• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Gadalem z moim znajomym elektrykiem o Twoim przypadku i mowil ze na 99% to jest usterka komputera/modulu sterowania silnikem. Ponoc one sie lubia psuc i to samo jest w 1.6, tylko mapa jest inna. Musialbys zdobyc sprawny komputer i podmienic u siebie. Nie wiem czy to jest inaczej naprawialne, ale dorwac uzywany, sprawny modul to ponoc nie taka prosta sprawa.

Zamieszczam jeszcze filmik z parametrami podczas jazdy. Jak widac po puszczeniu nogi z gazu przepustnica zamyka sie z 9% do 5.1% i nastepuje chwilowy przestoj, auto dalej ciagnie
https://www.youtube.com/watch?v=5504jGogXjk

A ja bym chyba komputer wykluczyl, bo jak widac spada korekta wtrysku po puszczeniu gazu i przepustnica rowniez sie zamyka tylko ze staje na tych 5%
 
Ostatnia edycja:
Nie potrafie tutaj pomoc, bo sie nie znam kompletnie. Powtarzam tylko slowa znajomego. Mowil o tym zawieszaniu gazu, ze to typowe dla usterki komputera, ale oczywiscie moze byc tak jak piszesz.
 
We wtorek auto i tak idzie do kolesia od Renówek ale z uwagi ze problem nie wystepuje caly czas to probuje zebrac jak najwiecej informacji
 
Pisze z opinii specjalistow z rankingow sam nie miałem cenowo było to samo ale wybralem goodyery. Kwestia gdzie jezdzisz u mnie 90% miasto więc opony duzo duzo szybciej sie zuzyja ;) kwestia też auta. Dla mnie 4-5lat to i tak bardzo duzo jak na opona :) ja krece auto po 7k obrotow po miescie więc mam inne zuzycia :)


Do ilu obrotów kręcisz nie ma znaczenia. Większe znaczenie ma czy np. ostro wchodzisz w zakręty, ostro ruszasz i gwałtownie hamujesz.
Do tego masz np opony z indeksem W, Y gdzie zupełnie wystarczył by H lub V i masz bardziej miękką mieszankę na bieżniku która szybciej się ściera.
Na trwałość opon ma naprawdę wpływ wiele czynników
 
Skoro krece auto wysoko to chyba normalne ze jazda agresywna ze zrywaniem i nie zwalnianiem w zakretach ;) producent zaleca najwyzszy indeks i tak jest zakładane :) u mnie sa 245/45 r17 przy takiej szerokosci trzeba je zrywac i rozgrzewac by wycisnac z auta to co oferuje :)
 
Więc nie rozumię skąd zdziwienie, przy takim użytkowaniu jest takie zużycie i wątpię by inne wytrzymały dużo więcej.
Przy takim użytkowaniu powinieneś szukać opon o jak najlepszej trakcji i przyczepności a nie długowieczność.
 
micheline trzymaly sie 4,5 roku do zjechania do legal limit 1,6mm. Na tylach gdzie jest naped Dunlop Sport Maxx siedzi rok zuzycie to 1mm :) Kiedys kupilem klebery ale to na 18" i po 10k km zuzycie 3mm wiec opona nie rowna oponie ;) dodam ze jezdze nie po polskich drogach i w umiarkowanym klimacie bez upalow i zim wiec kola jezdza caly rok ale guma zachowuje wlasciwosci bez wahań temperatur
 
tez jestem tego zdania ze na czym jak na czym ale na oponach nie ma co oszczedzac tylko brac gorna polke bo to one zapewniaja bezpieczenstwo na drodze :)
 
Ja kupiłem dość drogie opony Hankook Ventus V12 i po 12.000 Km już były wytarte do znacznika czyli na śmieci. Co ciekawe na tył mam takie same opony i wyglądają super, kupione w tym samym czasie a prawie nie zjedzone. Nie ruszam z piskiem opon, jeżdżę dość dynamicznie i szybko.

Pierwszy raz się spotykam z takim ch** zużyciem opon..
 
Cena hankoka nie pozycjonuje go automatycznie w klasie opon dobrych.
Różnica w zużycia pomiędzy przodem a tyłem też naturalna bo to przód najwięcej pracuje.
Ale dla obrazu jak byś podał jaki rozmiar i indeks prędkości to by więcej powiedziało.
To jak by napisać że głośniki np saeasa to h.... nie precyzujac które.
 
Cena hankoka nie pozycjonuje go automatycznie w klasie opon dobrych.
Nie jestem specjalistą od opon, bazowałem na opiniach i testach w internecie. Szukałem również niezbyt drogich opon bo 18 cali są z natury drogie.
Różnica w zużycia pomiędzy przodem a tyłem też naturalna bo to przód najwięcej pracuje.
TO jasne, jednak różnica zużycia tył/przód była ogromna.


