• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
I np najwiekszy silnik produkowany przez Chevroleta Big Block 572 ( 9.4 litra ) w najslabszej wersji 620 koni http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Chevy...item19c3507377

40kPLN w przeliczeniu na nasze
ale nie przeliczajmy tego na zlotowki tylko przeniesmy sie do USA
tam przecietny robotnik fizyczny jest w stanie w ciagu roku spokojnie odlozyc sobie na taki wielki i drogi silnik!

a pytal ktos w ASO ile kosztuja zwykle silniki do zwyklych samochodow?
prawie polowe wartosci nowego auta ;]

Opel i Land Rover od BMW brało diesle.
jak wezmiesz 1000 silnikow to kazdy ci je sprzeda... ale zapytaj czy sprzedadza ci 1szt?!

---------- Post dodany o 23:12 ---------- Poprzedni post o 23:09 ----------

a tak z ciekawosci wpisalem...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CHEV...ccessories&hash=item27bdfb1448#ht_1713wt_1165
6000zl za 330km silnik! i to nowy!
niech ktos za tyle sobie stuninguje swoj silnik :p

i to wlasnie dlatego prawie kazda mala firma ktora produkuje sportowe samochody bierze silniki od amerykancow ;)
 
a pytal ktos w ASO ile kosztuja zwykle silniki do zwyklych samochodow?
prawie polowe wartosci nowego auta ;]

jak sie kiedyś pytałem w oplu to za silnik 2.0 turbo zdaje się leh (od astry opc) chcieli 30 tys zł a za ten od vectry opc 40 tys zł silnik od bmw m5 kosztuje podobno 100 000 zł a od m3 poj 3.2 okolo 56 tys. silniki nowe a zapytania od dilerow
 
a tak z ciekawosci wpisalem...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CHEVY...ht_1713wt_1165
6000zl za 330km silnik! i to nowy!
niech ktos za tyle sobie stuninguje swoj silnik


Tylko to nie jest kompletny silnik ;/ brakuje gaznika, i ukladu zaplonowego, ale mysle, ze do 10 000 zl da sie kupic komplet, to i tak super cena.

---------- Post dodany o 00:06 ---------- Poprzedni post o 00:02 ----------

http://bogdan.at/3103/mustang-vs-m3-na-torze/ Cos dla tych, dla ktorych amerykanski mustang to powolna tandeta na kolach :>
 
I to jest wlasnie swietne, jak kogos stac to moze kupic kazda czesc z amerykanskiego autka praktycznie z dowolnego rocznika. I np najwiekszy silnik produkowany przez Chevroleta Big Block 572 ( 9.4 litra ) w najslabszej wersji 620 koni http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Chev...r_Truck_Parts_Accessories&hash=item19c3507377

Silnik nie do zdarcia, mozna z niego wyciagac znaaaacznie wieksza moc :)

I po co ci to?
Przecież i tak wyprzedzi cie emeryckie volvo bo bedziesz musiał zatrzymać sie po paliwo:D
 
Nie na temat...
Przecież i tak wyprzedzi cie emeryckie volvo bo bedziesz musiał zatrzymać sie po paliwo

No to jest oczywiście oczywiste, choć jeszcze oczywistsze jest to że ostatnią rzeczą o ile w ogóle, takowy silnik powinno się postrzegać/porównywać pod względem spalania. ;)
Praca takiej V8 !, moc !, Nm !, tuning, itd. i gdzie tu emeryckie Volvo ? :) (nie mówiąc już o rozkoszy grzebania w gaźniku, a we wtryskach volvo co sobie pogrzebiesz :razz: )
 
Nie na temat...
nie mówiąc już o rozkoszy grzebania w gaźniku, a we wtryskach volvo co sobie pogrzebiesz :razz: )
Mówiłem o Volvo 244:P
Tam sa gazniki;)
ja w ogóle watpie że ktoś ma taki motor w polsce a jak już to tylko i wyłacznie na wyscigi 1/4mili to ciezki i niezbyt poreczny silnik no i spalanie.
Typowo wyczynowy silnik do niczego innego niż do sportu 1/4 sie nie nadaje;)
 
Przecież i tak wyprzedzi cie emeryckie volvo bo bedziesz musiał zatrzymać sie po paliwo

Jest moc to i spalanie musi byc. Nie ma znaczenia jaka masz pojemnosc silnka, liczy sie tylko moc jaka silnik generuje, a do jej wygenerowania potrzebuje paliwa.

