• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Car audio e39

Wzmak zakupiony. Zapytałem się was, czy warto ale był brak odpowiedzi więc wziąłem helix dsp i stega za 2k. Na razie gra zacnie według mnie, najwyżej kiedyś się sprzeda wzmaka i kupi coś lepszego
 
autko prawie skończone, tylko przy dodawaniu gazu jest świst na głośnikach. I to się dzieję tylko na tunerze do którego dodawałem wyjścia chinch, na telefonie podłączonym bezpośrednio do wzmaka gra bez zarzutów
 
kombinowałem z gain, może za słabo. Jutro będę jeszcze próbował. Podłączałem jakiegoś clariona i grało również elegancko. Jeszcze jeden problem powstał. Sub to Phase Linear Highgrade 10. Czyżby również za mocny gain czy to już kondka potrzebuję ? Aku mierzyłem przy gasnących światłach na aku jest 13.6-13.8. Co próbować ?
 
masa rca radia to obudowa metalowa. Interconnecty zmieniałem na każdych jest tak samo. Najlepsze jest to, że nieważne jak podłącze to i tak z lewej gwiżdże, z prawej praktycznie nic nie słychać.
 
Przygasające światła już są zrobione, słaby kabel od masy był. Masa od wzmaka jest z akumulatora. Został "czajnik". Gwiździ mi ten tuner jak daje gazu. Trochę procesor mi pomógł, ale nadal przy większych obrotach jest to samo. Można to wyciąć prockiem jakoś?
 
Kable przekładałem, to nie one, tuner wywaliłem i jest ciutkę lepiej, teraz wszystko gra przez telefon - chinche to jack 3.5, ale nadal jest gwizd ale za to jakość wzrosła ponad 100 razy. Teraz co może mi gwizdać ? Alternator ? Rok temu był regenerowany. Instalacja z podtlenkiem lpg ? Może zwrotki łapią ? Jedna jest pod schowkiem nad nogami pasażera, druga jest pod kierownicą. Może wzmacniacz walnięty? Wszystko się dzieje na włączonym silniku. Gdzie szukać usterki ?
 
Możliwe że może być gdzieś problem z masą sygnałową na styku chinch gniazdo np.w wzmacniaczu lub na wyjściu radia.
Ułożenie wzmacniacza też ma swoje znaczenie.
Ja raz miałem przypadek że był zimny lut na gniazdach rca w wzmacniaczu polutowałem i było ok.
A masz możliwość podłączenia innego pieca inne kable rca puszczone np luzem do sprawdzenia.
 
W czwartek jadę sprawdzić innego wzmaka. "czajnik" był już gdy wzmacniacz leżał sobie w bagażniku spięty pasami, teraz wisi na suficie w bagażniku. Chinche to prolink podwójnie ekranowane, długość może z metr. Nawet podłaczajac bezpośrednio pod wzmaka telefon jest pisk, teraz jest podłączony tylko przez procka jeszcze. Nie będę rozbierać wzmaka, mam gwarancję rozruchową w sklepie gdzie kupiłem.
 
Kable przekładałem, to nie one, tuner wywaliłem i jest ciutkę lepiej, teraz wszystko gra przez telefon - chinche to jack 3.5, ale nadal jest gwizd ale za to jakość wzrosła ponad 100 razy. Teraz co może mi gwizdać ? Alternator ? Rok temu był regenerowany. Instalacja z podtlenkiem lpg ? Może zwrotki łapią ? Jedna jest pod schowkiem nad nogami pasażera, druga jest pod kierownicą. Może wzmacniacz walnięty? Wszystko się dzieje na włączonym silniku. Gdzie szukać usterki ?

jest coś takiego jak separator masy chyba z monacora albo inny
separator-petli-masy.jpg


monacor_fga-40hq-izolator-masy-high-end-separator-masy-transformator-liniowy__2_m.JPG
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra