• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Myślę, że okolice 1k spokojnie bym mógł na to przeznaczyć, kupiłbym droższe, gdyby to miało być na lata, ale nie do auta, gdzie już zaczyna się pojawiać ruda.
 
205 55 R16 to na dziś chyba najpopularniejszy rozmiar opon i spokojnie za 1000 zł kupisz markowy zestaw 4 nowych opon.
 
Te Nokianki widzę wielosezonowe, sprawdzają się?

Z markowych jeszcze mi wpadło w oko Pirelli P1 Cinturato Verde 205/55 R16 91 V, w wielosezonowe nie wiem czy iść, bo i tak mam 2 komplety felg.
 
na tych nokianach zrobilem niestety tylko 8tys km i od listopada passat stoi z popsutym silnikiem :(

ale w ibizie mam goodyear wielosezonowe (niestety R14 kosztowaly 1200zl) juz 4 lata i bardzo sobie chwale ;)
po 4 latach guma juz wyraznie sie starzeje i traci wlasciwosci
dlatego wole zajechac w pelni jeden komplet opon, niz zmarnowac czesciowo 2 zestawy ;)
 
Jetta już zrobiła kilkanaście, a nie ma jeszcze pełnego roku, z czego sporo w zimę...

A co mu się stało z silnikiem?
 
W tym rozmiarze Bierz chinskie zeeteksy, stosunek ceny do jakości mistrz! Ostatnio ojcu kupowałem, czasem lepiej się zachowują od droższych producentów.

Jeśli auto to nie jest żadna wyścigówka to polecam śmiało.
 
Ja użytkuję od jesieni wielosezonowe IMPERIAL ALL SEASON DRIVER 225/55/17 i jestem z nich bardzo zadowolony. Opony sprawdziły się w zimę i są ciche.
 
na 99% pekla glowica, bo leje sie ropa do oleju
wszystko wymienione, pompowtryski po testach
zostaje tylko glowica :(

nowy silnik juz jest ;)

No niekoniecznie... Poza tym lepiej robić co jest, pytanie tylko czy masz mechanika odpowiedniego do takiej roboty. Kupowanie TDI po nieznanym przebiegu równa się z dołożeniem 2-2,5k na doprowadzenie rozrządu do ładu(ukochane wycieranie się wałka), wypadałoby miskę zdjąć - kolejne koszty... Kiepska sprawa zasadniczo. A ten co sprawdzał pompki to na pewno dobrze obejrzał ich gniazda i założył dobrze(i dobre) uszczelniacze? To często jest problemem.
 
No to ta głowica musiałaby być naprawdę grubo strzelona. To mi sugeruje, że raczej nie jest pęknięta, tylko trzeba szukać dookoła.
 
ale wszystko juz jest sprawdzone! :(
wszsytko wymienione, pompowtryski wyslane na testy...
niepokoi mnie tylko to, ze nie mam pewnosci ze pompki rozgrzali na testy
a leje sie tylko na rozgrzanym

dzisiaj mialem zamiar rozgrzac silnik, zlac olej, zdjac oslone i zobaczyc czy faktycznie nie leje z pompek...
niestety ukrecil sie gwint na jednym trzymaniu pompowtrysku :/
 
Pierwsze co powinno być zrobione to uszczelniacze pompek(komplet) i uszczelnienie tandem pompy... Tylko normalnie dobrane, nie pierwsze lepsze z katalogu co podobnie wygląda. No i dokładnie obejrzeć gniazda w głowicy, bo - co prawda bardzo rzadko, ale jednak - zdarza się, że się wyjadą tak, że nawet nowe uszczelniacze nie pomogą.
 
Ostatnia edycja:
no i tak bylo

nowe oringi oryginalne bosch
stare nie byly uszkodzone, wiec moze to rozbite gniazda?

pompa tandemowa wymieniona na taka po regeneracji
no i tam kazda pasuje ;)
wszystkie nowsze byly w pelni kompatybilne ze starymi (rozne uszczelki, rozne krocce podcisnienia)

zostalo mi tylko sprawdzic czy nie tryska z gniazd... ale przekrecilem gwint :/
wiec i tak musza wyciagnac...

a glowica po regeneracji 1100zl + uszczelka + sruby + rozrzad
dlatego kupilem silnik za 1000zl po remoncie glowicy 400km przed rozbiciem auta ;) (slupek B, nie przod )
 
Ciekawe co to za remont. Bo jeśli nie było tam wymiany wałka z panewkami i szklanek z nowymi śrubami z aso to dupa nie remont... Bo to jest podstawa.
 
Ciekawa sprawa, kilku znajomych jeździ PD i tylko jeden chwalił się, że musiał robić wałek rozrządu oraz szklanki, ale on to akurat miał BLS, przebiegu nie pamiętam, ale chyba gdzieś pomiędzy 200-300kkm...
 
Powrót
Góra