Stare amerykance faktycznie duzo paliwa spalaly, co do tego nie ma watpliwosci, ale nowoczesne silniki to zupelnie inna bajka. Motor z Corvette ZR1 dostal miedzynarodowe nagrody za najbardziej ekologiczny i ekonomiczny silnik z super sportowego samochodu.
 
Yoshi_80 Można,Mercedesa silnik 6.0 V12 biturbo po tunigngu amg który osiaga 612 koni i z tego co pamietam spełnia norme euro 5 a zwykłe V12 euro 6 czyli tyle samo co golf 6 generacji z silnikiem 1.6;)
 
Phie, to amerykanie maja najbardziej wysrubowane normy spalania i zadne auto nie moze byc sprzedawane na rynku usa bez spelnienia tych norm. Kazda "tandeta" amerkanska je spelnia :>
 
Czyli rozumiem, że twierdzicie iż silnik 6L który spełnia te "wyśrubowane" normy jest równie ekologiczny co silnik np 1,6L ? Emituje tyle samo dwutlenku węgla i szkodliwych substancji...
 
No tak, 5000 koni mechanicznych z silnika 5.7 to faktycznie slabo :)

Przecież to nawet nie jest dopuszczone do ruchu wiec o czym my gadamy?

Czyli rozumiem, że twierdzicie iż silnik 6L który spełnia te "wyśrubowane" normy jest równie ekologiczny co silnik np 1,6L ? Emituje tyle samo dwutlenku węgla i szkodliwych substancji...

Jeśli etycznie spala paliwo to tak z tego co pamietam S600 z V12 dostał szybciej homologacje niż toyota prius a sedziowie byli zaskoczeni jak etycznie pracuje ten motor;)
 
Nie chcę wam przerywać ale nurtuje mnie pewne pytanie (z troszkę innej beczki)
Silniki elektryczne:
Kiedyś się zastanawiałem dlaczego jeszcze nie ma silników bez paliwowych tzn. elektrycznych w tym sensie że skoro taki silnik napędza alternator który to następnie ładuje aku to czy nie można z tego aku zasilić następnie napędu i tak w kółko ? - obwód. Kiedyś znajomy bąknął że takie perpetuum mobile nie jest do zrobienia bo występuje tam jakieś prawo (powiedział Ohma ale chyba nie o to mu raczej chodziło :) ) - nie znam się na tym a ciekawość mnie po prostu zżera; dlaczego to nie ma prawa bytu ? Może ktoś mi to wyjaśnić ?
 
Perpetum mobile nie ma prawa bytu ponieważ urządzenia nie maja 100-procentowej sprawności i na każdym etapie ich pracy występują jakieś straty. Do pracy zużywają więcej energii niż same są w stanie wytworzyć. Taka maszyna jest niezgodna z zasadą zachowania energii -i pewnie jeszcze kilkoma innymi prawami - a szkoda ;)
 
ir0nhide, przy tak dużych obciążeniach akumulator szybciej rozładowuje się niż ładuje ;) Inna sprawa że aby sprawnie naładować dużą ilość akumulatorów w samochodzie elektrycznym potrzebna jest mocna prądnica. Mocna prądnica podczas pracy wytworzy wysoki moment oporowy który będzie działał w przeciwnym kierunku niż moment silnika elektrycznego który napędza auto, czyli mówiąc krótko - bedzie hamować auto. Reasumując: nie da się ;P
 
Powrót
Góra