• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Rozbudowa car audio - przygotówki

12' kwadratowe ma taką samą powierzchnie membrany co 15' okrągłe i ten jest warty uwagi jezeli chodzi o ciśnienie i zejście - cbsiaczek ostatnio miał, nie sposobał mu się bo szuka innego brzmienia... może coś skrobnie
csbiczek do diaska:P 2 raz już Cie poprawiam:P mialem l7 ale 15" dla mnie to nie byl glosnik do grania tylko do wyginania dachu;) Zawody db drag owszem sluchanie muzyki nie ma mowy;)
Z 15" fajny był re audio sr15d4:) potem zszedlem nizej na 12" dls rmw12 tez sporo potrafi, jest szybszy, mniej dolu i mieska ale fajnie potrafi kopnac, a obecnie mam od Lightsounda 10" Emphasera EX10T3 i dla mnie to jest to:D wiecej mieska niz w dlsie, fajne zejscie, mala obudowa i tani w zakupie:) 600w z mojego sd500 jest dla niego w sam raz i ten glosnik chyba zostanie na dluzej:) ewentualnie jak LS mi zalatwi 2 sztuke to chyba tez przygarne i bedzie glosno, mocno i nisko:D
 
normalny głośnik ? 10stxa nie satysfakcjonuje mnie, owszem gra fajnie ładnie ale nie wychyla się przed szereg, a przecież chcę dodać jeszcze dwa głośniki za tylne siedzenia więc bas będzie bardzo potrzebny. Rozumiecie czego chce? Chcę pełne pasmo głośno na maksa, do tego taki bas żeby było czuć go wyraźnie na ciele. Tą 10stxa tylko słychać,
 
A jaki masz budżet? :D

---------- Post dodany o 00:25 ---------- Poprzedni post o 00:25 ----------

Jak masz 1,3-1,5 to masz jeszcze świetnego JL W7
 
jak już to 10 RE SR wystarczy, to tyle samo miało ciśnienia co Xetec G10xls.

Jednak mimo wszystko z moich doświadczeń z trudnymi samochodami, dołożenie drugiej sztuki nie rozwiązywało problemu, było trochę lepiej, ale dalej nie to.

Lepiej zamiast ładować grubą kasę w wzmaki i glośniki ktore i tak Cie nie zadowolą, to wolałbym skupić się na zrobieniu przejścia z bagażniku do kabiny, lub zabudowie pod tylną szybą - wtedy wystarczy jeden dobry głośnik.
 
Ja mam tylko 45Ah aku, jaki alternator nie wiem jaki tam mam... Taki Carpower Sonic 15 pod Carpower 1/1000D do tego Carpower 4/400 z Morelami tempo i jakieś jaja na tył... Pociągnie mi to jako ? Czy już trzeba myśleć o większym aku ??
 
Spokojnie
Nie ma sie czym martwić

Przez miesiąc, a potem się zaczniesz martwić, że auto nie odpala...
Nie tak dawno lklukasz odradzałeś kable 8AWG bo to za cienkie do wzmacniacza który ma max pobór 50A, a teraz nagle do wzmaków ze 220A poboru, mówisz że aku 45Ah i pewnie alternator 60A wystarczy... Myślę że powinieneś uporządkować informacje.

Sonic 15 to 2x2ohm czyli pewnie spięty w 1ohm, więc na dzień dobry lecą spore prądy bo głośnik "cichy". Uważam, że powinieneś zbadać alternator i zrobić sobie bilans energetyczny na + tak żeby Ci zostało ze 60Ah zapasu na te wzmaki do słuchania, jak nie chcesz mieć problemów z instalacją.
 
A te wzmacniacz pobierają cały czas 220A?


Widze, ze leży ci cos na sercu.
Moze wyrzuc to z siebie.
 
Nie, dlatego nie pisałem o zapasie 220A tylko 60A co uznaję że na dzień dobry wzmaki zeżrą jak się chce posłuchać na normalnym poziomie głośności, zestaw nie wygląda na jakościowy a ciśnieniowy, a tu prądu potrzeba wiele więcej.

