Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

UniAMP by Irek - pierwsze testy i odsłuchy :)

Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    ROBAK13, mam wrażenie, że Ty nie wiesz za bardzo co robisz. Zadam to samo pytanie co Tasior, jak chcesz podłączyć lewy kanał? Przecież to jest niemożliwe, oby dwa kanały chodzą cały czas. Nie myl podłączenia jednej połówki zasilania z podłączeniem kanału.
    Zamieszczone przez ROBAK13
    Radiator teraz tylko docisnąłem bez przykręcania
    Radiator ma być przykręcony, a nie dociśnięty! Dałeś podkładki izolujące tranzystory od radiatora?

    Skomentuj


      Miernik cyfrowy w położeniu "tester diod" podczas sprawdzania diod i tranzystorów w kierunku przewodzenia pokazuje ok. 600 mV. W kierunku zaporowym pokazuje 1, czyli to samo co omomierz, gdy nie jest mierzony żaden rezystor (czyli nieskończoność).
      Ta sama funkcja "tester diod" może być użyta do szukania zwarć. Ale wówczas zupełnie inną kwestią jest przy jakiej minimalnej wartości rezystancji uruchomiony zostanie sygnał dźwiękowy.

      Skomentuj













        Więcej przeczytać można tu:
        http://diyaudio.pl/viewtopic.php?t=18087

        Skomentuj


          Termistor ten z uni, gdy się nagrzeje robi rozwarcie, czy zwarcie?? Wg mnie rozwarcie.
          Moj w teperaturze pkojowej ma ok 90kOhm, poprawnie?

          Skomentuj


            farmi18, w uni masz termistor NTC czyli wraz ze wzrostem temperatury spada jego rezystancja

            Skomentuj


              Jak na kondensatorach zasilacza uzykuje ok 41V, a na dwóch w szerego 82V to jest OK?
              Dlaczego uzysuje z zasilania 30V napięcie 40V??

              Rozumieme, że na napięcie na rezystorach emiterowych mam miezyć po tej samej stronie, co podłaczone napiecie, a nie na odwrót?

              Skomentuj


                Zamieszczone przez farmi18
                Jak na kondensatorach zasilacza uzykuje ok 41V, a na dwóch w szerego 82V to jest OK?
                Dlaczego uzysuje z zasilania 30V napięcie 40V??
                Dobrze byłoby znać podstawy.
                Szeregowe połączenie sumuje napięcia.
                30V to napięcie skuteczne po stronie wtórnej transformatora. Po przejściu przez mostek prostowniczy jest ono pomniejszone o spadek napięcia na mostku (2x0,6-0,7V). Dalej prąd zostaje "wygładzony" przez kondensatory w zasilaczu i są one ładowane do napęcia szczytowego, dla sinusoidy wynosi ono pierwiastek z 2. Czyli po kolei (30-1.4)*1,4=40V na stronę.

                Zamieszczone przez farmi18
                po tej samej stronie, co podłaczone napiecie, a nie na odwrót?
                Podłączając jedno zasilanie zasilasz całego Uniampa, a nie połowę. Napięcia mierzysz zarówno dla lewego jak i prawego kanału, dla wszystkich czterech rezystorów emiterowych.

                Skomentuj


                  Niestety będe marudził, bo dalej ERROR i nie działą.
                  Sprawdziłem 8 trazystorów które są przy radiatorze wylutowując je, wyrywkowo BC i wyrywowo diody, w tym zenera 2sztuki
                  Jak wlutowane diody w PCB wykazyują, ze są OK, to tak właśnie zakładam że jest. Te które przewodziły w pol. zaporowej, wylutoałem i sprawdziłem, ze też były OK.

                  Po podłączeniu jednak nie działa. Nic się nie grzej, nie dymi, rezystor na zasilaniu zimny, na kondesatorach po 40V, a na rezytorach emiterowych po 0V.

                  T13 i D3, D4 lub T33 i D13, D14 też OK

                  "Trzeba sprawdzic dlaczego uklad zabezpieczen sie nie wlacza
                  a to moze miec miejsce z kilku powodow. Moze byc uszkodzony
                  albo wystepuje ciagle jakis sygnal awarii.
                  Zalozmy ze uklad jest sprawny tylko dostaje bledny sygnal
                  i tu przyczyna moze byc uszkodzenie T13 i D3, D4 lub T33 i D13, D14
                  zaleznie ktory kanal byl uszkodzony to mogly spalic sie te elementy
                  i beda wlasnie powodowaly nie wlaczanie sie wzmacniacza.

                  Sam uklad opoznionego wlaczania mozna sprawdzic wylutowujac
                  T17 (zeby wzmacniacz sie nie wlaczyl), D6 (zabezp term)
                  i R25, R62 (detekcja zwarcia) oraz D11 (detekcja napiecia sieci).
                  Jesli pojawi sie tylko napiecie zasilania ukladu (12V na DZ2)
                  to po kilku sekundach uklad wygeneruje 12V na DZ1 co bedzie swiadczylo
                  o tym ze dziala i mozna po kolei dolaczac wymienione elementy
                  zeby stwierdzic z ktorego zrodla jest sygnal alarmu."

                  Nie wiem czy dobrze taką poradę zrozumiałem?
                  Mam wylutowywć t17,D6, R25, R26 i D11 i bez tch elementów podłczyć i na rezystorach emiterowych mierzyć U??

                  [ Dodano: 2010-01-24, 22:57 ]
                  T3, T14, T22, T30 też wylutowałem i pomieżyłe. Są sprawne.
                  T14 i t30 wlutowujemy napisami do przodu, a t3 i t22 napisami do tyłu, tak dla pewnosci.

                  Skomentuj


                    farmi18: Z Twoich wcześniejszych postów wynika, że wzmacniacz nie reaguje na próby regulacji prądu spoczynkowego (BIAS'u). Układ zabezpieczeń w tym wzmacniaczu działa w ten sposób, że w razie problemów odcina sygnał wejściowy, ale nie wpływa na BIAS. Problem więc leży raczej poza układem zabezpieczeń.
                    Tak, tranzystory T3 i T22 napisami"do tyłu".

                    Skomentuj


                      to jak polecasz dalej szukać usterki, albo przyczyny braku napięcia na rzystorach emiterowych??

                      Skomentuj


                        Ten wzmacniacz to dobra, stabilna konstrukcja. Jeżeli nie gra, to musi być to jakiś Twój błąd.
                        Sprawdź jeszcze raz wszystkie tranzystory (B-E, B-C). Sprawdź, czy nie pomyliłeś tranzystorów BC546 z BC556 (np T28 z T29).
                        Jaką masz płytkę: zakupioną na forum, czy sam trawiłeś? W każdym bądź razie sprawdź omomierzem scieżki na zwarcie.
                        A na kolektorach tranzystorów mocy jakie masz napięcie?
                        I ostatnia sprawa: wrzuć jakieś zdjęcia, może coś wypatrzymy.

                        Skomentuj


                          Domyślam się, że to powinno działać i albo jakis element spaliłem, albo źle wmontowałem. Ale ani pierwsyej opcji nie mog ywerzfikować, ani drugiej - nic nie znaduje.
                          Ścieżk nie powinny być zwarte. zimnych lutów - też raczej nie.
                          No ale gdzieś się mylę.

                          Tranzystory B-E i B-C muszę sprawdzać wylutowane?? Czy w obwodzie też można coś stwierdzić?

                          Tak foti wyglądają.


