• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Na wiosnę będę poszukiwał Subaru Imprezy WRX STi. Co Ty na to ? auto sportowe czy pseudo-sportowe ?

Osobiście nie "jarają" mnie takie auta chociaż gdybym mógł to na pewno bym pojeździł :)

Chociaż na wiosnę też sobie sprawię ciekawe auto :D
 
Ostatnia edycja:
Na wiosnę będę poszukiwał Subaru Imprezy WRX STi. Co Ty na to ? auto sportowe czy pseudo-sportowe ?

Jak bez klatki to oczywiście, że pseudosportowe.

Jeśli będzie ta klatka, zawieszenie przystosowane odpowiednio, biegi w kierownicy itp. to tak, nazwę to auto sportowym :)

Jeśli chodzi o same auto, to tak jak niżej:

Na pewno z potencjałem sportowym

gdzie ja włożę koło dojazdowe cholera, jak będę musiał takiego mariana wywieźć za miasto, tosz mu koła na głowę nie położę w kufrze

Przecież ja mały jestem, zmieścił bym się w bagażniku nawet z tą butlą z gazem :flapper:
 
Mi chodziło o samą nazwę, a dokładnie o wyraz "sport".

Eh, ale co ja mogę się wypowiadać w tym temacie, przecież jeżdżę rowerem :)
 
Nie wiem mbar czy szukasz zaczepki czy nie potrafisz czytać:

Samochód sportowy powinien posiadać:
-korzystny stosunek mocy silnika do masy własnej,
-zawieszenie umożliwiające jak najszybsze pokonywanie zakrętów,
-opony zapewniające jak najlepszą przyczepność do podłoża,
-układ hamulcowy zapewniający skuteczne wyhamowanie samochodu z prędkości maksymalnej,
-nadwozie o stosunkowo niskim współczynniku oporu powietrza.

Rozumiem, że przykładowo dla Ciebie Open Corsa B 1.0 54KM spełnia pierwsze wymaganie?
 
Ostatnia edycja:
Akurat wersja 54KM nie. To toczydło na zakupy.
Rzuciłem to, co rzuciłem, żebyśmy wszyscy się pośmiali: Opel ma też wersje OPC wymienionych samochodów, którym zresztą jest bliżej do prawdziwych samochodów sportowych, niż tym przykładom z Wikipedii, skąd jest Twój cytat.
Samochód sportowy jak dla mnie służy do uprawiania sportu motorowego (np. ścigania się na torze, drogach, itp.), a nie do lansu i wyrywania dup w Kaliforni.

Skoro już posługujemy się cytatami z Wikipedii: Corsa OPC Nürburgring Edition spełnia powyższe punkty, może za wyjątkiem kształtu karoserii:
"(...) 1.6 liter turbo, but it has been tuned to punch out 210 PS (154 kW; 207 hp) and 250 Nm (280 Nm with overboost function) of torque at 2,250 to 5,850 rpm. 0–100 km/h time is 6.8 seconds and top speed is 230 km/h (143 mph). New upgrades include Brembo brake packages, recalibrated ABS, traction stability management system, Remus exhaust, and mechanical slip differential which in this segment of cars (supermini/B-segment) only have MINI Cooper JCW.[27] Corsa comes with standard 18 inch alloy wheels and low profile tires, lowered suspension (...)"
Jasne, nadal nie jest demonem prędkości.


A co to? Lokomotywa?
rcib-vauxhall-insignia-2013_1378319817.jpg


Ptak?
howard-fuller-rockingham_1379623786.jpg


Ciekawe, tu się ścigają Insignią :)
http://www.team-hard.com/news/fuller-makes-teamhard-return
i Passatem.
 
