• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
dj_zibi, to co za problem? i tak nie dziala wiec jak cos popsujesz to zadna strata :P
rozbieraj i grzeb w tym
 
Pawel S. garaż mam nawet dwa ale sa 3 auta w domu:) I niestety "golfidło" stoi na dworku. A co śmieszniejsze wszystkim auta puchły rano a mi przy -23 od strzała(zagrzałem kilka razy świece tylko) i ktos mi powie ze golfy sa do bani, audi dla tego przykładu wymiękło i nie zapaliło. Oba diesle Golf 1,9TDI 90 koni audi rzędowa piątka 2,5TDI 115koni.
 
damiani napisał:
http://www.allegro.pl/ite...gn_edition.html
damiani, Jetta bardzo fajna, ale jak już mówiłem omijaj Gostynin ;) Zapewne przeszła wiele operacji odmładzania, no cóż dzisiejsza medycyna plastyczna potrafi zdziałać cuda ;)

Jeśli jednak dumsza dalej nad Golfem/Jettą to omijaj tylko silniki 1,6. To jednostki na gaźnikach sterowanych przez komuter, które sa na tyle problematyczne że ludzie zamieniają je na gaźniki od dużych fiatów ;P A reszte mozesz brać ;)

EDIT:
http://i40.tinypic.com/2m6spzq.jpg

Hmmm czyzby ten sam ;> ??
 
Jednak kupiliśmy tą bete :mrgreen: Te silniki to chyba jeszcze nie są common rail :roll: Dzisiaj ojciec kupił Auto Świat, gdzie jest o BMW i tam pisało coś: Spośród turbodiesli polecamy jednostkę 2,0/136 KM (z wysokociśnieniowym wtryskiem bezpośrednim) lub 150-konną wersję tego silnika (z common railem), która do oferty BMW trafiła pod koniec 2001r.
To jak w końcu działa ten pierwszy? Pompo wtryski, czy cc?
 
Wydawało mi się, że common rail nie należy do turbo-dieseli, bo nie ma turbosprężarki. Silniki typu common rail (HDi) mają po prostu dużo wyższe ciśnienie w komorze spalania... prosto mówiąc.
 
malyzmc napisał:
z wysokociśnieniowym wtryskiem bezpośrednim
wszystkie diesle tak dzialaja :P
zdejmuj plastiki z silnika i dawaj fotki

[ Dodano: 2009-01-12, 20:35 ]
zboj87 napisał:
Silniki typu common rail (HDi) mają po prostu dużo wyższe ciśnienie w komorze spalania... prosto mówiąc.
nie. maja duzo wieksze cisnienia wtryskiwanego paliwa do komory spalania co poprawia rozproszenie mieszanki, co za soba niesie wiele kozysci...
 
zboj87 napisał:
Wydawało mi się, że common rail nie należy do turbo-dieseli, bo nie ma turbosprężarki. Silniki typu common rail (HDi) mają po prostu dużo wyższe ciśnienie w komorze spalania... prosto mówiąc.
Są turbo :wink:
No będę musiał któregoś dnia zrobic.. Tato dzisiaj zdejmował niby i móił, że tam elektroniki nie było widac przy wtryskach :roll:
 
Gostynin... heheh, oni całe samochody do beczki z plakiem wsadzają :P

Co do zboj87 - jesteś w cholernie dużym błędzie :P
 
malyzmc napisał:
tam elektroniki nie było widac przy wtryskach

A jak ma byc tam ja widac...

Najpierw byly diesle na oddzielnych pompach i wtryskach, potem na pompowtryskiwaczach a potem commonrail. Turbina ni ema nic do tego, tak samo kompressor - jak w niektorych mesiach.
 
pegelmesser, gwoli ścisłości - pompowtryskiwacze to tylko przejściowo (przez 15 lat :lol: ) w VAGach, a niektóre "Mesie" to wszystkie doładowane benzyny ;)
 
To ciekawe czemu jezdza mercedesy majace z jednej strony napisane jak byk TURBODIESEL a z drugiej KOMPRESSOR?
 
pegelmesser napisał:
To ciekawe czemu jezdza mercedesy majace z jednej strony napisane jak byk TURBODIESEL a z drugiej KOMPRESSOR?
W życiu czegoś takiego nie widziałem. Kompresory stosuje się wyłącznie w silnikach benzynowych.
 
Powrót
Góra