• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
może jest to TYLKO 116KM ale za to w jakim stanie :)
Autko jest PEWNE i to jest akurat w tym przypadku najważniejsze :)

A tobie Pogromco pewnie (sądząc po nicku) pasował by 540i :)
 
Jezdzilem 3 compactem z 1.6 i ledwo to jezdzilo ;/ no ale jak komus nie przeszkadza taki silnik to auto super.

A tobie Pogromco pewnie (sądząc po nicku) pasował by 540i


Oj zdecydowanie, choc przyznam ze V8 mercedesa troszke lepiej brzmi od bawarki. Co prawda to dalej nie jest amerykanskie V8 ale juz milo bulgocze :)
 
Yoshi, co do gazu to jeszcze nie wiem, ale na pewno nie w tym roku bo portfel już prawie pusty :D Szukałem właśnie benzynki z myśla o LPG, ale jakoś szkoda mi trochę zagazować te auto. Pojeżdżę trochę i zobaczę jak dużo pieniędzy będzie iśc na paliwo i wtedy będę myślał juz na poważnie o LPG.
 
panowie takie 30letnie nowe auto to wbrew pozorom może być wielka mina bo jeśli właściciel zrobił nim 100km z polmozbytu do domu a potem silnik stał 30 lat nie odpalany to sam silnik mógł już zardzewieć od środka, o wszelakich gumach i uszczelkach nie mówię... Jednym słowem takie stare nowe cudo po zakupie trzeba rozebrać na części pierwsze, wymienić wszelakie uszczelki wymyć nasmarować i jazda....

Co do bmw ciekawy samochód tylko szkoda że nie is czyli m44b18... A tak poza tym jest ktoś na forum ujeżdżający saaba 900 z silnikiem 2.0 turbo bo noszę się z zamiarem kupna takiego auta tylko nie wiem na co zwracać uwagę...
 
panowie takie 30letnie nowe auto to wbrew pozorom może być wielka mina bo jeśli właściciel zrobił nim 100km z polmozbytu do domu a potem silnik stał 30 lat nie odpalany to sam silnik mógł już zardzewieć od środka, o wszelakich gumach i uszczelkach nie mówię... Jednym słowem takie stare nowe cudo po zakupie trzeba rozebrać na części pierwsze, wymienić wszelakie uszczelki wymyć nasmarować i jazda....

o tym samym myslalem widzac te samochody
jakby regularnie, np co tydzien byl odpalany i smarowany to co innego
jak stal to sie nadaje tylko do generalki
 
Wlasnie, wbrew pozorom takie nieuzywane auto szybko niszczeje od strony technicznej. Chyba, ze stalo w wybitnych warunkach wrecz pokojowych. Najlepiej jednak ja samochod co jakis czas jest odpalany i troszke jezdzony. W takim przypadku autko moze naprawde dlugo sluzyc w perfekcyjnym stanie technicznym.
 
Mój stał 8 dni nie jeżdzony - po powrocie do Polski chciałem się przejechać i posłuchać muzyki - kluczy do stacyjki, przekręcam - a tu nawet się kontrolki nie zarzyły, ani nie brzdęknał - aku rozładowane totalnie, sprawdziłem multimetrem, 1,8V ;P
Szybko znalazłem winowajce - spalona tylna lampka, zwierała w środku i pobierała 2A prądu... naładowałem aku, po 5km zaczęła mi się swiecić kontrolka od ładowania - okazało się, jak dziś wymontowałem alternator, że pękła jedna szczotka i wytarła komutator ;/ szukam nowego alternatora - rozglądam się za jakimś 125A albo 160A ( obecnie był 60A i nie starczał - tak to jest słuchać muzyki ;P )

Nie ma ktoś altka od renówki? 125A albo 160A? Przejrzyjcie garaże - chętnie odkupie :)
 
Nie ma ktoś altka od renówki? 125A albo 160A? Przejrzyjcie garaże - chętnie odkupie

Spytam się ojca bo on chyba wymieniał alternator w renówce. Wstawił inny używany a wyciągnięty chyba dawał do regenracji. Mieliśmy dwie reno 5 z silnikiem C3J i jeżeli nie sprzedaliśmy tego alternatora razem z którymś samochodem to powinien być.

