Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak naładować dwa złączone akumulatory różnej pojemności

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Zamieszczone przez utopia Zobacz posta
    Jako że zajmuję się systemami zasilania awaryjnego od lat spytam co z akumulatorami gdzie nie ma elektrod ?
    Nie ma plusa nie ma minusa ...zmagazynowana czysta skondensowana energia - jak to działa ?
    Magia? a tak powaznie napisz cos, albo zapodaj jakiego linka do poczytania, bo to ciekawe.

    Skomentuj


      #22
      Żadna magia .
      Chciałem pokazać Wam jak to jest gdy nie określi się dokładnie o czym rozmawiamy .

      Nigdzie nie napisałem że mowa o akumulatorze elektrycznym ! Słowo akumulator jest bardzo powszechne i odnosi się do wielu ustrojstw ....
      Miałem na myśli akumulatory sprężonego powietrza .
      Rozruch sprężonym powietrzem stosowany jest w agregatach prądotwórczych , silnikach czołgów , łodzi ( kto był w marynarce ten poznał zapalanie silnika łodzi na pych )
      W temperaturze minus 30 stopni agregat prądowtórczy zapali w czasie krótszym niż 20 sekund . 300m3 powietrza sprężone w butlach pod cisnieniem 400bar wystarczy na wiele takich startów .


      tę metodę dostarczania energii znano już przed I wojną światową i nie jest to żadne novum .
      prosty przykład starocia tylko 11 sekund wystarcza by odpalić tak potężny silnik :
      https://www.youtube.com/watch?v=lty4...4&feature=fvst

      Skomentuj


        #23
        No tak, masz racje, akumulator to nie tylko to co pierwsze na mysl przychodzi. A jesli chodzi o odpalanie tego silnika, nie wiem moze to dziwne, ale czesto lubie sobie poogladac filmik z odpalania roznych dziwnych maszyn typu silniki czolgow, okretowe, lokomotyw itd itp. :)

        Skomentuj


          #24
          Zamieszczone przez utopia Zobacz posta
          Skoro kwasiaki ładuje się prądem takim czy siakim to co z sytuacją gdy np aku w samochodzie zimą obciązone rozrusznikiem prąd kilkaset amper
          napięcie spada do 10V i auto odpala w ostatniej chwili ....
          Rozrusznik dajmy na to typowy jak u mnie (130 A prądu ciągłego) przy 2,5 tyś obr..
          Skoro fura odpaliła to kierowca trzyma obroty by rozgrzać auto i co się dzieje ?
          Jak rozumiem w magiczny sposób akumulator sam sobie ogranicza prąd .. tyle tylko że ładowanie takimi prądami powoduje gwałtowny wzrost temperatury ..skoro podskoczy temp to i prąd ładowania leci w górę..A może to kierowcy powodują szybkie umieranie akumulatorów bo alternator daje za dużo prądu ?
          Nie odrozniasz kolego pradu od napiecia!!!! Pochwal sie w jakiej to firmie wymieniasz te akumualtory w UPS-ach to bedziemy sie trzymali od niej z daleka :)

          Mierzyles kiedykolwiek prad ladowania czy rozladowania akumulatora?? Z tego co piszesz wniskuje ze nie. Wiec zainwestuj w cegowy miernik pradu stalego i podlacz do swojego aku w samochodzie, zobaczych ile pradu plynie przy rozruchu i jaki prad plynie podczas pracy silnika (prad ladowania). Zreszta co innego ladowania w domu a co innego w samochodzie.

          Zamieszczone przez utopia Zobacz posta
          Żelówki ..o jakich mówimy może sprecyzujmy bo narazie to gdzieś dzwonią ale nikt nie wie gdzie i czy dzwonią ..
          Co innego pseudo żelowe VIPOW kupowane w sklepie na rogu 4Ah 12V za 30 pln ( te do UPS-ów ) a co innego choćby Optima do DB dragu z prądami rozładowania rzędu tysiąca amper czy więcej która ładuje się równie szybko jak oddaje energię ..i kosztuje kilka Kpln...
          Rozmawialismy o pradach ladowania a nie rozladowania!! Widze ze i to ci sie miesza :) To ja sie pochwale ze malutkie akumulatorki o pojemnosci 5Ah sa zdolne do pradow rozladowania zedu setek amper! Ale tu wchodzimy w sdolnosci pardowe gdzie kluczowa sprawa jest impedancja wewnetrzna akumualtora. Mam specjalny przyrzad i moge ja zmierzyc dzieki temu moge okreslic zdolnosc pradowa. Miezyles kiedys impedancje wewnetrzna?

          - - - - - aktualizacja - - - - -

          Zamieszczone przez utopia Zobacz posta
          Miałem na myśli akumulatory sprężonego powietrza .
          Chyba czesciej uzywa sie okreslenia sprezyna powietrzna. Akumulator uzywa sie raczej do urzadzen gromadzacych energie w sposob chemiczny.

          Skomentuj


            #25
            Zamieszczone przez utopia Zobacz posta
            ...co z akumulatorami gdzie nie ma elektrod ? Nie ma plusa nie ma minusa ...zmagazynowana czysta skondensowana energia - jak to działa ?
            Jak to czytalem to pierwsze co mi na mysl przyszlo to bylo kolo zamachowe... no coz

            Zamieszczone przez irek Zobacz posta
            Chyba czesciej uzywa sie okreslenia sprezyna powietrzna. Akumulator uzywa sie raczej do urzadzen gromadzacych energie w sposob chemiczny.
            Zostaw Irku mechanike w spokoju, bo bladzisz :)
            Last edited by Q; 02.05.2014, 22:31.

            Skomentuj


              #26
              Zamieszczone przez Q Zobacz posta
              Jak to czytalem to pierwsze co mi na mysl przyszlo to bylo kolo zamachowe... no coz
              Pierwsze skojazenie to wlasnie kolo zamachowe. Tylko jest malo wygodne a efekt zyroskopowy bardzo utrudnia jego przenoszenie. W kazdym razie kolega utopia udowodnil ze nie odroznia pardu od napiecia wiec musial wtracic cos na czym sie "zna" :)


              Zamieszczone przez Q Zobacz posta
              Zostaw Irku mechanike w spokoju, bo bladzisz
              Taaak? A co moze nie ma okreslenia sprezyna powietrzna? Laicy mowia silnik na powietrze czasem dodaja na sprezone powietrze co juz wiele tlumaczy. Technicy uzywaja okreslenia sprezyna powietrzna ale moze byc tez akumulator to dosc uniwersalne slowa.

              Skomentuj


                #27
                Zamieszczone przez irek Zobacz posta
                A co moze nie ma okreslenia sprezyna powietrzna? Laicy mowia silnik na powietrze czasem dodaja na sprezone powietrze co juz wiele tlumaczy. Technicy uzywaja okreslenia sprezyna powietrzna ale moze byc tez akumulator to dosc uniwersalne slowa.
                Alez jest ! Tyle, ze to nieco inny rodzaj akumulatora energii niz ten, o ktorym mowil Kolega Utopia... niemniej jednak samo okreslenie "sprezyna powietrzna" jest z punktu widzenia mechaniki moze nie tyle bledne co nieprawidlowe. Parafrazujac Twoje slowa z innego watku: Malo mnie interesuje jak to sobie inni nazywaja
                Tak czy owak to nie dzial "Mechanika", wiec zostanmy przy elektronice, czyli tej dziedzinie na ktorej to Ty lepiej sie znasz

                Skomentuj


                  #28
                  No proszę nie pomogła siła argumentu to musiał wejść w grę argument siły ?

                  Ciekawe który "piiiii" usunął mojego niewygodnego posta ????
                  Last edited by irek; 05.05.2014, 15:37.

                  Skomentuj


                    #29
                    Zamieszczone przez Q Zobacz posta
                    Tak czy owak to nie dzial "Mechanika",
                    Niech bedzie dzial fizyka :)


                    Zamieszczone przez utopia Zobacz posta
                    No proszę nie pomogła siła argumentu to musiał wejść w grę argument siły ?
                    Za obrazanie forumowiczow zaraz "argument sily" wlepi ci ostrzezenie!

                    Post byl nie tyle nie wygodny co zupenie nie na temat. Ale jak bardzo chcesz merytorycznej dyskusji to prosze bardzo, dam ci jeszcze jedna szanse. Tylko tym razem zastanow sie co piszesz!

                    - - - - - aktualizacja - - - - -

                    Wiec wrocmy do tego co chciales przekazac

                    Zamieszczone przez utopia Zobacz posta
                    Rozrusznik dajmy na to typowy jak u mnie (130 A prądu ciągłego) przy 2,5 tyś obr..
                    Rozrusznik czy alternator daje te 120A?? Bo albo nie rozrozniasz jednego od drugiego albo po prostu sie pomyliles?

                    - - - - - aktualizacja - - - - -

                    Jesli nawet alternator daje ci te 120A pardu to nie znaczy ze akumulator tyle pradu jest w stanie pobrac! Gdyby tak bylo to by wystarczylo pol godziny w samochodzie i aku zostalby w pelni naladowany! A to bzdura!

                    Jesli wezmiemy ta twoja optime 850 w pelni naladowana i podlaczymy do rozladowanej to wg ciebie poplynie prad ladowania 850A!? I co po kilku minutach ta pusta bedzie pelna? (w polowie bo ladunki sie wyrownaja)

                    Niestety nie! Akumulator w pelni rozladowany ma prawie wode zamiast elektrolitu i przylozenie do niego napiecia nie powoduje duzego przeplywu pradu. Jest on tak maly (ok 1A) ze mozna go pomylic a akumulatorem w pelni naladowanym. I tak czesto ladowarki reaguja na pusty aku, sygnalizujac od razu ze jest pelny.

                    Owszem prady ladowania akumulatora w samochodzie moga przewyzszac 1/10 pojemnosci znamionowej. Ale to juz zalezy od temperatury, stopnia naladowania i typu akumulatora. A zeby dokladnie okreslic ten prad, to tak jak pisalem najwygodniej podlaczyc cegowy miernik pradu.

                    Nie zmienie to faktu ze zalecane ladowanie domowe akumulatora samochodowego to 1/10 pojemnosci a "zelowego" do 1/3 pojemnosci czyli wiecej.
                    Last edited by irek; 05.05.2014, 16:11.

                    Skomentuj


                      #30
                      irku, mu raczej chodziło o to, że rozrusznik pobiera z akumulatora 130A, z tego co mi wiadomo napięcie podczas ładowania nie spada.

                      Zamieszczone przez utopia Zobacz posta
                      Skoro kwasiaki ładuje się prądem takim czy siakim to co z sytuacją gdy np aku w samochodzie zimą obciązone rozrusznikiem prąd kilkaset amper
                      napięcie spada do 10V
                      i auto odpala w ostatniej chwili ....
                      Rozrusznik dajmy na to typowy jak u mnie (130 A prądu ciągłego) przy 2,5 tyś obr..

                      Skomentuj


                        #31
                        Zamiast się kłócić o pierdoły wystarczy wziąć ten prostownik 12V, podłączyć szeregowo z akumulatorem żarówkę o stosownej mocy do prądu ładowania i naładować w ten sposób akumulatorek 6V

                        Skomentuj


                          #32
                          Zamieszczone przez scythe1123 Zobacz posta
                          irku, mu raczej chodziło o to, że rozrusznik pobiera z akumulatora 130A, z tego co mi wiadomo napięcie podczas ładowania nie spada.
                          Moze i tak ale kolega zdecydowal sie obrazac mnie i pisac nie na temat a nei wyjasnic o co mu chodzilo. Z jednej strony pisze rozrusznik 130A ale z drugiej kilkaset amper prz rozruchu. O co dokladnie chodzilo juz sie nie dowiemy :)


                          Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz posta
                          Zamiast się kłócić o pierdoły wystarczy wziąć ten prostownik 12V, podłączyć szeregowo z akumulatorem żarówkę o stosownej mocy do prądu ładowania i naładować w ten sposób akumulatorek 6V
                          I to jest odpowiedz na tego posta :) Ale jak to na forach bywa... :)

                          zamykam :)
                          Last edited by lklukasz; 06.05.2014, 20:56.

                          Skomentuj

                          Czaruję...
                          X