Ale dla obrazu jak byś podał jaki rozmiar i indeks prędkości to by więcej powiedziało.
Fakt, już podaję:
HANKOOK VENTUS V12 EVO 2 K120 95Y TYRE 225/45R18 XL

To jak by napisać że głośniki np saeasa to h.... nie precyzujac które.
Nie do końca, bo podałem model opony a nie tylko markę.

a jak z reszta wlasciwosci opon? trzymanie? odprowadzanie wody? hamowanie?
bo chyba to zuzycie opon nie bierze sie bez niczego w zamian

Ogólnie jeśli chodzi o właściwości jezdne to są bardzo dobre, jak kupiłem auto były założone jakieś NANKANG których szczerze nie polecam.
Nie wypowiem się czy takie parametry jak hamowanie, odprowadzanie wody itd. jest na wysokim poziomie bo musiałbym mieć bezpośrednie porównanie.
 
jest na wysokim poziomie bo musiałbym mieć bezpośrednie porównanie.
ale skoro nie narzekasz to jest OK ;)
jak sie wsiada do obcego samochodu i juz przy pierwszej przejazdzce czujesz wady opon to znaczy ze wtedy sa kiepskie. jak po dlugim czasie nie narzekasz to jest OK ;)
 
HANKOOK VENTUS V12 EVO 2 K120 95Y TYRE 225/45R18 XL

To dużo wyjaśnia, masz opony z indeksem do 300km/h.
Opony które mają takie indeksy muszą mieć sztywny bok i bardzo miękką mieszankę bieżnika. Musi ona być maksymalnie przyczepna, ale jednocześnie szybko się zużywa.
Dodatkowo może masz geometrię tak ustawiona że auto lepiej trzyma się w zakrętach ale szybciej konsumuje opony.
 
Ostatnia edycja:
To dużo wyjaśnia, masz opony z indeksem do 300km/h.
Opony które mają takie indeksy muszą mieć sztywny bok i bardzo miękką mieszankę bieżnika. Musi ona być maksymalnie przyczepna, ale jednocześnie szybko się zużywa.
Dodatkowo może masz geometrię tak ustawiona że auto lepiej trzyma się w zakrętach ale szybciej konsumuje opony.

No ale aż tak szybko żeby mi zjadło opony ? po roku ? Te chińczyki dłużej wytrwały i to ponad dwa razy.
Kupiłem teraz opony firmy Kumho, może spiszą się lepiej. Przejechałem na nich już jakieś 4000 Km i póki co bieżnik jest bardzo głęboki.
Dodatkowo nie zmieniam opon na zimę (UK).
 
Jak pisałem wcześniej mam conti sportcontact 2 w rozmiarze 205/55 R16V i przejechałem już 40kkm i spokojnie jeszcze 30-40kkm zrobią.
Im wyższy indeks prędkości tym szybciej się zużywają. W poprzednim aucie miałem 225/45 R17W i też szybciej znikały. Ale trzymanie w zakrętach niesamowite.
Zapytaj 3.lite on szukał drugiego kompletu po jednym sezonie w PL. Przy podwójnym komplecie opon zima/ lato.
 
No ale aż tak szybko żeby mi zjadło opony ? po roku ? Te chińczyki dłużej wytrwały i to ponad dwa razy.
Kupiłem teraz opony firmy Kumho, może spiszą się lepiej. Przejechałem na nich już jakieś 4000 Km i póki co bieżnik jest bardzo głęboki.
Dodatkowo nie zmieniam opon na zimę (UK).

jakbys potrzebowal opon to do protyre jest promo code odjelo mi 20funtow na komplecie ;) 76 za goodyery na przod 225/45 r17 z zalozeniem ;) wiec mozesz sobie w tej samej cenie kupic polke wyzej :)
 
Odwiedziłem kilku mechaników, kilku z nich od razu mówi że usterka jest nie do namierzenia, jeden zasugerował pochłaniacz par paliwa więc go ponownie zaślepiłem i będę obserwował. W innych warsztatach mówią, że mogą wymienić to to ale nie dają gwarancji że pomoże.

Jestem elektronikiem, na co dzień pracuje w utrzymaniu ruchu w fabryce po godzinach serwisuje sprzęt audio i w tych dziedzinach nie ma czegoś takiego jak usterka lub awaria nie do zrobienia a sprzęt jest dużo bardziej skomplikowany i złożony od osprzętu i sterownika silnika. Panowie czy aż tak słabe mam warsztaty w mieście? czy naprawa auta to taka czarna magia?
 
Powrót
Góra