• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

TDA7294 w subie -prosto i tanio dla kazdego.

  • Autor wątku Autor wątku irek
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
ehh niby na temat TDA7294 było powiedziane wszytko, i tak rzeczywiste jest. Ale gotowych projektów PCB nie ma dostępnych na necie. No oprócz IRKA. Ale ten projekt to według mnie wyższa szkoła (niezłe opanowanie lutowania,dużo elementów), no i Mirleya 2x100W(http://mirley.firlej.org/mini_wzmacniacz_2x100w). Dodatkowo http://bc107.republika.pl/html/7294.html .
Ale kto z Was testował te projekty ?

JA oczekuje o projektu żeby płytka była łatwa w lutowaniu, no i żeby układ można było odpalać w etapach czyli najpierw zrobić to 2x70W a potem to z mostokować w prosty sposób bez odwracaczy fazy.

Z kitów interesujące są 201-K (http://www.cyfronika.com.pl/kitynepdf/201-K.pdf)
i NE022 (http://www.cyfronika.com.pl/kitynplus/ne022.pdf) . Ten drugi chyba da się odpalić częściowo czyli napierw 2x70W. Dla mnie to ważne bo na razie głośnika do Suba nie będę kupował a kolumny które są dopiero w zalążki nie będą maiły dobrego mocnego napędu. Więc fajnie by mieć coś pośredniego między PW7020 a SymaSym (ah te aspiracje :lol: ).

Myślę że warto złożyć sobie takie ustrojstro jak Tadek ze względu nawet na nabieranie wprawy w lutowaniu i ogólnej elektronice. Jak i rozeznaniu co jak gra i na czym. Koszt nie jest wygórowany scalaka nawet 5.8 zł. No i do pierwszego DIY suba aktywnego pasuję idealnie. A trafo zawsze można wykorzystać w przyszłościowych projektach.

Tematem tym interesuje się od niedawana ale będzie to jest sprawa rozwojowa.
 
Macck napisał:
Bez przesady , umiem odczytać schemat tylko płytka jest pod kątem tego wszystkiego ...
a w czym widzisz problem?
na schemacie masz zaznaczone wyraznie koncowki mocy i zasilacz
montujesz tylko te elementy ktore wchodza w sklad tych czesci. a te elementy masz jasno oznaczone i podane w spisie.
tak wiec kupujesz kilka czesci i wtykasz w wyznaczone miejsca :P
 
Jeśli chodzi o PCB to na moje oko nie są za cienkie .. wystarczy kupić laminat odpowiedniej grubości, ewentualnie w ostateczności można zawsze ścieżki ocynować.
 
gigipawel napisał:
ehh niby na temat TDA7294 było powiedziane wszytko, i tak rzeczywiste jest. Ale gotowych projektów PCB nie ma dostępnych na necie. No oprócz IRKA. Ale ten projekt to według mnie wyższa szkoła (niezłe opanowanie lutowania,dużo elementów), no i Mirleya 2x100W(http://mirley.firlej.org/mini_wzmacniacz_2x100w). Dodatkowo http://bc107.republika.pl/html/7294.html .
Ale kto z Was testował te projekty ?

JA oczekuje o projektu żeby płytka była łatwa w lutowaniu, no i żeby układ można było odpalać w etapach czyli najpierw zrobić to 2x70W a potem to z mostokować w prosty sposób bez odwracaczy fazy...................................
Może komuś przydadzą się poniższe linki-chociażby aby poczytać :) :

http://interlavka.narod.ru/nabor/nabTDA7293.htm
http://u-sound.newmail.ru/tda7294dual.htm
http://www.shemopay.do.am/publ/3-1-0-173
http://www.electroclub.info/invest/tda7294/hi-fi_us.htm
http://www.masterkit.ru/info/magshow.php?num=48
http://gete.ru/post_1173299710.html
http://cxema.at.ua/publ/1-1-0-11
http://www.radiolub.orsk.info/Shems3/pr7294.htm
 
Dzięki za linki :)

No i chyba się zabiorę za ten o Firleja albo ten http://www.shemopay.do.am/publ/3-1-0-173.
Mam nadzieje że nie będe miał takiej kolekcji
kaput.jpg
 
A ja panowie mam problem z auto wyłączaniem się tego wzmacniacza w trybie auto.
Jeśli wzmacniacz (tryb auto) jest wyłączony z sieci i włączę go a poziom sygnału docierającego do wzmacniacza będzie mały to wzmacniacz się nie załączy a jeśli zwiększę poziom to normalnie się załącza.....ale gdy przy włączonym wzmacniaczu zmniejszę poziom sygnału lub całkiem wyłączę źródło to wzmacniacz zostaje cały czas włączony...nie chce się wyłączyć sam
Co może być nie tak? Zniwelowałem problem brumu sieciowego do minimum...prawie go nie słychać..trzeba volume na max-a dać aby brum coś usłyszeć w szumie.
Obudowa podłączona do GND radiator odizolowany od obudowy..ale od kostek nie; przewód sygnałowy chwilowo nieekranowany..czyżby to on zbierał takie zakłócenia aby wzmacniacz cały czas pracował?
Co to może być :?:

Acha...jeśli ktoś mógłby mi podsunąć temat lub art-a ..bądź wytłumaczyć czemu obudowa powinna być podłączona do GND nawet gdy jest odizolowana od reszty? To był powód u mnie brumu...
 
IoNcs napisał:
przewód sygnałowy chwilowo nieekranowany..czyżby to on zbierał takie zakłócenia aby wzmacniacz cały czas pracował?
może...
IoNcs napisał:
Obudowa podłączona do GND radiator odizolowany od obudowy..ale od kostek nie
kostki powinieneś też odizolować...

Tak w ogóle ile czekałeś żeby zobaczyć czy się wyłączy?
 
IoNcs napisał:
przewód sygnałowy chwilowo nieekranowany..czyżby to on zbierał takie zakłócenia aby wzmacniacz cały czas pracował?

Tak. Wlasnie po to czulosc autowlaczenia jest dosc wysoka zeby te brumy nie wlaczaly ukladu ale widac u Ciebie sa tak duze ze uniemozliwiaja wylaczenie.

Odlacz zupelnie zrodlo wygnalu i wtedy pozcekaj czy sie wylaczy. Jesli nadal nie to przyczyna moze byc kiepskiej jakosci kondensator 100uF odpowiadajacy za czas wylaczenia. Typowo pierwsze wylaczenie trwa 30-minut a potem jak sie kondensator uformuje to czas skraca sie do powtazalnych 4minut. Ja przed wlutowaniem formuje kondensatory zeby potem nie czekac 30minut.
 
Skołowałem sobie kawałek przewodu w ekranie...wzmacniacz po około 15-20 min się wyłączył.
Jeśli się ten kondek uformuje i czas będzie coraz to mniejszy to będzie super :)

Pawel S.
Ampli to Aiwa av-x100 5.1

Jeszcze jedna sprawa...jaki powinien byc bezpiecznik w zasilaniu przed trafem ?
Znów poszedł z dymem szybki 3,15A....czy zły stosuję?
 
No i wszystko jasne :) Dziękować.
Nawet nie zdawałem sobie sprawy z tego jak ważny jest ekranowany przewód. Po zastosowaniu dobrego przewodu problem brumu ustąpił całkowicie..po ustawieniu poziomu głośności na max-a na obydwu urządzeniach-słychać sam szum(swoja droga calkiem spory :P )
 
No to teraz czas na mnie :).Koledzy z forum i tak mi sporo wytłumaczyli,ale mam wątpliwości.Czas najwyższy ruszyć z budową:P.Przeczytałem calutki temat i troche się dowiedziałem,ale nikt nie spytał:

1.Czy napięcia elementów,przy których nie ma podanego napiecia w spisie elementow mogą byc dowolne?(Wiem Pawel,że mi pisałeś,ale tak na wszelki wypadek pytam)
2.Czy moce elementów tez maja być dowolne(tych przy,których nie jest podana moc)?
3.Które kondensatory w filtrze wymienić na jaką pojemność,żeby mieć pasmo tak od 25Hz?Chyba C4 i C2,nie?:)

I to chyba by było na tyle.Dzięki ^^

[ Dodano: 2010-03-16, 19:01 ]
A i ja nie będe montował wysokopoziomowego, tzn. że poprostu nie lutować tych 8 rezystorów i połączyc ścieżki In- In+ ze sobą w miejscu gdzie na schemacie sa 4 kropki obok siebie zworką?
 
Wiedziałem,że ktoś zada to pytanie;p.Poprostu lubie patrzeć jak membrana chodzi ^^.Zreszta w dnb są czasem takie dźwięki ;p
 
Powrót
Góra