Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Monitory studyjne bliskiego pola Tonsil PSM TL15

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Oj napewno bedzie sens, bo nie sadze zeby 9950 byl gorszy od GDWK :) ale to juz nie bedzie tani monitor, no i napewno nie bede mogl pomoc ze zwrotka w takim zestawie.

    Skomentuj


      ja mam tego tonsilka z vifka xd i jest calkiem calkiem

      Skomentuj


        Zamieszczone przez mIKI Zobacz posta
        ja mam tego tonsilka z vifka xd i jest calkiem calkiem
        Kolejna wersja monitora studyjnego ale juz wyzszej jakosci bedzie w 99% na Vifie XT, ale jeszcze nie wiem co pojdzie na midbas. Rozgladam sie powoli za jakas optymalna 6.5 calowka :)

        Skomentuj


          a może Dayton DA175? Co prawda aluminium co może powodować problemy z podziałem i filtrami pierwszego rzędu, ale dobra cena, zdaje się 99zł w Polinku
          Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

          Skomentuj


            DA175 spoko glosnik, ale szukalbym cos lepszego. Albo typowy polipropylen z lagodna charka, albo typowy twardziej z alu. Jeszcze sie pomysli...

            ---------- Post dodany o 23:24 ---------- Poprzedni post o 19:10 ----------

            Jesli ktos sie nudzi i ma ochote, to moze sie pomeczyc z wstepna zwrotnica do monitorow. Oczywiscie ja bede pracowal nad swoja, ale moge udostepnic wstepny pomiar. Niestety moj pokoj to aktualnie mega marne pomieszczenie pomiarowe, przez co bramka jest ustawiona dosc wysoko. Pomiary nie wygladzane, dotycza monitora z tunelem powyzej tweetera. Pomiary wykonane na osi tweetera z odleglosci 50cm. Dodaje rowniez target sumy glosnikow, tak aby mozliwe bylo dokladne dopasowanie offsetow glosnikow w programie.

            [code]http://speedy.sh/WHd6m/pomiar-testowy.zip[/code]

            Nie ma tutaj zadnego wyrownania czasowego, glosniki we frezach, typowa kolumna monitorowa.

            Skomentuj


              Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
              Kolejna wersja monitora studyjnego ale juz wyzszej jakosci bedzie w 99% na Vifie XT, ale jeszcze nie wiem co pojdzie na midbas.
              XT...? Nie... Na pewno coś lepszego w tej cenie znajdziesz. Nawet pokusiłbym się o zakup używki w tej cenie niż kupienie nówki XT...

              Skomentuj


                Może T9930?? Normalna cena jeszcze jest znośna, a w promocji to już w ogóle.
                Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

                Skomentuj


                  Wpadlem na pomiary monitora studyjnego Digidesign RM2, te paczki zaprojektowane sa przez PMC. Oczywiscie kosztuja troche hajsu, a w pomiarach wypadaja tak sobie. Moim zdaniem tunel promieniuje zbyt mocno, co przeklada sie na zbyt duze nierownosci w niskim pasmie.
                  http://resolution.nodecube.net/produ...sign%20RM2.pdf
                  Pomiary zdradzaja strojenie tunelu na 50hz.