Ale ostra wymiana zdań na temat gazu i aut sportowych aż się udzielę w temacie :)

Auta sportowe a rajdowe nie mają ze sobą wiele wspólnego :) jeździłem na rajdach KJS za pilota fiatem 126p i to auto było rajdowe a nie sportowe było przygotowane do jazdy tylko w rajdach (klatka, zawieszenie, krótka skrzynia, brak tapicerki itd.) auto sportowe ciężko określić może to być i zwykły samochód w wersji sport, corsa OPC, astra GSI, Civic vti, można wymieniać ale dla każdego coś innego temat jest rozległy. Sam posiadam opla calibre z paroma modyfikacjami (swap 2,5 v6 z vectry i500, hamulce z omegi mv6, układ wydechowy z nierdzewki,) czy jest to auto sportowe ? opływowe kształty, coupe, spora moc ale dla mnie jest to jedynie zalążek bo zawieszenie zostawiłem seryjne dzięki naszym pięknym drogom w małopolsce, nie mam żadnego ospoilerowania itp Więc dla każdego auto sportowe będzie inne :) oczywiście nie można nazwać auta sportowym, auta typu astra 1,4i bo tam nic sportowego nie ma :)

Co do gazu sam mam gaz w v6 i nie narzekam bo wiedziałem jaki gaz założyć żeby nie stracić na mocy a jeżdżę taniej. robie 20k km miesięcznie i nie było by mnie stać na benzynę a lubie mieć potencjał pod nogą. Gaz wydaję mi się przesadą tylko gdy ogranicza osiągi samochodu. Spotkałem się z ludzmi którzy w zakładach prosili "proszę żeby jak najmniej palił, to że spadnie moc nic się nie stanie" to wtedy nie trzeba było kupować auta z takim silnikiem jak nie interesuje kogoś moc. PO to produkują tyle zróżnicowanych modeli aby każdy dobrał coś do siebie. A jeżeli chodzi o ekologie to już gaz jest o niebo lepszy od diesli i benzyny.

Oczywiście gdy ktoś ma pasję do auta jak kolega piszący wcześniej montujący kompresor to gaz nie ma sensu o jak założy kompresor i tak z czasem mu będzię mało i pomyśli nad turbiną :P ale to trzeba mieć pasję i kasę a wiem dobrze ile takie bajery kosztują bo nie raz modyfikowałem swoje auta. A kuzyni mają najszybszą Calibre w polsce. https://www.youtube.com/watch?v=4QjP7gPcGb8

Do tego powinniście dodać opcje auta tuningowane a stylów i rodzai jest już multum od cultstyle po dragi :)

A jedyne co mnie drażni do brak szacunku na drodzę dla innych kierowców pieszych i rowerzystów. Sam jestem każdym po trochu i ludzie szanujmy się wszyscy wzajemnie a każdemu będzię lepiej :)
 
Kolego mbar - ja już wspomniałem, że samochód sportowy nie równa się samochodowi rajdowemu i kolega siwy645 napisał dokładnie to samo :)
 
Czyli wracamy do punktu wyjścia, kiedy auto jest sportowe a kiedy nie. Wg wikipedii mowa między innymi o Subaru i innych lepszych egzotykach.

Czyli przykładowo auto z osiągami 6,8 s/100 km (pomiar na Racelogic) oraz 14,543 na 1/4 mili

które posiada całe zawieszenie poliuretanowe, gwintowane zawieszenie z możliwością regulacji wysokości/twardości (wysokość auta 5cm nad ziemią), 4 rozpórki, naciągnięte opony 205/40 na 9,5x17", pokonuje zakręty przy 180-200 km/h bez przechyłów.

Auto sportowe czy tylko tjuningowane z dużym silnikiem ?

Ludzie chyba sami nie umieją klasyfikować aut.

---------- Post dodany o 10:11 ---------- Poprzedni post o 09:03 ----------

Całą autostradę "a1" w około 33 minuty. ;)
 
Ostatnia edycja:
Samochód sportowy to taki słuzy do uprawiania sportu, czyli w rajdach, wyscigach itp. Kupując Audi RS6 czy BMW M5 nie stajemy sie wlascicielami auta sportowego.
Tak samo gdy dresiarz kupi sobie buty na rynku Adibas i sadzi ze ma sportowe obuwie. Sportowe obuwie to np. "korki" do gry w noge czy kolce do biegania itp specjalistyczne obuwie a nie trampki z 3 paskami. I podobnie jest w kazdej dziedzinie, w audio tez.
 
A ja myślałem, ze to sa samochody rajdowe ;)

---------- Post dodany o 11:02 ---------- Poprzedni post o 11:00 ----------

A jak kupie sobie rower w biedronce to będę mógł uprawiać nim sport typu jazda na rowerze?
 
Uff, teraz mogę powiedzieć kolegom na wsi z którymi ścigam się ursusami wokół obory, że nasze pojazdy są sportowe!
 
Powrót
Góra