• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
dj_zibi dobrze mówisz zmiany są kosmetyczne zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne ale to prawie 100..

oj no ja tam w dyskusję się nie będę wdawał ale kiedy porównamy dwie pojemności np 1,8 benzynę i 1,8diesla ( mowa o wolnossakach) to Dizelek powącha spaliny PB..

Przemysl napisał:
a kolega co kupuje auto za 6 tyś polecam coś sprawdzonego - może audi 80 b4 ?
a może niech kolega określi jakie ma oczekiwania wobec auta czy ma to być tylko auta pierwsze.. czy to "moje pierwsze auto" i chciałby coś lepsze..
B4.. :roll: zależy co kto lubi...
 
dj_zibi napisał:
Zauważyliście ze temat zboczył na tory auto to wielkie poruszenie, nawet o nowych modelach „scana” nie ma tyle gadania.
Ciekawe czy o Panienkach byśmy tak żywo dyskutowali :mrgreen:
 
ŁukaszN napisał:
Za dobrego VAG Diesla tej klasy trzeba jednka zapłacić 20 -25tys.
kolega bez wiekszego problemu sprzedal teraz B5FL za 23kPLN i mimo ze cena nie byla az tak atrakcyjna to bym go i tak nie kupil - strasznie zuzyty :???:

cudny90 napisał:
Ale jakie auto doradzilibyście mi na początek? Cena za używkę do ok. 6k zł, myślałem nad japońcami, ale żeby to auto choć trochę "wyglądało"
byle takie ktore jest u nas popularne zeby byly czesci dostepne. kolega do jakiegos vana 3 miesiace szukal szczekotarczy na tylna os :P
a byly szef do legend coupe nie mogl znalez modulu sterowania od klimatyzacji bo nawet w ASO nie wiedzieli co to jest :P (no i zarobilem stowke :mrgreen: )

takero napisał:
no nie wiem jaki stan i jaki rocznik trafisz za 6k, golfy to drogie auta , w sumie to nie do końca wiadomo czemu
szukalismy z bratem i naprawde ciezko znalezc cokolwiek sensownego. za to pelno jest astr F ale jeszcze gorzej z blachami - rdza to pewniak, pytanie tylko ile i gdzie :D
a placi sie za renome

takero napisał:
swift gti ;],zasadniczo nie do zajechania, 1,3 100koni, w serii bez dłubania masz niskie 8.
i sie chlopak zabije po miesiacu :razz:
kolega ma ta slabsza wersje i bardzo przyjemnie sie tym jezdzi. GTI ma rajdowiec na OK (mardziel chyba) i wygrywa tym z "mocniejszymi" samochodami :P
 
dj_zibi, zwracam honor :mrgreen:
Zauważyliście ze temat zboczył na tory auto to wielkie poruszenie, nawet o nowych modelach „scana” nie ma tyle gadania.
wkońcu sami faceci ( chyba ) na forum :grin: kad, dlaczego b4 ? jak za te pieniążki ładne wnętrze , sporo silników i dobra blacha :wink: cudny jest rok starszy odemnie więc z pewnością nie będzie miał niewiadomo ile kasy na poprawki blacharskie ( korozja)
 
Przemysl napisał:
a co do 2,5 tdi audi - podobno drogi w eksploatacji : wymiana rozrządu 2,5 tyś zł a dla kogos kto robi dużo km jest to naprawde spora kasa
tak ale tylko nowe generacje zwłaszcza V6 .. tutaj kompletna wymiana rozrządu.. niecały 1000zł i robiony na naprawdę dobrych częściach a nie jakieś tanie zamienniki..

a 2,5TDi ( rzędowe 5) jest o wiele ekonomiczniejsze niż moja Honda z silnikiem 1,5 ( ale już zdłubana)

kultura jazdy..
no zmienia się bo dislem nie da się szaleć.. bo on ma więcej NM niż KM przy małej RPM dlatego lepiej jest jeździć spokojnie..
a benzyna im wyżej się kręci tym jest fajniej... jak się przesiadam z hondy do Audi to jak wyjść z lodówki i położyć się na plaży różnica kolosalna...

NO to przecież cały czasy mówię.. zależy kto ma jakie oczekiwania od samochodu..
ja oczekuję dynamiki, niezawodności, szybkości, przyczepności i odejścia..

dostałem to Kupując HONDĘ :mrgreen: i takiego paska teraz spokojnie zjem.. ale mniejsza o to.
 
Przemysl napisał:
przy jeździe próbnej jak dał troszke więcej gazu to zaświstało
bycmoze tylko uszczelnienia padaja/padly i remont bedzie stosunkowo tani. lepiej zrobic to jak najszybciej

chico napisał:
Nawet po kilka postow w jednej minucie.. sie forum ozywilo ;p
nawet nie moge odpisac i juz mam 10 postow do przeczytania :evil:
ŁukaszN napisał:
Ciekawe czy o Panienkach byśmy tak żywo dyskutowali
zakladaj temat :P
 
Pawel S. napisał:
takero napisał/a
swift gti ;],zasadniczo nie do zajechania, 1,3 100koni, w serii bez dłubania masz niskie 8.
i sie chlopak zabije po miesiacu :razz:
kolega ma ta slabsza wersje i bardzo przyjemnie sie tym jezdzi. GTI ma rajdowiec na OK (mardziel chyba) i wygrywa tym z "mocniejszymi" samochodami :P
Kumpel ma swifta 1,3 ale 75KM i trzeba przyznać ze ładnie to idze, no ale co sie dziwić, małę i lekkie autko. Za to w srodku mi sie nie podoba, twarde plastiki i tak spartańsko... zreszto stare japońce wszystkie tak mają.
 
może zrobimy wątek o nazwie

wątek o kobietach :mrgreen:

oj Paweł ma racje , z golfami to naprawde róznie jest ... lubią gnić , ja bym szukał coś w ocynku , ekonomiczny silnik i łatwa dostepność części
 
ŁukaszN napisał:
Ciekawe czy o Panienkach byśmy tak żywo dyskutowali :mrgreen:
na takie tematy się nie dyskutuje , tutaj trzeba odejść od kompa i forum i w realu zadziałać, a nie jak erotoman gadać ;)

Pawel S. napisał:
a placi sie za renome
wątpliwą , bo niestety, ale to już bardzo wiekowe i jeszcze bardziej zajeżdżone (w większości) auta.

Pawel S. napisał:
i sie chlopak zabije po miesiacu :razz:
kolega ma ta slabsza wersje i bardzo przyjemnie sie tym jezdzi. GTI ma rajdowiec na OK (mardziel chyba) i wygrywa tym z "mocniejszymi" samochodami :P
klatke sobie kupi:P
 
tak ale tylko nowe generacje zwłaszcza V6
tak zapomniałem dodać że chodzi o silnik w układzie V taki jak np w nowej budzie a6 ( od 2001 chyba )

wątpliwą , bo niestety, ale to już bardzo wiekowe i jeszcze bardziej zajeżdżone (w większości) auta.

zależy jak trafisz ... u mnie są 3 diesle 1.9tdi i w żadnym z nich nie było żadnych niespodzianek - jak wymieniasz rozrząd i inne niezbędne rzeczy na czas to jest ok
 
Na audiomanii już jest taki temat :P pare miesiecy i sie znudził :lol:

Przemysl napisał:
oj Paweł ma racje , z golfami to naprawde róznie jest ... lubią gnić
Gniją jak sie o nie nei dba, a tak naprawdę wytrzymują naprawdę duuużo. Już nieraz widzałem Opla astre F w gorszym stanie blacharskim od Golfa I. Poza tym jeśli chodzi o Golfa III to te akurat mają słabe progi i nadkola i o dziwo problem ten nie dotyczy (w tak dużym stopniu) Golfa II, z tym ze cięzko jest znaleść zadbane mk2 ale nie niemozliwe ;) Wiec ja będe twardo przystawał przy Golfie 2 :D
 
Hmm, co do golfów .. A fe :) Golf to dla dresów tylko :) Za dużo tego na naszych drogach, żeby jeszcze takie kupować ;) Części tanie, bo i się psują :P

Te swift GTI mi się podoba :) I o nim pomyślę chyba ;)

Dzięki chłopaki! :thx:


PS: chłopaki :lol:
 
właśnie tak coś dziwnie troche luźno ta lampa chodziła , zapomniałem ojcu powiedzieć :oops: no ale tak to jest jak sie kupuje auto w nocy... chociaż patrzył pod mache i nic nie było widać żeby był ostro bity , auto już troche wiekowe jakby nie patrzeć więc mogła być jakaś stłuczka
 
czemu nikt np o lanku nie wspomniał ?
średnio o conajmniej 10 - 13 lat młodszy od w zasadzie wszystkiego co wyżej zostało wymienione, wnętrze jak w samochodzie, niezawodne, tanie części ...
 
cudny90 napisał:
Dobra Panowie, sorry, że się wtrącam do wątku, o którym znam się średnio :P Ale jakie auto doradzilibyście mi na początek? Cena za używkę do ok. 6k zł, myślałem nad japońcami, ale żeby to auto choć trochę "wyglądało" :)

Audi 80 B4 2.0 115Km Świetna blacha ,silnik nie do zajechania o przyzwoitych osiągach, no i jeszcze kiedyś ją odsprzedasz a nie oddasz na złom(jeśli nie rozwalisz).

takero napisał:
Rzeczywistość weryfikuje te wszystkie okazje które zwykle są fikcją. Dlatego nie uznaje opinii typu "samochód xxx z roku yyyy za zzzzz tys zł", bo spotykałem już takie bajkowozy .
Tu się z tobą zgodzę w 98%

Pawel S. napisał:
mala poprawka. pompa ze zbiornika podaje pod dosc malym cisnieniem. dopiero przy "szynie" (roznego krztaltu zbiorniki [zalezne od generacji] przy wtryskiwaczach, szyna od oryginalnej nazwy) jest to cisnienie zwiekszane i kierowane na kazdy wtryskiwacz ktory dopiero podnosi cisnienie do coraz to wiekszych wartosci (im nowsza generacja tym wieksze cisnienia a co za tym idzie lepsze rozprowadzenie mieszanki itp)
Nie wiem jak w BMW ale w 4,0 TDI (Audi A8) pompka paliwa z baku podaje do pompy CR która to już podnosi do wyskoiego ciśnienia w listwie a wtryskiwacze mają za zadanie odpowiednio rozpylić w odpowiednim momęcie.

Pawel S. napisał:
w osobowkach. w ciezarowych dopiero rozwijaja sie w tym...
Według mnie pompowtryski to już przeszłość VW je jako pierwszy wprowadził i jako jedyny a teraz sam się już wycofał przecież w tych nowych są już tylko CR
 
takero napisał:
a golf 2 w środku Ci się podoba ? :D
a żebyś wiedział ze mi sie podoba :mrgreen: a bogatsze wersje miały przynajmniej miękką deske. Zreszto sam porównaj ze swiftem, moim zdaniem jest różnica ;)
 
Powrót
Góra