• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Sym by flodins v0.2 temat techniczny

To rozumiem. Ale próbuje wytłumaczyć że objętość podstawy radiatora jest równie ważna jak te żeberka, oddające ciepło. Ja o kozie wy o wozie...
 
sebxx4,
żeby tłumaczyć trzeba mieć jakieś podstawy/wiedze a ty gawędzisz i upierasz się nie mając racji, z twojego przykładzu - rozwinięta folia aluminiowa odprowadzi lepiej ciepło niż bloczek o tej samej objętości (skoro się przy tej objętości tak upierasz) bo ma większą powierzchnie wymiany ciepła...
 
Objętość radiatora przy styku z półprzewodnikiem jest ważna do przejęcia energii cieplnej do materiału a żebra są po to aby to ciepło oddać do otoczenia. Dobry radiator jest bardzo gruby przy scalaku/tranzystorze i ma grube żebra przy środku a coraz cieńsze na końcach.
 
No i o to mi chodziło. Przecież wyraźnie napisałem "objętość podstawy". Myślałem że wszyscy załapią o co chodzi...

[ Dodano: 2010-08-24, 07:41 ]
Jakoś dziwi mnie fakt, iż nikt się nie czepia o to że wstawiłem wzór PCB do tego wzmacniacza... Jakieś prawa autorskie albo coś ?
 
Nie chodziło mi o to... Po prostu jak wrzucałem obrazek na forum nie pomyślałem o prawach autorskich. Więc teraz pytam.
 
Bo raz że wrzuciłeś go kiepskiej jakości, niektóre ścieżki się prawie zlewają, dwa że na stronie flodinsa jest wzór płytki i wystarczy wrzucić go w painta i wymazać zworki, parę sekund roboty, a trzy że jest to starsza wersja płytki, flodins ma obecnie nową, lekko zmodyfikowaną.
 
Panowie mam problem z odpaleniem jednej koncowki syma, jedna odpaliła bez problemow zero szumow wszystko pieknie. Jak odpalałem druga koncowka to odlutował mi sie drut nawojowy na rezystorze i grzeje mi sie R6 <4R7> czym to moze byc spowodowane napiecie na wyjsciu to 13mV. jak włacze to straszne szumy sa, myslalem ze jak przylutuje ten drut nawojowy to szystko bedzie ok a tu nadal nie działa. Wiecie moze czym to moze byc spowodowane
 
Ostatnia edycja:
Grzanie R6 i szumy to objawy oscylacji (wzbudzanie).

---------- Post dodany o 11:46 ---------- Poprzedni post o 11:44 ----------

Obserwuj temperaturę tranzystorów wyjściowych i włącz bezpieczniki 1.5-2A szybkie w linie zasilania znacznie zwiększy ich szanse na przeżycie.
 
Grzeje sie tak jak druga koncowka, obydwie koncowki były robione na tych samych elemetach <druga działa idealnie 0 szumow> co moge zrobic zeby sie nie wzbudzała?
 
Spróbuj zwiększyć/zmniejszyć C19. Wzuć też zdjęcia może masz jakiś błąd w montażu itp.
 
Sprawdziłem elemety z 2 koncowka i sa takie same, lutowałem 2 koncowki naraz wiec mało prawdopodobne było pomylenie elementow. Moze poprawic luty ??
 
Ciężko powiedzieć z tym wzmacniaczem były takie problemy. Możliwości są tylko 2 błąd w montażu lub po postu masz pecha.
 
Dzisiaj jeszcze wszystko sprawdziłem i teraz nawet nie moge pradu spoczynkowego ustawic cały czas mam 72mV Czy spalił sie jakis tranzystor? Na wyjsciu bez obciazenia jest 2mV jak podłacze głosnik to strasznie wzrasta
 
Niestety w ciemno ciężko coś doradzić tak jak pisałem możesz spróbować zmienić wartość C19 i mieć nadzieje że się uda (jaki masz tam wlutowany ?) :) Napisz jakie masz tam tranzystory na wyjściu Toshiby, Motorole (OnSemi) ? Bo od tego jakie masz zleży jaką wartość C19 trzeba wlutować.
 
c 19 mam 22pf trany to toshiby, wymieniłem ten r6 na nowy nie grzeje sie nie ma szumow ale nie moge teraz ustawic pradu spoczynkowego ja obracam potencjometrem to cały czas jest ok 70 mV czyzby potencjometr poszedł ?

---------- Post dodany o 15:17 ---------- Poprzedni post o 15:11 ----------

i jeszcze na tej koncowce mam przejscie miedzy r6 a r10 a w tej działajacej nie ma czy to ma jakies znaczenie ? Jeszcze jedna rzecz jak wyłaczam ta zła koncowke to jest duzy trzask w głosniku a w dobrej nie. Prad na wyjsciu mam ok 3mV
 
Ja składam teraz symki w wersji v2:

Kod:
Part    Value    
+        
-        
C1    100n    
C2    100n    
C3    47n    
C4    100u    50V
C6    100n    
C8    100n    
C9    100u    50V
C10    100n    
C11    330p    
C12    330p    
C13    100n    
C14    2.2uF    
C15    100p    
C16    100p    
C17    100n    
C18    470u    16V
C19    22p    
GND    SE11    
OUT    SE11    
PR1    500    
Q1    BC546B    
Q2    BC546B    
Q3    MPSA18 lub BC546B (odwrotnie)    
Q4    MPSA18 lub BC546B (odwrotnie)    
Q5    2N5401    
Q6    2N5401    
Q7    2N5401    
Q8    2N5551    
Q9    2N5551    
R1    33    
R2    2k    
R3    22    
R4    1,2    1W
R5    22    
R6    4,7    1W / 2W
R7    zwora    
R8    470    
R9    1,2    1W
R10    22    
R11    22    
R12    680    
R13    680    
R14    68    
R15    47k    
R16    47k    
R17    150    
R18    150    
R19    220    
R20    22k    
R21    2k    
R22    22k    
R23    10    
R24    470    
R25    22k    
R - od spodu    0,22    5W
R - od spodu    0,22    5W
T1    TIP3055/2SC5200    
T2    TIP2955/2SA1943    
T3    MJE15030    
T4    MJE15031    
T5    BD139    
V+    SE11    
V-    SE11    
VGND    SE11
Ja na tym bazuje. Sry za code, ale xls nie chciał sie wgrać jako załącznik
 
to mnie teraz zaskoczyłeś ;p R7 to ma być zwora ;/ a ja nawijam na 10ohm drut miedziany właśnie ;p to skoro tam ma być 100p to po co jest tyle miejsca zostawione i zaznaczone jakby miał być MKT. tez mam symki v2.
 
Powrót
Góra