                  Skomentuj


                    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                    a w pomiarach wypadaja tak sobie.
                    Analizując sporo pomiarów różnych kolumn (już nie chodzi nawet o zestawy z aplikacją TL, tylko tak ogólnie) dochodzę do wniosku, który nota bene nie będzie chyba w najmniejszej mierze odkrywczy i nowatorski, że pomiary swoją drogą... i tak dalej. Pierwszy rzut oka na podrzucone przez Ciebie pomiary sugeruje mi, że kolumna będzie mocno dudnić - a wniosek taki wyciągam na podstawie podbicia w okolicach 100Hz - coś, z czym moja "walka" z linią transmisyjną dla 18-AWX pochłonęła mi, tak z grubsza licząc, około 60% czasu projektowania obudowy. Coś, co dla mnie objawiało się właśnie "dudnieniem". Ale właśnie z tej analizy "uznanych" projektów wnioskuję, że albo ja mam słuch "inny", albo... istnieją grupy ludzi, które mają słuch podobny, a jednak inny niż grupy inne, i dane projekty zyskują uznanie właśnie u takich "grup" - jedne u jednych, inne u innych. Idąc dalej tym tropem dochodzimy do wniosku, że nie ma kolumn "złych" (chyba, że są naprawdę złe - a takie jednak istnieją ), a są kolumny trafiające w gusta właśnie wspomnianych "grup". Idąc dalej sensownym wydaje się stwierdzenie, że nie ma (i nie może być) zestawów uniwersalnych, które będą odpowiadać wszystkim odbiorcom - nawet jeśli dane zestawy będą odpowiednie dla większej ilości słuchaczy, to jednak nie dla wszystkich.

                    Piszę tego posta będąc pod wpływem rozmowy z jednego wątku z sąsiedniego forum, który traktuje o koncepcji "stereo z jednej kolumny", w którym to wątku również udzieliłeś się i Ty, a którą to koncepcję wstępnie skrytykowałem, ale teraz dochodzę do wniosku, że ta krytyka była... z dupy (za przeproszeniem), bo przecież o ile nasze uszy są w pewnym sensie takie same, to jednak emocje związane z odbieraniem przez nasze mózgi sygnałów z nich napływających mogą być zgoła przeciwstawne dla poszczególnych.. mózgów...

                    Może i bredzę ( ), ale dochodzę do wniosku, że nie ma sensu opierać się na koncepcjach i pomiarach innych kolumn, bo zawsze znajdą się zarówno przeciwnicy jak i zwolennicy takiego (tamtego) podejścia do tematu i nigdy nie utrafimy w rozwiązanie uniwersalne i nasz "twór" zawsze będzie "naszą preferencją".

                    Nie na temat...
                    ... Cholera, mam nadzieję, że zrozumiesz o co mi chodzi... jestem "po meczu Anglia-Włochy" i musisz mi wybaczyć ewentualny bełkot - ufam, że tak będzie

                    Skomentuj


                      Jeśli chodzi o pomiary to i jak sporo powalczyłem z moją TL'ką na Seasie L22. I po tym stwierdziłem jakim mega ważnym w odsłuchach parametrem jest pomieszczenie.
                      Na początku gdy sprawdzałem różne tunele w komorze akustycznej oprócz samych pomiarów także słuchałem. Doszedłem do zadowalających mnie wyników i mówię sobie "Uff, najgorsza robota za mną". Jakież to było naiwne...
                      Przywiozłem sprzęt do domu, do mojego pokoju włączam....i uszom nie wierzę. Tragedia - buczy i dudni. No to zaczynam wachlować wytłumieniem i pomiarami. Dochodzę do tego co mi się podoba. Przenoszę sprzęt na odsłuch do większego pokoju....kurde znowu nie gra, nie ma energii, nie ma zejścia. Znowu zaczynam wachlowanie wytłumieniem. Dochodzę do tego co mi pasuje. Sprzęt wraca do mojego pokoju....i co było do przewidzenia, znowu tragedia, znowu buczy i dudni...nie da się tego słuchać. Dlatego budując warto jednak "strojenie" najniższych rejestrów, czyli obudowy dokonać w docelowym pokoju.
                      Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

                      Skomentuj


                        Oczywiscie, ze strojenie powinno sie dobierac do miejsca odsluchowego. Ja np w swoich kolumnach mam tak, ze jedna stroje na 62Hz a druga na 75Hz dlaczego ? Bo z tej drugiej w ogole nie ma basu w moim miejscu odsluchowym, przez co musialem go podbic wyzszym strojeniem. Charakter basu bardzo zalezy od opornosci cewki. Ja np bardzo odczuwam zmulenie basu dla cewki o opornosci 0.7ohm w stosunku do 0.4ohm. Im mniej tych ohmow w szeregu, tym lepiej :)

