• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Rowery i akcesoria

czyzby jakas dluzsza trasa sie szykowala?

W tym roku jeszcze spokojnie, praca (24 km w obie strony) i jakieś mniejsze wycieczki, raczej do 60-70 km.
Ale bagażnik CROSSO kupiłem z myślą o sakwach, w przyszłym roku chciałbym przejechać się po polskim wybrzeżu.
Torba na wierzch bagażnika na kurtkę i spodnie, krótkie rękawiczki. Rano jak jeżdżę do pracy potrzebny jest inny zestaw ciuchów niż po południu jak wracam, więc co potrzebne lub nie mam plan wrzucać do torby :)
 
Ostatnia edycja:
Dwie sprawy:

1. Jak wyciągnąć siodełko z roweru (które pewnie z 10lat nie było ruszane) mam na myśli oczywiście rurę siodełka, z rury ramy roweru. (siodełko alu, rama stal.)
2. Wpadłem na pomysł, ale nie wiem czy mądry, mianowicie. Wycięcie ze stalowej ramy większą (~90%) cześć rury by zastąpić ją rurą z alu albo włókna. (wiadomo by zrzucić z wagi, ale najbardziej chodzi mi o możliwość demontażu "złożenia na pół" roweru)
 
Podaj dokładny model amora.
rst blaze 29
tlumi docisk a nie odbicie


w przyszłym roku chciałbym przejechać się po polskim wybrzeżu.
fajne plany ;)
ja tutaj mam grupe ludzi ktorzy planuja przejechac w jeden dzien trase warszawa-gdansk. a ze bede mial w koncu wakacje to moze sie do nich dolacze ;)


Torba na wierzch bagażnika na kurtkę i spodnie, krótkie rękawiczki.
ja od tego mam plecak ze stelazem. odstaje od plecow i nie poca sie az tak bardzo ;)
 
Kands Energy 1300
Rozebrany:
286c5679276672808fc53fcc3dcca916.jpg

Nowe części:
50d7fd209d32739fb3815d1e36fa9670.jpg

Już złożony:
632f6ade190a1774097108e568cce70f.jpg

I mamy przy okazji 2,5kg mniej...
 
możesz spróbować zalać gęstszym olejem, powinno się zwiększyć tłumienie powrotu

Co miał by niby zalać?
I niby jak ten gęstszy olej miał by spowodować że nagle będzie miał tłumienie powrotu?

Z tego co czytam w specyfikacji, to w jednej goleni ma sprężynę a w drugiej tłumik olejowy.
W samych goleniach nie ma oleju.
Tłumik działa jak działa, innym olejem nie spowodujesz ze zadziała na odwrót.
 
Ostatnia edycja:
Tamten post można usunąć.

Co myślicie o przemalowaniu korby na czarno? Najpierw będzie czyszczona śrutem, później 2 warstwy, podkład + czarny, malowane piaskowo. Gwinty zabezpieczone. Za całość 40zł wołają.

Lub druga opcja to porządne wypolerowanie.

(kolarzówkę dopiero co wystawiłem z garażu, na to, że brudna itd nie narzekajcie jeszcze :P).





Ogólnie rower jest czarno-żółty. Zaciski od kół mam czarne, nowe. Koszyk czarny.



Wzięło mnie na małe odświeżenie :)
 
200zl używka czarna. Nówka 600-700zł :) Jest jeszcze licytacja czarnej korby + zebątki (ale zębatka ta duża jest do wywalenia), ale nie mogę się dodzwonić do sprzedającego.
 
Co miał by niby zalać?
I niby jak ten gęstszy olej miał by spowodować że nagle będzie miał tłumienie powrotu?
zalać właśnie ten tłumik, a gęstszy olej spowoduje wolniejszy jego przepływ przez kanalik, co zwiększy tłumienie powrotu, ale i zarazem kompresji,
ponadto stosowane są również praktyki zalewania olejem o różnej gęstości w zależności o pory roku bo poprzez zmianę temp. zmienia się tłumienie
 
co zwiększy tłumienie powrotu, ale i zarazem kompresji,

Tłumienie powrotu było by nie znacznie większe, niestety więcej w tym złego niż dobrego, ponieważ zwiększyło by się znacznie tłumienie kompresji.

ponadto stosowane są również praktyki zalewania olejem o różnej gęstości w zależności o pory roku bo poprzez zmianę temp. zmienia się tłumienie

Tak, ale nie w takich tłumikach.

Tuning tego tłumika co ma Paweł nie ma sensu.
Jeśli chce mieć lepszy amor to niestety musi go kupić jako oryginalny a nie tuningować taniego amora.
Ja tuningowałem dwa tanie amortyzatory... po zakupie droższego doszło do mnie, że tuning tych tańszych po prostu nie miał sensu.
Nie dość tego, później był problem z ich sprzedażą.
 
Pamiętam jak wieki temu przerabialo się zwykle amory bez tlumienia. Z jednej goleni wyciagalem sprężynę i wsadzałem tam amortyzator ze starej pralki automatycznej. W druga golen mocniejsza sprężynę i jazda :) nawet nieźle to dzialalo.
 
Powrót
Góra