• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Rozbudowa car audio - przygotówki

byl kond 12F a aku nadal bylo nie doladowane
Jak wstawia się bezmyślnie 12F kondensator to tak bywa... Jak angażuje się w prądożerny sprzęt, to powinno się zaczynać od podstaw, przede wszystkim od dobrego alternatora, instalacji... Kondensator 1F (z dwukrotnym zapasem) powinien być wystarczająco wydajny dla 500W... A gdzie tu 12F...
 
Ostatnia edycja:
No i po co w takim razie te 12F? Ile szło na tył skoro na przód wystarczy kondensator 0,5F dla dobrej filtracji? Policzyłeś jakiej mocy sprzęt może spokojnie ogarnąć kondensator 12F? Cały czas piszemy o dopasowaniu kondensatora do zapotrzebowania.
 
nie masz pojecia o czym piszesz a sie czepiasz...
czy ja osobiscie bym dobral mu mulace suby do mega szybkiego przodu? NIE! sprzet mial juz kupiony...
a na caly sprzet idzie na oko 2,5kW
obecnie kond jest zbedny, ale skoro jest to jest (teraz jest 10F bo 12F GZ 2x wylal sie :/ )
 
Wydaje mi się Pawle, że to Ty nie masz za bardzo pojęcia o czym piszesz. Jednocześnie poruszasz dwie sprawy - 1.jest bo jest i 2. dobór kondensatora. Ja piszę o drugim przypadku, kiedy wplatasz bezsensownie swoje 12F. Weź książkę, podstaw sobie do wzoru te Twoje 2,5kW i policz sobie jaki kondensator tu wystarczy. Wtedy też zadaj sobie pytanie czy te 12F jest tu faktycznie wymagane. Mamy tu chłopakowi pomóc w doborze sprzętu a nie pisać, że ktoś sobie wstawił 12F kondensator.
 
czy ty czytasz to co inni pisza?
podalem przyklad ze w takiej instalacji duzo wiekszy kond (wg wielu im wiecej tym lepiej) kompletnie nic nie pomogl!
wiec co tu ma do rzeczy ze wystarczy mu mniejszy?
informacja brzmi: nie wazne jaki kondensator, i tak aku bedzie nie doladowane.

teraz zrozumiales?
 
Po kolei Pawle...

mialem o tym pisac - kond tu NIC NIE POMAGA!
byl kond 12F a aku nadal bylo nie doladowane

Jak wstawia się bezmyślnie 12F kondensator to tak bywa... Jak angażuje się w prądożerny sprzęt, to powinno się zaczynać od podstaw, przede wszystkim od dobrego alternatora, instalacji... Kondensator 1F (z dwukrotnym zapasem) powinien być wystarczająco wydajny dla 500W... A gdzie tu 12F...

prawie 500w szlo na sam zestaw przedni
Powyższy wpis i tak nie usprawiedliwia zastosowania kondensatora 12F i dalej próbujesz polemizować, że sprzet cały miał 2,5kW... To nic nie zmienia. Ten temat możesz sobie sam policzyć i sprawdzić, więc nie odwracaj zaraz kota ogonem:
czy ty czytasz to co inni pisza?
podalem przyklad ze w takiej instalacji duzo wiekszy kond (wg wielu im wiecej tym lepiej) kompletnie nic nie pomogl!
wiec co tu ma do rzeczy ze wystarczy mu mniejszy?
informacja brzmi: nie wazne jaki kondensator, i tak aku bedzie nie doladowane.
Dałeś głupi przykład, więc chciałem go wyprostować. Nie rozumiesz czego się uczepiłem to jeszcze raz Ci wyjaśniłem. Jak nie chcesz na ten temat dyskutować to po prostu nie wplataj takich durnych informacji, które nie dają nic w temacie:
mialem o tym pisac - kond tu NIC NIE POMAGA!
byl kond 12F a aku nadal bylo nie doladowane
prawie 500w szlo na sam zestaw przedni

nie masz pojecia o czym piszesz a sie czepiasz...
czy ja osobiscie bym dobral mu mulace suby do mega szybkiego przodu? NIE! sprzet mial juz kupiony...
a na caly sprzet idzie na oko 2,5kW

EOT z mojej strony.
 
