• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

UniAMP by Irek - pierwsze testy i odsłuchy :)

Niestety strona, gdzie było graficznie pokazane jak się ustawia prądy spoczynkowe, już nie istnieje, także prosiłbym obeznanych w temacie o pomoc. Coś pamiętam, że podłącza się przez rezystor 22R/5W połówkę uzwojenia do prawego kanału i mierzy pod rezystorami emiterowymi. Czy pomoże ktoś?
 
Witam . Ma ktoś do sprzedania płytkę uniampa150v2 ? Pan Irek niestety już ich nie robi .Pozdrawiam
 
Panowie, szybkie pytanie bo nie znalazłem odpowiedzi w temacie.
Gdyby UniAmp miał być zasilany ze stałego, stabilizowanego napięcia (nie przysiada pod obciążeniem, pomijamy też obecność mostka prostowniczego wzmacniacza) to ile musiałoby wynosić to napięcie aby uzyskać tą maksymalną moc znamionową 120W/4R?
Albo inaczej - ile wynosi napięcie nasycenia wzmacniacza?
 
Ważna uwaga - bez napięcia przemiennego nie będzie działać szybkie odłączanie wyjść głośnikowych.
 
Cześć,

Męczę się już drugi dzień z kiedyś złożonym Uniampem. Może ktoś pomoże...
- Sprawdzone wszystkie tranzystory, rezytory i diody. Wszystko wydaje się by w normie.

Kanał lewy:
- Prąd spoczynkowy daje się regulowć w prawidłowym zakresie
- Napięcie stałe ok 4,5V na wyjściu
- Napięcia na kolektorach T3 i T14 odpowiednio ~3,5V i ~5,5V -> w prawym kanale po ok 1V

Kanał prawy:
- Napięcie stałe 28mV na wyjściu więc tyle dobrze.
- Prąd spoczynkowy w minimalnej (lewej) pozycji potencjometru regulacyjnego ~50mV na rezystorach emiterowych.
Reaguje na kręcenie - zwiększa się.

10x sprawdzane luty, wymieniać wszystkie elementy? Bez sensu...
Wiem, że to jakiś mój błąd jak wszystkie w tym wątku ale już tracę do niego siłę.


Dodam, że po zmontowaniu wszystko było okej i grał.
Na świeżo wymieniłem elektrolity w zasilaczu i radiator. Pomimo braku zwarcia kolektorów do radiatora przy sprawdzaniu omomierzem miałem - zasilania na radiatorze. Poprawiłem to... może mika uszkodzona była.
Ale wzmacniacz i wtedy pracował bo nie było zwarcia pomiędzy tranzystorami a jedynie jeden musiał mieć jakiś wątpliwej jakości kontakt.
 
Ostatnia edycja:
Poprawiłem troszkę lutowanie dla pewności... składałem go z 5-7 lat temu.

Teraz prąd spoczynkowy w obu kanałach reguluje się prawidłowo.
Niesty 4,12V napięcia stałego ciągle obecne w lewym kanale.
 
Zrób dobre zdjęcia płytki ze wszystkich stron, może ktoś coś wypatrzy. Generalnie sam się z tym borykam, że amatorowi bez nieco bardziej zaawansowanej wiedzy choćby na poziomie technikum, trudno jest zdiagnozować problem. A problem - przynajmniej w moim wypadku, leży prawie zawsze między krzesłem a lutownicą ;) A to zamienię tranzystory, a to wlutuję odwrotnie, a to gdzieś zwarcie zrobię którego nie potrafię sam dojrzeć.. Irek się nade mną często lituje, ale już nie mam serca go nękać moimi niedoróbkami :)
 
Hej, poszukuję osoby która potrafi połączyć schematy zabezpieczeń uniampa 150 v2, zasilania, szybkiego wyłączenia, ogólnie całego układu w jedną całość.

Zaprojektował bym płytkę w programie sam z tym, że nie mam wystarczającej wiedzy, tzn nie umiem czytać schematów tak skomplikowanych.
Jeśli ktoś by mi pomógł to zrobić, wydrukował bym kilka płytek w chinach.
Ceny są śmiesznie tanie, a jakość bardzo dobra.
Ogólnie jestem z elektroniką na poziomie projektowania alarmów opartych na mikrokontrolerach i ich programowania. Projektowałem już płytki takie w Chinach dla alarmu przykład:
e6bb9cbc279411a2864a34ae412d6730_1612968145.jpg


Koszt 5 płytek o wymiarach 10x10cm to tylko 2$. Jeśli ktoś mógłby pomóc był bym bardzo wdzięczny.

Jeśli autor projektu ma coś przeciwko, to oczywiście zamiast V2 możemy wydrukować V1.
 
Ostatnia edycja:
Pisalem do Irka i nie ma on pcb do v2 ani nie udostępni pliku do wydruku.
Kupilem więc v1.

W kwestii Uniamp czy ktoś może mi napisać.
Aktualnie mam przy końcówce tanie kondensatory leaguer. Czy między nimi a jakimiś lepszymi byłaby jakas słyszalna różnica dla kogoś o niezbyt wprawionym uchu?
 
ja mam pcb uniamp v2 w idealnym stanie. chciałbym zrobić wierną kopię ponieważ ciężko już je dostać
 
Ja staram się zrobić płytkę V1, różnice są minimalne.

Czy ktoś mógłby sprawdzić schemat ?

Pytałem w Polsce o koszt płytki, jedna firma dała odpowiedź, że 27zł za sztukę tylko trawienie, wiercenie i pomalowanie kalafonią, z tym, że wysyłam schemat a oni już reszte robią.
U Chinczyka wychodzi za 15sztuk 13$ płytka zrobiona z polami lutowniczymi, opisami i soldermaską , tak jak na zdjeciu wyżej, tylko im trzeba wysłać plik gerber.

Dodatkowo wstępnie przygotowałem płytkę w ESAYEDA, elementy rozmieściłem według płytki irka, i wyszedł mi wymiar 14cm na 7,5 cm.
 

Załączniki

Ostatnia edycja:
Powrót
Góra