• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Dokladnie... Bzdura jest ze diesle lepiej ciagna od dolu, benzyniaki sa leprze u dolu, a TURBOdiesle u gory.

[ Dodano: 2008-09-29, 23:34 ]
No chyba ze benzyniak z turbina to juz inna sprawa ;)
 
Ojj panowie...w takich autach nie liczy sie spalanie czy też ile ma sie koni pod "machą", to nie golf czy bmw e36 (bez obrazy dla posiadaczy :P ), takim autem jeździ sie dla samej przyjemności jeżdżenia takim autem, a reszta wyżej wymienionych parametrów to tylko "detale" :P
 
to ja kupilem w piatek volvo 850
silnik audi 2,5 l diselek 144 konie (bez zadnego tuningu) ale elestycznosc i dymanika taka ze bezyny moge do okola objezdzac a na trasie 6 l w miesci 8 l spalnie

dulin7, to sprobuj bezyna powalczyc na trasie ze mna :P

c4meleon, os pomydlilo ci sie bo na dieslu wyrabiasz co chesz miedzy 1500 a 4000 obl a bezyna musisz wkrecic wysoko wiec co ciagnie od dolu co od gory ?

pozatym zazwyczaj diesel ma rowniejsza harakterystyke mocy

[ Dodano: 2008-09-30, 00:09 ]
 
XYS jak to ten sam silnik 2,5TDI co w audi to prze.... najgorszy silnik, niestety u ojca w A6 jest taki. Oby Ci działał lepiej niż nasz(pompa wtryskowa i skrzynia biegów).
 
dj_zibi, skrzynia nie jest audi :) ten silnik pracuje w transporterach audi a100 i poczatku a6 oraz w lt i w LT i transporterze robi spokojnie 500 000 km bez zgrztu :)

takero
, racja mowie na bazie tego silnika :) i tak w katalogu 9,7 do setki
 
XYS pewnie tak tylko z osprzętem audi nie jest najlepiej, większość znajomych mechaników potwierdza to. Mi osobiście siadła p. wytryskowa i skrzynia biegów:/ odpowiednio 1,8 i 1,5kzł.

Co do przebiegów to masz racje u mnie ~300tyś :mrgreen: I sam silnik jako silnik w stanie bdb.
 
310 Nm przy 3750 /min - nie powala, ale tylko na 'papierze'
wczesniej jezdzilem dieslem i bylem ich zagorzalym fanem... do czasu:) fakt-jak ktos ciaga przyczepy diesel jest niezastapiony...;)
silnik ciagnie naprawde od samego dolu, a powyzej 2000obrotow jest naprawde poezja. z reszta po miescie wystrczy delikatnie muskac gaz...;) a powyzej 3tys silnik brzmi po prostu genialnie:)
w coupe montowane byly tylko benzyny - czy slusznie, to juz inna kwestia.
ten silnik ma elektroniczny wtrysk co pozwala na dobra wspolprace z LPG, w trasie pali 10-13l LPG, w miescie max 17, wiec jest calkiem przyzwoicie:)

jednak pokochalem ten samochod za wyglad, okna bez ramek, 4fotele, podajniki pasow...;)
ogolnie polowalem na 2.2 (150km) jednak trafil sie ten w okazyjnej cenie i nie zaluje:)

Lukasz - juz wiadomo jak jedziemy na AS:D

co do V6 TDI by audi - silink kompletna porazka.


 
Starsze V6 audi to silniki specjalnej troski a nie porazka. Wycierajace sie walki rozrzadu, pompa itd. Nowsze V6 TDI(majace poczatek kodu Bxx) maja wiele z tych mankamentow z wersji Axx poprawione :)
 
