• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Projekt i-AMP

Nie musisz używać pre, ale warto pre przerobić chociażby na bufor, czyli lutujesz rezystory takiej wartości by wzmocnienie było w okolicy 1. Bufor da Ci taki komfort, że zmieniając głośność nie będzie się zmieniało obciążenie dla końcówek, czyli filtr RF będzie pracował cały czas tak samo.

Tylko trzeba mieć opamp, który jest stabilny przy wzmocnieniu 1, w przeciwnym wypadku może się wzbudzić i można zobaczyć Dżina wylatującego z głośników wysokotonowych :)
 
Tylko trzeba mieć opamp, który jest stabilny przy wzmocnieniu 1, w przeciwnym wypadku może się wzbudzić i można zobaczyć Dżina wylatującego z głośników wysokotonowych :)

Raczej słaba perspektywa :-D

Preamp / bufor Borysa przewiduje opa2134, tam normalnie jest wzmocnienie około 2. Próbowałem zamiennie ne5532. Nie zauważyłem żadnych problemów. Patrzac w note katalogowa na pierwszy rzut oka nie widze parametru wskazującego z jakimi wzmocnieniami może pracować dany opamp. Jakaś podpowiedź :-)?
 
Ostatnia edycja:
Jest tylko trzeba czytać datasheets.
Po za tym egzemplarze z wczesnej produkcji miały problemy ze stabilnością .
 
Mi się przypomniało, że nie pierwszy raz AD797 w topologii Sallen-Key z gain 1 razem z AD811 w roli I/V wzbudził mi się tak po prostu:

https://diyaudio.pl/showthread.php/...-dobrze-zrobić?p=481227&viewfull=1#post481227

Ten I/V jest na dużym DAC'u. Normalnie gra i nie ma z nim problemów a mierzyłem go dokładnie nie raz (pojemność w sprzężeniu AD811 jest duża, ponieważ sama pojemność wejścia też jest duża). Nie było żadnych oscylacji bez względu na temperaturę. Po naszym spocie miałem go uruchomionego koło komputera i po chwili jeden I/V zaczął się po prostu dymić ;)
 
W instrukcji uruchamiania krok po kroku iampa100m napisane jest:
Prosze zalutowac sobie 330pF albo dolutowac od spodu 220pF do istniejacego kondensatora 100pF

więc zamówiłem na allegro kondensatory 330pF silver mica, dziś je dostałem ale chyba coś nie tak bo są strasznie wielkie.
10ba56c8280de2bd10a61da3eb66b406_1537782229.jpg
 
Niestety są tam jedynie 4szt dostępne a potrzebuję 8szt. Czy w związku z tym mógłbym zastosować 390pF 500V ? czy może 220p
 
Ostatnia edycja:
Poszukuje tranzystorów SMD BC856U, jak ktoś mógłby odsprzedać kilka sztuk bardzo proszę o PW.
 
Ostatnia edycja:
nie no wiem że tam są ale nie ma całej płytki widocznej w dobrej rozdzielczości. Chciałbym na koniec sobie porównać czy gdzieś się nie pomyliłem. Tak na teraz mam pewną wątpliwość bo jest dioda schottkiego bat46 a miejsce pod nią wygląda jakby miała być tam LED, więc mam ją chyba zalutować jakoś pionowo tak?
 
Diody LED5 i LED6 są lutowane tylko w wersji MOFET.
Pasek diody BAT46 ma się pokrywać z prostą krawędzią diody nadrukowanej
 
Diody LED5 i LED6 są lutowane tylko w wersji MOFET.
Pasek diody BAT46 ma się pokrywać z prostą krawędzią diody nadrukowanej

No ja właśnie mam BJT więc jak widać ich nie muszę lutować. Czy gdzieś to jest napisane?? może więcej jest takich kruczków, które nie są do końca wyjaśnione.
 
W przypadku zastosowania tranzystorów bipolarnych (2SC2922, 2SA1216) bo chyba o te chodzi mam zrobić zworę zamiast tych diod Bat46 - tak? Wolę się upewnić:)
 
Ostatnia edycja:
W i-AMP 100M przy tranzystorach bipolarnych (2SC2922, 2SA1216) lutujesz diode BAT46 taką jak na obrazku poniżej i w takiej orientacji jak na obrazku w poscie #3318 :)
 
Powrót
Góra