• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Zwieszenie to typowo pod te hopki. Ale jak by go utwardzić, zwęzić trasę i nasadzić wzdłuż niej drzew, do tego dodać masę zakrętów to byłoby fajnie :D
 
samo wygluszenie maski nic nie daje
wygluszalismy dynamata i to nic nie daje
dlaczego? a no dlatego ze wszsytko ucieka dolem i innymi otworami :p
 
samo wygluszenie maski nic nie daje
wygluszalismy dynamata i to nic nie daje
dlaczego? a no dlatego ze wszsytko ucieka dolem i innymi otworami

Bo do wygłuszenia silnika nie stosuje się samych mat, tylko kanapki z filcem i innymi kompozytami - przeciez zawory czy praca silnika to czestotliwosci nie z zakresu pracy częstotliwości. Jak do Vectry z 1.6 benzyna na oleju pólsyntetyk valvoline dałem plasikową osłonę pod silnik i wygłuszenie w postaci mat APP z alu bo takie miałem, i na to z diesla dałem filc na który przykleiłem gąbkę zamknięto komorową, to w środku nie było słychać czy silnik jest uruchomiony czy nie, a na zewnątrz zdradzał go tylko działający tłumik.
 
Odświeżę trochę temat - pisałem o problemach z ładowaniem przez prostownik akumulatorów.

Mam dwa prostowniki:
PROSTOWNIK ROMSTAN PB12/15A REG
http://allegro.pl/prostownik-romstan...095970599.html

oraz odebrałem dziś swój od znajomego, który pożyczał ładować quady na 6V taki:

http://allegro.pl/prostownik-6-12v-1...095157076.html

Otóż stwierdzam iż wadą obu prostowników jest iż mimo ustalenia prądu minimalnego po ok 2h ładują aku napięciem z rzędu 16-17V - oba.

Takie napięcie jest mocno niezdrowe dla akumulatora, bo go wykańcza, gotując elektrolit.

Chcę kupić imitację prostownika impulsowego, z procesorem, co by czuwał nad tym co robi i zamiast ładować uśmiercał akumulatory.

Mam do dyspozycji na ten cel obecnie jedynie 150zł, i zastanawiam się nad wyborem pośród:

http://allegro.pl/prostownik-elektro...086107164.html
http://allegro.pl/prostownik-12v-15a...050043276.html
ew ten: http://allegro.pl/prostownik-impulso...088478617.html

Jednak mam jedno aku 120A które chciałbym od czasu do czasu doładować.

Jakie macie o tym zdanie? Wiem Ctek, ale za drogi jak na obecne czasy budżetowe.

Kupiłem taki uszkodzony: http://allegro.pl/prostownik-impulsowy-12v-3-8a-6-v-0-8a-ladowarka-i3142407812.html

Może będzie działał, jak nie to sam spróbuje naprawić.
 
Ja zmieniłem chyba dwa tygodnie temu - dzień przed tym jak te największe opady śniegu przyszły. Jeżdżę dziennie niecałe 30km i przeżyłem choć na śniegu ślizgało się to jak dupolot :D Ale ja już od długiego czasu próbuję jeździć tak, żeby jak najmniej hamować, do tego ograniczyłem prędkości na śniegu i w efekcie nie miałem żadnych zdarzeń potencjalnie niebezpiecznych.
Muszę pochwalić Dębicę za Frigo, a teraz jeszcze zacznę chyba chwalić za Presto. Te opony są jednymi z najtańszych w zakupie, a oferują naprawdę dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni, nawet w niskich temperaturach, na suchym też dobrze idą, są dość ciche (po zmianie z zimówek jest to bardzo zauważalne - jak jadę około 80km/h to nie słyszę prawie nic; trochę silnik i szumy powietrza). Jak na oponę za 160zł (195 65 15) nie można wymagać więcej.
No, ale ja mam ten plus, że zmieniłem u kolegi, u którego dorabiałem w sezonach (w tym roku może też będę chodził :D ) i sprzedał mi po kosztach zakupu.
 
Powrót
Góra