• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Porady do termotransferu lub innych metod.

Właśnie od pewnego czasu zabieram się za tego Lichtenberga, ale mój warsztat wymagał ważniejszych zakupów.

Co do cynowania grotem, to można się zajechać na większych powierzchniach :P
 
Takie pytanie co do papieru kredowego. Nie wiem czy to ja mam ubogiego dostawce czy jak,ale co robię płytkę wkurzam się na resztki papieru po wymoczeniu w wodzie. Na filmikach widzę że niektórzy ściągają papier i ścieżki mają ładne czarne. A u mnie muszę się bawić w ściąganie papieru. A ścieżki wyglądają jak toner zmieszany z papierem... Fakt ładnie się wszystko trawi,ale męczące to jest... może ktoś może polecić jakiś sprawdzony papier.
 
Mi zawsze zostaje trochę papieru na ścieżkach. Biorę wtedy i niezbyt mocno, ale zdecydowanie pocieram palcem (bez skojarzeń :lol: ) rolując zmoczony papier ze ścieżek. Jeśli papier zostaje na ścieżkach, to nic złego. Ważne, żeby nie było pomiędzy ścieżkami ani na otworach w padach. Do tego celu biorę igłę i jeśli takowe zostały, usuwam. Ewentualnie, jeśli masz pewność, co do tego, że toner pewnie się trzyma na miedzi, możesz przejechać po ścieżkach szorstką stroną gąbki do mycia naczyń.

Jest jeszcze jedna rada: używać cienkiego i gładkiego papieru kredowego (gramatura 150), długo moczyć, najlepiej w ciepłej wodzie i z użyciem małych ilości detergentów (mydło, płyn do naczyń, żel pod prysznic ;) )
 
Można moczyć w roztworze octu.


To jest prawda, że typowego kredowego trochę ciężko się pozbyć (mimo że wizualnie już niby zszedł, to zawsze coś tam zostaje i spowalnia trawienie), próbowałem również papieru z kolorowej gazety, schodzi bez żadnych oporów po chwili moczenia w wodzie, niestety przy prasowaniu za długo ścieżki się rozjeżdżają, no i druga sprawa, jak się takie coś zatnie w drukarce, to masakra jest, nie ma nawet jak wyciągnąć, bo się zaraz rwie.
 
Ja polecam papier silikonowy (biały, bardzo podobny do pozostałości po naklejkach) ;) Chodzi o to by był maksymalnie śliski.

Wycinamy z niego arkusz a4 i drukujemy. Wydruk jest bardzo delikatny i schodzi byle potarciem, więc należy jak najszybciej wykonać termotransfer. Sam proces przenoszenia toneru trwa dużo krócej niż na kredowym papierze, ponieważ toner lepiej odchodzi. Na koniec nie trzeba w niczym moczyć, żadnego octu czy płynu, papier schodzi jak naklejka i nawet nadaje się do ponownego użytku

Jak dla mnie to bomba, nie ma nic lepszego ;)

Nie testowałem nowego sposobu z acetonem i alko, ale z tego co widziałem to ten pomysł skreśla kąpiel płytki w wodzie i resztki papieru na ścieżkach...
 
Ostatnia edycja:
Dobry, mam do was pytanko. Czy ktoś może mi napisać jakie grubości ścieżek udaje się wam zrobić bez jakiegoś "profesjonalizmu" ? - Świetny papier, dokładna temperatura i inne wynalazki.
 
0.4mm na oko, ale przy minimalnej staranności można zejść ciut niżej.

Dla mnie większym problemem są większe ścieżki czy pola masy, bo takowe są mniej zaczernione i bardzo łatwo o podtrawienia.
 
Według mnie najlepszy papier do termotransferu to kobiece pismo "Twój styl" 400 stron kredowanego papieru za ok.8zł , papier po namoczeniu ok.10 min odchodzi sam bez żadnych śladów po papierze na PCB.
 
Ja do usuwania resztek papieru z płytki używam zwykłej gąbki kąpielowej z tej bardziej szorstkiej strony.
Tonera nie usuwa, a papier schodzi dość dobrze, robię to pod bieżącą wodą.
 
Ja używam folii A4 do druku lub papier oracel 641 samoprzylepny, jest sprzedawany w rolkach na metry,w jednym jak i drugim przypadku wychodzi perfekcyjnie,z tym że oracel trezba odmoczyć jakies 3-5 minut i delikatnie zdjąć,folia mozna sciagnać po 1 minucie w zimnej wodzie .Kluczowe jest temperatura żelazka i czas prasowania i tu trzeba juz sobie dojść samemu,równie wazne jest dokładne wyszlifowanie miedzi,ja to robie papierem 1500-2000 lekko zużytym już,a potem gabka i cif,odtłuszczam i musi być igła. Co jeszcze ważne to podłoze gdzie prasujemy musi być równe i płytka tez powinna tak żeby równomiernie dociskac na całej powierzchni. Jak ktoś ma laminarke to już w ogóle bez problemu 5-7 przepuszczeń przy temp. 140-160C i jest igła.
Papier z katalogów tez wypróbowałem ale...po odmoczeniu zostaje warstwa papieru i trzeba to usuwac szczoteczką czy jakims innym sposobem,jest to uciązliwe i długo trwa a przy braku wyczucia można poharatac toner.
Uzywam drukarki samsung m2026 i oryginalny toner,tanie zamienniki stwarzaja problemy neistety.
 
Ostatnia edycja:
Zadrukowany papier z kolorowych gazet kiedyś stosowałem, dopóki nie zauważyłem, że drukarka jakoś cienko kryje je tonerem, poza tym niby dobrze się odrywa, ale mam wrażenie, że zostaje coś, co spowalnia trawienie (może kreda).
 
Wie ktoś jak przerobić drukarkę atramentową HP żeby drukowała na laminacie?
 
Chyba po to żeby łatwiej nanosić ścieżki :) Skoro nie są odporne, to dlaczego ludzie męczą się przerabiając stare drukarki? Drugi ciekawy temat, to malowanie płytek i wypalanie farby laserem- ale to raczej dla tych którzy się cnc interesują.

Co do papieru to testowałem rożne gramatury. Raz mi się udało kupić papier kredowy matowy, podobny do tego stosowanego w gazetach. Nie widziałem lepszego, prasuje się łatwo, a wodę w "oczach" wpija, po chwili moczenia papier schodzi jak naklejka.
 
Jaki będzie najlepszy papier do termotransferu dla drukarki Brother HL-1110E? Według producenta maksymalna gramatura nie powinna być większa niż 80g. Próbowałem drukować na papierze kredowym gramatury 115g ale zaciął się w urządzeniu.
 
Ja zawsze drukuje na właśnie na takim pap. kredowym 115g i jest super, nigdy się nic nie zacięło (na HP).
W którym miejscu w drukarce zacięła się kartka?
Może krzywo pobrała z podajnika :glare:
Próbowałeś więcej niż 1 raz?
 
Ja zawsze drukuje na właśnie na takim pap. kredowym 115g i jest super, nigdy się nic nie zacięło (na HP)

Na HP też mogłem drukować na wszystkim. Teraz mam najniższy model Brother który ma delikatniejszą konstrukcję dlatego nie działa tak bezproblemowo.

Problem powstał w czasie pobierania papieru. Wałek pobierający papier początkowo ślizgał się na papierze kredowym przez co drukowanie zakończyło się zanim papier zdążył opuścić wnętrze drukarki.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Próbowałeś więcej niż 1 raz?

Za pierwszym razem się zaciął więc nie próbowałem więcej.
 
Spróbowałem jeszcze raz wydrukować na kredowym i znowu się zaciął. Ponownie spróbowałem wydrukować na papierze kredowym o mniejszej gramaturze i też zaciął się.
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra