Zamieszczone przez utopia
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Jak naładować dwa złączone akumulatory różnej pojemności
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Żadna magia .
Chciałem pokazać Wam jak to jest gdy nie określi się dokładnie o czym rozmawiamy .
Nigdzie nie napisałem że mowa o akumulatorze elektrycznym ! Słowo akumulator jest bardzo powszechne i odnosi się do wielu ustrojstw ....
Miałem na myśli akumulatory sprężonego powietrza .
Rozruch sprężonym powietrzem stosowany jest w agregatach prądotwórczych , silnikach czołgów , łodzi ( kto był w marynarce ten poznał zapalanie silnika łodzi na pych)
W temperaturze minus 30 stopni agregat prądowtórczy zapali w czasie krótszym niż 20 sekund . 300m3 powietrza sprężone w butlach pod cisnieniem 400bar wystarczy na wiele takich startów .
tę metodę dostarczania energii znano już przed I wojną światową i nie jest to żadne novum .
prosty przykład starocia tylko 11 sekund wystarcza by odpalić tak potężny silnik :
https://www.youtube.com/watch?v=lty4...4&feature=fvst
Skomentuj
-
Zamieszczone przez utopia Zobacz postaSkoro kwasiaki ładuje się prądem takim czy siakim to co z sytuacją gdy np aku w samochodzie zimą obciązone rozrusznikiem prąd kilkaset amper
napięcie spada do 10V i auto odpala w ostatniej chwili ....
Rozrusznik dajmy na to typowy jak u mnie (130 A prądu ciągłego) przy 2,5 tyś obr..
Skoro fura odpaliła to kierowca trzyma obroty by rozgrzać auto i co się dzieje ?
Jak rozumiem w magiczny sposób akumulator sam sobie ogranicza prąd .. tyle tylko że ładowanie takimi prądami powoduje gwałtowny wzrost temperatury ..skoro podskoczy temp to i prąd ładowania leci w górę..A może to kierowcy powodują szybkie umieranie akumulatorów bo alternator daje za dużo prądu ?
Mierzyles kiedykolwiek prad ladowania czy rozladowania akumulatora?? Z tego co piszesz wniskuje ze nie. Wiec zainwestuj w cegowy miernik pradu stalego i podlacz do swojego aku w samochodzie, zobaczych ile pradu plynie przy rozruchu i jaki prad plynie podczas pracy silnika (prad ladowania). Zreszta co innego ladowania w domu a co innego w samochodzie.
Zamieszczone przez utopia Zobacz postaŻelówki ..o jakich mówimy może sprecyzujmy bo narazie to gdzieś dzwonią ale nikt nie wie gdzie i czy dzwonią ..
Co innego pseudo żelowe VIPOW kupowane w sklepie na rogu 4Ah 12V za 30 pln ( te do UPS-ów ) a co innego choćby Optima do DB dragu z prądami rozładowania rzędu tysiąca amper czy więcej która ładuje się równie szybko jak oddaje energię ..i kosztuje kilka Kpln...
- - - - - aktualizacja - - - - -
Zamieszczone przez utopia Zobacz postaMiałem na myśli akumulatory sprężonego powietrza .
Skomentuj
-
Zamieszczone przez utopia Zobacz posta...co z akumulatorami gdzie nie ma elektrod ? Nie ma plusa nie ma minusa ...zmagazynowana czysta skondensowana energia - jak to działa ?
Zamieszczone przez irek Zobacz postaChyba czesciej uzywa sie okreslenia sprezyna powietrzna. Akumulator uzywa sie raczej do urzadzen gromadzacych energie w sposob chemiczny.Last edited by Q; 02.05.2014, 22:31.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Q Zobacz postaJak to czytalem to pierwsze co mi na mysl przyszlo to bylo kolo zamachowe... no coz
Zamieszczone przez Q Zobacz postaZostaw Irku mechanike w spokoju, bo bladzisz
Skomentuj
-
Zamieszczone przez irek Zobacz postaA co moze nie ma okreslenia sprezyna powietrzna? Laicy mowia silnik na powietrze czasem dodaja na sprezone powietrze co juz wiele tlumaczy. Technicy uzywaja okreslenia sprezyna powietrzna ale moze byc tez akumulator to dosc uniwersalne slowa.
Tak czy owak to nie dzial "Mechanika", wiec zostanmy przy elektronice, czyli tej dziedzinie na ktorej to Ty lepiej sie znasz
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Q Zobacz postaTak czy owak to nie dzial "Mechanika",
Zamieszczone przez utopia Zobacz postaNo proszę nie pomogła siła argumentu to musiał wejść w grę argument siły ?
Post byl nie tyle nie wygodny co zupenie nie na temat. Ale jak bardzo chcesz merytorycznej dyskusji to prosze bardzo, dam ci jeszcze jedna szanse. Tylko tym razem zastanow sie co piszesz!
- - - - - aktualizacja - - - - -
Wiec wrocmy do tego co chciales przekazac
Zamieszczone przez utopia Zobacz postaRozrusznik dajmy na to typowy jak u mnie (130 A prądu ciągłego) przy 2,5 tyś obr..
- - - - - aktualizacja - - - - -
Jesli nawet alternator daje ci te 120A pardu to nie znaczy ze akumulator tyle pradu jest w stanie pobrac! Gdyby tak bylo to by wystarczylo pol godziny w samochodzie i aku zostalby w pelni naladowany! A to bzdura!
Jesli wezmiemy ta twoja optime 850 w pelni naladowana i podlaczymy do rozladowanej to wg ciebie poplynie prad ladowania 850A!? I co po kilku minutach ta pusta bedzie pelna? (w polowie bo ladunki sie wyrownaja)
Niestety nie! Akumulator w pelni rozladowany ma prawie wode zamiast elektrolitu i przylozenie do niego napiecia nie powoduje duzego przeplywu pradu. Jest on tak maly (ok 1A) ze mozna go pomylic a akumulatorem w pelni naladowanym. I tak czesto ladowarki reaguja na pusty aku, sygnalizujac od razu ze jest pelny.
Owszem prady ladowania akumulatora w samochodzie moga przewyzszac 1/10 pojemnosci znamionowej. Ale to juz zalezy od temperatury, stopnia naladowania i typu akumulatora. A zeby dokladnie okreslic ten prad, to tak jak pisalem najwygodniej podlaczyc cegowy miernik pradu.
Nie zmienie to faktu ze zalecane ladowanie domowe akumulatora samochodowego to 1/10 pojemnosci a "zelowego" do 1/3 pojemnosci czyli wiecej.Last edited by irek; 05.05.2014, 16:11.
Skomentuj
-
irku, mu raczej chodziło o to, że rozrusznik pobiera z akumulatora 130A, z tego co mi wiadomo napięcie podczas ładowania nie spada.
Zamieszczone przez utopia Zobacz postaSkoro kwasiaki ładuje się prądem takim czy siakim to co z sytuacją gdy np aku w samochodzie zimą obciązone rozrusznikiem prąd kilkaset amper
napięcie spada do 10V i auto odpala w ostatniej chwili ....
Rozrusznik dajmy na to typowy jak u mnie (130 A prądu ciągłego) przy 2,5 tyś obr..
Skomentuj
-
Zamieszczone przez scythe1123 Zobacz postairku, mu raczej chodziło o to, że rozrusznik pobiera z akumulatora 130A, z tego co mi wiadomo napięcie podczas ładowania nie spada.
Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz postaZamiast się kłócić o pierdoły wystarczy wziąć ten prostownik 12V, podłączyć szeregowo z akumulatorem żarówkę o stosownej mocy do prądu ładowania i naładować w ten sposób akumulatorek 6V
zamykam :)Last edited by lklukasz; 06.05.2014, 20:56.
Skomentuj
Skomentuj