• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

Nooo np organy :P ale wiesz, coraz wiecej sciezek filmowych ma naprawde ekstremalnie niskie basy.
A teraz powiedz w ilu utworach wystepuje bas ponizej 20hz?
Bo jak dobrze pamietam to jedynie "bass will destroy you" takie niskie strojenie jest dobre do kina a w muzycze rzadko można je wykorzystac.
Tutaj macie najwieksze organy swiata
USA_AtlanticCity_ConventionHall.jpg
i co z tego jak moga zagrac 18hz jak nikt z tego nie korzysta?
A jak korzysta to tylko na pokaz.
I nie wiem po co ta jałowa dyskusja,biocanabis zestroił xls na 17.5hz i wszystko sie trzesie bas jest tak poteżny że zatyka uszy a po chwili słuchania serce zaczyna bolec w dodatku pompuje tyle powietrza ze z łatwoscia zaciagnie do srodka jakiegoś małego ptaka :D
 
w związku z wolnym weekendem postanowiłem założyć sobie galerie DIY :

https://profiles.google.com/112513422065366764924/photos

w prawym rogu nad zdjęciami jest wybór stron galerii. Piszę o tym gdyż jest to mało widoczne a na pierwszej stronie jest w zasadzie niewiele... zachęcam też innych do stworzenia takiej galerii.


A co do peerlessa to szczerze ja też nie uważam by zamulał. Kiedyś miałem takie zdanie ale pobawiłem się z nim trochę i teraz twierdzę, że jest znośnie szybki... nawet mój znajomy ostatnio stwierdził że jest szybki a sam w samochodzie ma FOCAL-a 27cm (on w domowy się nie bawi)

gdy xxls grał z peerlessami hds 180exc to wydawał się być wolny i nigdy nie mogłem tego zgrać, teraz mam 3 way na etonach - dolny jest bardzo szybki i co i gdy ostatnio włączyłem suba to nie mam żadnych problemów ze zgraniem tego i żadnego zamulania, obawiam się że to hds 180 exc zamułał... Każdy ma jakieś swoje opinie na temat głośników, ja wiem że niczego w xxls mi nie brakuje a miałem Focala, Intertechnik mds multidrive, ravemaster 124 II i różne 20cm oprócz tego więc opinie na temat basu mam różne jak i różne były te głośniki... i Peerlessa nie zamierzam wymieniać, może niech po prostu przy okazji audioshow czy coś (mieszkam blisko) zainteresowani wbiją posłuchać jak gra peerless z 2 membranami biernymi... bo kto słyszał to nigdy nie powiedział, że gra wolno czy coś, zawsze słyszałem albo szybki albo jak nie na temat prędkości to że jest wtedy kiedy ma być a jak nie to znika itd... Nie zamierzam się wdawać w dyskusje na ten temat, ja jestem zadowolony i tyle, choć czasem mam chęć kupić 25 TIW i porównać jego jak to nadzwyczajną szybkość i pewnie w końcu się tak stanie

co to za program do projektowania szkrzynek co masz sreeny w galerii. Darmowy czy to profesjonalne narzędzie?
 
PM ja nie mam nic przeciwko budowie tl-ki na tym glosniku
pochwalam nawet taka inicjatywe jak ktos zrobi cos od poczatku do konca innego niz wszyscy
dabyl pokazal jak powinni sie to zrobic
sa pomiary, schemat, omowienie itd
sam mowiles, ze zeby zbudowac tl-ke trzeba zrobic kilka bud testowych, pomiarzyc, pobawic sie z wytlumieniem
to nie jest obudowa typu oz czy br, ktora mozna sobie od tak zrobic i trafic ze strojeniem itd

ja generalnie polemizuje z tym:
mogę tylko szczerze polecić kopiowanie liniii transmisyjnej na XLSie 10.

bo nigdzie nie widze, ze ta obudowa jest poprawna

---------- Post dodany o 19:59 ---------- Poprzedni post o 19:56 ----------

i jeszcze cytat z jednaj ciekawej strony:
Częstotliwości poniżej 40 Hz powinny być obcięte. Zawarte w nich składowe będą osłabiać tylko całość miksu, wcale nie wpływając na jego lepsze brzmienie. Podobnie powinno się obciąć wysokie tony w rejonie około 16 500 Hz.

zrodlo:
http://www.studiomastering.net/mastering03.html
 
PM ]i jeszcze cytat z jednaj ciekawej strony: częstotliwości poniżej 40 Hz powinny być obcięte. Zawarte w nich składowe będą osłabiać tylko całość miksu, wcale nie wpływając na jego lepsze brzmienie. Podobnie powinno się obciąć wysokie tony w rejonie około 16 500 Hz.


zrodlo:
http://www.studiomastering.net/mastering03.html

właśnie odkryłeś cały sekret gów...ego brzmienia utworów o rozszerzeniu MP3
 
sam mowilem, ze zeby zbudowac tl-ke trzeba zrobic kilka bud testowych, pomiarzyc, pobawic sie z wytlumieniem
Oczywiście ze masz racje jeśli mówimy o budowie tlki do midwoofera, który odtwarza średnie tony. Wtedy zabawy w zmianę kształtu tunelu oraz rodzaj, ułożenie i ilośc wytłumienia sa jak najbardziej wskazane bo z tego co mi wiadomo trzeba zbijac harmoniczne które powodują nieprzyjemne efekty dzwiękowe. W przypadku modyfikowania gotowego projektu subwoofera TL autorstwa Frieda nie wydają mi się konieczne pomiary mikrofonem oraz nie występuja problemy opisane wyżej bo linia działa efektywnie do około 110Hz.

