza wejsc przeszkadzaja. Moze zastosowac goldpiny? i wtedy by chyba dalo rade jeszcze sporo zmniejszyc

                              ---------- Post dodany o 09:28 ---------- Poprzedni post o 09:09 ----------

                              dobra wersja z goldpinami na wejście i jeszcze jedna zworą. wydaje mi się optymalnym rozwiązaniem teraz.

                              Skomentuj


                                #55
                                Jest ok:) Chociaż jakby się audiofilsko uczepić to można by przerzucić część zasilania (2200uF) po stronie mostka a sygnały wejściowe dać na lewą stronę :P

                                PS. Typowe raster dla kondensatora 220uF to 5, 7,5 i 10mm, może zrobić by potrójny punkt lutowniczy po jednej stronie?
                                http://allegro.pl/elektrolit-2200uf-...749566232.html
                                http://allegro.pl/elektrolit-low-esr...785827494.html

                                ---------- Post dodany o 14:20 ---------- Poprzedni post o 13:09 ----------

                                PS. Czy Transformator halogenowy może posłuzyć jako źródło zasilania takich kostek?
                                http://allegro.pl/transformator-60w-...785713470.html

                                Skomentuj


                                  #56
                                  chyba tak, sam tak planuje zrobic. mam takie trafo oraz TDA wiec ktoregos dnia moge sprawdzic

                                  Skomentuj


                                    #57
                                    Mozna by zrobić 3pkt na c1 a jezeli raster to rozstaw otworow to jest o ile pamietam na 5mm. i mogę pokombinować zeby bylo bardziej audiofilkso:)

                                    Sent from my GT-I5800 using Tapatalk

                                    Skomentuj


                                      #58
                                      Źle jest masa.

                                      Skomentuj


                                        #59
                                        Zamieszczone przez DeKeR Zobacz posta
                                        Mozna by zrobić 3pkt na c1
                                        Ok ale o jakim C1 piszemy...? Na wykazie elementów C1 masz 2200uF (i o ten mi chodzi aby miał 3punkty) a na pcb masz 100nF oznaczony jako C1 :)

                                        Skomentuj


                                          #60
                                          Sorki moj błąd, chodzi o 2200:) a co z masą nie tak?

                                          ---------- Post dodany o 16:59 ---------- Poprzedni post o 19:08 ----------

                                          Zamieszczone przez dolphin123 Zobacz posta
                                          Jest ok:) Chociaż jakby się audiofilsko uczepić to można by przerzucić część zasilania (2200uF) po stronie mostka a sygnały wejściowe dać na lewą stronę :P
                                          Masz bardziej audiofilsko:)

                                          Ktoś może mi powiedzić co nie tak z masą??

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X