takero napisał:
imho to raczej 3 płeć, mIKI, to jakies nowe zboczenie jest
a to ty swojego samochodu nie nazwales? nie mowisz do niej na "ty" upss... zapomnialem ze ty masz "deu" i w dodatku tico - tam niema co sie kojazyc z kobieta :mrgreen:
najlepiej to przeginal kolega - oficjalnie mowil "suzi" do swojego swifta :P
takero napisał:
Pawel S. napisał/a
ale za to jakikolwiek remoncik robisz przy zaledwie 700tys km
i dlatego większość egzemplarzy z allegro ma niewiele mniej
no i co z tego? zmieniasz lancuch rozrzadu i jazda kolejne 500-600tys :P
po tym troche glebszy remont i smialo mozna 2-3mln km zrobic :P tylko ze predzej buda sie rozleci :mrgreen:
ŁukaszN napisał:
Pawel S., dajesz lepszą turbine, montujesz intercooler, podkrecasz dawke i juz mozesz mieć koło 200 kucy Dzieki turbo masz fajna elastycznosc i nie musisz kręcić silnika na wysokie obroty zeby poczuć moc.
tak, tak. tylko zeby wycisnac z tego silnika ponad 200km to trzeba by dac turbine od cziezarowki a pompy jakies przemyslowe :P i zapomnij o elastycznosci na niskich obrotach bo przy takim wielkim turbo potrzeba cisnienia spalin zeby je rozkrecic...
ŁukaszN napisał:
Oczywiscie pomijając fakt, ze licznik już dawno zatoczył koło ;p
licznik przebiegu jest do miliona. smialo przekrecaja go pare razy ;]
c4meleon napisał:
ale gdyby w takim aucie miec 1,4 to jazda nim nie byla by juz przyjemnoscia
W124 sedan/kombi ma na wyposazeniu 2,0 diesel o mocy ok 68km. dodaj do tego jeszcze automat i osiagi masz jak w takim autku z 1,4 ;]
mIKI napisał:
co do V6 TDI by audi - silink kompletna porazka
ale koledzy wyzej wspominali o starym 2,5TDI. tamten byl R5 ;]
VwMarcin napisał:
Sound Wave napisał/a
automat czy manual ??

Automat
no i dobrze - w mercach tych generacji smialo mozna brac automaty. budowa dosc prosta a czesci zamienne tansze niz do manuala :P
 
dj_zibi napisał:
dulin7 napisał:
Co z tego ze td ma niuktow jak w ciezarowce skoro i tak dostaje od benzyny po dupie w kazdym aspekcie poza spalaniem i elastycznoscia na najwyzszym biegu :razz:
Pozdrawiam!!!

Od 2 lat tylko smigam dieslami od 1,9TDI VW przez 2,5TDI Audi po 3,0TDS BMW. I powiem ci ze chłopie nie masz pojęcia o dieslach:)


Panowie jeśli chcecie już dyskutować nad porównanie czy diesel jest lepszy czy bęzyna to proponuje zacząć od tego że jeśli porównywać jednostki wolnossące to wolnossące a jeśli turo to turbo a nie turbodiesla do wolnossącej bęzyny.

Jęśli turbodiesel porównać do turbobęzyny to oprócz spalania to w żadnym stopniu diesel nie dorówna bęzynie.Pożądnie doładowana 2.0 bęzyna robi piekło na asfalcie tylko na taką zabawkę trzeba mieć pieniądze.
 
toma085 napisał:
Panowie jeśli chcecie już dyskutować nad porównanie czy diesel jest lepszy czy bęzyna to proponuje zacząć od tego że jeśli porównywać jednostki wolnossące to wolnossące a jeśli turo to turbo a nie turbodiesla do wolnossącej bęzyny.

Jęśli turbodiesel porównać do turbobęzyny to oprócz spalania to w żadnym stopniu diesel nie dorówna bęzynie.Pożądnie doładowana 2.0 bęzyna robi piekło na asfalcie tylko na taką zabawkę trzeba mieć pieniądze.

Przepraszam, że się wtrącę i przy okazji witam wszystkich, bom nowicjusz tutaj :) Jeżeli pominąć pisownię bezołowiówki :razz: to właśnie takiej odpowiedzi mi brakowało. Już od dawna twierdzę, że spory benzyna/td nie mają prawa bytu. Porównywać to można, ale nowoczesne jednostki o tej samej pojemności z doładowaniem, np 1,4 VW w obu wersjach. Mi osobiście bardziej odpowiada charakterystyka silnika benzynowego, lecz nie przeczę, że w codziennym użytkowaniu wygodniejszy jest diesel. Osobiście jeżdżę wolnossącym 1,6 benz. w lekkim kompakcie i do codziennego użytkowania momentu od dołu styknie do wygodnej i nie ślamazarnej jazdy. Pozdrawiam.
 
Powrót
Góra