• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Spam Post :)

Patrząc na czas wpisu CommandanteW można przypuszczać, że akurat robił się backup bazy danych.
 
W firmowym hajendowym Duelundzie siedzi zwykły grafit Koh-I-Noora, jeśli wierzyć napisom na nim.
Ponieważ koszt takiego sztyftu jest niższy od ceny biletu autobusowego, ciekawi mnie jakie konkretnie były wyniki pomiarów współczynnika temperaturowego i napięciowego i co szczególnego w tych wynikach powoduje dyskwalifikację takiego rozwiązania. Odsłuchowo nie odstaje to od konwencjonalnego rezystora, a jeżeli, to na plus. Nie testowałem tego jakoś wymyślnie czy długo, po prostu sprawdziłem i grafit działa. Mówię o sztyftach gołych (np. Gioconda 6, czeski Koh-I-Noor, pakowane po 6 sztuk, można kupować na sztuki), nie o grafitach wyłupywanych z ołówków, jeżeli to ma jakieś znaczenie.
 
Melduję, że złe wraca:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.

Cos na polaczeniu pomiedzy twoim browserem a serwerem HTTP, tymczasowy lag, problem na trasie pakietow i polaczenie nie zostalo dokonczone, wylecialo na timeoucie:
[Thu Aug 15 02:01:31 2013] [warn] [client x.x.x.x] (70007)The timeout specified has expired: can't get data from http client, referer: http://diyaudio.pl/showthread.php/19108-Spam-Post-)?p=365007"

Nie przejmowac sie.
 
Odsłuchowo nie odstaje to od konwencjonalnego rezystora
więc po co to robić ?
Rezystor MOX 5% kosztuje niecałe 50gr-1PLN i ma parametry o rzędy wielkości lepsze.

a jeżeli, to na plus.
Znaczy mogłeś słyszeć nieliniowość tego rezystora wynikającej z beznadziejnego współczynnika napięciowego rezystancji na przykład .

jeżeli to ma jakieś znaczenie.
Nie ma.


ciekawi mnie jakie konkretnie były wyniki pomiarów współczynnika temperaturowego i napięciowego i co szczególnego w tych wynikach powoduje dyskwalifikację takiego rozwiązania.
Niestety nie mam wyników bo robiłem to bardzo dawno.
Do pomiaru TWR potrzebujesz piekarnika, termopary do multimetru , amperomierza i stałego źródła napięcia.
Poświęć 1h i sam się przekonaj.
Pomiar współczynnika napięciowego jest już bardziej problematyczny bo trzeba mieć dobry zasilacz regulowany do 50V i porządny multimetr.

TWR mierzył TG i są tu: (na dole strony)
http://www.troelsgravesen.dk/graphite.htm

Nie powiem Ci czy to słychać. Jeśli rzeczywiście są różnice odsłuchowe, no to nie działa żadna magia tylko fizyka.
 
Nie namawiam ani nie odradzam. Wskazuję tylko, że przez chcącego da się prosto taki rezystor grafitowy zrobić, gdy ciekawi nieindukcyjny rezystor i przecież będzie grało.
W spory o chwalone brzmienie rezystorów grafitowych się nie wdając, wyniki testów Troelsa Gravesena potwierdzają twierdzenia producenta tych grafitowych rezystorków, że ich "negative temperature coefficient compensate to some degree the medium term compression due to voice coil heating", bo ze wzrostem temperatury rezystancja im spada (dla 230 stopni C spadek niemal 18%) podczas gdy w innych typach rezystorów to nie zachodzi lub w stopniu niewielkim. Czy jest to zjawisko tak pożądane jak Duelund twierdzi lub jest tak niepożądane jak z powyższych wpisów wynika, nie wiem, widzę jedynie, że co jedni uważają za mechanizm dobroczynny w działaniu tych rezystorów inni interpretują jako cechę beznadziejną i dyskwalifikującą.
Dla rozrywki wyniki testu porównawczego rezystorów w zwrotnicy głośnikowej w HiFi Critic (tak, najwyżej oceniono własności soniczne rezystorów Duelunda):
http://www.duelundaudio.com/downloads/Resistorsvol5no3HIFICriticHiRes.pdf
 
Nie namawiam ani nie odradzam.
A ja doradzam zdrowy rozsądek ;)
gdy ciekawi nieindukcyjny rezystor
Nie wiem kto to zaczął z tą indukcyjnością rezystorów w zwrotnicy ale głupotę strzelił.
Bo nawet "najpodlejszy" drutowiec będzie miał mniej niż 1uH a to jest kompletnie bez znaczenia na częstotliwości audio ...
jeszcze włączone z szeregowo z cewką 1mH na przykład.



