• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Linia transmisyjna AWX + Usher 9950, by Alchemiq

A tam gadasz człowieku od rzeczy. Bronić go nie musisz - ma rączki to odpisze lub nie. Kategoryczne wypowiedzi ci przeszkadzać nie powinny a używanie takiego tonu nie może wiązać się z tym, że jako jedyny będę musiał wszystko co mówię udowadniać wykresami. Jak trzeba coś udowodnić to może wystarczą wykresy znanych konstruktorów którzy zrobili taki monitorki i nie maja one podbicia w przedziale 100-200Hz o którym pisał Łukasz?

A wracając do sprawy ten "zaczep" był ewidentnie osobisty a jego niechęć do mnie (I vice versa) ciągnie się od dawnych czasów (Rozmów o kinie domowym). I lepiej Łukaszku żebyś się do mnie nie odzywał wcale to będzie cisza. A jak nie pasuje ci takie rozwiąznie to zawsze możemy sobie ignora włączyć i to rozwiąże problem raz na zawsze.
 
Nadal szukasz zaczepki? Ja skończyłem rozmowę z tobą bo do niczego ona nie prowadzi. Nie odposalem nawet na twój poprzedni post bo uważałem to za bez celowe.
Odpisalem tylko dlatego, ze zdenerwował mnie twoje zabranie gowniaza z powiedzeniem do mnie Lukaszku.
Weź lepiej sprawdź czy ci sie piasek z piaskownicy nie wysypuje.


Yoshi proszę abyś coś zrobił z tym tematem. Posprzatal, usunąć, zamkną wybór pozostawiam tobie.
 
zmiana tematu, a raczej powrót do głównego ;)

Szukam forniru/okleiny i mój dylemat dotyczy miękkich narażonych na obicia kanty płyty HDF, które wydaje mi się można wzmocnić kładąc gruby fornir, typu Sapeli 1,5mm:
http://allegro.pl/sapeli-1-5mm-25x280cm-oblog-fornir-okleina-i2622224699.html
Chociaż mam również na uwadze, że nigdy wcześniej nie fornirowałem, więc raczej jakaś modyfikowana (ale za to cieniutka) bardzie jest na miejscu:
http://allegro.pl/fornir-okleina-dab-bielony-extra-dabex-x24-1-8-m2-i2596229211.html
Obie okleiny oczywiście w wysokim połysku a'la Illuminatus Binganta.

Jakie mogą mnie spotkać niespodzianki wybierając tak dwa różne materiały? Czy tak gruby fornir 1,5mm będę wstanie przykleić bez prasy (obawiam się odkształceń)?
 
myslisz ze drewno bedzie mocniejsze niz hdf? to sie mylisz ;]

plusem grubego jest to ze go nie przeszlifujesz za szybko :D
 
Nowa skórka już jest :) na tą chwilę na 1 paczce, bo zatrułem się butaprenem... ale odlot!!! :)))))
Dąb bielony wygląda zacnie.
Z racji zatrucia muszę zmodyfikować warunki klejenia, tym bardziej późniejszego lakierowania, bo warstw będzie kilka.
 

Załączniki

  • _IGP4557_cr.jpg
    _IGP4557_cr.jpg
    88.7 KB · Wyświetleń: 0
  • _IGP4559_cr.jpg
    _IGP4559_cr.jpg
    87.3 KB · Wyświetleń: 0
  • _IGP4570_cr.jpg
    _IGP4570_cr.jpg
    96 KB · Wyświetleń: 0
Bardzo ladnie wyglada to w bieli, coraz czesciej podobaja mi sie takie jasne odcienie. Maskownica nie powinna w zaden sposob wplywac na pasmo tunelu, niewiele tam jest tego materialu.
 
sprawdzales czy maskownica wplywa na prace tunelu?