Nie na temat...

Moja renia stała od listopada do marca w garażu :D. Przyszedłem na wiosnę ją odpalić i przygotować do sprzedania. Oczywiście nawet nie pierdła, aku kręcił zadziwiająco dobrze, iskra była, wtryskiwacz podawał benzynę ale silnik nawet dymka nie puścił. Wzięliśmy na hol i po przejechaniu na 3 biegu z 10-15 m dopiero zaskoczył motorek. Na początku się dławił, był tak słaby ze gasł przy próbie ruszenia a jak już jeździł to miał chwilowe zaniki mocy czyli z np 3000 obr spadał do 0 i za chwile znowu łapał. Ale przegoniłem renie 20 km ostro gazując i się wszystko "odetkało" i "przetarło" i silnik chodził idealnie. Prawdopodobnie nagromadziło się dużo wilgoci i przez to były problemy.
Stare renie to naprawdę dobre wozy :) .
 
Bry :) Gdzie indziej mogę szukać pomocy, jak nie tutaj.

Szukam autka, w tej chwili mam 323F '95. Pora zmienić... Potrzebujemy czegoś wygodnego, w miarę dużego (wózek ma się zmieścić do bagażnika :D) i bezpiecznego. Na moim celowniku jest Megane II z rocznika > 2004 w hatchbacku. Fundusz - 22k, ale z wliczonymi opłatami (rejestracja) i założeniem LPG oraz wymianą podstawowych rzeczy - więc realnie na auto około 18k. Wpadł mi w oko również Focus MK2. Generalnie nie chciałbym kombi. Myślałem nad Laguną II po FL, ale w tej cenie nie ma szans na coś zdrowego. Jakieś propozycje?

ps. kto chce kupić? :D
 
Bry :) Gdzie indziej mogę szukać pomocy, jak nie tutaj.

Szukam autka, w tej chwili mam 323F '95. Pora zmienić... Potrzebujemy czegoś wygodnego, w miarę dużego (wózek ma się zmieścić do bagażnika :D) i bezpiecznego. Na moim celowniku jest Megane II z rocznika > 2004 w hatchbacku. Fundusz - 22k, ale z wliczonymi opłatami (rejestracja) i założeniem LPG oraz wymianą podstawowych rzeczy - więc realnie na auto około 18k. Wpadł mi w oko również Focus MK2. Generalnie nie chciałbym kombi. Myślałem nad Laguną II po FL, ale w tej cenie nie ma szans na coś zdrowego. Jakieś propozycje?
odpusc sobie renault, szczegolnie lagune II bo to jest skarbonka bez dna.
ale liczac rejestracja 170zł na przykładzie laguny
ubezpieczenie 500-600 zł
olej 100-120zł
swiece i przewody jak do lpg to by sie przydało wymienic
rozrząd 400-500zł same czesci z pompą wody +200-250 robocizna (poza aso oczywiscie)
sprzegło, zawieszenie, klima oraz sam silnik zakładam ze sa sprawne.
do tego instalacja lpg jakies 2800zł -oczywiscie mowie o porzadnej instalacji oraz dobrym gazowniku, te silniki na valteku/ raile, tomassetto alaska nie pojada

sprawdz przed kupnem czy nie montowali wtrysku bezposredniego bo wtedy instalacji nie załozysz.
 
Potrzebujemy czegoś wygodnego, w miarę dużego (wózek ma się zmieścić do bagażnika ) i bezpiecznego.
Megane i Focus, nie będą duże i wygodne ;) Ale jak szukasz kompakta to polecił bym Ci osobiście Astre II: samochód dość powściągliwy stylistycznie, jak i technologicznie, ale dość wygodny, solidnie zbudowany, całkiem spory bagażnik w heczbeku. Jeżdżę astra juz od paru lat i w sumie mogę Ci ja polecić jesli szukasz samochodu taniego w utrzymaniu i w miarę wygodnego jak na swoją klasę.

Jesli chcesz cos wiekszego to może Audi A4 B5 z ostatnich wypustów, albo coś młodzszego z gamy Fiata ale w tym wypadku tylko diesel 1,9JTD
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra