• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

UniAMP by Irek - pierwsze testy i odsłuchy :)

A mógł by mi ktoś przesłać jaką fotkę dobrej jakości z góry wszystkich elementów jak to polutował i od dołu tej płytki. Bo w mojej wersji nie mam zaznaczonego gdzie mam wlutować R17 R36 R64 R82 (wiem że od spodu, ale jak?) i tylko dla pewności, one mają mieć 22Ω i 5W?
tutaj e-mail dla osoby, która zdecydowała by się wesprzeć mnie zdjęciem:
toby_1986@o2.pl
 
Jimi napisał:
Bo w mojej wersji nie mam zaznaczonego gdzie mam wlutować R17 R36 R64 R82 (wiem że od spodu, ale jak?) i tylko dla pewności, one mają mieć 22Ω i 5W?
takie pytania nie powinny mieć miejsca podczas budowy wzmacniacza!
Jimi napisał:
Bo w mojej wersji nie mam zaznaczonego gdzie mam wlutować R17 R36 R64 R82 (wiem że od spodu, ale jak?
każda nie ma oznaczeń, nie tylko Twoja... Masz od dołu większe punkty lutownicze, w sumie osiem...
Jimi napisał:
tylko dla pewności, one mają mieć 22Ω i 5W?
nie!
0,22Ω mają mieć
 
Ok chłopaki, rozumiem. Dzięki za odpowiedź. Wiem ze trochę zalatuje zielenizną, ale w sumie z elektronika miałem do czynienia ostatni raz jakieś 4 lata temu i to w technikum. Teraz studiuję ekonomie i po prostu "odświeżam" swoją wiedzę i może nauczę się czegoś nowego (z resztą z technikum to jeśli chodzi o praktykę to niewiele wyniosłem) :D więc proszę o przymrożenie oka jeśli chodzi o moje pytania...
A jeśli chodzi o te rezystory po prostu nie zaczaiłem bo w spisie jest
0R22 teraz już wiem ze to 0,22
Domyślam się, że tak samo jest np. z:
4K7 (R32 R38 R49 R50 R52) - mają mieć 4700Ω
 
Mam pytanie odnośnie radiatora a właściwie podkładek izolujących - mam przygotowany kształtownik zamknięty, który będzie przykręcony do dość sporej aluminiowej obudowy.
Posiadam dość znaczne "pokłady" samoprzylepnej folii teflonowej do zgrzewarek okien pcv, o takich jak na zdjęciu :



Czy mogę ich użyć zamiast mikowych? Równie dobrze mógłbym posłużyć się pewnym patentem z EdW cz Ep (nie pamiętam, coś z 97 roku). "Nasącza" się delikatne serwetki pastą silikonową (ale tak aby pasty nie było za dużo) i mocno dociska trany do radiatora. Redaktor pisał, że zrobili eksperyment wysokiego napięcia (15000V czy więcej) i taki patent spisał się wyśmienicie. A jak nie to kupię podkładki mikowe.

A tu zdjęcie mojego UNI z wczoraj :



Budowa trwa już 1,5 miesiąca. Mam gotowe płytki selektora by Irek i 2 x przedwzmacniacz mono.
 
Dlatego pytam bo zamierzam użyć jej do izolacji newralgicznych punktów w obudowie UNI. Dziwi mnie tylko to (a pracuję w branży okniarskiej parę lat), że tak idealnie przewodzi ciepło (widziałem, nawet więcej niż 250 stopni) z głowic aluminiowych zgrzewarek pcv. A jak z tym patentem z EdW bądź EP?
 
jesli trochę poczytałeś ten wątek to zauważyłes,ze uni nie jest końcówka do eksperymentów nawet z podkładkami izolujacymi tranzystory mocy od radiatora.Po prostu zastosuj mikowe;)A te newralgiczne punkty to które?
 
Te newralgiczne, obudowy - miejsca tam gdzie będzie UNI, selektor, przedwzmacniacze - aby uniknąć niepotrzebnego zwarcia. Oczywiście zastosuję kołki takie jak pod mobo.
 
Amper6 napisał:
Te newralgiczne, obudowy - miejsca tam gdzie będzie UNI, selektor, przedwzmacniacze - aby uniknąć niepotrzebnego zwarcia. Oczywiście zastosuję kołki takie jak pod mobo.
no akuratnic konkretnegon nie naqpisałe s

i dalej nie wiadomo o so chodzi
 
Zbyszek..w wielu wzmakach widziałem taką izolację między płytą dolną obudowy a pcb czy to końcówki, przedwzmacniacza czy selektora. Sam mam takiego DUALA CV1250, w którym jest izolacja z teflonu (samoprzylepnego) między sekcją końcówki a selektora. Ot takie moje widzimisie w małpowaniu ;).
 
Jak odleglosc jest mala a napiecia na plytce duze to daje sie izolacje. Zazwyczaj uklad projektuje sie z takimi odstepami zeby nie byla ona konieczna.

Skup sie lepiej na rzeczach waznych bo na razie nie wiesz nic o najwazniejszym czyli odprowadzaniu ciepla.
 
Heh...no jak tam Irku uważasz - pytanie było tylko odnośnie stosowania folii teflonowej - radiator mam na tyle pokaźny, że w 100% jest w stanie odprowadzić dość strat w postaci ciepła.
 
Amper6 napisał:
radiator mam na tyle pokaźny, że w 100% jest w stanie odprowadzić dość strat w postaci ciepła.

Nie problem tkwi w radiatorze tylko montazu tranzystorow do niego i tu najwazniejsza jest jakosc podkladek i ilosc i jakosc smaru silikonowego.
 
Trochę się w temat wtrące.

Jakiś czas temu urocomiłem UNI i wszytko oki było. Zrobiłem Irka sumator i selektor, podłaczyłem i ..... raczej wszytko OK było.
Po podłaczeniu selektora i suba BRUM jakby się nasilił (bez kondensatora od spodu), więc postanowiłem przylutować kondensator.

No i .... po tej operacji cos popsułem, bo teraz syczy i burczy. Sam kondensator eliminuje brum, ale syczenie jest dużo większe niż poprzednio: z, czy bez kondensatora.
Przy wlutowywaniu dotknełem lutownicą inne luty obok wlutowanego kondensatora, coś w głośnikach trzasnęło i .... taki mam objaw.

Ktoś ma pomysły, jak szukać przyczyny usterki?

Odlutowałem wszystko w WEjść i zostawiłem sam potencjometr.
 
irek napisał:
Amper6 napisał:
radiator mam na tyle pokaźny, że w 100% jest w stanie odprowadzić dość strat w postaci ciepła.

Nie problem tkwi w radiatorze tylko montazu tranzystorow do niego i tu najwazniejsza jest jakosc podkladek i ilosc i jakosc smaru silikonowego.

A jak wiadomo źle dobrane podkładki (w tym wypadku proponowane przeze mnie), niewłaściwa ilość pasty silikonowej jeszcze bardziej zawęża "wąskie gardło" ;).
 
Powrót
Góra