                        Skomentuj


                          Postanowilem sobie, ze projektujac ten monitor bede kierowal sie technicznymi wartosciami, pomiarami. Tutaj chce odlozyc na bok moje preferencje, tak aby technicznie kolumna mogla pracowac jako dokladne narzedzie pracy. Dlatego tak mocno przywiazuje uwage do odpowiedniej charakterystyki czestotliwosci.
                          Typowa linia transmisyjna promieniuje szerokim pasme czestotliwosci, problemy z dudnieniem powoduje rezonans polfalowy, dwukrotnosc rezonansu bazowego tunelu. Dodajac sie do promieniowania glosnika, musi spowodowac podbicie charki w tym miejscu. Zeby sobie z tym poradzic trzeba mocno stlumic tunel, lub uzyc duzego offsetu, ktory nie pozwoli na ukladanie sie tej polowki. Dabyl, w swoim projekcie postawiles na mocniejsze tlumienie tunelu, przez co udalo sie osiagnac rowna charakterystyke.
                          Z drugiej strony nie ma co marudzic, bo wiekszosc kolum monitorowych z BR ma rowniez podbicie basu w okolicy 100hz. Jak ktos ma watpliwosci, to prosze przejzec pomiary na stereophilie.com i audio.com.pl. Oczywiscie wiele zalezy od sposobu strojenia BR ale zazwyczaj jest wlasnie ten problem podbicia. ALE niektorzy twierdza, ze to dobrze brzmi jak jest podbicie tych okolic. Co zrobic? O gustach sie nie dyskutuje...
                          Z czasem gdy analizuje pomiary PMC widze, ze tak naprawde nie ma tam nic nowego jesli chodzi o tlumienie. Tam rowniez ustalono spore kompromisy.

                          Strojenie pod wlasne pomieszczenie to swietny pomysl, o ile nie budujemy czegos co kupia inni, albo po prostu skopiuja. Wlasnie tutaj probuje przewidziec problemy z jakimi uzytkownicy przecietnych lokali musza sie zmagac i nawet mimo to staram sie myslec o aspekcie wizualnym, tak aby nie wyszedl z tego jakis audio pokrak. Im bardziej praca tunelu bedzie doskonala, tym mniej klopotow sprawi gotowa kolumna.
                          W tym projekcie mysle, ze dobrym posunieciem byloby dosc mocne tlumienie tunelu, ale nielatwo to osiagnac nie stosujac materialow wloknistych. Poniewaz z zalozenia monitory maja byc wspomagane subwoofere, to maksymalne rozciagniecie basu nie jest tutaj priorytetem. Wazniejsze jest to jak pogodzic wytrzymalosc mocowa, z dobrym tlumieniem rezonansow, tak aby mimo niewielkiej efektywnosci mozliwe bylo granie na przyzwoitych poziomach glosnosci.
                          Kolejnym utrudnieniem jest sklejenie tego wszystkiego ze zwrotnica niskiego rzedu, wraz z wyrownaniem czasowym. Nie dosc, ze offset glosnikow dyktuje nam pewne ograniczenia, to jeszcze trzeba do pogodzic z odpowiednim ustawieniem glosnikow na przedniej sciance. To wszystko trzeba przemyslec, sprawdzic, przetestowac i zmierzyc, a na koncu posluchac. Ktos moze napisac, ze po co tak sie meczyc skoro glosniki marne i do tego trudno dostepne, co kompletnie zaprzecza poczatkowa idee latwogo klonowania, ale coz, ten projekt zostanie ukonczony, a pozniej powstanie kolejny. Na lepszych glosnikach, jeszcze bardziej dopracowany.

                          Jutro wracam do kraju i zabieram sie dalej za robote...