wyniki testów Troelsa Gravesena potwierdzają twierdzenia producenta tych grafitowych rezystorków
Ten sam Troels zauważa że ta niby kompensacja to pobożne życzenia.
Współczynnik temp. miedzi/alu jaki jest ? No ma się nijak do tego z rezystora. O kompensacji można zapomnieć.
Warunki chłodzenia cewki a rezystora ? jakie są ? Nie identyczne przecież .
No i w końcu czy ta sama moc wytraca się na cewce i rezystorze ? Nie .

Więc śmiało można obalić kolejną bzdurę wpisaną przez producenta.
 
Producent pisze o "kompensacji w pewnej mierze (compensate to some degree)", więc chyba jest tego świadomy. Reszta opisów koncentruje się na walorach brzmieniowych, o których nie wypowiem się źle ani dobrze, bo w zwrotnicę wstawiłem na próbę i w zasadzie nic szczególnego w graniu nie usłyszałem: owszem przyciszyło jak miało przyciszyć i tyle. Ale to samo mogę powiedzieć o najpospolitszych ceramicznych.
Tak więc dodając do tego powyższą logiczną argumentację, zgoda: papranina, niewygodne, wątpliwa korzyść/przewaga (przyjmując, że jakaś tam jest, a jeśli jednak nie ma, tym bardziej szkoda fatygi: teoretycznie nie ma, a odsłuchowo - osobiście różnicy nie słyszę). Ale jak jaki uparty hardkorek zrobi i użyje, to przeżyje :).
 
Chciałbym zapytać Was, trochę odbijając od tematu.
Ostatnio w pewnej kłótni w którymś wątku padły słowa, że w AWXach STXa mimo "wysokiej" technologi wyszła kicha.
Nie pamiętam już kto to pisał, czy Pogromca, czy ktoś inny. Chciałbym zapytać czemu tak sądzicie? Czy mimo dość dobrych materiałów kwestią dobrego głośnika jest dobry projekt, który tu nie jest najlepszy?
 
Hermes jakaś podpowiedź?

tomq, tak tak, wszyscy mówią patrz na parametry, tylko jakie one powinny być?
Zapytałem w innym temacie, gdyż jestem głodny teorii, jakie są właściwości dobrego przetwornika oraz jak się projektuje dobre przetworniki to cisza :)

lklukasz, wszystkich nie da się posłuchać :) słuchałem AWXów, i nie wydają mnie się złe, ale może nie mam porównania.
 
Wiem o tym, ale nie twierdzę, że są szczytem możliwości, tylko, że raczej oferują tyle na ile są wycenione, no chyba, że znacie lepsze alternatywy w tym budżecie.
Kiedyś zakładałem temat i pytałem o AWX to opinie były, że to jest minimum co jako tako dobrze zagra i są dobre w swojej cenie - ciężko kupić coś lepszego za te pieniądze?
 
Patrząc po aktualnych cenach głośników na rynku
mozna miec wiecej za nie duzo wiecej

Awxa wysokotonowke bije i to grubo wavecor 30
Dźwiękiem głownie ale i cena

Do tego fajny lekki woofer i masz super zestaw
Za nie duża kase
 
Morozaw, jak nie masz porównania to szukuj się na zbliżające się wielkimi krokami AudioShow. Jest tam dużo kolumn na głośnikach dostepnych dla diyowców.

Jesli chdozi o parametry, to ja patrze na znieksztalcenia harmoniczne i charakterystyki kierunkowe i wodospadowe. W przypadku (mid)wooferów glkownie na fs i mms. Do tego nie trzeba miec osluchania, tylko poszukac stron z pomiarami roznych glosnikow, bo mala ilosc producentwo podaje wykresy harmonicznych.


Na opiniach innych ludzi łatwo się zawieść.
 
Na opiniach innych ludzi łatwo się zawieść.
niestety to prawda
zeby ufac kogos opinii to trzeba doskonale znac ta osobe i znac jego preferencje.
tylko kilka osob znam na tyle dobrze zeby ufac ich opiniom. reszte ignoruje lub traktuje bardzo ostroznie

przyklad to w/w wavecor 30mm. jak wspominalem o nim na strefiecaraudio to sie czepiali ze slaby glosnik... a teraz prosze - nawet "lepszy od supremo" :p
 
Powrót
Góra