• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Fornirowanie

dolphin123, tylko henkel/patex moment,czy jak sie to pisze,smarujesz jedno i drugie,lecisz na kawe a później masz tylko jedno podejście.
 
Panowie mam taki problem. Kupiłem fornir dąb 6 zł/m2. Pytanie:
- czy bedą problemy z oklejeniem kolumn na wzór łezek Zajaranego
- nie wygląda on na krawędziowany a braknie mi kilku centymetrów na boki co zrobić?
 
pokaz dokladnie co i jak ci brakuje. normalnie sie wygina tylko bardziej peka na malych promieniach.
ladnie sie go laczy wiec problemu nie bedzie


jak widac nawet na R=11,1mm da sie go polozyc ;)
 
Dąb fajnie się bejcuje więc jak najbardziej moim zdaniem możesz użyć bejcy. Kosztuje w sumie z 5zł, więc można eksperymentować na jakimś kawałku forniru.
 
Kiedyś interesowałem się mocno padoukiem, wszyscy(tzn na AS i chyba tutaj też) pisali że łatwy w obróbce, choć osobiście nie miałem z nim do czynienia.
 
Dziś zerknąłem na te paski forniru (mam 10szt) to wychodzi jakby każdy był identyczny. Panowie jak dociąć ten brakujący kawałek i czy słoje na bokach mają się zgrywać z przodem a przód z górą???
 
a mozesz zrobic tak zeby laczyly sie na srodku scianki i byly swoim lustrzanym odbiciem?

[ Dodano: 2009-06-23, 16:41 ]
Krystian Markow napisał:
czy słoje na bokach mają się zgrywać z przodem a przód z górą???
ja zawsze ciagne gore jako przedluzenie przodu. jak masz maskownice to przedluzenie bokow
ale najlepiej przyklej kawalki tasma na obudowe i sam sie przekonaj
 
Pawel S. napisał:
a mozesz zrobic tak zeby laczyly sie na srodku scianki i byly swoim lustrzanym odbiciem?
i skleić je taśmą??? a nie wystąpią wtedy szczeliny??? taśma pakowa będzie ok???
Pawel S. napisał:
ja zawsze ciagne gore jako przedluzenie przodu
tak zrobie nie posiadam maskownic i ich nie chce, ale jak go dociąć bo musi być zakładka którą się obetnie a ysunek musi się zgrać???
 
jak jest idealnie rowny to mozesz tak zrobic. ale tasma raczej papierowa lakiernicza (nie malarska - ma slabszy klej). od szarej pakowej odchodzi klej z kolorkiem i pozniej trudno to usunac
ja bym to poprostu laczyl na zakladke :P

Krystian Markow napisał:
ale jak go dociąć bo musi być zakładka którą się obetnie a ysunek musi się zgrać???
naklej w/w tasme na lisc forniru. przetnij nozyczkami.
jak bedziesz naklejal na scianki to zaczynaj od tej krawedzi na ktorej beda sie laczyly - jak sie postarasz to stracisz tylko 2-3mm
 
Dzięki za rady, pozostaje kwestia otworów w fornirze pod głośniki (jak zrobić) i musze frezy powiększyć o 1-2mm i niewiem jak bo głośniki nie wchodzą :cry:

[ Dodano: 2009-06-23, 19:39 ]
Pawel S. napisał:
od szarej pakowej odchodzi klej z kolorkiem i pozniej trudno to usunac
u mnie jest bezbarwna w pracy :wink:
 
Krystian Markow napisał:
u mnie jest bezbarwna w pracy
no to moze byc. co nie zmienia faktu ze lepsza jest papierowa

otwory w kolumnie juz masz?
jak masz to robisz normalnie dziure na srodku (walnij czyms) a poten nozykiem blisko krawedzi. pozniej papier scierny na jakims okraglym "klocku" i jazda :P (potrzeba troche cierpliwosci)
dasz grubszy papier scierny to i frezy da sie powiekszyc. jak to MDF to mozna nozykiem

no chyba ze masz frezarke?
 
tak. co najwazniejsze - ten drugi kawalek musi byc jak najlepiej docisniety zeby po szlifowaniu nie bylo widac dziury
 
Powrót
Góra