• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Zależy jakiej mocy pneumat i jak długo go przytrzymasz
Akurat mi się kilka razy trafili serwisy gdzie widziałem że tylko pneumatem na oko i do widzenia ;) Raz w robocie też dokrecilem pneumatem to mi pracownik mówi, teraz idź po klucz dynamometryczny i sprawdź jak przeciągnąłeś śrubę, ustawiłem na tą wartość i na każdej od razu cykło
 
Powinno się dokręcać dynamometrycznym ale u nas nikt tak nie robi. Już nie raz miałem tak że żeby odkręcić śrubę do wymiany koła to trzeba się było nieźle natrudzić. Raz bez przedłużki to w ogóle nie chciało pójść.
 
Pawien Cadillac

Pawien Cadillac

Pneumatem nie jest mocniej, zawsze jeszcze ręcznie kawałek obrotu wykonują.
Oh, zalazy jaki pneumat. Z reguly kola dostaja 70-90 ft/lb (nie uzywa sie N/m), niektore BMW 55ft/lb, wieksze 100-120lb. Kiedys uzywano 'torque sticks', w dealership wlasciciele pojazdow zaczeli narzekac ze bija hamulce, a Honda napisala ze krzywia sie piasty i tak w Hondzie zakazano tego i na sam koniec musisz recznie dokrecac kluczem dynamometrycznym - koniec kropka. Pod tarcze i bebny tylko tyle smaru by nierdzewialo, ale na sruby ramy silnika, skrzyni i zawieszenia tyle by wyszlo w srodku ramy od strony nakretki i zabezpieczylo przed woda. Np dzis trzeba bylo wymienic w Odyssey pompe kompresora od klimy i byla godzinna walka z sruba od K-frame (rama silnika-skrzyni-zawieszenia) - 14mm na 120 dlugosci siedzi zapieczona w nadwoziu. Trzeba bylo wiercic i grzac palnikiem. Wiec lepiej nawalic smaru niz pruc ramy i nadwozie by dostac sie palnikiem. Starsze niemieckie Biemki, Audi z 80-90s byly robione naprawde z prawdziwej stali, te nowe to taka sama sieczka jak wszysko inne, skonczyly sie czasy gdzie pewne firmy budowaly pojazdy lepiej niz inne - w 10cio letnim BMW pourywaly sie sruby od wachaczow gdy zaprowadzo samochod na ustawienie zbieznosci - od KIA to bym sie tego spodziewal ale nie od BMW. Polosie w pewnych pojazdach pekaja w pol na krzyzowaniu, bo pod gumowym damperem w srodku polosi dostanie sie woda z sola i zjada ja potem korozja miedzy krystaliczna. Ale wczoraj przyjechal Cadillac na pace do wymiany rozrusznika i potem bylo to :o, ... swiezutki olej w silniku. Cadi ma na korku oleju napis Mobil 1, tylko nie pisze jak czesto i jaki wlewac :lol: jakby nie bylo lepszych.

https://www.youtube.com/watch?v=tC7KIj4GKY4
prawdopodobnie bedzie wymiana silnika i mordega bo to 'zasrana swieta trojca' z Detroid, cholera wie co jeszcze oprocz silnika - oby nie krzynia.

Oskar przedluzka i do tego metr rury tak czasem u nas
 
Ostatnia edycja:
Jakub, nie bylo czasu by sie przy nim babrac, ale chyba sie panewki mu skonczyly na korbowodach - taka moja diagnoza. Czasem slyszalem Fordy w ktorych gniazdo zawore wpadalo do cylindra, mialem takie 3 wlacznie z swojim : 1,9L Escort - Focus 2 zawory na cylinder i F250 track V8 z poczatku 2000. Podobno dosc czesty problem. Ale ten Cadi to jest special - takiego cuda nie mielismy, 186tys km na liczniku. Jak juz bedzie wiadomo ze silnik do wymiany to nagram go na dluzej i moze cos z czasu wymiany. Za to Polak ma Lincoln Zephyr v6 ktorego czasem naprawiamy i na taka fure bardziej mi sie podoba Zephyr.

Sent from my XT1032 using Tapatalk
 
Nie wiem czy to pytanie juz bylo, ale czy macie moze jakies sprawdzone, domowe metody prania tapicerki? Odkurzacz do zasysania wody mam, ale jaka chemia w przyzwoitej cenie?
 
30cdb21e08b1c5e3e9d047c9d831efb0.jpg

Dostal sie pordzewialy BMW Z3 na podnosnik - lozyska, polosie, serwis hamulcow, oslony dyskow, jutro nowy termostat i obudowa.
 
Ostatnia edycja:
Trochę może offtop, ale mam problem ze sterownikiem do LPG. Skopiuje opis z forum LPG.
Mam problem ze sterownikiem Stella Polare. Tak przynajmniej mi się wydaje. Instalacja około 80k km. Elementy jak w opisie profilu.
Ostatnimi czasy miałem problemy z przełączeniem na LPG. Czasem przechodził na gaz za 2-3 razem (przy nieudanym przełączeniu nie było słychać "cyknięcia" elektrozaworów). Nieudana próba przełączenia była sygnalizowana alarmem dźwiękowym oraz miganiem diód. Wczoraj totalnie nie chciał się przełączyć. Zacząłem drążyć oraz mierzyć pewne rzeczy. Okazało się, że nie dochodzi prąd do elektrozaworów, czy to reduktora, czy też wielozaworu (mierzone multimetrem). Możliwe, że oba są podłączone pod ten same przekaźnik. Brak paliwa = brak możliwości przełączenia na gaz.
Próbowałem się dostać do przekaźników w komputerze, jednak jest to niemożliwe, bo cała płytka komputera jest zalana jakimś rodzajem żywicy. Nie ma w ogóle możliwości wyciągnięcia blachy osłaniającej.
Prawdopodobnie skleiły/sklejają się styki przekaźników, stąd też zastosowałem metodą "udarową" (uderzenie w metalową blachę) - chwilowa naprawa przekaźników, która powoduje odklejenie się styków, aż do kolejnego sklejenia. Zabieg pomógł, jednak zapewne zadziała to tylko na kilka odpaleń. Z czasem będzie tylko gorzej.

Czy ktoś z Was może spotkał się z podobnym problemem? Może moja diagnoza jest niewłaściwa? Póki co jedyna opcja jaką widzę, to wymiana całego komputera na nowy/używany.

http://lpg-forum.pl/post900992.html
Zdjęcia sterownika np. tutaj - https://www.olx.pl/oferta/komputer-sterownik-lpg-elpigaz-stella-polare-4-cyl-CID5-IDsWtwn.html
Po odkręceniu 4 śrub mocujących blach, ani dgrnie. Na krawędziach widać "maź". Silikon bądź żywicę. Macie jakiś pomysł jak podejść do tematu?
 
Możesz też pojechać do Barabasza w Gdańsku. Ojciec u niego już sporo samochodów gazował i było ok. Nic się nie dzieje a trochę te instalacje mają lat i km za sobą.
 
Czy zna ktoś może jakieś tanie szerokopasmówki do drzwi godne polecenia? 130mm, nie chodzi o żaden hajend a zwykłe plumkanie (obecne buszmeny nawet grały tylko zaczęły charczeć).
 
Może diory jeśli jeszcze są w sprzedaży.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Polecę zakład na piekarniczej w Gdańsku.
http://www.auto-gaz-serwis.com.pl/

Robiłeś samochód w tym zakładzie? Dzwoniłem do nich dzisiaj i chciałbym się dowiedzieć coś więcej o nich :p . Instalacja prosta bo do jednopunktu ale jak wiadomo zawsze coś można spi....ć.
 
Ostatnia edycja:
Potrzebuję wymienić rozrząd z pompą i kupić opony. Wielosezonowe raczej. Poleci ktoś coś? Nie szaleje raczej więc opony jakieś wybitne nie muszą być ;) . Do wyboru mam w cholerę firm i się już zgubiłem w tym :D
 
Ostatecznie kupiłem wczoraj falkeny as200. 150zl/szt to nie dużo ;) . Goodyeary były już po 200 parę chyba a przy 4 oponach to już są dwie stówy jakby nie patrzeć...czyli koszt całego rozrządu.
 
Nie są złe te falkeny jak patrzyłem po testach ;) . Poziom wrednychsztajnow czy nokianow. Nie ma tragedii. O wiele lepiej od Sava Dębica i innych. Klasa średnia ;) . Podobno bardzo dobre na mokrym są.

Auto Citroen ZX 1.4i 75km.
 
Powrót
Góra