• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Lakierowanie MDF domowymi sposobami czyli jak uniknąć klawiszowania

Szpachla Spectrala zmieniająca kolor będzie ok?

Skoro do lakierowania same rowki nie wystarczą, to może by tak jeszcze położyć po 1 warstwie maty szklanej na poliester?
 
UWAGI MODERATORA
Przeniosłem dyskusję z toolboxa


- - - - - aktualizacja - - - - -

Szpachla Spectrala zmieniająca kolor będzie ok?
Tak naprawdę to nie ma znaczenia, zmiana koloru jest do potwierdzenia dobrego wymieszania.

Skoro do lakierowania same rowki nie wystarczą, to może by tak jeszcze położyć po 1 warstwie maty szklanej na poliester?
Robiłem trochę prób w tym temacie ( w innym wątku o lakierowaniu opisane), Pogromca też robił swoje testy. Tak naprawdę dobrze byłoby zaizolować podłoże przed szpachlą i po szpachlowaniu. np. Izolant, szpachlujesz i szlifujesz i na koniec również izolant przed podkładem. Dobrze zrobione nie powinno klawiszować, o lepszą metodę trudniej która nie zajmie ogrom czasu trudniej. Z matami to zabawa, lepiej już okleić hdf będzie szybkiej i lepiej.
 
Tak naprawdę to nie ma znaczenia, zmiana koloru jest do potwierdzenia dobrego wymieszania.

Wiem, że to "ułatwienie", bardziej chodzi mi o to czy jakościowo podchodzi pod to konkretne zastosowanie.


Robiłem trochę prób w tym temacie ( w innym wątku o lakierowaniu opisane), Pogromca też robił swoje testy. Tak naprawdę dobrze byłoby zaizolować podłoże przed szpachlą i po szpachlowaniu. np. Izolant, szpachlujesz i szlifujesz i na koniec również izolant przed podkładem. Dobrze zrobione nie powinno klawiszować, o lepszą metodę trudniej która nie zajmie ogrom czasu trudniej. Z matami to zabawa, lepiej już okleić hdf będzie szybkiej i lepiej.

No cóż, będzie trzeba kiedyś wypróbować, matę raczej łatwiej położyć niż fornir, tylko że sama żywica i szlif to nie do końca wdzięczny temat.
 
Izolant plus podklad wypelniajacy milesi lbr16 x2 i nic nie wychodzi. Mam tak zrobione szafki nocne i tv unit ;)
 
Hej a niema na forum jakiegoś szpeca który by wiedział jak Pylon Audio produkuje swoje lakierowane obudowy w taki sposób ze z czasem klawiszowanie nie wychodzi ? Przecież nie jest to wiedza kosmiczna...
 
Pylon ma caly park maszynowy do produkcji mebli i kolumn. Zacinaja plyty na 45 stopni bo to najlepsza i najszybsza metoda w procesie produkcyjnym.
 
Czyli wystarczy robić paczki łączone na 45 stopni ? Przyznam że taka metoda mimo że wymaga większej precyzji i frezarki lub piły ale przemawia za mną bardziej niż dodatkowe doklejanie 3mm HDF'u. A czy taka metoda jest wystarczająca ? czy mimo wszystko trzeba szpachlować, a budę najlepiej pozostawić po złożeniu w jakimś suchym miejscu?
 
Ktos na forum testowal takie frezy... Do takiego frezu musisz zamontowac frezarke pod stol ale jednak lepsza metoda jest pila stolowa lub cnc.
 
Ja u siebie pod lakierowanie stosuje mdf dwustronnie laminowany , łączenie gierowane 45 stopni, na zwykłej pile formatowej. Do łączenia stosuje klej + domino (można też lamelki ). Trzyma latami i nic się nie dzieje.
 
Ja u siebie pod lakierowanie stosuje mdf dwustronnie laminowany , łączenie gierowane 45 stopni, na zwykłej pile formatowej. Do łączenia stosuje klej + domino (można też lamelki ). Trzyma latami i nic się nie dzieje.
dyskusja nie dotyczy trzymania tylko wad po lakierowaniu.
 
Jak ktos chce kupic sobie frez mitre lock tak jak jak powyzej to z tanszych proponuje ARDENa z aliexpress.Frez koniecznie na trzpien conajmniej 1/2 cala.
Mam i uzywam.

Pozdr
 
Nurtuje mnie jeszcze jedno - być może to wyda się trywialne ale jeżeli zbuduję szkielet obudowy ze ściankami ciętymi na 45 stopni (ściankami bocznymi i górną i tylną) to front będzie mocowany "zewnętrznie" i tak na jego grubości może pojawić się efekt klawiszowania? Musiałbym "wpuścić front" w "ramę" powstałą z wcześniejszych ścianek? Wtedy z każdej strony będę miał tylko krawędzie połączeń. Ale takie rozwiązanie spowoduje finalnie pogrubienie kolumny co nie wygada estetycznie i powoduje większą dyfrakcję. Jakie rozwiązanie zatem jest najbardziej praktyczne i sprawdzone?
 
Ciekawe ;) jak wszystkie krawędzie dotniesz 45 stopni to dlaczego miałby być problem z frontem? Każda ze ścianek będzie przylegać tak samo, również front.
 
Oczywiście to prawda ze jak wszystkie podetnę pod kątem 45, front również to się wszystko pięknie złoży o ile będzie dobrze przycięte... czy tak się robi w praktyce? front jednak dźwiga głośniki czy takie osadzenie nie wpłynie negatywnie na sztywność całości? Widziałem gdzieś na yt, chyba to były jakieś tonsile w których boki i spody były łączone na 45 stopni natomiast fronty doklejane osobno na takie schodkowe podfrezowanie z tym że front miał inny kolor niż reszta skrzyni, bardzo mnie nurtuje jak to robi Pylon którego skrzynie są malowane w całości...
 
Oczywiście to prawda ze jak wszystkie podetnę pod kątem 45, front również to się wszystko pięknie złoży o ile będzie dobrze przycięte... czy tak się robi w praktyce?

Tak sie robi.


front jednak dźwiga głośniki czy takie osadzenie nie wpłynie negatywnie na sztywność całości?

Hmmm, że jak? :)


Widziałem gdzieś na yt, chyba to były jakieś tonsile w których boki i spody były łączone na 45 stopni natomiast fronty doklejane osobno na takie schodkowe podfrezowanie z tym że front miał inny kolor niż reszta skrzyni

Wynika to z procesu technologicznego i wygladu. Front jest wklejany miedzy gore i dol.


bardzo mnie nurtuje jak to robi Pylon którego skrzynie są malowane w całości...

Juz Ci pisałem jak robi. Składa skrzynki na 45 stopni.

Tu nie ma żadnej filozofii, jak jest odpowiedni sprzęt to nic nie jest trudne.

https://www.stereolife.pl/archiwum/reportaze/2049-z-wizyta-w-audiothlonie

 
Powrót
Góra