Czy mi leży? nie, tylko śmiać mi się chce z tego co opisywałem w maju w Spam poście, o krążeniu naszego zainteresowania w "kółko" i zataczaniu pętli jak czytam forum. Posty z kwietnia/maja przeczą kwestią obecnym - i co tu czytać? :P hehe
 
To ile wzmacniacz jest w stanie w momencie potrzebować prądu a sprawność akumulatora to dwie rożne sprawy
 
To ile wzmacniacz jest w stanie w momencie potrzebować prądu a sprawność akumulatora to dwie rożne sprawy

Różne, jednak na tyle ze sobą powiązane, że nie ma co problemu bagatelizować.

Sprawność aku będzie maleć, gdy będzie nie doładowywany, a to jest pewne że wzmaki zabiorą większość lub cały zapasu prądu dostarczany przez alternator.
 
Sprawność aku będzie maleć, gdy będzie nie doładowywany, a to jest pewne że wzmaki zabiorą większość lub cały zapasu prądu dostarczany przez alternator.
wszystko zalezy jak bedzie sluchal. jak ciagle bedzie szpanowal to faktycznie aku bedzie nie doladowane - mielismy tak na poczatku w passacie
 
Aha to spoko, czyli nie ma się co martwić.. Jak się będzie coś działo to wtedy będziemy myśleć :)
 
Nie prawda
Ale nie chce mi sie tłumaczyć.

Dobry argument nie jest zły :)
Nie masz racji, ale też nie chce mi się tłumaczyć :P

Aha to spoko, czyli nie ma się co martwić.. Jak się będzie coś działo to wtedy będziemy myśleć

Jest się czym martwić, ale ok - martw się jak będzie za późno. Nie lepiej zająć się tym teraz? Oszczędzisz 1aku.

Bo tak, to wykończysz tą 45Ah, kupisz pewnie po drodze kondensator (standardowy zabieg), a potem i tak będziesz musiał wymienić aku i alternator.

A tak to wystarczy że wymienisz teraz altka i aku i zostanie Ci 45Ah który możesz sprzedać, zatrzymać póki jest ok.

Kalkulacja jest prosta, ale to do Ciebie należy wybór.

A sprzęt który posiadasz - no nie da się ukryć, że nie jest jakościowy, a do nawalania.
 
Pewnie bo zawsze można zając sie glupotami zamiast poprawna instalacja, doborem sprzetu i gra zestawu

---------- Post dodany o 01:35 ---------- Poprzedni post o 01:28 ----------

Paweł was czerwony demo cudak ma tonę sprzętu na pokładzie, kilka wzmakow, kilkanaście głośników i duży TV
Nadal widzisz podobieństwo w obciążeniu aku i alternatora?
Chyba nie trafiłes z porownaniem
 
Pewnie bo zawsze można zając sie glupotami zamiast poprawna instalacja, doborem sprzetu i gra zestawu

W dobrej instalacji zajmuje się każdym elementem, a jak w tym zestawie mocno dodatni bilans energetyczny jest nie potrzebny, to chylę czoła.
Ale wiadomo, każdy robi po swojemu, w końcu nam to ma grać lub udawać że próbuje grać.
 
kupisz pewnie po drodze kondensator (standardowy zabieg), a potem i tak będziesz musiał wymienić aku i alternator.
mialem o tym pisac - kond tu NIC NIE POMAGA! :D
byl kond 12F a aku nadal bylo nie doladowane :D


Paweł was czerwony demo cudak ma tonę sprzętu na pokładzie, kilka wzmakow, kilkanaście głośników i duży TV
Nadal widzisz podobieństwo w obciążeniu aku i alternatora?
Chyba nie trafiłes z porownaniem
oryginalny alternator byl w pierwszej wersji naglosnienia - czyli jeden zestaw glosnikow + suby. fakt, moce wieksze, ale i altek byl wiekszy
 
Powrót
Góra