Areek2 zwracał na to uwagę, że wylot tunelu powinien przylegać do wszystkich ścianek (jak w projekcie) .. a nie ukrywam, że wylot zmniejszyłem o ok 0,5 cm od każdej ścianki - dzięki temu jest "delikatniejszy" wizualnie. Ale od spodu są zaokrąglenia rantów aby zniwelować ewentualne zakłócenia fali wylotowe dźwięku...
Pawel S. - Działania maskownicy nie sprawdzałem - no chyba, że odsłuch masz na myśli ;) - bez różnicy.
Power TL jest taki sam. Konstrukcja bezkompromisowa, albo akceptujesz tą moc, albo nie.
 
a powiedzcie mi koledzy, bo nie daje mi to spokoju ....
jak zwiększyć efektywność tej konstrukcji w średnio - niskim zakresie?
Chciałbym nie rozkręcać ampli do 30dB, tylko zejść do 45 i aby było głośno i wyraźnie.

Przyzwyczaiłem się do dźwięku i nie mogę narzekać, ale tylko kiedy kiedy ampli podkręcony jest prawie na maksa.. a chciałbym cieszyć się efektywnym słuchaniem nie rozkręcając ampli - tym czasem - zapomnij.
Czy problem tkwi w tym, że piecykiem jest ampli ( Yamaha rx-v530 ), a nie stereo?
A może jakiś szybki sub poprawiłby ten rozwleczony bas i niską średnicę???

ps.
choć nie ukrywam.. bas jest naprawdę niski! - (w aucie mam taki) - tyle, że jest rozwleczony, nie precyzyjny..
 
Ostatnia edycja:
a powiedzcie mi koledzy, bo nie daje mi to spokoju ....
jak zwiększyć efektywność tej konstrukcji w średnio - niskim zakresie?

Nie da sie. Mozna skorygowac baffle step, ale w rzeczywistosci niewiele to zmieni.

Czy problem tkwi w tym, że piecykiem jest ampli ( Yamaha rx-v530 ), a nie stereo?

Bardzo mozliwe.

A może jakiś szybki sub poprawiłby ten rozwleczony bas i niską średnicę???

To wtedy lepiej przeniesc glosniki do solidnych, nieduzych monitorow z obudowa zamknieta, wspomaganych bardzo dobrym subwooferem.
 
To wtedy lepiej przeniesc glosniki do solidnych, nieduzych monitorow z obudowa zamknieta, wspomaganych bardzo dobrym subwooferem.


I do takich wniosków doszedłem już w trakcie budowy .......... ale jak teraz ratować sytuację?
Oczywiście nie jest źle! Ale precyzji basu brakuje ... takiego bum!!! (przy 40Hz) , a nie buuummmmmm......... przy ... niżej ;)
 
Podczas klejenia drugiej sztuki doszło do pewnej awarii ..... (nie pytajcie co i jak - niestety warunki typowo domowe 'sprzyjają' takim wypadkom) ....
Pytanie jak usunąć szkodę?
W dobrym idę kierunku? Będzie to widoczne w ostatecznie? Myślę, że takie sztukowanie + późniejsza warstwa wikolu z opiłkami forniru zatuszuje tą katastrofę..
W ostateczności wymienię cały płat forniru......

_IGP4600.jpg_IGP4596.jpg
 
zle zrobiles

nie wolno ciac od linijki wpoprzek uslojenia!
bedzie to wyraznie widac

trzeba bylo w pierwotne uszkodzenie wkleic poobrywany kawalek forniru, tak zeby lekko wystawal poza dziure
wklejasz to na butapren, mocno wgniatajac jakims krazkiem
pozniej szlif i modlic sie zeby nie bylo widac z daleka :p
 
późniejsza warstwa wikolu z opiłkami forniru zatuszuje tą katastrofę..

To, o czym napisał Paweł to podstawowa sprawa.

Jeśli zaś chodzi o zacytowany fragment, to zamiast z vikolem, pył z forniru lepiej wymieszać z lakierem bezbarwnym i do wypełnienia ubytków użyć takiego "kitu". Vikol, nawet dobrze wyschnięty, raczej słabo się szlifuje i może tworzyć nie do końca przezroczyste struktury. I oczywiście po takim zabiegu pozostaje już tylko wykończenie lakierem, bo pod woskiem lub olejem zapewne będzie to bardziej widoczne.
 
Powrót
Góra