POnadto XLS ma podobne parametry jak Dalesford 25cm (tak samo jak TIW w porównaniu do KEF B200), który siedział w oryginale. Modyfikacja tunelu polegała na nieznaczym zmniejszeniu objętości (130 vs 116litrów) oraz długości tunelu (3 vs 2,5m). Ale Sd out i Sd in zostały takie same. Wszystko jest w temacie o lini na tiwie. Parametry do dalesforda można wkleić, każdy sobie porówna z XLsem. Jak widzisz nie jest to projekt napisany przeze mnie na kolanie z głośnikiem wybranym losowo, a raczej celowa modyfikacja i przetwornik pasujący do oryginału ważnymi, dla działania TL, parametrami. Jak nie chciałeś przeczytać mojego tematu o TL do TIWa to nie dziwię się, że uważasz ten projekt za czysty przypadek.
 
Ostatnia edycja:
Gooralesko, absolutnie nie mam nic do twojej Budowy Ale co do tlumienia to chyba nie masz racji bo na dole walczymy z harmonicznymi w tl.
 
Na dole walczymy? A gdzie konkretnie walczymy z nimi? Podaj jakiś przedział częstotliwości. Powiem Ci szczerze, że bardzo ciekawa teza ;) Tylko szkoda, ze chyba błędna.
 
Ok sorki, teraz doczytalem ze Gooralesko walczy z subem..zonk. Nie miałem na celu zadnych ataków i tak widzę ze mu sie dobrze obserwalo za tego xlsa :(

Zreszta sam sie za tym glosnikiem ostatnio rozgladalem, ale cieżko podjąć decyzje..
 
Przedstawiam początek zmagań z Seasami

ER18RNX + 29TAF/W

Tak wygląda buda testowa:
DSC04978.jpg

A tak wygląda charakterystyka jaką udało mi się do tej pory osiągnąć:
1.jpg
wygładzanie: 1/12

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:
Obudowa całkiem standardowa - więc nie ma co komentować ;)
Jeśli chodzi o charkę, to zapowiada się co najmniej prawidłowo - czekam (czekamy) na wrażenia.
Mam tylko pytanie co do portu BR - rozumiem, że to co na zdjęciu to tylko forma przejściowa, hm? (chodzi mi o otwór bez żadnego portu).
 
Co do obudowy to nie miałem pomysłu więc zrobiłem prosto i standardowo, ale tu planuje kilka detali, które dopiero będą widoczne w finalnych obudowach...
Tunel oczywiście będzie xD, ale to już w obudowie docelowej pobawię się strojeniem..

Co do charki to jeszcze się pobawiłem, nie podobał mi się dołek od ok 2 do 4 kHz. teraz już jest już w miarę równo:

11.jpg

Pomiarów zrobiłem bardzo dużo, ten na wykresie wydaje się najrówniej, pozostaje odsłuchać wszystkie opcje i wybrać ...

Jedynie co mogę powiedzieć to poznałem moje płyty i ulubione utwory na nowo, tyle detali w utworach jeszcze nigdy nie słyszałem...
 
Co do obudowy to nie miałem pomysłu więc zrobiłem prosto i standardowo, ale tu planuje kilka detali, które dopiero będą widoczne w finalnych obudowach...

Zaokraglenie frontów = mniejsza dyfrkacja.
Usztywnie konstrukcji (np podwójny fornt, okienka wewnatrz, maty bitumiczne na tył) = mniej drgan przedniej scianki = mniej dodatkowych źródeł dźwięku
Ściecie od wewnatrz otworu na glosnik jak tu - http://www.troelsgravesen.dk/jazzman_files/jazzman_cabinet.GIF = teoretycznie minimalnie mniejsze znieksztalcenia średnich tonów.
Komora dla głośnika wysokotnowego = maksymalna szczelność obudowy.
Jedynie co mogę powiedzieć to poznałem moje płyty i ulubione utwory na nowo, tyle detali w utworach jeszcze nigdy nie słyszałem...
Standard przy przejściu na lepszy sprzet :)
 
Szczerze nie zastanawiałem się specjalnie nad tym , poczekamy do końca projektu jak już będzie dostrojona, dopracowana i osłuchana zwrotka docelowa...
 
obudowa do uniampa z alu

frezowanie otworu pod wlacznik

pasuje :)

przefrezowana krawedz plaskownika spod gilotyny

no i otwory pod RCA

za tydzien bede mial troche wiecej czasu to moze ja skoncze :)
 
Powrót
Góra