• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Mały subwoofer do małego pokoju - 1000zł na części

On ma za 500zł jeszcze xxlsa 12", też dobra oferta, ale już trochę za wielki głośnik dla mnie. Czy membrana bierna musi być tego samego producenta? Peerlessa jest bardzo słabo dostępna, a zamiennik Scan-Speaka to 500zł :/ Ta z stxa się nie nada?
 
Napaliłem się na tego XLSa z UK. Nie ma cła ani podatków bo to UE. Czym tak naprawde rózni się XLS od XXLSa??
Qtsem, Qmsem, BLem, fsem. XLS ma te wartości zdecydowanie lepsze. Ja też się napaliłem jak zobaczyłem na loudzie niższą cenę przy rabacie. Trzeba będzie pomyśleć o kupnie XLSa szybciej niż planowałem ;) Pierwsze przymiarki do linii na nim zostały poczynione. Pogromca zrobił symulacje i jest obiecująco.
 
Ostatnia edycja:
Nie na temat...
Ja bardzo chętnie się zapisze na ten zbiorowy zakup ale w tym miesiącu nie mam wolnych środków, więc mógłbym przelać siano dopiero po sprzedaży TIWa. Ludzie, którzy sa chętni niech napisza tutaj posta lub załóżmy temat w offtopicu o tym zamówieniu
 
Hmmm jesli to faktycznie maly pokoj i nie trzeba w nim duzego SPL to do kina sprobowalbym Ripola, na tanszych glosnikach niz XLS. Skrzynka bedzie mocno kompaktowa, glosnik duzy, tylko efektywnosc marna.
 
Otoz to, tylko w push pull juz nabiera wymiarow :) Nie wiem czy nie lepiej zrobic dwa osobne i upchac w roznych miejscach. Napewno pomoze w rozbijaniu modow, a o zejscie naprawde nie ma sie co martwic.
 
Otoz to, tylko w push pull juz nabiera wymiarow :) Nie wiem czy nie lepiej zrobic dwa osobne i upchac w roznych miejscach. Napewno pomoze w rozbijaniu modow, a o zejscie naprawde nie ma sie co martwic.
Bardzo ciekawe pomysły podajesz, jednak chyba jestem zbytnim tradycjonalistą i wole zrobić jeden, na dobrym przetworniku niż 2 na słabszych:)
Kolega z UK wciąż sie nie odezwał - z tego co widzę to przy kupnie 4 naraz jest spora znizka - może znajdziemy jeszcze jednego chętnego na xlsa?
 
Zanim zrobisz subwoofer, polecam pożyczyć od kogoś na odsłuch. Mam klasyka diy czyli 265HFw OZ i bez adaptacji pomieszczenia niektóre częstotliwosci się wzbudzają a nie mam możliwości jeżdżenia nim po pokoju. Myślę teraz nad korekcją. Sub nie jest lekarstwem na wszystko, zwłaszcza jak się nie ma warunkow odsłuchowych.
 
śmiem twierdzić - że jesli chodzi o kino to nie są ważne tak bardzo zniekształcenia, a "wykop" - powtarzam jeszcze raz - w stereo nie będę go uzywał.
Nieśmiało powtórze pytanko ;) Czy membrana bierna musi być tego samego producenta?
 
Aha i jeszcze cos. Zanim rzuci sie ktos na naprawde niskie basy w kinie, to najpierw radze sprawdzic czy panel zasilajacy subwoofer nie posiada filtra subsonicznego. Zazwyczaj takie filtry sa, a wtedy nici z dobrych 25hz.
 
Dzieki z a zwrócenie uwagi. Odezwe sie do Febirra i sie dowiem czy będzie w stanie zrobić taki panel bez filtra(niestety nie mam o elektronice pojecia zadnego).
 
PM na jakiej częstotliowści filtr subsoniczny powinien być ustawiony by nie przeszkadzać głośnikowi w zejściu do 20Hz?

śmiem twierdzić - że jesli chodzi o kino to nie są ważne tak bardzo zniekształcenia, a "wykop" - powtarzam jeszcze raz - w stereo nie będę go uzywał.
Nieśmiało powtórze pytanko ;) Czy membrana bierna musi być tego samego producenta?
Jemu nie chodzi o zniekształcenia w klasycznym rozumieniu tego słowa tylko o podbicie pasma nawet 10dB wynikające z fal stojących (modów pomieszczenia - radzę poczytać na ten temat w internecie byśmy nie musieli tłumaczyć rzeczy oczywistych). U ciebie problem nie wystąpi, bo subwoofer będzie działał w paśmie poniżej najniższego moda. Zadbaj o filtr subwooferowy mający możliwość odcięcia suba od 40Hz zaczynając. Jesli kupisz suba z filtrem dolnoprzepustowym działającym w widełkach 50-150Hz to nici z idealnego dostrojenia 3way i suba. 3way schodzi głosno nawet do 40Hz więc trzeba ciąc suba nisko lub podwyższyć strojenie seasa tak by -6dB było na 43Hz (Wtedy mod na 43Hz się uciszy jeśli suba odetniesz na 40Hz) .
 
Ostatnia edycja:
Nie rozumiem. Chodzi mi o to by subsoniczny filtr w moim subie nie przeszkadzał głośnikowi w linii zejśc jak najniżej mu aplikacja pozwala. Co ma do tego gramofon? Przecież kinowe sinusy to bardzo często 20Hz i ja chcę je słyszeć jeśli sub mi na to pozwoli.

Rozmawiałęm z gościem z Advance Elelctronic to powiedział, że nie pamięta na jakiej jest ustawiony w tym: http://www.advanceelectronic.pl/pl/p/A_140_Filtr_aktywny_do_subwoofera/37

Gdybał coś o 18-20Hz. Pinformuje mnie wieczorem mailowo jak jest ustawiony oraz jakiej wartości rezystory powinny być aby odcięcie filtra subsonicznego obniżyć do 15Hz.
 
Gramofon ma to do siebie, ze przez jego budowe moze generowac infradzwieki, ktore powoduja "bujanie" membran mimo iz slucha sie cicho. Przez to stosuje sie w preampach filtry dolnozaporowe. Natomiast w muzyce granej ze zrodel cyfrowych nie ma tego problemu.
Poza tym zalezy jeszcze jak strome sa to filtry. W niektorych panelach filtrowane jest juz ponizej 30hz i to dosc stromo. Takie panele sa przeznaczone do nieduzych konstrukcji z basrefleksem. Z dobra linia transmisyjna, ktora ma zasieg do 20hz nie powinno sie uzywac takich paneli. Ewentualnie mozna taki filtr usunac, lub obnizyc punkt podzialu.
 
Jeśli się dowiem, że w moim układzie subsonic jest na 20Hz ze stromością 24dB/okt to według rady pana z AE wymienię dwa rezystorki, których wartość zmienia odcięcie.
 
Powrót
Góra