                          Skomentuj


                            Nowe wiesci z pola walki.
                            Aktualnie pracuje nad obudowa z tunelem na przedniej sciance, moim celem jest obnizenie rezonansu polfalowego i maksymalne stlumienie rezonansow harmonicznych. Dzis uzyskalem calkiem zadowalajace efekty. Rezonans cwiercfalowy jest bardzo mocny i wyrazny, pozniej efektywnosc slabnie, lecz nadal zmagam sie z zbyt duzym pikiem harmonicznej. Byc moze uda sie to przyteperowac dokladniejszymm offsetem. Dodalem rowniez zsumowana odpowiedz tunelu i glosnika. Na pierwszy rzut oka, moze sie wydawac zbyt duze podniesienie charki ale w rzeczywistosci to jest plus. Jak widzicie na charce nie ma dolka, oslabienia, odpowiedzi swietnie sie sumuja w szerokim pasmie, to moze sie przysluzyc mniejszej korekcji baffle step, a co za tym idzie wiekszej efektywnosci.
                            Dlugo to trwa ale walcze nadal....

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez pharoh Zobacz posta
                              Oczywiscie, ze strojenie powinno sie dobierac do miejsca odsluchowego. Ja np w swoich kolumnach mam tak, ze jedna stroje na 62Hz a druga na 75Hz
                              Pierwszy raz czytam takie teorie.
                              Za to rezystancja pasożytnicza cewki filtru podnosi dobroć i zmienia strojenie w stosunku do obliczonego bez uwzględniania wpływu dodatkowej rezystancji. Zmiany w kierunku podobnym do uzyskiwanych zbyt wysokim strojeniem rezonatora.

                              ---------- Post dodany o 00:07 ---------- Poprzedni post o 00:03 ----------

                              Zamieszczone przez LuSzTi Zobacz posta
                              Dlatego budując warto jednak "strojenie" najniższych rejestrów, czyli obudowy dokonać w docelowym pokoju.
                              Raczej zaadaptować akustycznie pokój najpierw na ile się tylko da i zwracać uwagę na ustawienie.
                              Last edited by yogii; 06.07.2012, 23:12.

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez yogii Zobacz posta
                                Raczej zaadaptować akustycznie pokój najpierw na ile się tylko da i zwracać uwagę na ustawienie.
                                Niestety na to nie każdy może sobie pozwolić. Więc jeśli nie tak a kolumny buduje się dla siebie to można dostroić sobie kolumny. Takie jest moje zdanie...nie musisz się z nim zgadzać.
                                Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

                                Skomentuj


                                  Stroić kazdy może pod swoje gusta ale jak można twierdzić, że jedna kolumna moze być inaczej strojona niż druga? Przecież to ma być stereo, a nie radiowezeł. Dwie jednakowo strojone to owszem można zrobić z uwzględnieniem warunków pomieszczenia.

                                  Mozna też się dostosowac do pomieszczenia jeszcze na etapie wyboru rozwiązania. Jeżeli BR buczy i nie da się inaczej go ustawić ani zmienić strojeniem, to mozna zmienić koncepcje obudowy na OZ. Bas podnieść w OZ 2.5 droznym. Zniekształcenia na średnich tonach zmniejszyć wybraniem 3 drożnego. I tak dalej.

                                  ja sobie z buczeniem w zalezności od ustawienia radzę inaczej. Prościej w wykonaniu ale trudniej w dopasowaniu. Dobieram różne rury w BR stłumione wewnątrz gąbką o dobranej gęstosci i ilości. Ideałem byłoby uzyskanie działania jak w elemencie stratnym, najcześciej wychodzi z tego stłumienie efektywności portu. Ale koumna przestaje buczeć, bas sie tak nie zaznacza, dzieki czemu średnie tony staja się czytelniejsze.
                                  Myśle że podobny efekt mozna zrobić umieszczajać odpowiednio dużo materiału tlumiącego w objętości obudowy.

                                  Skomentuj


                                    Pytanie do autora tematu- kiedy planowane jest zakończenie projektu? Amatorsko produkuję muzykę i korzystając z wakacji zamierzam wykonać powyższe kolumny, a zależy mi na czasie.
                                    Wiem, że pytanie może nie na miejscu gdyż kolumny jeszcze nie skończone, ale do jakich ogólnodostępnych studyjnych konstrukcji aktywnych można by je porównywać pod względem jakości dźwięku/zastosowania przy mixie?
                                    Nie oczekuję precyzyjnych odpowiedzi, chcę się jedynie trochę zorientować gdyż nie mam dużego doświadczenia z audio.

                                    Skomentuj


                                      Gdybym za cel obral mozliwosci na basie ( charakrystyka czestotliwosci ) zblizone do produktow PMC to projekt pewnie juz bylby ukonczony, lecz postanowilem dopracowac to jeszcze bardziej, tak aby w przyszlosci przy pracy nad miksem dokladnosc odwzorowania niskich czestotliwosci byla jeszcze lepsza. Pojekt chcialbym ukonczyc do konca wakacji.

                                      Zamieszczone przez rkdius Zobacz posta
                                      Wiem, że pytanie może nie na miejscu gdyż kolumny jeszcze nie skończone, ale do jakich ogólnodostępnych studyjnych konstrukcji aktywnych można by je porównywać pod względem jakości dźwięku/zastosowania przy mixie?
                                      Trudno mi odpowiedziec na to pytanie, poniewaz sam nie znam dokladnie mozliwosci jakie pokaza te glosniki z docelowa zwrotnica. Na tym polu moze byc naprawde roznie. Generalnie zakladam, ze przy wykorzystaniu dobrej jakosci wzmacniacza, te monitory nie beda odbiegac jakoscia dzwieku od monitorow aktywnych z przedzialu 1000-2000zl. Nalezy jednak pamietac, ze zastosowane tutaj midbasy sa niezduzych rozmiarow, przez co nie mozna oczekiwac, ze bez problemu nawiaza walke z kolumnami o wiekszej mocy, wyposazonymi w wieksze glosniki nisko-sredniotonowe.
                                      Moim celem jest glownie skupienie sie na dokladnosci odwzorowania sceny stereo, barwy instrumentow, srednich tonow oraz niepodbitym i precyzyjnym basie siegajacym 50-60hz. Kolumny maja byc przede wszystkim niemeczace, dajace mozliwosc dlugiej pracy bez zmeczenia sluchu, oraz poprawnym balansie dzwieku przy cichszym odsluchu w poznych godzinach wieczornych/nocnych, ktore nie zawsze i nie kazdemu pozwalaja na glosny odsluch.

                                      Skomentuj


                                        Właśnie na tym mi zależy, nie liczyłem na nic poniżej 50hz. Dzieki za odp.

                                        Skomentuj


                                          Aktualnie pracuje rowniez nad obudowa z tunelem na tylnej sciance, o wygladzie tradycyjnym. To samo co na poprzednich zdjeciach porownawczych. Tym razem przerobilem tunel tak aby uzyskac jak najnizsze zejscie z malej obudowy. Dodatkowo zastosowala sprytna sztuczke do analizy wplywu offsetu. Patent jest prosty i polega na tym, ze przednia scianka jest zdemontowana, a jej miejsce zajela druga, dluzsza nie przykrecona. Uszczelki w obudowie i duza szerokosc pozwala precyzyjnie przesuwac glosnik zmieniajac jego offset. W ten sposob moge dokladnie okreslic najlepsze miejsce dla danej konstrukcji. Niestety nie zawsze wystarcza proste obliczenie miejsca offsetu na np 1/5 dlugosci tunelu. W tej obudowie tunel jest bardzo krotki i wynosi niecale 100cm, mimo to przy dobrym ustawieniu monitora podstawa basowa jest jak na rozmiary glosnika imponujaca, a przy takim typie tunelu mozna oczekiwac doskonalych wlasciwosci tlumiacych antyrezonanse.

                                          Narazie wrzucam obudowe testowa, zobaczcie jak to wyglada. Pozniej pokaze pomiary z roznych offsetow i to jak zmienia sie odpowiedz portu wraz z niechcianymi rezonansami harmonicznymi.


                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X