                          Skomentuj


                            Ścieżk nie powinny być zwarte. zimnych lutów - też raczej nie.
                            tego musisz być pewien.trzeba sprawdzic.
                            Tranzystory B-E i B-C muszę sprawdzać wylutowane?? Czy w obwodzie też można coś stwierdzić?
                            najlepiej wylutuj.Zwróc szczególną uwage na elementy układu zabezpieczeń(diody,tranzystory)sorki,że nnie odpisałem na pw ale byłem zajety zakonczeniem prac nad moim uni. :wink:

                            Skomentuj


                              W obwodzie można sprawdzić tranzystory mierząc napięcia na jego wyprowadzeniach. Podczas normalnej pracy tranzystora spadek napięcia na złączu B-E wynosi ok. 0,6 V. Czyli mówiąc inaczej różnica napięć między bazą a emiterem wynosi właśnie 0,6 V. Metoda ma tę wadę, że pomiary wykonuje się "pod napięciem", a więc łatwo spowodować jakieś zwarcie.
                              Polecam sprawdzanie testerem diod (ew. omomierzem) po wylutowaniu tranzystora z układu.

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez farmi18
                                to jak polecasz dalej szukać usterki, albo przyczyny braku napięcia na rzystorach emiterowych??
                                tegu typu pytania zadaje sie jak ma si 100% pewnosci ze masz wszystko dobrze wlutowane :] a czytajac jak kombinowales to szczeze w to watpie, sprawdz ta plytke jeszcze z 10x to znajdziesz przyczyne usterki, no chyba ze juz jakis tranzystor zdazyl sie uzmarzyc

                                Skomentuj


                                  Wylutowałem wszystkie tranzystor, wyszło, że jest OK.
                                  Zabrałem się za diody i ........
                                  nie wiem jak sprawdzałem wcześniej, ale dwie zenera są zware (0mV w dwóch kierunkach na testerze diód).
                                  Nie mam pojęcia, chyba, że spaliły się w trakcie prób.
                                  No nic - polece jeszcze po reszczie diod i spowrotem wlutowywanie, a jutro nowe diody i testy.

                                  PS> Mam jakieś diody zenera, dwie takie same. Jest sposob zweryfikowania co to jest?? Może właśnie 12V?

                                  Skomentuj


                                    Nie mam pojęcia, chyba, że spaliły się w trakcie prób.
                                    Nie chyba tylko na pewno.

                                    Skomentuj


                                      Zamieszczone przez farmi18
                                      (0mV w dwóch kierunkach na testerze diód).
                                      diody sie raczej sprawdza omomierzem,mv bedziesz mial 0V na zenerkach jak Ci sie nie zalacza uklad

                                      Skomentuj


                                        wpizdu, moj uni chyba zmarl :] (porazka osobista)

                                        Podpialem przez rezy, okej wszystko poszlo. (minmalny dym z reza ktory byl wpiety w obowod z zasilaniem, 10R/1W)
                                        Ustawilem 6mV na rezach emiterowych.
                                        Posiedzialem chwile.

                                        Odpialem i podlaczylem bez rezow i zagotowaly sie kondensatory w zasilaczu (sa gorace zaczely syczec lol, mostek tyz).
                                        Trany MJE sa gorace.

                                        Zasilanie standardowe, ~34.2V AC jałowo, kondy SAMWHA 63V.

                                        Spiecie na plytce?

                                        [ Dodano: 2010-01-27, 12:22 ]


                                        [ Dodano: 2010-01-27, 12:38 ]
                                        [b]LOL! wlutowalem dwa kondy z zasilacza i uni dziala normalnie!
                                        samwhy kupilem na allegro i chyba sa z****ne no nieeeee/b]

                                        Skomentuj


                                          "Podpialem przez rezy, okej wszystko poszlo. (minmalny dym z reza ktory byl wpiety w obowod z zasilaniem, 10R/1W) "

                                          Jeżeli z rezystora zabezpieczającego na zasilaniu poszedł "minimalny dym" to raczej było bardzo nie okey. Dużym błędem było następnie podłączanie zasilania bez rezystorów (cytując Jana Tomaszewskiego: to nie był błąd, to wielbłąd). Spaliłeś pewnie większość tranystorów, z tranzystorami mocy na czele.
                                          Przed wymianą elementów na sprawne poszukaj przyczyny tej awarii.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X