• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Panowie szukam Leona 2 Cupra / Cupra R 2009+ tylko seria, z przebiegiem do 100tyś, auto tylko zarejestrowane w PL, do 60tys zł

Może jakimś cudem jakis znajomy ma i sprzedaje i jakims cudem nie wystawil sie na otomoto / allegro / olx / gratce
 
był tutaj niedawno ktos kto pracuje z akumulatorami

panowie, co obecnie warto kupic?
ma byc niezawodne!

pojemnosc 40-70Ah
wymiary od 207x175x190 mm do 278x175x175 mm
 
Dołączam się do pytania. Ostatnio ciężko mi zapala samochód i niestety całkiem możliwe że to akumulator.

U mnie, w moim silniku z tego co na necie wyczytałem
Pojemność 44-54Ah
Strefa podłogowa b13 (wymiary 207x175x190)
 
Nie wiem czy to prawda czy nie ale przeczytałem gdzieś że nawet dla tych firm "krzak" akumulatory i tak robią wielcy producenci typu Bosch, Varta itd. Ja mam u siebie varte. Nie wiem niestety ile ma lat bo akumulatora nie tykałem na szczęście jeszcze od kupna samochodu. Jesteś pewny że to nie układ zapłonowy? Ja u siebie będę musiał zobaczyć jeszcze i zanim wymienię Aku to podjadę jeszcze na test akumulatora co by nie wymieniać na próżno ;) .
 
Ostatnia edycja:
jestem pewien bo rozrusznik ledwo ruszal :p
ale dzisiaj w pracy pomyslalem ze to moze tez zly kontakt, bo pierwszy raz odpalilem... i cos slabo swiatla swiecily puki gazu nie dodalem
musze to sprawdzic dokladnie
 
Pare lat temu kupilem do dizla Centra Futura i jestem bardzo zadowolony. Auto przez ten czas stało pod chmurka, każdą zimę.
 
Oskar29, Pawel S. Do prostych benzyn wydaje mi się, że można włożyć byle co, kiedyś na próbę do Saxo 1.1 włożyłem zajechany aku (w niektórych celach już wizualnie coś odpadało, nie wszędzie też była odpowiednia ilość elektrolitu), a i tak kręcił.

Czasem przydatny może być test do ilu spada napięcie na akumulatorze podczas rozruchu, nawet na multimetrze cyfrowym da się coś odczytać, jeżeli rzeczywiście podejrzewany jest problem ze stykami, to nie zaszkodzi też sprawdzić napięcia na samych zaciskach akumulatora.

Napięcie ładowania możesz sprawdzić a w razie dalszych problemów obserwować czy coś nie rozładowuje, niedawno trafiłem problem z niewyłączająca się żarówką we schowku, postoi tak kilka dni i po akumulatorze.
 
Ostatnia edycja:
Dzień dobry!
Jeśli chodzi o akumulatory od kilku lat jeżdżę na najtańszych od żółtych braci. Wcześniej kupowałem markowe, specjalne wykonania np. do częstych rozruchów - wytrzymywały 3 lata. Teraz śmigam na produktach PRC - wytrzymują dwa lata a są ponad dwa razy tańsze. Rachunek jest prosty...
 
Też mam Centra Futura, jeździ z już 10 lat w dieselku. Nigdy nie ładowany i działa zacnie.

BTW Szukam kogoś z ASO Forda w Krakowie. Ktoś coś?
 
No właśnie są w rozsądnej cenie i bardzo dużo się ich sprzedaje, ale opinii w sieci sporo negatywnych. Sam potrzebuję kupić coś z przedziału 64-70Ah do dieselka żony.

Ponoć statystyki nie kłamią :) Ja tam nie wiem. Mój akumulator ładowania poza alternatorem nie widział, zobaczymy jak przeżyje kolejna zimę.
 
Również polecam centrę futura, kupowałem do diesla. Do benzyny pewnie wystarczy centra standard bo prądu są dużo mniejsze. Moja centra wytrzymała nawet skrajne rozładowanie, zostawiłem auto na światłach. Po naładowaniu akumulator wrócił do siebie i służył przez wiele lat aż sprzedałem go razem z autem. Pewnie jeździ do dziś.
 
Mój akumulator ładowania poza alternatorem nie widział
Z moich doświadczeń, jeśli nie ma jakichś wydarzeń typu uszkodzony alternator, rozładowanie aku z konkretnej przyczyny, to nie ma potrzeby ładować. Jeśli powstaje w umyśle pomysł że trzeba by doładować - to jest to czas na zmianę aku na nowy. Ze sprawnym akumulatorem nigdy nie musiałem doładowywać. Nawet jeśli rozładowałem aku, to startuję samochód z klem, 10minut przejażdżki i już każdy następny start nie sprawia kłopotów.
 
Miałem się nie wypowiadać, ale się złamałem - Centra to to samo co Exide, różnią się jedynie nalepką. Tak w razie gdyby kogoś się zastanawiał dlaczego one tak samo wyglądają i mają takie podobne symbole(Centra ma z przodu C, Exide ma E - np CB640 i EB640 to to samo). Może komuś się to przyda.
 
Powrót
Góra