• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

Można każdą "zapadkę" wysuwać tylko trzeba uważać na malusie sprężynki. Najlepiej zapamiętać kolejność rejestru aby potem pasował klucz. Każdą zapadkę przelecieć papierem 2000 wodnym. Po takim zabiegu śmiga jak szalone :)
 
Coś tam polutowałem, wszystko idzie zgodnie z planem. Uruchomiłem już całe zasilanie, przetestowałem system dystrybucji zegara, analogówkę i odpaliłem amanero w trybie slave. Teraz zabieram się za pisanie kodu dla mikrokontrolera i jak tylko przyjdzie reszta elementów to mam nadzieję że posłucham. Zostało mi jeszcze zaprojektować jakiś panel przedni z wyświetlaczem, enkoderem i odbiornikiem do pilota. :)
Trochę zdjęć oraz przebieg zegara na pinie kostki AK (sonda 1:100, 5pF, oscylator akurat 32MHz), myślę że wygląda dobrze:
 
Tylko jak próbowałem śrubokrętem wycisnąć albo wyciągnąć szczypcami to nie szło.
A jeżeli tam jest rygiel trzymający te zapadki i trzeba go wyjąć od frontu to odpada. Nie jestem w stanie zdjąć blaszki frontowej, bo jest na tyle mocna, że bębenek się kruszy a nie idzie tego podważyć.
 
Nic nie trzyma, po za "syfem" - trza je wybijać w stronę gdzie te blaszki są szersze.
Później jak włożysz zapadki, wkładasz kluczyk i całość w obudowę.

Po za tym jest chyba wątek motoryzacyjny?
 
Ostatnia edycja:
Naprawiałem podobne bębenki golfie III, ten biały proszek to korozja bębenka. zapadki nie są niczym mocowane w bębenku. Musisz wyskrobać igłą ten osad i uwolnić zapadki. pod zapadkami są małe sprężynki ale widząc po osadzie i stanie pewnie ich już nie ma.
 
Coś tam polutowałem, wszystko idzie zgodnie z planem. Uruchomiłem już całe zasilanie, przetestowałem system dystrybucji zegara, analogówkę i odpaliłem amanero w trybie slave. Teraz zabieram się za pisanie kodu dla mikrokontrolera i jak tylko przyjdzie reszta elementów to mam nadzieję że posłucham. Zostało mi jeszcze zaprojektować jakiś panel przedni z wyświetlaczem, enkoderem i odbiornikiem do pilota. :)
Trochę zdjęć oraz przebieg zegara na pinie kostki AK (sonda 1:100, 5pF, oscylator akurat 32MHz), myślę że wygląda dobrze:

Bardzo ładnie to wszystko wygląda, :). Czym lutowałeś elementy? Hotair, czy kolba? Kiedy testy w komorze EMC, :D?
 
Trochę kolbą i trochę hotairem. Jak zamontuję wszystko i będzie działać to wtedy zobaczymy jak będzie z pomiarami EMC. :P
 
Wejścióweczka niemal gotowa. Trzeba jeszcze przylutować XMOSa i można sprawdzić czy całość działa :)
 
Ten układ ma możliwość pracy w trybie hardware-owym. Do konfiguracji służą cztery piny normalnie wykorzystywane do pracy z zewnętrzną pamięcią. Wszystko opisane jest w datasheet-cie.
 
O ile wiem, to są układy programowalne

W generalnej większości XMOS to procesor mocno deterministyczny do samodzielnego programowania, ale w tym wypadku jest to gotowy układ do USB Audio. Nie da się go programować, ponieważ jego zadanie jest już zdefiniowane i co najwyżej możesz dodać pamięć FLASH odpowiedzialną za dostarczenie podstawowych danych (np. nazwa urządzenia, VID, PID, itp.).

Niestety darmowy sterownik po godzinie zaczyna wysyłać "beep" wkomponowany w dane. Po zakupie 150 sztuk tego układu na firmę możesz uzyskać sterownik stereo z nazwą urządzenia "XMOS", który nie będzie miał takich ograniczeń, ale też nie pozwala na własny PID, VID czy właśnie inną nazwę urządzenia.

Tutaj można przeczytać więcej na ten temat:

https://www.xmos.com/download/private/USB-Audio-2.0-Driver-for-Windows---Overview(3.2.0).pdf
 
c7bbfe27a82b45e98ab87a2e1ed63cf3_1462990456.jpg

Jednak zrobienie rezów węglowych nie jest takie proste.
Nie wiem dlaczego ale prawie za każdym razem wychodzi inna rezystancja.

Właśnie skończyłem robić testowego grafita. Założenie jak najbliżej 10 om zrealizowane. Na mierniku 10,01 (w obie strony ;) ). Grafit 4H 2mm KOH-I-NOOR. Drut miedziany 4N 0,8mm. Tubka tekturowa. Zasypane piaskiem kwarcowym o granulacji 0,1-0,2mm. Jedn rezystor - w sumie z 3h pracy. Najwięcej roboty było z tubką i z zasypywaniem tego wszystkiego piachem.
 
Powrót
Góra