Nie macie wrażenia, że lansowane jest tutaj przekonanie iż kierunkowe = lepsze ? Bo ja mam i się pytam dlaczego miałoby być lepsze?
Nie macie.
Jakoś wszyscy dążą do poszerzania ch-k kierunkowych. Ch-ki kierunkowe spędzały sen z oczu PM w wielu tematach i padały jako ważki argument przy np ideii niskiegopodziału w monitorach studyjnych. Tak samo wychwalane były przez naszego kolegę kolumny omnipolarne (np typu fontanna patrz visaton jak ktoś nie wie o co chodzi) których zadaniem jest rozpraszanie omnipolarne całego pasma akutycznego. W końcu odgrody który mają ch-kę ósemkową i w większosci pasma są bardziej omnipolarne od typowych kolumn które po przekroczeniu częstotliwosći baffle step graja wybitnie kierunkowo.
Widzisz, nic nie zrozumiales z tylu pisanych slow. Tobie sie wydaje, ze znalazles panaceum na najlepszy mozliwy dzwiek i wszystko inne, ktore nie pasuje do tego kanonu jest dla Ciebie bez sensu. Ja piszac o danej konstrukcji zawsze odwoluje sie do dokladnie sprecyzowanego przypadku. Jesli piszemy o glosnikach studyjnych i jak one powinny byc budowane, to trzymamy sie schematu jaki ogolnie panuje w studiach nagraniowych. Przyklad : nagrywanie ambifoniczne wraz ze specjalnymi glosnikami omnipolarnymi mogloby zrewoluzjonizowac branze muzyczna. Jednak nic sie na to nie zanosi, wiec buduje sie paczki zgodnie ze starymi prawidlami.
Widzisz Yoshi, nie potrafisz przyjac do wiadomosci jednej wazne sprawy. Swiat jest tak podzielony, ze nie ma jedynej, objawionej prawdy, a juz napewno nie jest ona w Twoim posiadaniu. Biznes hiendu podzielony jest rowno i dokladnie. W absolutnie topowych rozwiazaniach, czczonych na calym swiecie znajdziesz diametralnie rozne konstrukcje. I tak obok np Avalonow czy Wilsonow stoja omnipolarne MBL, a zaraz obok tuby Avantgarde Acoustic. Jesli znalazles swoja nirwane to super, siedz cicho i ciesz sie z tego sukcesu, ale nie wmawiaj innym ludziom, ze zle slysza, albo cos zle robia. To ze ktos cos robi inaczej niz Ty, nie znaczy ze robi to zle.
Na dokladke mozna przytaczac setki guru z biznesu audio. Oczywiscie kazdy wybierze sobie to co mu pasuje do filozofii i bedzie sie tego trzymal. Przyklad: Linkwitz. Wielu jest tu jego adoratorow, wyznawcow i fanatykow. Wlasciwie to sie wcale nie dziwie, ale ilu z nich ma w domu dipole Linkwitza albo chociaz ich namiastke? No ilu? Nie widze zadnej reki w gorze... Czy guru linkwitz, ktorego doswiadczenie jest gigantyczne myli sie, twierdzac, ze jedynie dipol, czy omnipolar jest w stanie dac namiastke dzwieku live we wlasnym pokoju? To jak w koncu, robimy dipole czy tuby?
Tak Yoshi, tak, kazde rozwiazanie ma swoje genialne plusy jak trudne do przeklniecia minusy, sztuka jest dobrac te skladniki w calosc, aby wyszlo dobre ciasto.
Nawiasem mowiac Fontannie Visatona to jest bardzo daleko do dzwieku omnipolarnego. Niewiele jest na rynku prawdziwych kolumn omnipolarnych, mogacych przebic cebule MBL.
jakieś pitolenie bez żadnych konkretów.
Nie oczekuj konkretow z publikacji dla przecietnego, potencjalnego klienta.