Napisał dabyl
ale np GTC (czy GDWK?) 11/100 osobiście odbieram całkiem pozytywnie.
tego jeszcze da sie sluchac (nadal gdzies tam mam klony kolumn yoshiego) ale z detalicznoscia nadal bez rewelacji...
Już się zaczynają legendy internetowe. Kopułki Tonsila są całkiem przyzwoite - co prawda mniej plumkaja niż droższe ale za to nie mają takich problemów z wypełnieniem dolnego skraju pasma jak Vify PL z rezonantorami czy niektóre (niektóre!) Seasy. Przekonanie o kiepskości Tonsili zrodziło się 30 lat temu kiedy Witort pisał w opisach konstrukcji zdania w rodzaju "użycie głośnika GDWK 9/40 może okazac się niewystarczajace". Od tamtej pory jednak powstały GDWK 10/80/19 oraz GDWK 10/80/20 mające tę samą kopułkę z bawełny i napęd co w GDWK 11/100, GDWK 10/80/T i GDWK 10/80/26 z kopułką z tkaniny poliestrowej oraz nowe tubowce dla Eminence GDWT 9/80/5F czy GDWT 9/100.
Problem z efektywnością wystapi bo taki anty-altus będzie miał około 90-92db/W. Dlatego proponowałem GDWK 9/120/4 -
http://kupglosnik.pl/pl/glosnik-gdwk-9-120-4-8-ohm.html jest to wersja eksportowa głosnika dla Formfocus Audio. Układ magnetyczny i kopułka prawdopodobnie jak w GDWK 10/80/19 a korektor jest w postaci krótkiej tubki przypominający kształtem korektor ze starego GDWK 9/120 ale o zmienionej geometrii w taki sposób żeby można go montowac od spodu płyty obudowy grubości 18mm. Powinien zapewnić wystarczającą efektywność i wytrzymałość przy mniejszych zniekształceniach i podobnym charakterze jak GDWK 11/100. A jeśli nie zapewni to można użyć GDWT 9/80/5F czyli APT:50 Eminence lub GDWT 9/100 umiejętnie modelując przebieg żeby ne było mocnego podbisia w najwyższej oktawie. Te głosniki mog pracowac w takiej konstrukci praktycznie od 3-3,5kHz i poradza sobie znakomicie a przy tym stworzą deliktany "tubowy" klimat.
---------- Post dodany o 22:38 ---------- Poprzedni post o 22:29 ----------
Napisał lklukasz
a ten driver tonsila stosowany przez wlm'a?
Który driver tonsila ?
WLM wkłada do zestawów DIVA driver Eminence APT:50 czyli Tonsil GDWT 9/80/5F lub 9/100 Produkt raczej na pewno Tonsilowski, bo korektor fazy w tych głośnikach - ten sam co w GDWT 12-19/150 - jest opatentowanym rozwiązaniem Tonsila.
Głosnik potrafi grać bardzo delikatnie - bardziej barwą niż szczegółem ale gładko i niedrażniąco, tylko trzeba się pomęczyć z fltrowaiem żeby grał równo i niekrzykliwie, bo ma jakieś 101db efektywności.
---------- Post dodany o 22:46 ---------- Poprzedni post o 22:38 ----------
Można sobie gdybać ale i tak nie uzyskamy tego co jest w WLM
Miejmy nadzieje że nie, bo to lipa a nie kolumna domowa. WLM przekłada estradowy monitor odsłuchowy Eminence w ładna obudowę i majstruje ze zwrotnicą żeby to w ogóle trochę basu miało i nie krzyczało. Plany Tego monitora można spotkac na forach internetowych, bo Eminence go opublikowało jako konstrukcję dla DIY by ludzie budowali i przerabiali na wszystkie możliwe sposoby.
Ani Eminence ani WLM niczego po Tonsilu nie modyfikują. Driver GDWT 9/80/5F (lub GDWT 9/100) bez tuby nosi oznaczenie Eminence APT:50, z małą tubą APT:80 a z duża tubą APT:150. Eminence robi przejściówkę z gwinetem do wkręcenia tego drivera w w rdzeń głośnika basowego celem budowy układu koncentrycznego oznaczoną APT:3
http://www.eminence.com/speakers/driver-detail/?model=APT50
http://www.eminence.com/pro-audio/hf-products-components/supertweeters/
http://www.eminence.com/pro-audio/hf-products-components/horn-flares/
Przeróbkę GDWT 10/80/5F stosuje natomiast ZuAudio. "Przeróbka" polega na wykonaniu tubki z toczonego aluminium zamiast z ABSu.