• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Monitory BR Usher 8935A + T-9930-20

mdf ma 18,5mm 6,3 mm frezu wgłąb, pytanie czy 12mm MDFu wystarczy żeby utrzymać głośnik
2x18 będzie lekką przesadą, bo przykryje otwory z tyłu głośnika
 
No to jaki problem dać podwójny front albo wyfrezować dodatkowy pierścień wewnątrz i przykleić aby nie było 12mm?
 
w 2x18 nie wyfrezuje otworu bo frez za krótki, muszę dokleić coś cieńszego np 8mm ale nie mam skąd to wziąć :c

w zasadzie te 12mm powinno wystarczyć tylko w róg na którym jest łączenie dodać coś wzmacniającego
 
12mm MDF'u wystarczy - głośnik nie jest jakoś przesadnie ciężki, a na dodatek opiera się przecież na całym obwodzie kosza - trzeba by sporej siły żeby to wyrwać. Dla pewności (dla pewności jeśli chodzi o mocowanie wkrętów lub nakrętek pazurkowych) możesz podkleić od środka kawałek cieńszej płyty - w jakimś markciaku z pewnością znajdziesz kawałek odpadu z HDF'u, czy czegoś w tym stylu. Długości frezu powinno wystarczyć (tymi "standardowymi" - przeważnie 20 mm) można frezować płytę o gruboścido około 25mm - kwestia odpowiedniego "wysunięcia" frezu z głowicy (UWAGA - zalecam tutaj sporo rozwagi, bo nieumiejętne podejście do tematu może skończyć się przykrym urazem).

w róg na którym jest łączenie dodać coś wzmacniającego
Mówisz o połączeniu front/bok? Jeśli tak, to owszem (widzę na modelu, że masz ścięcia na krawędziach bocznych), wklej tam jakiś ćwierćwałek, lub po prostu zwykły kawałek listewki - zdecydowanie wzmocni to to połączenie (nawet jeśli takie wzmocnienie nie jest konieczne, to z pewnością nie zaszkodzi).
 
Tak, chodzi o połączenie front/bok :)
Ścięcie planuję na 15 mm gdzie MDF ma 18 więc jest jakieś 3 mm zapasu no ale wzmocnienia i tak będą

Też tak mi się wydaje, że 12 mm wystarczy, ale wole mieć pewność i opinię kogoś kto ma w tym większe doświadczenie bo moim zdaniem jest to już na granicy. MDF jest na tyle miękki, że można go ciąć nożem więc trzeba mieć trochę dystansu w zaufaniu do tego materiału
 
w 2x18 nie wyfrezuje otworu bo frez za krótki, muszę dokleić coś cieńszego np 8mm ale nie mam skąd to wziąć :c

w zasadzie te 12mm powinno wystarczyć tylko w róg na którym jest łączenie dodać coś wzmacniającego
Ale pomysl czasem przy budowie tych monitorów. Kleisz obudowę z jedną ścianka frontową 18mm i w nim wycinasz otwór na magnes. Następnie przyklejasz druga ściankę frontową (również 18mm) i w niej wycinasz frez pod kosz i otwór na magnes. Dzięki temu długośc frezu nie stanie się problemem nie do obejścia ;)
 
No tak tylko później boki trzeba będzie zeszlifować bo równo się nie sklei. ale 3,6cm to dość grubo, już 28 mm to sporo :D
Znalazłem stolarza co ma MDF 28mm z laminatem z jednej strony - jutro mi utnie i będzie ok.

Fornir powinien trzymać na laminacie jak się użyje patex classic czyli budaprenu. A i tak mam zamiar zmatowić grubym papierem ściernym.
 
nie kleil bym forniru na ten bialy laminat
przykleil bym mdf odwrotnie lub szukal surowego
 
No tak tylko później boki trzeba będzie zeszlifować bo równo się nie sklei. ale 3,6cm to dość grubo, już 28 mm to sporo :D
Znalazłem stolarza co ma MDF 28mm z laminatem z jednej strony - jutro mi utnie i będzie ok.

Fornir powinien trzymać na laminacie jak się użyje patex classic czyli budaprenu. A i tak mam zamiar zmatowić grubym papierem ściernym.
No tak. A krawędzi klejenia boków z frontem czy tyłem (lub górą, dołem) już nie trzeba szlifować jak się krzywo sklei. Wymówki kolego, wymówki ;)
 
frezować mam zamiar po fornirowaniu i wtedy to może być kłopotliwe, bo nie będę wiedział gdzie góra a gdzie dół

akurat ten MDF 28 ma jakiś inny nie biały, drewnopodobny
patex ten niby jest właśnie do laminatów i drewna

Idealny do:

laminatów, taśm fornirowych, uszczelek samochodowych, uszczelniania brzegów litych elementów drewnianych i sklejek, taśm izolacyjnych, układania izolacji dźwiękoszczelnej i płyt akustycznych (nie polistyrenowych), okładzin ściennych (poza miękkim PCW-U i sztuczną skórą); klei: gumę, drewno, materiały drewnopochodne, laminaty, skórę, korek, filc, twarde PCW-U, miękkie tworzywa piankowe, metal
 
Ostatnia edycja:
ale ten bialy tez nie byl drewnopodobny
przynajmniej ja taki mialem

a fornir zdecydowanie kleil bym do surowej plyty
 
a fornir zdecydowanie kleil bym do surowej plyty

A co to za różnica przy kleju kontaktowym? Przynajmniej mniej mu płyta wypije kleju. Wystarczy laminat przeszlifować grubym papierem. Ja zawsze buduję ze zwykłej obustronnie laminowanej płyty meblowej, na nią zawsze kleję fornir i nie ma żadnego problemu.
 
od stolarzy też dostałem informacje, że wystarczy zmatowić grubym papierem i będzie ok
a mam dostęp do elektronarzedzia szlifującego wiec sobie przeszlifuje ten laminat

może inny stolarz by miał goły MDF, ale chcą sporo kasy, dziś za fronty 28mm jednostronnie laminowane zapłaciłem 40zł, za 2 kawałki MDFu, a te bałe mam za darmo :)
 
Docelowo kolumny będą grać w gdańsku, gdzie mam Uniamp'a. Zastanawiam się czy targać ze sobą Denon'a PMA-860
Pod którym wzmacniaczem to będzie lepiej grało?
 
to tak jak zadac pytanie czy lepiej na objad beda mi smakowac kotle schabowe czy mielone...?
No bez jaj
 
może i tak, ale ostatnio dużo na tym forum jest pisane o wzmacniaczach, że jak już lepsze kolumny to i blablabla...
dlatego zacząłem się zastanawiać, nie mam dwóch klocków pod ręką żeby zobaczyć

wydaje mi się, że ten denon jest mocniejszy
 
dzięki za pomocne i merytoryczne wypowiedzi, podepnę starą unitre, bo mniej miejsca zajmuje
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra