• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Spam Post :)

zrób korekcje na gitarze czy czymś co podłączyłeś pod clarett-a a nie zwalaj winy na sprzęt .

Interfejs jest do podłączenia mikrofonów, a nie gitary. Ma też wyjścia lineout, które podpinałem do wejść w Arcamie. Clarett ma wyjścia lineout 2-w-1 - w zależności o wtyczki przełącza się z trybu zbalansowanego na tryb "zwykły".

Zrobiłem 4 pomiary: z kolumnami i bez:
1. PC->Arcam->kolumny->mic
2. PC->Clarett->Arcam->kolumny->Mic
3. PC->Arcam->Clarett->PC
4. PC->Clarett->Clarett->PC

Pasmo przenoszenia jest bez prawie bez zmian: w rejonie 20Khz minimalna róźnica ok 1 dB. Inna część pasma przenoszenia jest taka sama.
Impulsy są różne:

Z kolumnami:
arcam.jpg.98abc4b3d8140faa639ee3b8228229c1.jpg

focusrite.jpg.e5e809731b998001fe56c3db39a8d703.jpg


Bez kolumn (loopback):
979428158_focusrite44.jpg.80f494d3afed8cca2e6228151e22e1f9.jpg

952251068_Arcam44.jpg.05a354d64d658ebe8872168ed50b0eda.jpg

1825855653_focusrite96.jpg.e4cf8703375dc012918ffd6770f0e85c.jpg

932646909_Arcam96.jpg.f3d4997d6c814da2c9b7b2d9c90975a4.jpg


Co w tych pomiarach wskazuje na takie odbieranie dźwięku od interfejsu nie wiem. "Testowałem" Clarett na dzieciach i żonie - też jednoznacznie ztwierdzili że Arcam brzmi przyjemniej.
 
ta celebracja winylu który i tak się nagrywa z plików po masteringu.

Do winylu niektórzy artyści robią inny, lepszy mastering. Do plików cyfrowych mastering robi się z większą kompresją, żeby w metrze słuchać. Do winylu z mniejszą kompresją i większym diapazonem dynamicznym. Przede wszystkim dlatego winyl może brzmieć lepiej.
 
Do winylu niektórzy artyści robią inny, lepszy mastering. Do plików cyfrowych mastering robi się z większą kompresją, żeby w metrze słuchać
nawet jeśli są takie zespoły , to pomimo mniejszej kompresji i tak winyl ma słabe parametry w porównaniu z jakością dac-ów , kompresja w techno i metalu tez jest inna niż jazzie czy klasycznej.
Poza tym jeśli ktoś bierze tidala master to nie po to żeby tylko z telefonu słuchać , czasy mp3 mijają.
Separacja kanałów: 27 dB (1 kHz) Równowaga kanałów: 1 dB (1 kHz) to tragiczne parametry za grubą kasę , audiofile mają wtedy ,,ciepły dźwięk ,,
 
Ostatnia edycja:
nawet jeśli są takie zespoły , to pomimo mniejszej kompresji i tak winyl ma słabe parametry w porównaniu z jakością dac-ów , kompresja w techno i metalu tez jest inna niż jazzie czy klasycznej.
,,

Mainstream artyści typu Sam Smith tak robią. Tu przykład:
f33071b2aeb293f060ea420748ce56ab.jpg

http://dr.loudness-war.info/album/list?artist=Sam+Smith&album=

Ten sam album, jednak różnica pomiędzy winylem a plikiem cyfrowym jest ogromna.

Osobiście nie mam zastrzeżeń do "ciepłego" dźwięku. Oczywiście, chciałbym bardziej czystego grania, ale ten winylowy szum jakoś mi nie zbyt przeszkadza.

Gramofona jeszcze nie mam. Się zastanawiam.
 
Ciekawa strona, swoją drogą mój screen potwierdza tezę, że klasyczne albumy po remasterze (szczególnie Japan) z ostatnich lat mają wiejskie brzmienie.



Ale jak widać są też wydania, gdzie DR jest taki sam, tylko co to za postęp jak w 1983 wydali CD o takim samym DR jak w 2012 na vinylu...
To już wolę CD ze starych wydań, przynajmniej dźwięk jest bez zbędnych zniekształceń i każde odtworzenie płyty/plików odbywa się z tą samą jakością, bez degradacji.
 
Ciekawa strona, swoją drogą mój screen potwierdza tezę, że klasyczne albumy po remasterze (szczególnie Japan) z ostatnich lat mają wiejskie brzmienie.

No właśnie po to zrobione.

Teraz na nas jeszcze czeka muzyka, zrobiona do uzyskania dobrych statystyk na Spotify. Struktura utworów robi się taka, żeby utrzymać słuchacza od razu i przynajmniej na 30 sek, żeby się zaliczył odsłuch i dostać trochę kasy.
 
Cześć, ma ktoś z Was może pomysł na to co może być odpowiedzialne za słaba jakość dźwięku z TIDAL nawet na master vs foobar ta sama płyta i jakość? Stery sa do amanero i na amanero jedno i drugie idzie bezposrednio. Roznica jest gigantyczna. Nie wiem czy tak zawsze było zdaje mi się, że spadek jakości nie był taki zawsze. Komp jest na win10 i apka Tidal na ten system.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Na as jest zamówienie na 1200as
 
Panowie,
Wydaje mi się, ze odpowiedni dział. Pewnie ktoś kiedyś juz poruszyć ten temat ale jakoś› nie mogę znaleźć.Nigdy sę nie bawiłem w ustawianie suba w kinie domowym ale stwierdziłem, ze u rodziców zrobie wyjątek. Chodzi mi o ustawienia subwoofera względem ampli KD Onkyo 808. Przyznam, ze użyłem mikrofonu do kalibracji audyssey i po tej operacji fronty ustawiło mi na 40hz a LPF of LFE 80hz. Wzmacniacz w subie mam od Irka. Teraz moje pytanie, czy odcięcie w subie odkręcić na maxa czyli pewnie 120hz czy ustawić tak jak na ampli, czyli 80hz? I czy zostawić frony na 40hz czy podnieść do 80hz? Ogólnie biorąc to na chłopski rozum to właśnie fronty podniósłbym do 80hz a w panelu odkręcił crossover na maxa bo przecież i tak dochodzi tylko dźwięk do 80hz prawda? idźcie w pi..du z tym kinem domowym :))))

Precyzując - Fronty to zestaw Wavecor TW030 WA08 + Fountek FW168 projektu Lusztiego
 
Ostatnia edycja:
Jeżeli to nie jest małe pomieszczenie to rzeczywiście te fronty basem nie będą powalały.
Ja bym Ci poradził tak. Zrób jak uważasz, posłuchaj i tyle.
Na logikę można odciąć te fronty na 80 i wtedy już sobie wyregulujesz subwoofer tak żeby natężenie będzie równe w całym paśmie.
Jeszcze dochodzi regulacja fazy. Dlatego nie jestem zwolennikiem subów, lepiej porządne fronty zrobić i wtedy one przejmują działanie suba. Bas jest mixowany do frontów i jak trzeba to działają jak sub.
 
to nowosc wiec raczej wiele sie nie dowiesz
mam malego od niedawna
jest lagodniejszy niz PC/PCX
kupuj i testuj ;)
 
Dlatego nie jestem zwolennikiem subów, lepiej porządne fronty zrobić i wtedy one przejmują działanie suba

Niby tak ale skoro już jest i jest na prawdę niezły to czemu nie skorzystać:) Tylko przyznaję, że jeśli chodzi o ustawienie KD to nie znam za bardzo detali ewentualnie podstawy. Dlatego jak ktoś ma jakieś sposoby lub wie jak ustawiać suba względem frontów to byłbym wdzięczny za podpowiedź
 
po podłączeniu tego kabla Enerr Transcenda Ultimate + Ultimate Source do drutów z marketu w ścianie ,,Dźwięk wyraźnie się rozciągnął, jednocześnie zwiększając odstęp między poszczególnymi planami. Szczególnie dobrze było to słychać na doskonale zrealizowanych nagraniach. Tych prawie zawsze słucha się z przyjemnością, ale teraz nie miałem już żadnych, ale to żadnych wątpliwości co do umiejscowienia poszczególnych instrumentów i wokalistów na scenie. Kontury się wyostrzyły. Źródła pozorne przestały unosić się "gdzieś tam", trzymając się swoich pozycji i podając moim uszom bardzo czytelne współrzędne. Kierunki, rozmiary, odległości, promienie, wysokość - wszystkie te informacje nabrały matematycznej precyzji.,,
Ciekawy jestem jaki procent jeleni jest wśród audiofilów .
 
Panowie, ogarnia ktoś temat termometrów? (taki do mierzenia temperatury u człowieka ;) )
Potrzebuję kupić termometr który będzie pokazywał właściwą temperaturę a nie jakieś głupoty.
Mam 4 termometry w domu, 2 rtęciowe i 2 elektroniczne (jeden taki pod pachę a drugi "do ucha"), każdy z nich pokazuje co innego (kosztowały poniżej stówki).

Ile trzeba wydać aby mieć pewność co do wyniku?
I który lepszy?
Bezdotykowy czy ten "do ucha"?
 
Ostatnia edycja:
Nie na temat...
Potrzebuję kupić termometr który będzie pokazywał właściwą temperaturę a nie jakieś głupoty.
założę się że mieszczą się w normie błędu pomiarowego. Byś je zaniósł do fabryki termometrów i by Ci powiedzieli że mieszczą się w tolerancji producenta :) .
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra