• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Masz racje!! Tylko Pokaz mi realnie które auto spali 7 litrów gazu
Stare renowki z 1.4 tyle wlasnie pala. To samo nowsze Citroeny Xara 1.8 8v pali do 8 litrow, jak jedziesz spokojnie to jeszcze mniej, przy czym 90 konnym TDI tego nie dogonisz.
Tymi autami jezdzilem i moge powiedziec, ze tak wlasnie jest, ale auto musi byc zadbane, wyregulowane, a gazownik kumaty.

przykładu kolegi A4 1,8T(170koni) pali od 10 do 14 litrów gazu. Czyli koszt porównywalny z kosztem 150-170konnego diesla.

No i bez wahania wybralbym bene w turbinie niz dizla.

Innego znajomego E46 328 potrafi wypić 13-20litrów gazu. Co przekłada się porównywalnie na koszt oleju napędowego w 330D

Choc 3 litrowka w dizlu od bmw chodzi piknie to i tak nie ma startu do dzwieku benzynki i jej kultury pracy. Kolejny raz wybieram benzyne gazem.
 
Dolphin, co do gazu to zależy ile zamierzasz jeździć tym autem. Instalacja zwróci się Ci po około 15tys. km. Jeśli zamierzasz przejechać tym autem np. 50tys. km to chyba warto założyć LPG.
 
Do jazdy miejskiej w kilku kilometrowe odcinki gaz sie nie oplaca bo zanim sie nagrzeje to juz gasimy auto;) i spala sie sporo wahy. no chyba ze 1 czy 2 generacja.
Diesel tez bedzie palil 30% wiecej, co tez mija sie celem.
Nieduza benzyna jest idealna;)
Chociaz ja odstawilem rozsadek i po miescie jezdze 3,2pb lub 3,0dieslem;) a tylko czasem seicento 1,1pb ale tym jezdzi sie naprawde tanio, szczegolnie na lpg;)))
 
Ja posiadam Punto Evo, więc jet to praktycznie to samo i mogę powiedzieć, że stwierdzenie "dynamiczny i oszczędny" nie jest do końca prawdziwe. Dynamiczny to ten silnik jest, ale na pierwszym i drugim biegu, potem kupa. Oszczędny jak najbardziej: 5l i mniej na trasie jest do zrobienia, mimo sporej masy auta i dość starej konstrukcji silnika. Sam silnik jest całkiem przyjemny i w połączeniu z tak zestopniowaną skrzynią nie jest dziwna jazda na piątce nawet poniżej 50km/h (maksymalny moment jest dostępny dość nisko więc do miasta jest to świetne rozwiązanie wg mnie).
Zwróć uwagę na tylne klamki - czy się łatwo otwierają, na spryskiwacze - czy nie leją zbyt nisko na szybę, czy w zawieszeniu nic nie stuka (zazwyczaj z przodu).
Ogólnie rzecz biorąc, za te pieniądze nie chciałbym innego auta. Tanie w utrzymaniu i wygodnie się jeździ, no i sporo miejsca w środku w porównaniu do innych aut segmentu B.
 
Ostatnia edycja:
Pracuje w fiacie więc moje rady są następujące, sprawdź alternator czy nie jest popękany, wiązki przy nadkolach z wtyczkami czy nie są zgniłe.. A silnik 1.4 benzyna szału nie robi, raczej lekko mulaste auto, ale to jeden z popularniejszych silników. Zależy kto czego oczekuje:P:)
 
jakis czas temu pisalem ze szukam e46 dla rodzicow - juz przestalem szukac!
auto ogolnie mi sie bardzo podoba ale 99% to SZROTY !!!
te za ok 20tys padaczki, te za ponad 30tys czasem jeszcze wieksze i ulepy ze szpachli i cieknie skad sie tylko da...
masakra! naprawde wszystkioe sa zajechane - stereotyp jednak sie potwierdza... na kilkadziesiat aut tylko jedna 'normalna' osoba - nauczyciel, reszta karki i cwanaczki... nawet w kombi;))
postanowilismy ze zostajemy przy w124 KOMBI ktore mamy juz kilka lat;)) bezwypadkowe, sprawne i wiadomo co sie ma.
wlasnie jestem na etapie generalnech przegladow i wymiany wszystkiego co trzeba... w sumie z perspektywy czasu chyba sie ciesze ze taka decyzja zapadla;))
 
jakis czas temu pisalem ze szukam e46 dla rodzicow - juz przestalem szukac!
auto ogolnie mi sie bardzo podoba ale 99% to SZROTY !!!

Rok temu byłem napalony na E46 min. 328, najlepiej wersje Coupe... Po kilku autach które widziałem doszedłem do tego samego co ty, dalej smigam Seatem Toledo i mi z tym dobrze:)
 
ps.
pochwale sie nowymi felgami;))


jestem troche niezadowolony z koloru - powinny byc troszke jasniejsze, niestety kolor z probnika mocno sie roznil od tego co wyszlo, ale dzieki temu malowanie mialem gratis;) jesli sie nie przyzwyczaje w wakacje zmienie kolor;))
jak sie podoba?:))
 
Mieliśmy do dzisiejszego dnia Punto II 1.2 60km i nam wystarczało zarówno gabarytowo jak i osiągami, dlatego szukamy Punto tylko nowsze więc Grande. 1.2 w Grande w ogóle nie bierzemy pod uwagę bo jednak od czasu do czasu jakiś dłuższy wypad jest a tego silnika nie widzę na trasie dlatego 1.4 8v bo 16 jak na lekarstwo.
O klamkach i spryskiwaczach wiedziałem a o alternatorze to słyszałem w Punto II ale w Grande nie.
Z tego co szukam to ciężko jest znależć w miarę dobre Grande bo większość to po nauce jazdy jest.
 
srekal34 no to mi pojechales:)
body kit to brabus, w polsce jest na pewno jeden sedan w takim pakiecie. zestaw kompletowalem prawie 4lata tak ciezko zdobyc takie rarytasy, nie tylko w polsce...
do tego mam jeszcze ogrinalny wydech tez brabusa:)
no i nie wiem czy mozna nazwac to tanim tuningiem...;)
 
mIKI, dziś znaleźć beemkę jakąkolwiek to ciężki temat. Dziwię się, że nadal ludzie kupują i jeżdżą ulepami, na które ich zwyczajnie nie stać. Niestety stereotyp się potwierdza w 100%. Wiem, coś na temat oględzin aut (miałem e30,e32,e34,e36,e38) za ostatnią i obecną, którą posiadam czyli e38 (740i) zjeździłem wzdłuż i wszerz w tą i z powrotem naście razy (zapisując na kartce co widziałem i gdzie) i owe e38 było "27" egzemplarzem, który kupiłem (~25k zł)

Swoją drogą, czasem warto zastanowić się nad podejmowanymi decyzjami związanymi z zakupem/wymianą auta. Często ludzie podejmują błąd, zmieniając dobre auto na takie, które wymaga sporej inwestycji.
 
Agro tym bardziej, no ale o gustach sie nie dyskutuje;)

Sunny, dokladnie tak jak mowisz, olalem temat zmiany auta bo szkoda bylo nam czasu i nerwow, moze w przyszlym roku bedzie wiecej kasy to cos lepszego sie upoluje, ale na pewno nie BMW, zostaje przy mercedesie;))
 
Też chciałem moją 407kę sprzedać i zamienić na E46 ale jak wyżej piszecie, po ogledzinach któregoś z rzędu i za każdym razem stwierdzając że coś nie halo stwierdziłem że pugu zostaje na dłużej;)
 
Powrót
Góra