• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Z blaszką są dwie opcje, które mają sens - wywalasz blaszkę i korzystasz normalnie z egr albo dajesz zaślepkę i wyłączasz programowo egr. Tu ciężko coś więcej wymyślić...

A sprawdzanie na zasadzie "wykluczone bo podmienione" to też średnia opcja - jak masz np. dziurę w dolocie to podmiana przepływki nic nie da, ale jak ktoś będzie wiedział jakiego przepływu tam oczekiwać to zdiagnozuje.
 
Nie obejdzie się bez wizyty na hamowni, muszę sczytać logi i zobaczyć co się dzieje i gdzie.
 
nie trzeba hamowni. trzeba kogoś, kto wie jak i na co patrzeć, hamownia nic nie da... szkoda kasy, bo to samo na drodze sprawdzisz i to niekoniecznie ryzykując utratę prawka czy spory mandat
 
Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie niepokoi a mianowicie wzrost spalania o ponad 1l na 100 km. Co prawda ze wskazania komputera ale jednak.
O ile zawsze trzymałem sie pomiędzy 6.1 a 6.3l ( w zależności od pory roku ) o tyle teraz nie mogę zejść poniżej 7.2l
Kolejna rzecz do sprawdzenia...
 
Zabawy z samochodem ciągl dalszy.

Dziś wyrzuciłem pseudozaślepkę z dziurką dla EGR.

Efekt? Po odpaleniu samochód pracuje 3 sekundy po czym zamula i gaśnie.

Na tą chwilę mam takie usterki z samochodem :



1. Samochód po regeneracji turbiny ma ciężej dojść do pułapu 1800-1900obr/min gdzie turbo zaczyna wstawać.

2. Spalanie uśrednione samochodu przez pięć lat według komputera nie schodziło z poziomu 6.1-6.3l (w zależności od pory roku). W tej chwili według komputera spala 7.3l na 100km

3. Wyrzuciłem pseudozaślepkę z dziurką zaworu EGR i efekt był taki, że samochód po 3 sekundach gaśnie, nie ma szans utrzymać go na obrotach. Z blaszką jeździ i odpala normalnie.

4. Samochód przy mocniejszym depnięciu nadal puszcza czarny dym.


Muszę zmobilizować się i jeszcze raz przejrzeć układ dolotowy czy gdzieś nie ma nieszczelności. Niepokoi mnie ten wzrost spalania. Coś jest ewidentnie powalone w samochodzie. Bez dobrego diagnosty z komputerem się raczej nie obejdzie...
Póki co mam obrzydzenie do tego Focusa, w ciągu roku mi napsuł krwi, najpierw padła sprężarka klimatyzacji a teraz to.
 
No to coś masz nie halo z egr najwyraźniej, ale co to ciężko stwierdzić... Ogólnie to trzeba raczej kogoś kumatego, bo problem może być dosyć prosty. Z tym już nie pomogę, bo to drugi koniec kraju...
 
siewcu sprawa jest załatwiona.

Dorobiłem w pracy na wymiar z blachy nierdzewnej zaślepkę EGR zaślepiając go całkowicie.
Mogę powiedzieć tylko tyle - nie ten samochód.

Pięknie ciągnie od dołu. Jest jeszcze lepiej jak przed regeneracją turbo. Samochód sam rwie się do jazdy. No i sukcesywnie spada spalanie, komputer już wskazuje średnio 6,6l/100km

Kolejna rzecz - samochód przestał puszczać czarny dym przy mocniejszym depnięciu.
Wniosek taki, że jeździłem 5 lat z niesprawnym EGR myśląc że jest wyprogramowany a on był winowajcą wielu niekorzystnych rzeczy związanych z moim Focusem . Wymieniłem EGR, który pechowo również szwankuje dlatego nie mogłem dojść do sedna problemu. Teraz czas na wyprogramowanie go z systemu.
Jestem umówiony z gościem z "fordclubpolska", który wgrywał mi mapę, koszt 400 zł i problem będzie całkowicie wyeliminowany.
 
Jednak się dużo nie pomyliłem... A jak będzie tego egra wycinał to patrz lepiej na ręce, bo jak się znajdzie program typu egr dpf remover, da vinci, dtc remover czy inny tego typu to go możesz pogonić od razu. Nie wiem kto to, nie znam, nie wiem co umie i jak robi, ale jeśli weźmie któryś z tych programów(co się zdarza) to będzie znaczyło tylko tyle, że nie wie jak to należy zrobić. Nie oceniam nikogo, tylko rzucam temat, żebyś przypadkiem nie wkopał się w jakieś dziwne checki różnego pochodzenia czy coś.
 
Wiesz, to jest gość który zawodowo zajmuje się tym i specjalizuje się typowo w Fordach, ma rzeszę polecających na fordclubpolska.com, którzy są zadowoleni z jego usług, zresztą sam byłem u Niego na mapowaniu i widać było, że wie co z czym się je i nie wgrywa tzw. gotowca bo jak sam stwierdził - w coś takiego się nie bawi. Ale dzięki za sugestię, będę mu patrzył na ręce.
 
Sporo jest takich, których polecają, bo niby specjaliści, a jak przyjdzie co do czego to się okazuje, że to nie do końca tak różowo wygląda... Ale to się tyczy chyba każdej branży.
 
Ma ktoś pomysł co wstawić za takiego gagatka do A4 B5 na przód?
Poszły pianki a z jednej strony nawet padła cewka.

 
Oryginał jak znajdziesz sprawny, tanie powinno być - jak nie to pytanie czego oczekujesz. Ogólnie to np. sobie wstawiłbym audio systemy, ale to mam sprawdzone akurat...
 
Na all lipa z nimi jest, każdy sprzedaje po sztuce i okazuje się, że mimo tego samego numeru miały różnych podwykonawców (ten był Nokia, widziałem też Blaupunkt i inne).
Jedna sztuka od 89zł się zaczyna, jak w tej cenie nic lepszego się nie znajdzie, to najwyżej wejdzie używany ori (chociaż one też wybitnie jakoś nie grały).

Śmieszne w tym aucie jest to, że z tyłu są głośniki z dodatkowymi wzmacniaczami a z przodu takie "coś" na oko 130mm, więc ciężko o jakiś normalniejszy głośnik...
 
Wracam na forum po krótkiej przerwie :D Witajcie ponownie :D
Co do motocykli bo jak pamiętacie to się w nich lubuję to teraz mam 6 szt :D
MT07 została nadal do niej dołączyła SHL M11 z 1967roku po renowacji
Daelim VT125 - kumciu z bratem bo nie ma kat A to sobie pyrka :D
Yamaha Virago 750 oczko w głowie narazie bo przerabiam ją na CUSTOMA
do tego Komar na pedała w renowacji oraz drugie oczko w głowie PERIPOLI MOTORI Gulietta Monster 4MR
Mało tego a ja to dorwałem po długich negocjacjach :D
 
Wracam na forum po krótkiej przerwie :D Witajcie ponownie :D
Co do motocykli bo jak pamiętacie to się w nich lubuję to teraz mam 6 szt :D
MT07 została nadal do niej dołączyła SHL M11 z 1967roku po renowacji
Daelim VT125 - kumciu z bratem bo nie ma kat A to sobie pyrka :D
Yamaha Virago 750 oczko w głowie narazie bo przerabiam ją na CUSTOMA
do tego Komar na pedała w renowacji oraz drugie oczko w głowie PERIPOLI MOTORI Gulietta Monster 4MR
Mało tego a ja to dorwałem po długich negocjacjach :D

Wrzucaj fotki z renowacji, najlepie tutaj https://diyaudio.pl/forum/na-luzie/off-topic/23278-w-tek-motocyklowy
 
a ja mam ciagle przygody z passatem
tym razem cos mi wpadlo w turbo i je kompletnie zniszczylo :/

wrzuce pozniej fotki
 
Powrót
Góra