• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

DSP - cyfrowa zwrotnica, wady zalety wasze opinie

  • Autor wątku Autor wątku GTK
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Natrafiłem na wątek i wtrącę 3 grosze może, komuś pomoże.

Odnośnie Behringera dcx 2496 pro.
Piłowałem tą maszynę długo. 2 sztuki. Jednego dcxa miałem fabrycznego, drugiego upgraidowałem z Pilgham Holenderskiego, mod z Linear Audio (Pilgham), spisuję się wyśmienicie, dokładnie tak jak opisują na swojej stronce, po upgrade DCX wdrapuje się na wyższą półkę brzmieniowo, pomijam lepszą funkcjonalność i sterowanie tej maszynki...ale chciałem sobie co najmniej udowodnić, przewagę aktywizacji nad pasywnymi i zrobiłem zwrotnice pasywne do mojego 3 waya, następnie kupiłem jeden porządny wzmak (zamiast trzech gorszych dla DCX). Krótko podsumowując, pasywnie przyjemniej i lepiej, obaliłem mit wyższości aktywizacji na pasywnymi zwrotkami, zakładając taki sam budżet. To tylko moja opinia.
 
chciałem sobie co najmniej udowodnić, przewagę aktywizacji nad pasywnymi i zrobiłem zwrotnice pasywne do mojego 3 waya, następnie kupiłem jeden porządny wzmak (zamiast trzech gorszych dla DCX).
wiec udowodniłeś ze lepszy wzmak jest lepszy od gorszego , nic nie wiadomo o porównaniu jakości DAC .
Jest oczywiste że lepiej podłączyć głośnik bezpośrednio do wzmacniacza niż przez wysokoprądowe cewy i kondy. Parametry zwrotnicy cyfrowej są określone i stałe a pasywnej pływające . Jeśli w zwrotnicy cyfrowej i bardzo niepasujących sprawnościach głośników ustawisz pasmo basowe na max , średnie i wysokie ściszysz cyfrowo załóżmy o polowe to na pewno usłyszysz gorsze brzmienie. Trzeba albo dopasować sprawności głośników albo jak częściej dostosować głośności dróg analogowo a wtedy wszystkie 3 drogi cyfrowo grają na 0 czyli z pełną rozdzielczością bitową.
 
Ostatnia edycja:
wiec udowodniłeś ze lepszy wzmak jest lepszy od gorszego , nic nie wiadomo o porównaniu jakości DAC .
Jest oczywiste że lepiej podłączyć głośnik bezpośrednio do wzmacniacza niż przez wysokoprądowe cewy i kondy. Parametry zwrotnicy cyfrowej są określone i stałe a pasywnej pływające . Jeśli w zwrotnicy cyfrowej i bardzo niepasujących sprawnościach głośników ustawisz pasmo basowe na max , średnie i wysokie ściszysz cyfrowo załóżmy o polowe to na pewno usłyszysz gorsze brzmienie. Trzeba albo dopasować sprawności głośników albo jak częściej dostosować głośności dróg analogowo a wtedy wszystkie 3 drogi cyfrowo grają na 0 czyli z pełną rozdzielczością bitową.


Głośność w opisywanym DCX jest regulowana analogowo jak również poziomy dla każdej sekcji, wszystko o czym piszesz było brane pod uwagę, dlatego zainwestowałem w bardzo dobry mod DCX.
Co do obalenia mitu - przypomnę co napisałem powyżej : "zakładając taki sam budżet". Lepszy dźwięk uzyskałem pasywnie w takim samym budżecie jaki był skonsumowany na aktywizację. Mogę podliczyć , ale jest jak napisałem.
Dodam jeszcze, że nie pisałem o tym, że lepszy wzmak jest lepszy od gorszego hehe, tylko o tym, który system stereo jest lepszy.
 
Ostatnia edycja:
Te mody są ze 2-3 na rynku.
Ja osobiście chce takiego behringera sklepowego do 4 subow kiedyś użyć.
 
Tak, jest kilka projektów modyfikacji. Właśnie 3 projekty rozpatrywałem. Na pewno jakiś francuski jest ciekawy jeszcze, strony nie pamiętam, jednak projekt Holenderski uznałem za optymalny, nawet dość łatwo się go robi.
4 suby :o nieźle.
 
Tak przy okazji podpytam - korzysta ktoś z korekty pomieszczenia w aktualnych zestawach... jak tam te korekty wyglądają... korygowany jest głównie dolne pasmo gdzie się pojawiają jakieś mody pomieszczenia? Czy dużo korekt jest w paśmie powyżej.. no nie wiem 100Hz?
 
"zakładając taki sam budżet"

To jest słowo klucz w tym temacie. Nie ma co się spierać.

Sensowne DSP kosztuje i nie ma zmiłuj się nad konstrukcją jeśli to ma być porządnie zrobione. Jak sobie policzę ile mój 8 kanałowy wzmacniacz kosztował to aż ciarki przechodzą, ale efekt jest tego wart, ponieważ w danej chwili nie mam żadnych ograniczeń. No prawie, ponieważ jak to standardowo bywa apetyt rośnie w miarę jedzenia i nie pogardziłbym 12 kanałowym wzmacniaczem i DAC'em do zabawy z cardio ;)
 
Ostatnia edycja:
Ja tylko korygowałem okolice 75 Hz. To poziom gdzie mam mocne podbicie w pomieszczeniu. Okolice 120-150Hz były lekko na górce, w muzyce było OK. Z resztą pasma dało się żyć :)
Za jakiś czas mam przeprowadzkę do wymarzonego domu więc olewam ustroje akustyczne do aktualnego pokoju.
 
Dodam jeszcze, że nie pisałem o tym, że lepszy wzmak jest lepszy od gorszego hehe, tylko o tym, który system stereo jest lepszy.
bierzesz pod uwagę fabryczne wzmacniacze i tu koszt 1 dobrego równa się załóżmy 3 gorszych, ale jeśli zrobisz sam z modułów 1 dobry 6 kanałowy to będzie on w cenie sklepowego 2 kanałowego tak ogólnie mówiąc.
Kończę robić dwa 5 kanałowe wzmacniacze i wyniosły mnie mniej niż Yamaha stereo z wyższej półki kolegi do kolumn pasywnych.
 
Ostatnia edycja:
nowa zwrotnica-daki-przedwzmacniacz , teraz konwertery cyfrowo-analogowe Wolfson WM8742 a za nimi pasywna regulacja głośności , L-pad przełączany przekaźnikami , pozycja domyślna dla cichego grania a dla głośnego po naciśnięciu włącznika. Szczegółowa regulacja głośności jest cyfrowa z pilota , który włącza też 4 presety z rożnymi korekcjami. Dzięki takiemu rozwiązaniu ściszanie cyfrowe 28/56bit DSP jest minimalne i praktycznie zawsze gram z maksymalną rozdzielczością bitową . Pewne zmiany są tez we wzmacniaczach 5x LM3886 / głośnik w kolumnie.

- - - - - aktualizacja - - - - -




- - - - - aktualizacja - - - - -

 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra