• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A sprawdzałeś linkę jak mialeś odpiętą? Ciekawe jak wyglądają odczyty z sind lambda. Jeżdzę Corsą i też różne glupoty się działy. Ale przy dogłębnej analizie okazało się że lambda fixowala. Zdaje sie zalożyłeś uniwersalną. To błąd który w fiacie przerabiałem. Kup oryginał. Jedyną rzecz którą założyłem nieoryginalną to przepływka. Ale zrobiłem to świadomie.
 
Podmiana potencjometru nic nie dala, dalej to samo.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Czy takie objawy mogą mieć związek ze spadkiem wydajności katalizatora?
 
Jak byś miał oryginalną sondę za katem to by była pewność, a tak to gdybanie. Trzeba koniecznie sprawdzić wszystkie parametry silnika w trakcie pracy. To nie takie proste. Albo wiedza mechanika może pomóc albo internet.
 
Sonda za katem była wymieniona jakoś 5 tyg temu, a problem w sumie nasilił się od ok 2 tyg.
Parametry mogę podejrzeć, oczywiście nie wszystkie, ale jest to o tyle kłopotliwe, bo problem trwa kilka sekund a ja wyjezdźajac z parkingu musze sie skupic na drodze a nie robieniu zrzutow ekranu na telefonie.

Z tego co do tej pory zauwazylem to przepustnica byla mocniej uchylona. Ale sama w sobie jest raczej sprawna bo jest fabrycznie nowa i ma za soba dopiero 1500km jazdy.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Tak wyglada to na biegu jalowym po kilku min jazdy
 
Odepnij linkę i niech druga osoba naciśnie pedał gazu i puści a Ty trzymaj za linkę i wyczuj czy gdzieś nie blokuje. I zrób to samo z mechanizmem przepustnicy. Ile zaplaciles za sonde i jakiej firmy? I czy byla sztukowana czy z wtyczką?
 
Sonda z wtyczką, NTK ale po modelu doszedlem ze to sonda uniwersalna.
Ale raczej bym ja wykluczyl bo tak jak napisalem, od wymiany minaly niemal 2 mc a problem pojawil sie ok 2 tyg temu.
Sonda kosztowala 200zl w stacjonarnym sklepie.
 
Silnik krokowy, uszczelka pod zespołem przepustnicy. To do kontroli, uszczelka o ile nie była wymieniona to nową założyć. Plus dodatkowo po czynności czyszczenia krokowego zrobić adaptację.
 
Tu nie ma silnika krokowego, wszystko jest w zespole przepustnicy, uszczelki nowe, ta przepustnica adaptuje sie automatycznie po kilku km jazdy.

- - - - - aktualizacja - - - - -

powiedzcie mi jeszcze nieszczelność=mniejsze ciśnienie na MAP-sensorze zgadza się? I z czego może wynikac zwiększone ciśnienie?
 
Ostatnia edycja:
zna sie ktos tutaj na instalacjach gazowych?
mozna uzyc instalacji z parownikiem do silnika z wielopunktem?
 
Niektóre starsze/prostsze silniki można, ale nie warto. Lepiej dołożyć do sekwencji, nawet najprostszej (brak problemów wystrzałów i częstej regulacji). Problemy bywają z silnikami pracującymi w full grupie, gdzie trzeba wsadzić szybkie wtryskiwacze gazowe. Jeśli jest pełna sekwencja to ja zalecam tylko instalację IV generacji.
 
Przejrzałem się odczytom z MAP sensora. Im większe obroty na biegu jałowym wartość maleje najniżej do 260mbar.
Pod obciążeniem w momencie depnięcia na gaz podciśnienie wzrasta do 700-800mbar i spada wraz ze zmniejszeniem obciążenia silnika i wzrostem o obrotów.

Przebieg zmian jest podobny do przebiegu momentu obrotowego, najniższa wartość podciśnienia jest tam gdzie obciążenie silnika jest najmniejsze.

Sprawdziłem jeszcze jak zachowuje się ciśnienie po otwarciu korka wlewu oleju i bagnetu, brak zmian to znaczy że dobrze :)
 
Zapewne masz 1.4 na wielopunkcie, z tego co pamiętam to jest pełna sekwencja. Silnik idealny pod gaz. Koszt prostej instalacji to około 2000-2200 (w moim mieście), a za II generacje wołają 1500-1700. Ja bym wolał dołożyć i mieć większy spokój/wygodę oraz brak spadku mocy.
 
Powrót
Góra