Powyższy wpis i tak nie usprawiedliwia zastosowania kondensatora 12F i dalej próbujesz polemizować
wyrywasz zdania z kontekstu i sie nadal czepiasz

klient przyjechal z takim sprzetem to sie go zamontowalo. rozumiesz?

co nie zmienia faktu ze dodanie konda bez zmiany alternatora kompletnie nic nie pomoze
 
Bo se zawieszenia pourywacie!!! :P

Ja zrozumiałem Pawła tak, że nawet jeżeli damy 12F to nic to nie pomoże, słabemu alternatorowi i jest to zabieg bezsensowny. Z czym się oczywiście zgadzam i nie widzę potrzeby montowania CAPa chociaż ładnie to wygląda hehe
Alternator mam 65-70 bo takie widzę zamienniki dla mojego modelu samochodu.
ten 4/400 nie będzie jakoś mega obciążony, a co do tego 1/1000D mam pytanie bo ktoś napisał że przy głośniku spiętym w 1 R polecą duże prądy. a jeżeli zepnę go w 2r np 2x4r to będzie niższa moc ale wyższa rezystancja. Czy to oznacza mniejsze pobory prądu? Jeszcze nie wiem czy będzie to Sonic, możliwe że Kicker 12l7.

są jakieś specjane alternatory czy mam sam szukać z jakiejść większej hondy? a co z okablowaniem zostaje stare??
 
poszukaj alternatora od lepiej wyposazonego modelu, lub od nowszego modelu
im nowsze samochody tym mocniejsze alternatory (pelno bajerow, elektryki itp itd)
 
Alternator mam 65-70 bo takie widzę zamienniki dla mojego modelu samochodu.

Czyli standard w tamtych czasach, zostaje Ci ok 20-30A zapasu, zależnie od wersji wyposażenia.

a co do tego 1/1000D mam pytanie bo ktoś napisał że przy głośniku spiętym w 1 R polecą duże prądy.

Bo polecą. Prawo Ohma się kłania z fizyki z gimnazjum. Napięcie w samochodzie znasz, opór też znasz, więc możesz wyliczyć prąd na oko.

Sonic mimo 15' potrzebuje ok 150-200W żeby było go słychać. Kickery mają dużo wyższą czułość, i mimo że dostanie mniejszą moc, to zagra głośniej i w niego bym celował, zwłaszcza że Kicker to kwadrat 12' czyli ~ 14' okręgu.

Alternatory jak Paweł pisał - z mocniejszej wersji, wiekszy silnik przewaznie ma wiekszy alternator, ew całkiem inny i przerabiasz uchwyt i zmieniasz ew. koło pasowe na alternatorze i działa. Wstawisz 120A alternator, aku większe niż 62Ah i bedzię dobrze.
 
Zamontuj najpierw wszystko co masz
Pomierz pobory napięcia
A potem będziesz sie zastanawiał nad zmiana altka

Aaaaa..... no i jak juz chcesz taki altek to kabel plus i minus to minimum 0 awg 50mm2 ;)
 
Zamontuj najpierw wszystko co masz
Pomierz pobory napięcia
A potem będziesz sie zastanawiał nad zmiana altka

A po co robić to dwa razy skoro już ktoś to robił i podaje rozwiązanie?

Aaaaa..... no i jak juz chcesz taki altek to kabel plus i minus to minimum 0 awg 50mm2

Ciągle piszesz o CCA nie o miedzi. Z altka do aku plusowy wypadało by dać ok 25mm. Masowy to samo. Z akumulatora do wzmacniaczy 35mm miedzi do 5m wystarczy, lub 50 CCA.
 
Nigdy nie pisze o cca bo nie używam

Zajmijcie sie ważnymi rzeczami a wykończenie zostawcie na koniec
 
No zgadnij co jest najważniejsze przy montażu ca?
Co chcesz osiągnąć montujac system do samochodu?
 
No zgadnij co jest najważniejsze przy montażu ca?
Co chcesz osiągnąć montujac system do samochodu?

Nie odpowiada się pytaniem na pytanie. Czekam na odpowiedź a nie na wymigiwanie się od niej. Argumenty "bo nie" lub "nie mam czasu" już poznałem, więc może pora na coś rzeczowego?
 
Ważna rzecz to:
Poprawna instalacja spełniająca normy bezpieczeństwa
Poprawnie wytlumione drzwi
Poprawny montaż głośników
Strojenie

Jak sie okarze, ze brakuje prądu wtedy zainteresowalbym sie wymiana alternatora

W takiej kolejności proponuje rozłożyć priorytety!

Zrobiłem w swoim życiu juz nie jedna wymagająca pradowo instalacje i nigdy po poprawnym jej montażu prądu nie brakowało.

Szkoda, ze przez zle zaplanowany budżet lub skupianie sie na rzeczach blachych jest duzo samochodów z zamontowanym grubym sprzętem a żaden z nich nie gra choć w 50% tak jak by mógł.
Samochodów grających u mas jak na lekarstwo.

Zobrazuje sytuacje.
To tak jak by kupic najwyższe modele głośników ss'a, Morela czy seasa czy vify (kolejność przypadkowa)
Do tego swietny drogi wzmacniacz
Zbudować na tym kolumnę a jako zwrotnicy użyć gotowej konstrukcji od janbo bo przecież podziały wypadają w tych miejscach co nas interesuje
 
Nie na temat...
dziwny temat - najpierw ja vs dolphin, teraz lukasz i ls. chyba pora go zamknac
 
Powrót
Góra